Muistatteko uusperheen isää isänpäivänä?

EDEDEDEDEDEDEDED

Perhemuotoja on monia, ja perheissä on monia tapoja. Monenlaiset varmasti voivat olla hyviä. En siis kysele siksi, että tuomitsisin muunlaiset tavat. Uteliaisuuttani vain mietin, että miten muistatte uusperheessä isää tai isäpuolta isänpäivänä?

Jos lapset ovat isompia, osaavat varmasti itse jo huolehtia isänpäivästä parhaaksi katsomallaan tavalla. Mutta oli sitten uusperhe tai ydinperhe, niin tarhaikäiset lapset perheessä kaipaavat kuitenkin apua ja opastusta muistamiseen. Lisäksi itse koen vahvasti, että arvostan puolisoani niin paljon isänä ja isäpuolena, että haluan sen itsekin hänelle isänpäivänä osoittaa.

Meillä ei ole yhteisiä lapsia. Miehellä on lapsi ja minulla on kaksi lasta. Minun lapseni viettävän isänpäivää biologisen isänsä kanssa, ja hänelle tietysti tekevät tarhassa kortit. Siellä isän luona sitten juhlivat isää parhaaksi katsomallaan tavalla. Uskon että isän puoliso auttaa niissä asioissa.

Miehen isä viettää isänpäivää meillä. Lisäksi käymme kyläilemässä mieheni isän luona. Minun oma isäni asuu kaukana, joten soitan hänelle.

Askartelimme kaikkien kolmen lapsen kanssa isälle/isäpuolelle jo isänpäivää varten ison yhteisen kortin. Se on siis lahja lapsilta ihanalle isälle ja isäpuolelle. Mutta itse en ole vielä keksinyt, miten puolisoani muistaisin.

Hän on valtavan hyvä, tasapuolinen, huomioiva, rakastava ja kärsivällinen isä ja isäpuoli. Mitä ihmettä ja ihanaa oikein keksisin... :)

Mukavaa isänpäivää niin kaikille biologisille isille, isäpuolille, kasvatti-isille, adobtio isille kuin isän kaltaisille roolimalleillekin. Isyys on hieno asia, jos se hoidetaan oikein.

38

454

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokonainen isä

Puolikkaita ei muistella ikinä.. ei voi kakkua syödä puolikkaan ihmisen kanssa... heh...

• °°°°°°♡

Kyllä meillä puolikkaalle leivotaan ihan kokonainen kakku.On nimittäin sen verran hieno isä että saa lahjankin meiltä kolmelta.
        Juu tottakai sille lasten omalle isille lahjat mutta ei kakkua, saa siellä kakun omassa kotonaan.

• kokonais perhe
        °°°°°°♡ kirjoitti:

Kyllä meillä puolikkaalle leivotaan ihan kokonainen kakku.On nimittäin sen verran hieno isä että saa lahjankin meiltä kolmelta.
        Juu tottakai sille lasten omalle isille lahjat mutta ei kakkua, saa siellä kakun omassa kotonaan.

Tuleeko jalat vai pää, en ole puolikasta ihmistä koskaan nähnyt.

Meillä ei ole puolikkaita on vaan kokonaisia ihmisiä.

• tosikko olet
        kokonais perhe kirjoitti:

Jos olet tosikko, niin olet tosikko. Minkäs sille voi. Mutta, mutta. Sullahan ei ole kokonaista ollenkaan saati sitten puolikasta. On ihan tyhjää, tyhjää täynnä.

• Tyhmä olet
        kokonais perhe kirjoitti:

Enlä minä ole nähnyt ydinperhettä ilman isää.

• naaku vaan
        Tyhmä olet kirjoitti:

Enlä minä ole nähnyt ydinperhettä ilman isää.

Sulla kun ei ole sitä ydinperhettä. On vain sinä ja tyhjää muu,,,,,,

• Tyhmä olet
        naaku vaan kirjoitti:

Sulla kun ei ole sitä ydinperhettä. On vain sinä ja tyhjää muu,,,,,,

Ei ole ydinperhettä minulla,ei. Mutta ei ole sinullakaan.

• sano vaan
        Tyhmä olet kirjoitti:

Ei ole ydinperhettä minulla,ei. Mutta ei ole sinullakaan.

Olenko väittänyt että on. Minulla on perhe. Sitä et voi ottaa minulta pois. Minulla on mies ja kaksi lasta. Se on perhe vaikka sanoisit mitä

• Tyhmä olet
        sano vaan kirjoitti:

Olenko väittänyt että on. Minulla on perhe. Sitä et voi ottaa minulta pois. Minulla on mies ja kaksi lasta. Se on perhe vaikka sanoisit mitä

En ole väittänytkään ettei sinulla ole perhettä. Sanoin ettei sinulla ole ydinperhettä.
        Minulla on uusperhe. Minulla on aviomies ja neljä lasta. Se on perhe, vaikka sanoisit mitä.

• Kokonainen äitipuoli

Kas, lissulässy on "kokonainen isä"
        heh..

• Onnen UusPerhe

Tietty. Aamulla kakkua ja illalla piparia.

• cxzöö

eikös sulla ollut se pipari ihan kuivunut. Ei sitä varmaan tongeillakaan auki saa.

Ps. Ei sitä sun piparias kukaan halua.

• Onnen UusPerhe
        cxzöö kirjoitti:

eikös sulla ollut se pipari ihan kuivunut. Ei sitä varmaan tongeillakaan auki saa.

Ps. Ei sitä sun piparias kukaan halua.

Eipä ole. Se pipari on sulla. Kyllä tuolle aviomiehelle piparini maistuu. Muille ei edes tarjota.

• Ei piparia kortilla
        Onnen UusPerhe kirjoitti:

Eipä ole. Se pipari on sulla. Kyllä tuolle aviomiehelle piparini maistuu. Muille ei edes tarjota.

Sääliksi käy miestäsi, jos piparia on tarjolla vain juhlapäivänä. Piparia pitää olla tarjolla aamuin illoin ja joskus päivälläkin ja ihan joka ikinen päivä. Tuolla sinun tyylilläsi olet pian etsimässä uutta miestä - taas.

• Onnen UusPerhe
        Ei piparia kortilla kirjoitti:

Sääliksi käy miestäsi, jos piparia on tarjolla vain juhlapäivänä. Piparia pitää olla tarjolla aamuin illoin ja joskus päivälläkin ja ihan joka ikinen päivä. Tuolla sinun tyylilläsi olet pian etsimässä uutta miestä - taas.

Mistä niin päättelit että vain juhlina? Kerroinko niin? Kovasti olet tekemässä analyysia. Noin koville ottaa minun onneni ja uusperheeni.
        Älä ole huolissasi mieheni piparin saannista, hän saa pipariani kyllä riittävästi.
        Eikä tarvitse huolehtia liitostanikaan. Tämä on toinen liittoni ja viimeinen.
        Mites itse? Piparillesi ei taida löytyä maistajaa? Ja se sinua tuntuu korpeavan, mut hei....se on ihan oma vikasi, ei minun.

• Ei piparia kortilla
        Onnen UusPerhe kirjoitti:

Mistä niin päättelit että vain juhlina? Kerroinko niin? Kovasti olet tekemässä analyysia. Noin koville ottaa minun onneni ja uusperheeni.
        Älä ole huolissasi mieheni piparin saannista, hän saa pipariani kyllä riittävästi.
        Eikä tarvitse huolehtia liitostanikaan. Tämä on toinen liittoni ja viimeinen.
        Mites itse? Piparillesi ei taida löytyä maistajaa? Ja se sinua tuntuu korpeavan, mut hei....se on ihan oma vikasi, ei minun.

Heh, mistäköhän päättelit että mulla pitäisi olla oma pipari? Kovasti olet tekemässä analyysia. Uskon, että kyllä miehesi piparia saa ja paljon erilaisia, johon tyyliin on tottunut.

• Onnen UusPerhe

Tietty. Aamulla kakkua ja illalla piparia.

• tietysti myös

tarjolle ripsipiirakkaa, siitä isit tykkää.

• oma isä 77v
        tietysti myös kirjoitti:

tarjolle ripsipiirakkaa, siitä isit tykkää.

Hä! en kyl tosiaanka omalle faijalleni mittään piparia ja piirakoita vie tai anna, oma puoliso on ihan eri asia sitte ,minusta isänpäivä on tarkoitettu isille ja lapsille ja vaimot voi muina päivinä sitte pelata niiden piparien ja piirakoiden kaa ja/tai hääpäivinä sillon on puolisoiden päivä.....

• Kuin monta sinä tied

Onko? Millasia?

Mäe en tiedä kuin ydin pehre ja yksinhuoltaja perhe. Kaksi, ei minusta montaa.

• Olet tosiaan tyhmä

mitä on mäe?
        mitä on pehre?

• No etpä voi tietääkään sinä tynnyrissä kasvanut... ...mutta totuus on toisenlainen eronnut/eronneet menevät yhteen=>naimisiin niin he perustavat uusperheen lapsilla tai ilman mutta ovat perhe.

