Uusi XJR ??

Raimo

Niin vanhakoppasta xjr ei saanut pitkään koriin,mutta tämän uuden mallin näkyy saavan myös tuohon turbo malliin. Tuolla Jaguarin kotisivulla ei ainakaan ole merkitty että xjr saisi pitkällä korilla, vaikka eikö ne kasikoneiset pitänyt kaikki sillä saada.

Joten kysymys kuuluu mikä tuo super v8 on näkyy olevan sama kone kuin xjr. Joten nähtävästi xjr ei saa langina vaan ainoastaan tuon super v8 saa vain pidennettynä. Joten miten tuo super v8 eroaa xjr näkyy olevan jonkin verran kalliinpikin. Yritin selailla tuota varustetaulukkoa, mutta näkyy olevan samat varusteet molemmissa joten mistä selittyy tuo 15000 euron hintaero.

Joten nähtävästi xjr ei saa pitkänä vaan tuon super v8. Onko tuo joku Daimler malli vaan mikä se on tuo super v8 kumminkin sama kone kuin xjr??

13

1235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ööööö.....?

      Ottaisitko alusta uudestaan; tällä kertaa ihan rauhallisesti.

    • HEE

      Turhan Tiedon Ystävät Ry haluaisi muistuttaa muutamasta yksityiskohdasta kysymyksessäsi:

      Ensinnäkin minun tietääkseni yhtään ainutta turbo Jaguaria ei ole koskaan tuotantolinjalta valmistunut.
      Toisekseen sanalla "lang" viitataan pääasiassa saksalaisiin pidennettyihin 70 -luvun mersuihin ;) Jaguarin kohdalla käytämme lyhennettä LWB (Long Wheel Base = pitkä akseliväli).

      Super V8:ssa on siis AHDIN ei Turbo. Superissa moottorin puristussuhde on tiputettu 11:sta noin 9:ään, lisätty välijäähdytin ja mekaaninen ahdin.
      R:ssä on "normaaliin" verrattuna eroja alustassa (jousitus, jarrut, yms.), sisustuksen ja korin yksityiskohdissa.

      • Raimo

        Niin no ahdin sitten itse sanon kaikkia joissa nyt on tuo ahdin on se sitten mekaaninen tai pakokaasuahdin niin käytän nimitystä turbo ei siitä sen enempää. Ja sama juttu tuossa pidennyksessä se nyt on ihan sama miten sen nyt sanoo on se sitten lang tai lwb tai pidennetty kunhan itse asia tulee selväksi.

        Eli tuo super v8 on vähän niin kuin Daimlerin korvaaja ylellisempi vaihtoehto. Ei kait noissa nyt ole niin hirveää eroa kumminkaan onhan molemmissa sama kone.


      • HEE
        Raimo kirjoitti:

        Niin no ahdin sitten itse sanon kaikkia joissa nyt on tuo ahdin on se sitten mekaaninen tai pakokaasuahdin niin käytän nimitystä turbo ei siitä sen enempää. Ja sama juttu tuossa pidennyksessä se nyt on ihan sama miten sen nyt sanoo on se sitten lang tai lwb tai pidennetty kunhan itse asia tulee selväksi.

        Eli tuo super v8 on vähän niin kuin Daimlerin korvaaja ylellisempi vaihtoehto. Ei kait noissa nyt ole niin hirveää eroa kumminkaan onhan molemmissa sama kone.

        No joo, mutta teknisesti ajatellen turbo ei ole mekaaninen ahdin, vaan se on turbo eli pakokaasuahdin.

        Ennemminkin Super V8 on minun ymmärtääkseni Sovereign tason Jaguar, eikä suinkaan kokonaan toisen merkkisen auton korvaaja. TestDriver kirjoitti noin viikko sitten että Sove olisi nyt takaisin valikoimassa - tiedä sitten mitä tuolle Superille tapahtuu. Omasta mielestäni tuo "Super" ei nyt kuulostanut koskaan ihan Jaguarilta - brittiläiseltä kylläkin. Toivottavasti seuraava malli ei nyt ole kuitenkaan mikään "Quite excellent" tai "Super indeed"! ;)
        Daimlerin ja Jaguar Sovereignin varustelutasot ovat olleet aina lähes samat - eli rinnasteiset. Tämän vuoksi ei koskaan voida sanoa että joku Jaguarin malli korvaisi jotain Daimlerin mallia, koska periaatteessa näinhän asia on ollut koko ajan 70 -luvulta lähtien. Ja se joka on erimieltä tästä niin saa ampua - tää nyt oli vain mielipide.

        Daimler on tippunut pois valikoimasta varmaankin vain sen takia on kahden brändin ylläpito maksaa markkinointimielessä tuplasti sen mitä yhden. Kilpailu ja markkinointi on taas muuttanut viimeisen 15 vuoden aikan sen verran muotoaan että tämmösestäkin asiasta pitää nykyään karsia. Ja kun nyt ne autotkin oli itseasiassa melkein samanlaiset... (ja taas saa ampua ken haluaa)
        Toisaalta Daimler on vaatinut jonkin verran erikoiskohtelua kokoonpanolinjalla tai erikoista käsityötä. Veikkaanpa että Daimleriin kohdistetut menot ovat kasvaneet vähän turhan suuriksi. Eli seuraava Daimler vaatisi varmaankin kokonaan uuden suunnittelun, korin, yms. ja tällöinkin se kilpailisi jonkun Astonin kanssa - ja kuka sitä nyt omaa jalkaansa nakertaisi!

        Että näin - meni taas vissiin komeesti ohi aiheesta...


      • HEE
        Raimo kirjoitti:

        Niin no ahdin sitten itse sanon kaikkia joissa nyt on tuo ahdin on se sitten mekaaninen tai pakokaasuahdin niin käytän nimitystä turbo ei siitä sen enempää. Ja sama juttu tuossa pidennyksessä se nyt on ihan sama miten sen nyt sanoo on se sitten lang tai lwb tai pidennetty kunhan itse asia tulee selväksi.

        Eli tuo super v8 on vähän niin kuin Daimlerin korvaaja ylellisempi vaihtoehto. Ei kait noissa nyt ole niin hirveää eroa kumminkaan onhan molemmissa sama kone.

        ...että noiden R -mallien erot ovat tosiaan sisustuksessa korin yksityiskohdissa ja alustassa.
        Jos käyt vaikkapa Jaguarin sivuilta katsomassa sitä R -performance osiota niin siellä seliteään tarkemmin mitä R:n liittyy. Ulkoasussa se tarkoittaa usein kromiosien puuttumista ja sisustuksessa sporttisempaa ilmettä. Eroa voi löytyä myös mm. penkeistä.

        >Ei kait noissa nyt ole niin hirveää
        >eroa kumminkaan onhan molemmissa sama kone.

        En tiedä että millaisia eroja olisit halunnut nähdä (800hv moottorin)?
        Jos ei nyt ihan sanota että "eroa on kuin yöllä ja päivällä" niin vois varmaan sanoa että "eroa on kuin aamuhämärällä ja päivällä". Se miltä auto "tuntuu" liittyy suurelta osin juuri alustaan ja ajokäyttäytymiseen. Eli eroa on ja paljon.

        http://www.brembo.com/


      • jjj
        HEE kirjoitti:

        No joo, mutta teknisesti ajatellen turbo ei ole mekaaninen ahdin, vaan se on turbo eli pakokaasuahdin.

        Ennemminkin Super V8 on minun ymmärtääkseni Sovereign tason Jaguar, eikä suinkaan kokonaan toisen merkkisen auton korvaaja. TestDriver kirjoitti noin viikko sitten että Sove olisi nyt takaisin valikoimassa - tiedä sitten mitä tuolle Superille tapahtuu. Omasta mielestäni tuo "Super" ei nyt kuulostanut koskaan ihan Jaguarilta - brittiläiseltä kylläkin. Toivottavasti seuraava malli ei nyt ole kuitenkaan mikään "Quite excellent" tai "Super indeed"! ;)
        Daimlerin ja Jaguar Sovereignin varustelutasot ovat olleet aina lähes samat - eli rinnasteiset. Tämän vuoksi ei koskaan voida sanoa että joku Jaguarin malli korvaisi jotain Daimlerin mallia, koska periaatteessa näinhän asia on ollut koko ajan 70 -luvulta lähtien. Ja se joka on erimieltä tästä niin saa ampua - tää nyt oli vain mielipide.

        Daimler on tippunut pois valikoimasta varmaankin vain sen takia on kahden brändin ylläpito maksaa markkinointimielessä tuplasti sen mitä yhden. Kilpailu ja markkinointi on taas muuttanut viimeisen 15 vuoden aikan sen verran muotoaan että tämmösestäkin asiasta pitää nykyään karsia. Ja kun nyt ne autotkin oli itseasiassa melkein samanlaiset... (ja taas saa ampua ken haluaa)
        Toisaalta Daimler on vaatinut jonkin verran erikoiskohtelua kokoonpanolinjalla tai erikoista käsityötä. Veikkaanpa että Daimleriin kohdistetut menot ovat kasvaneet vähän turhan suuriksi. Eli seuraava Daimler vaatisi varmaankin kokonaan uuden suunnittelun, korin, yms. ja tällöinkin se kilpailisi jonkun Astonin kanssa - ja kuka sitä nyt omaa jalkaansa nakertaisi!

        Että näin - meni taas vissiin komeesti ohi aiheesta...

        En usko että se kustannussyistä on leikkautunut. Kaikilla muilla tehtailla on myös erillinen "luxus" brändi. Kyse lienee siitä onnettomasta munauksesta ettei Daimler-brändin markkinointi onnistu kaikilla alueilla tavaramerkkiongelman vuoksi!


      • HEE
        jjj kirjoitti:

        En usko että se kustannussyistä on leikkautunut. Kaikilla muilla tehtailla on myös erillinen "luxus" brändi. Kyse lienee siitä onnettomasta munauksesta ettei Daimler-brändin markkinointi onnistu kaikilla alueilla tavaramerkkiongelman vuoksi!

        Joo kyllä - tuo tärkeä pointti ei tullut äsken mieleenkään. USA on edelleenkin Jagen tärkein ja suurin markkina-alue!
        Tuohon luxus brändiin yritinkin jo viitata, eli Fordilla on jo se: Aston Martin. Kahden luxus brändin pitäminen on vähintäänkin skitsofreenista.
        Ja jos vielä saan selitellä sanomisiani, niin brändin rakentamista pidetään yleisesti suurena työnä joka vaatiin johdonmukaista rakentamista markkinoinnissa noin luokkaa 10 vuotta. Ja tarkoitan tällä nyt ihan oikeaa "Brand Managementtia" enkä mitään suklaapatukan mainoskamppanjaa.
        Daimler joko tippui tai tiputettiin tästä bränd -kärrystä jo silloin kun Ford osti Jaguarin vuonna 1989. Ja tähän on ihan varmasti vaikuttanut tuo liian pieni markkina-alue (=Eurooppa).


    • xjr-98

      X350 mallia ei saa LWB (pidennyksellä). Paitsi kait sellaisen voi tehtaalla teettää...
      Ei saanut X308 malliakaan muuten.

      Molemmissa malleissa on sama moottori ja tehot.

      Super V8 ja XJR (samoin kuin S-type R ja XKR) on remmiahdettu. Ja jos joku sanoo ettei siinä ole eroa onko turbo vai remmi niin paskaa puhuu. Remmissä ei ole viivettä ja vääntö on mukana heti alakierroksilta.

      Ero XJR:n ja Super V8:n suhteen on seuraava:

      V8:ssa on pehmeämpi ajotuntuma (jousituksen säädöt yms)
      V8 eroaa ulospäin XJR:stä edelläkin mainituilla kromilistoilla, jotka jostain syystä XJR:ssä on korvattu korinvärisillä listoilla.
      Tosin olen nähnyt XJR:iä myös esim keulan kromilistoilla eli kait ne saa pyytämällä.

      Toinen helposti nähtävä ero on ovien kromilistat jotka siis XJR:ssä on mustat tai korinväriset ja Super V8:ssa kromatut.

      Sisustuksessa on eroja, samoin varusteissa eli V8:ssa on vakiona lisävarusteita jotka XJR:ään saa vain optiona.

      Super V8 on käytännössä tämän päivän Daimler (tai Sove) jos niin halutaan sanoa...

      • Test Driver

        Paasenpas taas loistamaan!

        Nykyisesta mallistahan nimen omaan on pitkaakselivalinen, samoin oli X308:sta. Tallainen loytyy myytavanakin Laatuvaunusta Hollolasta (Nalle Wahlroosin entinen).

        Ahdettuna pitkaa X308:a sai vain Daimler-nimisena, kun taas ahtamatta sai Sovereignin seka pitkana etta lyhyena.

        Super V8 oli ahdetun Daimlerin nimi X308:na, joka more or less korvasi vanhan Daimler Double Sixin (V12).
        Siina oli 124mm jatkettu akselivali (piilotettuna pidemmaksi takaoveksi) ja 8mm korotettu katto. Alusta oli XJR:aa pehmeampi varustettuna tietokoneohjatulla CATS-jousituksella.
        Autossa oli erikoisistuimet, jaettu, sahkosaadettava ja lammitetty takaistuin seka jalkatuet ja Autolux-nahka. Daimler Super V8 oli viimeinen Jaguar, jossa oli Boxwood Inlay eli kuuluisat ruusu(?)puu-upotukset ovien jalopuupaneeleissa. Tosin kyseessa oli vain yksi "viiva" toisin kuin maineikkaassa XJ40:ssa, jossa upotus kiertaa koko paneelin.

        Tietaakseni naita autoja oli Suomessa vain yksi: Ison-Britannian suurlahetystolla. Missa auto on nyt, en tieda, silla tietaakseni lahetysto hankki uuden mallin sen tultua markkinoille.

        Nykyinen Super V8 antaa ostajalleen suunnilleen saman: XJR:n ollessa "urheilu"malli, jolla roikutaan konetien ohituskaistalla on Super V8 pehmeampi ylellisyysversio.
        Vanha sanontahan kuuluu, etta minka Jaguarin omistaja tekee itse, sita varten Daimlerin omistajalla on kuljettaja...

        X308 XJR:aa sai aikanaan vain Sport-istuimilla, Bird's Eye Maplewood -puilla (tummaksi petsattu vaahtera) ja korin varisilla listoilla.
        Markkinoiden vaatimuksen vuoksi siihen alettiin sittemmin tarjota Sovereignin puita, istuimia ja kromeja (saleikko, ovenkarmit ja ikkunanpuitteet). Naita olen Helsingissa nahnyt kaksi; tosin molemmissa taitaa olla sport-istuimet.
        Samoin Sovereign V8 tuli alun perin markkinoille vain pitkalla akselivalilla, mutta asiakkaat halusivat myos normaalia versiota, joten sittemmin sitakin alettiin tehda. Vuotta en nyt tarkkaan muista.

        Nykyinen mallisto on osuvahkosti nimetty XJR (SWB) ja Super V8 (LWB), mika kertonee niiden olevan teknisesti kaytannossa identtisia. Super on hieman ylellisempi; siina on mm. autotallin oven kauko-ohjain vakiona, mika taas XJR:aan on lisavaruste lisahinnalla. Ettas tiedatte.


      • xjr-98
        Test Driver kirjoitti:

        Paasenpas taas loistamaan!

        Nykyisesta mallistahan nimen omaan on pitkaakselivalinen, samoin oli X308:sta. Tallainen loytyy myytavanakin Laatuvaunusta Hollolasta (Nalle Wahlroosin entinen).

        Ahdettuna pitkaa X308:a sai vain Daimler-nimisena, kun taas ahtamatta sai Sovereignin seka pitkana etta lyhyena.

        Super V8 oli ahdetun Daimlerin nimi X308:na, joka more or less korvasi vanhan Daimler Double Sixin (V12).
        Siina oli 124mm jatkettu akselivali (piilotettuna pidemmaksi takaoveksi) ja 8mm korotettu katto. Alusta oli XJR:aa pehmeampi varustettuna tietokoneohjatulla CATS-jousituksella.
        Autossa oli erikoisistuimet, jaettu, sahkosaadettava ja lammitetty takaistuin seka jalkatuet ja Autolux-nahka. Daimler Super V8 oli viimeinen Jaguar, jossa oli Boxwood Inlay eli kuuluisat ruusu(?)puu-upotukset ovien jalopuupaneeleissa. Tosin kyseessa oli vain yksi "viiva" toisin kuin maineikkaassa XJ40:ssa, jossa upotus kiertaa koko paneelin.

        Tietaakseni naita autoja oli Suomessa vain yksi: Ison-Britannian suurlahetystolla. Missa auto on nyt, en tieda, silla tietaakseni lahetysto hankki uuden mallin sen tultua markkinoille.

        Nykyinen Super V8 antaa ostajalleen suunnilleen saman: XJR:n ollessa "urheilu"malli, jolla roikutaan konetien ohituskaistalla on Super V8 pehmeampi ylellisyysversio.
        Vanha sanontahan kuuluu, etta minka Jaguarin omistaja tekee itse, sita varten Daimlerin omistajalla on kuljettaja...

        X308 XJR:aa sai aikanaan vain Sport-istuimilla, Bird's Eye Maplewood -puilla (tummaksi petsattu vaahtera) ja korin varisilla listoilla.
        Markkinoiden vaatimuksen vuoksi siihen alettiin sittemmin tarjota Sovereignin puita, istuimia ja kromeja (saleikko, ovenkarmit ja ikkunanpuitteet). Naita olen Helsingissa nahnyt kaksi; tosin molemmissa taitaa olla sport-istuimet.
        Samoin Sovereign V8 tuli alun perin markkinoille vain pitkalla akselivalilla, mutta asiakkaat halusivat myos normaalia versiota, joten sittemmin sitakin alettiin tehda. Vuotta en nyt tarkkaan muista.

        Nykyinen mallisto on osuvahkosti nimetty XJR (SWB) ja Super V8 (LWB), mika kertonee niiden olevan teknisesti kaytannossa identtisia. Super on hieman ylellisempi; siina on mm. autotallin oven kauko-ohjain vakiona, mika taas XJR:aan on lisavaruste lisahinnalla. Ettas tiedatte.

        heh, tulihan se sieltä kun hieman potki :)

        Kovaa faktaa Test Driverilta kuten aina.

        Xjr:ssa on myös CATS-jousitus, jolla ei ilmeisesti tee yhtään mitään, paitsi itkettää korjaaminen jos ne leviää.


      • Raimo
        Test Driver kirjoitti:

        Paasenpas taas loistamaan!

        Nykyisesta mallistahan nimen omaan on pitkaakselivalinen, samoin oli X308:sta. Tallainen loytyy myytavanakin Laatuvaunusta Hollolasta (Nalle Wahlroosin entinen).

        Ahdettuna pitkaa X308:a sai vain Daimler-nimisena, kun taas ahtamatta sai Sovereignin seka pitkana etta lyhyena.

        Super V8 oli ahdetun Daimlerin nimi X308:na, joka more or less korvasi vanhan Daimler Double Sixin (V12).
        Siina oli 124mm jatkettu akselivali (piilotettuna pidemmaksi takaoveksi) ja 8mm korotettu katto. Alusta oli XJR:aa pehmeampi varustettuna tietokoneohjatulla CATS-jousituksella.
        Autossa oli erikoisistuimet, jaettu, sahkosaadettava ja lammitetty takaistuin seka jalkatuet ja Autolux-nahka. Daimler Super V8 oli viimeinen Jaguar, jossa oli Boxwood Inlay eli kuuluisat ruusu(?)puu-upotukset ovien jalopuupaneeleissa. Tosin kyseessa oli vain yksi "viiva" toisin kuin maineikkaassa XJ40:ssa, jossa upotus kiertaa koko paneelin.

        Tietaakseni naita autoja oli Suomessa vain yksi: Ison-Britannian suurlahetystolla. Missa auto on nyt, en tieda, silla tietaakseni lahetysto hankki uuden mallin sen tultua markkinoille.

        Nykyinen Super V8 antaa ostajalleen suunnilleen saman: XJR:n ollessa "urheilu"malli, jolla roikutaan konetien ohituskaistalla on Super V8 pehmeampi ylellisyysversio.
        Vanha sanontahan kuuluu, etta minka Jaguarin omistaja tekee itse, sita varten Daimlerin omistajalla on kuljettaja...

        X308 XJR:aa sai aikanaan vain Sport-istuimilla, Bird's Eye Maplewood -puilla (tummaksi petsattu vaahtera) ja korin varisilla listoilla.
        Markkinoiden vaatimuksen vuoksi siihen alettiin sittemmin tarjota Sovereignin puita, istuimia ja kromeja (saleikko, ovenkarmit ja ikkunanpuitteet). Naita olen Helsingissa nahnyt kaksi; tosin molemmissa taitaa olla sport-istuimet.
        Samoin Sovereign V8 tuli alun perin markkinoille vain pitkalla akselivalilla, mutta asiakkaat halusivat myos normaalia versiota, joten sittemmin sitakin alettiin tehda. Vuotta en nyt tarkkaan muista.

        Nykyinen mallisto on osuvahkosti nimetty XJR (SWB) ja Super V8 (LWB), mika kertonee niiden olevan teknisesti kaytannossa identtisia. Super on hieman ylellisempi; siina on mm. autotallin oven kauko-ohjain vakiona, mika taas XJR:aan on lisavaruste lisahinnalla. Ettas tiedatte.

        Niin kyllähän tuo selveni nuo noiden autojen erot.Mutta kyllähän tuon superin saa myös lyhyenä, kun taas xjr ei saa pidennettynä. Eli jos super on pitkä malli niin eroaa varmaan enemmänkin R mallista, kun taas jos molemmat ovat lyhyellä akselivälilla niin varmaan kumminkin aika saman oloisia.

        Ja täytyy kyllä todeta että on tämä uusi xj kyllä mielestäni parhaimman näköinen auto mitä tällä hetkellä on markkinoilla. Pitää vielä odotella muutama vuosi että hinnat tippuu edes jonkin verran jotta pääsee nauttimaan kunnon autosta. Köyhät kuten minä tulevat korimallin perässä.


    • BRG

      Nyt kun tämä uusi XJR/Super V8 ero alkaa olla aika perusteellisesti selvitetty, niin tietäisikö joku kertoa vastauksen samaan kysymykseen vajaa kymmenen vuotta sitten.

      Eli onko X300 XJ:n ja XJ Sportin ero myös vastaavasti alusta, varustelutaso, ulkonäkö yms. vai löytyykö konehuoneen puolelta myös jotain eroavaisuuksia?

      Tälle turhalle tiedolle löytyy aina kysyntää, turhan tärkeä tieto on paljon tylsempää.

      • HEE

        AJ6 moottori (XJ40) ja seuraajansa AJ16 (X300) eivät saaneet koskaan tehtaalta lähtiessään mitään ns. virityssarjaa, kuten ahdinta, eri ECU, tms. Tosin ymmärtääkseni kumpaakin konetta on ollut markkinoilla ahtimella varustettuna, mutta auton merkki vain oli Aston Martin.
        Myös Chasseur niminen puulaaki tarjosi ns. virityssarjaa ainakin AJ6:een. Chasseuria edusti Suomessa aikoinaan Special Mechanics. En tiedä asensivatko he yhtään noita tupla-turboja / tehoimu- ja pakosarjoja.
        Toisin sanoen Sport (S auton perässä) tarkoitti ainakin XJ40:ssä eri alustaa, spoilerisarjaa ja muutamia muutoksia yksityiskohdissa. Kone pysyi samana. Näin on ollut ymmärtääkseni myös X300:ssa. Testdriver tietänee asiasta kuitenkin paremmin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3151
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      109
      2569
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      381
      2477
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2065
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1887
    6. 172
      1309
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1297
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1121
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      980
    Aihe