Suomen armeija = läskikasa

Palkkaarmeijaan

Nyt on käyty punttisalilla jo yli kaksi vuotta, Cooperissa lähestytään jo 2800. Kroppa alkaa olemaan jo kuin Stallonella. Ikää on jo 43, mutta kunto on kovempi kuin nykyisillä varusmiehillä. Ihme pullamössöporukkaa ovat nuoret. Ei se kuntor nouse siellä netissä taistelemalla.

Hägglund sanoi että huru-ukot pois reservistä. Tiedoksi vaan huru-hägglundille, että ei me kaikki olla mitään keskikaljan kittaajia. Ei se ikä, vaan se kunto. Laitetaanko me ne läskinuoret maahan hyökkääjää vastaan? Natossa on sentään hyväkuntoista sakkia. On Navy Seal, Delta Force, Force Recon, Royal Marines, SAS, etc. Suomessa vain kourallinen taistelusukeltajia ja laskuvarjojääkäreitä. Taitaa ne suomen vihreät baretitkin olevan vain suomenruotsalaisia mammanpoikia.

Eli nykyisellä varusmieskannalla ei tule hommasta mitään. Palkka-armeija, johon pääsee vain todella hyväkuntoiset motivoituneet nuoret, ja sitten Natoon.

8

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Armeija alas

      Pullamössösukupolvella tarkoitetaan sotien jälkeen syntynyttä ikäpolvea, jatkosodan jälkeisessä Suomessa ei ollut makeisia tai virvoitusjuomia, joten lapset sotkivat pullaa kahviin ja ryystivät ko. "pullamössön" huiviinsa. Joten vittuakos siinä keski-ikäinen juoppo vingut.

    • ResK

      Älkääs ny, tutkimuksethan on osoittaneet että tietokonepelejä pelatessa syke nousee ja sehän nostaa kuntoa!

      Kyllä vielä Suomen puolustusvoimilta löytyy varusmiehiä joilla fyysinen kunto hyvä tai erittäin hyvä.

      Itse juoksin Upinniemessä aikoinaan armeijan näkkäreillä eli niillä sinisillä läpysköillä, hieman jäisellä kentällä, kylmässä ja sateisessa kelissä 3750m, seuraavana päivänä oli 15 kilometrin pikamarssi ja alkutaival oli tuskaa, jalat eivät totelleet lainkaan, olivat kuin puuta ja kaaduinkin ojaan alkumatkasta ja kapiainenhan tästä suivaantui, päätin että odotahan kun saan kintut toimimaan ja parin kolmen kilometrin jälkeen vauhti löytyi ja kipu jaloista hävisi.

      Cooperissa tulin toiseksi ja ensimmäiseksi tullut kaveri jatkoikin urheilukouluun ja minä jäin konttaamaan Porkkalan niemen ja eteläkärjen kallioita.

      Suomessa nykyään erikoisjoukkoja kuten taistelusukeltajat, rannikkojääkärit, laskuvarjojääkärit, rajajääkärit yms niin kyllä sitä hyväkuntoista ainesta löytyy ja ei pidä haukkua niitäkään joilla hieman heikompi fyysinen kunto, pääasia että hekin ovat armeijaan menneet ja lisäksi on he jotka menevät siviilipalvelukseen ja se on heidän valinta, jokaisella omat syynsä ja periaatteet, maailma muuttuu ja meidän pitää muuttua maailman mukana eikä jäädä polkemaan paikoilleen.

    • tiedätkuka...

      "Porkkalan niemen ja eteläkärjen kallioita."

      Tiedän paikan. Olen käynyt siellä telttailemassa mieheni kanssa. Eleltiin 4 päivä kalalla ja vararuuilla. Kivaa oli.

    • perkele tämmöstä

      Ei kun se nato on niin paskaa ja jenkkiä niin eihän siihen voida liittyä mutta kun nykyisellä armeijalla tee hittookaan. vois lakkauttaa koko lafkan.

      • Jääk.1/80 Uud.JP.

        Juoksin armeijassa ensimmäisessä Cooper testissä 2820m, johon olin harjoitellut ennen palvelukseen astumista noin kaksi kuukautta, kotona paikallaan juoksua,
        pari kolme kertaa viikossa, tämä tulos oli hiukan keskiarvon yläpuolella, mutta
        ei paljon.Tosin olin aiemmin harjoitellut myös painoilla, se saattoi nostaa myös
        kestävyyttä.


    • Joka miehen rynkky

      Ei sotaa Cooper-testeillä voiteta. Vaikka kunnon kohottaminen tietysti onkin muuten hyvä asia.

      2000 m tai 3000 m samantekevää.

      Riittää että fyysinen kunto on tyydyttävä. Henkinen kunto onkin jo vaikeampi asia.

      Asevelvollisille rynkyt kotiin. Miksi?

      Koska on turha viivyttää liikekannallepanoa. Tällöin aseet eivät varmasti joudu vihollisen käsiin.

      • i like putin

        Kuinkahan moni käyttäisi sitä rynkkyä muuhun kuin alkuperäiseen tarkoitukseen?


      • klasnivitsi

        ei tuo ole aivan sama juokseeko 2000m tai 3000m..sillä jos näistä toiselle lyödään täyspakkaus aseet ammukset ja kokonaispaino varusteilla olisi n 40kg ei toinen kaveri pitkälle menisi..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1629
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1361
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1109
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1072
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1061
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      3
      964
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    8. 5
      945
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      934
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      932
    Aihe