• sukuparasko

Kuinka monta.... No sillehän ei voi mitään jos olet noin tietämätön. Sitä se sukutrutsaus tietättää. Aivot pehmenee.

• Ketä lahjot

Pitäisi ensinnä muistaa kuka on lapsien isä, isäpuoli ei sitä ole, joten tuntuupa aika hullulta, että sinä ostelet hänelle isänpäivä lahjan.
      Muistiko lastesi kanssa ostaa heidän isälle lahjan, sillä lapsillahan ei itsellään ole mahdollisuutta sellaista asiaa saada aikaan. Toki lahja voi olla omin käsin tehytkin, mutta siinäkin lapsesi kaipaavat apua.

Mistä todellisuudessa lahjot uusikkoasi. Hänen lapsensa ovat ne jotka hänelle tuovat lahjat, voit tehdä kyllä tarjoilut päivään, mutta älä kävele noiden lasten yli tässäkin asiassa.

• Isyys vai isyys

Isäpuoli ei ole biologisesti lasten isä, mutta voi olla emotionaalisesti, psykologisesti ja fyysisesti enemmän lasten isä kuin biologinen isä. Isyys ei ole pelkästään biologiaa. Siittäjä on siittäjä, isyys on paljon suurempi asia.

• aloittaja.

No ensinnäkin minun lasteni isäpuolella on myös biologinen lapsi, joten hän on myös isä.

Lasteni biologisella isällä on puoliso, joka auttaa isänpäivänä heidän perheessään isän muistamisessa. Minä en tietenkään osta exälleni lasten kanssa lahjaa. Tuskin hänen vaimonsa siitä kovin ilahtuisi... Heillä on myös yhteinen lapsi, joten uskon että haluaa ihan itse suunnitella kaikilta lapsilta yhteisen muistamisen. Ja sitten myös itseltään, jos haluaa. Lapseni ovat tehneet tarhassa isälleen kortin, ja vievät ne isälleen.

Mielestäni se, että hankkisin lasten kanssa exälle lahjaa, olisi todella töykeää exän puolisoa kohtaan.

Ja mistäkö lahjon puolisoani... Siitä että hän on meidän perheessä valtavan hyvä isähahmo -niin omalle biologiselle lapselleen kuin minunkin lapsilleni. Olen siitä onnellinen ja kiitollinen, ja haluan sen myös osoittaa.

Enkä tietenkään kävele mieheni lapsen yli, vaan juuri hänenkin takiaan haluan meidän huushollin isukkia juhlia. Miehen lapsi tulee isänpäivänä meille. Yhdessä tietysti juhlimme. Lapsi on vielä tarhaikäinen, joten tarvitsee minun apuani. Varmasti teemme yhdessä kakkua tms, siis sen lahjan lisäksi, jonka teimme jo aiemmin kaikkien lasten kanssa yhdessä. Valitettavasti en enää ennen isänpäivää tapaa mieheni lasta, joten lahjan hankintaa en ehdi yhdessä suunnittelemaan.

En myöskään usko että miehen lapsen äiti hankkii mitään isänpäivälahjaa puolisolleni. Toivon ainakin niin. Se olisi ajattelematonta. Ei ole ainakaan ennen hankkinut, joten tuskin nytkään. Mutta uskon että lapsi on tehnyt kortin, ja kiva niin.:)

Se että meillä muistetaan tämän talon isää/isäpuolta, ei ole millään tavalla pois lasteni biologiselta isältä, kuten sinun viestisi antoi ymmärtää. Minusta on mukavaa, että kaikkia isän malliaan hyvin hoitavia muistetaan siinä omassa perheessään.

• haudassa

Valitettavasti lasten oikea isä on mullan alla.

• äitipuoli ainakin ty

Meidän lapsilla on 5 isää ja 6 äitiä, kaikki vanhat exät ja sukulairet ovat lapsillemme äitiejä ja isiä. Lapsille on rikkaus kun on noin paljon aikuisia ympärillä. on ihanaa kun lapset tykkää ja me aikuiset saamme vapaapäiviä lapsista, eihän niitä aina jaksa, on kiva olla puolison kanssa vaan kotona ja huilata. Lapset tykkää reissata monen kodin väliä, ja heillä on kivaa. Reput vaan selkään ja lapset menoon.

• harhaaa vaaaiiin

Sulla lässy on niitä harhalapsia ja lapsenlapsia ehkä kymmenille isille. On pitänyt kiirettä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3225
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1177
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1032
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      47
      899
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    9. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      864
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe