Millitalli

Tarkku

Onko kenelläkään tietoa Millitallista Nummelassa? Ihan mitä vaan, olisin menossa maastoilemaan.

38

7979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takkutukkajukka

      siis, googleta :)

      • Tarkku

        Nettisivut nähty. Olisin halunnut henk.kohtaiseen kokemukseen pohjautuvaa tietoa...


      • Rosali1
        Tarkku kirjoitti:

        Nettisivut nähty. Olisin halunnut henk.kohtaiseen kokemukseen pohjautuvaa tietoa...

        Kävin tutustumassa Millitalliin syyskuussa. Petyin saamaani vastaanottoon.

        Kun tulin pihaan sielä ei ollut ketään. Ajattelin olla kohtelias ja ilmoittaa tulostani ja kysyä saanko mennä katsomaan paikkoja, mutta kun soitin ovikelloa kukaan ei tullut avaamaan. Kävelin hetken ympäri pihamaata, mutta ketään ei näkynyt. Vasta kun olin lähdössä pois, talosta tuli nainen joka ei edes tervehtinyt, käveli vain luokseni ja tökkäsi monisteen käteeni ennenkuin kääntyi takaisin ja meni menojaan.

        Monisteessa kerrottiin heidän kursseistaan ja hinnoistaan, sekä tallin käyttäytymissäänöistä.

        Moinen kohtelu sai niskakarvani pystyyn ja poistuin todella pettyneenä. Olin etsimässä ratsastuskoulua itselleni ja tyttärilleni, pidin näkemistäni hevosista ja poneista, mutta tämän kyseisen naishenkilön käytös ajoi meidät pois.

        Toivottavasti sinulla on parempia kokemuksia heistä!!


      • Tarkku
        Rosali1 kirjoitti:

        Kävin tutustumassa Millitalliin syyskuussa. Petyin saamaani vastaanottoon.

        Kun tulin pihaan sielä ei ollut ketään. Ajattelin olla kohtelias ja ilmoittaa tulostani ja kysyä saanko mennä katsomaan paikkoja, mutta kun soitin ovikelloa kukaan ei tullut avaamaan. Kävelin hetken ympäri pihamaata, mutta ketään ei näkynyt. Vasta kun olin lähdössä pois, talosta tuli nainen joka ei edes tervehtinyt, käveli vain luokseni ja tökkäsi monisteen käteeni ennenkuin kääntyi takaisin ja meni menojaan.

        Monisteessa kerrottiin heidän kursseistaan ja hinnoistaan, sekä tallin käyttäytymissäänöistä.

        Moinen kohtelu sai niskakarvani pystyyn ja poistuin todella pettyneenä. Olin etsimässä ratsastuskoulua itselleni ja tyttärilleni, pidin näkemistäni hevosista ja poneista, mutta tämän kyseisen naishenkilön käytös ajoi meidät pois.

        Toivottavasti sinulla on parempia kokemuksia heistä!!

        Kävin siellä maastoilemassa 2 h. Kohtelu oli asiallista ja hevoset reippaita ja mukavia. Muita eläimiäkin oli tosi paljon. Hinnat kohtuulliset. Opetuksesta en tiedä, kun oli maastoilusta kyse. Mutta aion kyllä käydä siellä toistekin maastoilemassa, kun muuten ratsastan muualla.


      • Hansiina
        Rosali1 kirjoitti:

        Kävin tutustumassa Millitalliin syyskuussa. Petyin saamaani vastaanottoon.

        Kun tulin pihaan sielä ei ollut ketään. Ajattelin olla kohtelias ja ilmoittaa tulostani ja kysyä saanko mennä katsomaan paikkoja, mutta kun soitin ovikelloa kukaan ei tullut avaamaan. Kävelin hetken ympäri pihamaata, mutta ketään ei näkynyt. Vasta kun olin lähdössä pois, talosta tuli nainen joka ei edes tervehtinyt, käveli vain luokseni ja tökkäsi monisteen käteeni ennenkuin kääntyi takaisin ja meni menojaan.

        Monisteessa kerrottiin heidän kursseistaan ja hinnoistaan, sekä tallin käyttäytymissäänöistä.

        Moinen kohtelu sai niskakarvani pystyyn ja poistuin todella pettyneenä. Olin etsimässä ratsastuskoulua itselleni ja tyttärilleni, pidin näkemistäni hevosista ja poneista, mutta tämän kyseisen naishenkilön käytös ajoi meidät pois.

        Toivottavasti sinulla on parempia kokemuksia heistä!!

        Rosali1; tuliko sinulle mieleen että jos työpaikka on kotipihassa niin ei kukaan halua myös aukioloaikojen ulkopuolella väkeä ovelleen tai kotipihaansa ihmettelemään? Kannattaisiko mennä silloin kun talli on auki? Kun soitat ovikelloa, niin asukas voi olla sillä hetkellä vaikka vessassa, puhelimessa, pesemässä lapsen kakkapyllyä tms. Tilalla on myös useampi asuinrakennus, mistä tiedät soitatko omistajan vai vuokralaisen ovikelloa?

        Itse olen käynyt Millitallilla vuosia ja on asiallinen paikka. Kivat rehdit ja herkät hevoset joista huolehditaan hyvin.

        Asiakaspalvelijana ymmärrän oikein hyvin että kukaan ei halua eikä jaksa palvella asiakkaita 24 / 7, tästä aiheesta on puhuttukin tallin omistajan kanssa. Kun on selkeät aukioloajat netissä, ja myös tallin parkkipaikalla, niin niitä voisi noudattaa ja muina aikoina kunnioittaa perheen yksityisyyttä.


      • hfgjtgv
        Hansiina kirjoitti:

        Rosali1; tuliko sinulle mieleen että jos työpaikka on kotipihassa niin ei kukaan halua myös aukioloaikojen ulkopuolella väkeä ovelleen tai kotipihaansa ihmettelemään? Kannattaisiko mennä silloin kun talli on auki? Kun soitat ovikelloa, niin asukas voi olla sillä hetkellä vaikka vessassa, puhelimessa, pesemässä lapsen kakkapyllyä tms. Tilalla on myös useampi asuinrakennus, mistä tiedät soitatko omistajan vai vuokralaisen ovikelloa?

        Itse olen käynyt Millitallilla vuosia ja on asiallinen paikka. Kivat rehdit ja herkät hevoset joista huolehditaan hyvin.

        Asiakaspalvelijana ymmärrän oikein hyvin että kukaan ei halua eikä jaksa palvella asiakkaita 24 / 7, tästä aiheesta on puhuttukin tallin omistajan kanssa. Kun on selkeät aukioloajat netissä, ja myös tallin parkkipaikalla, niin niitä voisi noudattaa ja muina aikoina kunnioittaa perheen yksityisyyttä.

        Siellä ei ole hevosille edes karsinoita!!! Siellä ei kohdella hyvin niitä hevosia!antavat vain raippaa koska hevosia ei ole edes koulutettu hyvin itse kerran menin ronja shettiksellä ja se puri ja pukitteli koko ajan!


      • Anonyymi
        hfgjtgv kirjoitti:

        Siellä ei ole hevosille edes karsinoita!!! Siellä ei kohdella hyvin niitä hevosia!antavat vain raippaa koska hevosia ei ole edes koulutettu hyvin itse kerran menin ronja shettiksellä ja se puri ja pukitteli koko ajan!

        Hevoset asuvat pihatossa ja niitä kohdellaan hyvin hevoset koulutettu hyvin eikä tarvitse antaa jos osaa antaa kunnolla pohkeita.


      • Anonyymi
        Hansiina kirjoitti:

        Rosali1; tuliko sinulle mieleen että jos työpaikka on kotipihassa niin ei kukaan halua myös aukioloaikojen ulkopuolella väkeä ovelleen tai kotipihaansa ihmettelemään? Kannattaisiko mennä silloin kun talli on auki? Kun soitat ovikelloa, niin asukas voi olla sillä hetkellä vaikka vessassa, puhelimessa, pesemässä lapsen kakkapyllyä tms. Tilalla on myös useampi asuinrakennus, mistä tiedät soitatko omistajan vai vuokralaisen ovikelloa?

        Itse olen käynyt Millitallilla vuosia ja on asiallinen paikka. Kivat rehdit ja herkät hevoset joista huolehditaan hyvin.

        Asiakaspalvelijana ymmärrän oikein hyvin että kukaan ei halua eikä jaksa palvella asiakkaita 24 / 7, tästä aiheesta on puhuttukin tallin omistajan kanssa. Kun on selkeät aukioloajat netissä, ja myös tallin parkkipaikalla, niin niitä voisi noudattaa ja muina aikoina kunnioittaa perheen yksityisyyttä.

        Tietenkin Rosali1:n olisi ollut kohteliasta ilmoittaa etukäteen, mutta kun toimeentulo on kiinni asiakkaista, niin kannattaisi olla kohtelias vaikka ärsyttäisi. Toki jos ei ole rahalle tarvetta.....


      • Anonyymi
        hfgjtgv kirjoitti:

        Siellä ei ole hevosille edes karsinoita!!! Siellä ei kohdella hyvin niitä hevosia!antavat vain raippaa koska hevosia ei ole edes koulutettu hyvin itse kerran menin ronja shettiksellä ja se puri ja pukitteli koko ajan!

        Jo on ihme jos ei yhdellä suomen koulutetuimmista shettiksistä osaa mennä.


      • Anonyymi
        hfgjtgv kirjoitti:

        Siellä ei ole hevosille edes karsinoita!!! Siellä ei kohdella hyvin niitä hevosia!antavat vain raippaa koska hevosia ei ole edes koulutettu hyvin itse kerran menin ronja shettiksellä ja se puri ja pukitteli koko ajan!

        No ronja oli sitä sun tätä mutta ei yksi ratsastus kerta kerro mitää


    • millitalli on paras

      olen käynyt millitallilla paljon ja olen samaa mieltä hansiinan kanssa , se on heidän talo ja niillä oli silloin vapaa päivä joten kannatta käydä silloin kun on auki ti-pe ja myös joskus la joten älä ole pettynyt oikeesti talli on paras

    • Mariaana12345

      Millitalli on ihan oikeesti paras!! Korjaus, Millitalli on auki ti-la. Ratsastan/hoidan siellä ja on kyllä ihan paras paikka!!

    • Leirille

      Oon menossa millitallin leirille 3.6.2012. sinne tulee vaan mun besu ni olis kiva tuntee joitain. kuka olis tulos

    • pottapäää

      mikä sun nimes on??

    • Ponirakas

      hfgjtgv: Ei oikein Ronjaa voi kyllä huonosti koulutetuksi sanoa, koska se on ollut näyttelyssä mm. ratsastusluokka- ja ajochampion monta kertaa, ainoana käyttöluokkaponina rotunäyttelyn BIS II Suomessa ikinä, sm-koulupronssilla, sm-esteosakisan sijoilla ja lukuisia muita voittoja ja sijoituksia este- ja koulukisoissa ja käyttöluokissa ratsastaen ja ohjasajaen. Että on nyt tainnut vika olla satulan päällä, jos ei ole osannut yhtä Suomen parhaiten koulutettuimmista shettistä ratsastaa ja käsitellä...

    • Jeppistääää

      Ihan OK paikka, hevoset hoidetaan hyvin ja asuvat siis pihatossa laumassa, pisteet sille. Itse henk.koht. en pitänyt siitä, että kokeneemmalle ryhmälle laitetaan ns. raa'at ratsut ratsutettavaksi. Kiva porukka ja kiva paikka, maneesi on plussaa. Koin opetuksen aika toispuoleiseksi, joten vaihdoin tallia. Mutta jos toisille sopii, että ei puututa istuntaan vaan huudetaan vaan, niin mikä jottei. Nykyään mulla henk.koht. valmentaja, eikä ole enää tarvinnut kärsiä turhautumisesta tunnin päätteeksi.

      • Anonyymi

        Hän huutaa siksi että kuulette koska jos olette toisella puolella maneesia tai kenttää ja hän puhuu normi äänellä ei me kuulla mitään


    • Vattunratsastaja

      Millitalli on toosi kivapaikka

    • Vihdin_ratsutallila_nyt

      Onpas ajat sitten muuttunut. Kävin seuraamassa tuntia siellä, etsiskelin itselleni uutta tallia Ponikoulun jäädessä tauolle. Tuntien pito oli lähennä epäsiistin henkilöstön huutoa ja puhelimen räpläämistä. Kipeitä, epäpuhtaita hevosia tunneilla. Muuten maanläheisen ja idyllisen oloinen paikka pihattoineen, ei varusteratsastajien ykkönen :)

      • Millitalli

        Millitalli Best!❤️ Ihanat hepat ja laadukas opetus!💕


    • Poniheoparakas

      Millitalli on hyvä talli ronja on ainakin tällä hetkellä kilttikuin mikä

    • Millitalliistthebestt

      Olen ratsastanut millitallilla monta vuotta, en ole missään vaiheessa pettynyt opetukseen! Mirkka on taitava ratsastaja että opettaja ja asiat opetetaan kerran kunnolla! Välillä vähän huutoa tulee mutta kyllä siitä oppii! Hevosia kohdellaan hyvin, ja sieltä saa hoitoponinkin! Hevosia on eri tasoisia ja kokoisia ja niiden kanssa on mukava tehdä yhteistyötä kun tuntee hevosen kunnolla ja osaa ratsastaa sillä. Tunneilla on vaihtelevat aiheet ja oppii paljon hienoja asioita. Mirkka pitää oikeasti hyvää huolta hevosista. Oppii myös hevosmiestaitoja. Kuumeen mittaus hevoselta, erilaisten ruokien teko ja muut asiat ovat tulleet tutuiksi! Pääsee myös kisaamaan kotikisoihin että ulkopuolisiin kisoihin ja niin. Ja Mirkka kyllä aina tervehtii kun tulen tallille. Kun millitalliin tutustuu kunnolla ja on käynyt jo jonkun verran siellä niin saa tehdä kaikkea kivaa! Leireillä on teoria tunteja,vikelletään ja tehdään kaikkea kivaa. Meidän leireillä on aina yömaastot ja muut maastoeste jututkin mukana. Ja nyt on valmistunut uusi hieno leirikämppäkin maneesin viereen josta näkee maneesiinkin. Mutta joo tässä oli mun mielipide millitallista❤❤

    • Diipadaapa

      Selkään ihmiset valehdelko 🤣🤣🤣 menkää ja nähkää omilla silmillä. Voisko tällä palstalla jo lakata mainostamasta omaansa

    • Suosittelen

      Ei ole kyllä Millitallilla kipeitä heppoja tunnilla, vaan tosi mielellään liikkuvat kevyillä avuilla, ei tarvitse eikä saa potkia. Hoitajat saavat jopa ilmaisiakin tunteja, jos auttavat hommissa. Eikä tallitytöt vastaa mistään heppojen ruokinnoista, vesistä, kuivituksista ym., vaan aina henkilökunta. Hyvin käyttäytyviä hevosia ja ihmisrakkaita koiria, kyllähän toki innokas nuori koira voi leikkiessään vielä hampaitakin vahingossa käyttää. Kyllä mua on aina tervehditty, ja omistaja on todella tasapuolinen kaikille, ei ole suosikkeja ja vähemmän suosikkeja, vaan kaikkia kohdellaan tasapuolisesti. Ihan kiiltävässä kesäkarvassa ja runsailla jouhilla alkavat olla kaikki hepat, joltain nuorelta vielä lähtee paksua talvi"turkkia" pois, mutta ei se tarkoita mitään tauteja. Ei liian lihavia, eikä laihoja heppoja, vaan sopivia ja iloisesti työnsä tekeviä.

    • RKL

      Onpas hassuja juttuja Millitallista. Olen käynyt vuosia, enkä ole mitään tuollaisia ihme juttuja nähnyt. Ei tallitytöt tee mitään ruokkimisia, kuivituksia, vesien laittoja tms. tallitöitä. Majoitukseen on uudet hienot tilat, vaikka ei vanhassa idyllisessä hirsimökissäkään mitään vikaa ollut. Hepoista pidetään hyvää huolta, vaikka niitä ei kopeissa seisotetakaan. Ei ole kukaan mitään ritoloita ottanut, vaan tallin pitäjän äitiyslomittajat ovat olleet jo alunperinkin äitiysloman ajaksi määrä aikaisina. Ruokaa on aina leiriläiset kehuneet. Mutta eipä ko. talli montaa leiriä kesässä järjestäkään, vaan pääpaino on vakitunneissa.

    • Anonyymi

      Paikasta juuri tehty elsu ja viranomaiset tehneet tutkintapyynnön. Kertonee riittävästi

      • Anonyymi

        On tehty elsu kun pari hevosta pariutuu, sen jälkeen Mirkka tekee face/ig päivityksen ja sit tas koko juttu räjähtää?!!?? ihmiset herätkää😴


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tehty elsu kun pari hevosta pariutuu, sen jälkeen Mirkka tekee face/ig päivityksen ja sit tas koko juttu räjähtää?!!?? ihmiset herätkää😴

        Ano räjähdä vaan keskenäs, tutkintapyyntöä ei tehdä mistään hevosten pariutumisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ano räjähdä vaan keskenäs, tutkintapyyntöä ei tehdä mistään hevosten pariutumisesta.

        Ilmoiutuksen oli tehnyt millitallin uusi asiakas joka ei tienyt, että miltä orin astuminen näyttää. Siitä kuuluu kova ääni ja hepat potkii ja puree toisiaan, mutta se on täysin normaalia vaikka se voi sivullisen silmään näyttää hurjalta. Toinen huomautus oli kuulemma se että oli hevosen kakkaa laitumella xdd ?! Kannattaa ottaa selvää asioista, kysyä mirkalta suoraan tai vaikka edes lukea se is artikkeli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ano räjähdä vaan keskenäs, tutkintapyyntöä ei tehdä mistään hevosten pariutumisesta.

        Päällikkötason viranomainenhan tässä toimi kyllä virheellisesti.


    • Anonyymi

      Oon vähän..okei tosi..tosi myöhässä, mutta siis jos joku vaikka tätä eksyis vielä lukemaan, niin Millltalli on ihana paikka! Ihana ”pikkutalli”, jossa melkeinpä kaikki tuntevat toisensa. Millillä pääsee tekemään todella paljon kaikkea esim kesäisin mennän ilman satulaa gymkanaa tms useampi tunti, maastoja järjestetään säännölisesti kaiken tasoisia ja ratsastajat saavat kokeneissa ryhmissä alkuverkata itsenäisesti. Hevosia löytyy kaikille on reippaita, luonteekkaita, rauhallisia, isoja, pieniä.. Tallilla järjestetään paljon hauskoja tallilaisten keskeisiä tapahtumia/kisoja, joissa ei ole ikinä kireä kisatunnelma, vaan pidetään hauskaa. Normaaleiden este/koulukisojen lisäksi on ainakin uudenvuodenkisat, jossa hevoset arvotaan ja kilpaillaan kakhdessa eri joukkueessa, halloweenkisa, jossa pukeudutaan teeman mukaan ja suorietaan tehtävärata, vappukisat joissa pukeudutaan ja esitetään esityksiä ja sitten paras esitys voittaa ja pääsiäissuunnistus, jossa etsitään tallialueelta rasteja ratsain. Tunnit ovat monipuolisia ja vaikka opettaja sattaa joskus huutaa, hän jakelee kuitenkin kehuja säännöllisesti ja on mukava sekä ainakin minä tykkään jutella hänen kanssaan aika tunnin lopuksi vähän kaikesta. En suosittele Milliä sellaisille, jotka haluavat hienoja uusia tiloja ja pelkäävät likaa. Mutta tallilta löytyy kaikki tarvittava ja hevosista huolehditaan, vaikka niillä ei olekkaan karsinoita. Minun mielstäni ainakin pihatto sekä kesäisin 24/7 laitumella on paljon parempi vaihtoehto. Ja minua ainakin tervehditään aina iloisesti, kun saavun tallille! Ja Millitallilla on uskomaton mahdollisuus, hoitaminen! Itse olen ollut hoitaja siellä ja se oli elämäni parasta aikaa. Pääsee ulkopuolisiin kisoihin, joulumaastoon, ratsastamaan ilmaiseksi, kouluttamaan nuoria…Kaiken tämän saa, kun sitoutuu auttelemaan tallilla 3 kertaa viikossa. Hoitajien hommiin kuuluu mm ratsastajien auttamista, tilojen siisimistä, varustehuoltoa, ruokien antamista, laidunten tarkkimista…Vaikka hoitajat ovatkin alaikäisiä ja lähtevät esim tenavien kanssa hakemaan poneja on tallilla kuitenkin aina tarvittaessa aikuinen apuna. Hoitajana oleminen opettaa paljon ja sain paljon ihania kokemuksia!

      Tule siis ihmeessä kokeilemaan!

      • Anonyymi

        moi amanda karhuemo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        moi amanda karhuemo

        moi peppi babygirl


      • Anonyymi

        Jep samaa mieltä


    • Anonyymi

      Ratsastan millitallilla tunteja ja todella kiltit ponit ja mahtava opettaja jos menet maastoon niin kannattaa toivoa chiliä tai jotain muuta rauhallista heppaa

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe