Paljonko 175/65R14 talvirenkaissa (Gislaved Nord Frost 3) pitäisi olla ilmanpainetta?
175/65R14 talvirenkaiden ilmanpaine?
6
3379
Vastaukset
- JKL
Riippuu auton rakenteesta ja painosta sekä kuljetettavasta tavaramäärästä.
Mutta karkeasti 2 kiloa eteen ja 2,2 taakse.- enemmän
Automalli ja massa vaikuttavat joo, mutta enemmän pitää talvirenkaaseen laittaa. Sanoisin että noin 2.2 bar eteen ja 2.4 bar taakse.
Tottahan noilla sunkin mainitsemilla toki pärjää, ei siinä mitään.
Talvirenkaisiin kannattaa laittaa n. 0.2-0.3 baria enemmän ilmanpainetta kuin kesärenkaisiin. Lisäksi takarenkaiden ilmanpainetta voidaan suuntavakavuuden parantamiseksi nostaa tarvittaessa vielä n. 10%.
Kun otetaan huomioon, että nykyautoissa ilmanpainesuositukset ovat reilusti 2 barin paremmalla puolella, päästään helposti mainitsemiini lukemiin, ja reilusti ylikin. - Anonyymi
enemmän kirjoitti:
Automalli ja massa vaikuttavat joo, mutta enemmän pitää talvirenkaaseen laittaa. Sanoisin että noin 2.2 bar eteen ja 2.4 bar taakse.
Tottahan noilla sunkin mainitsemilla toki pärjää, ei siinä mitään.
Talvirenkaisiin kannattaa laittaa n. 0.2-0.3 baria enemmän ilmanpainetta kuin kesärenkaisiin. Lisäksi takarenkaiden ilmanpainetta voidaan suuntavakavuuden parantamiseksi nostaa tarvittaessa vielä n. 10%.
Kun otetaan huomioon, että nykyautoissa ilmanpainesuositukset ovat reilusti 2 barin paremmalla puolella, päästään helposti mainitsemiini lukemiin, ja reilusti ylikin.Riippuu missä lämpötilassa paineet laittaa renkaaseen.
- Anonyymi
Autoon suositellut paineet näkee ohjakirjasta ja yleensä auton ovenkarmissa on myös tarra jossa ne kerrotaan. Jos talvirenkaan paineet tarkastaa reilusti +lämpötilassa, niin silloin 0,2 baria yli suosituksen ja pakkasessa suositellut.
- Anonyymi
Varsinkin kitkarenkailla, moni tykkää pistää renkaaseen kovemmat paineet koska kitkarengas tuntuu suosituspaineilla veltolta kaarteissa ja urat ottavat ohjat turhan innokkaasti. Mutta samalla pilataan kitkarenkaan pito, se on suunniteltu veltoksi ja tien pintaan mukautuvaksi, jotta sillä saadaan paras pito liukkaalla. Nastarenkaalla lisäpaineet eivät aiheuta samassa mittakaavassa "positiivista" vaikutusta ajo-ominaisuuksiin, johtuen lähtökohtaisesti jäykemmästä rengasrungosta. Suosituspaineissa pitää vain muistaa se, että ne kannattaa asettaa etelässä noin -5C lämpötilassa jolloin paine ei ole pahasti pielessä suositellusta kun lämpötila on +5 / -15 asteen haarukassa.
Pito talvella on heikko ja sen takia erityisen tarkkana kannattaa olla takarenkaiden ilmanpaineen suhteen. Samasta syystä kun rengassuositus on "paremmat renkaat taakse", eli missään tapauksessa ei kannata käyttää säännöllisenä paineena takarenkaissa täyden kuormauksen rengaspaineita, jos autolla kuitenkin ajellaan pääasiassa kevyellä kuormalla.- Anonyymi
Paremmat renkaat aina vetävälle akselille ja vaihto ristiin vähintään joka kausi, niin renkaat kuluu tasaisesti.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831439Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671225Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2021213Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2191204Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121049Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä104999Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134926Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123798- 78783