Olen saanut monenlaista tietoa ja ajattelin, että täältä varmaan löytyisi vastauksia kysymykseeni eli voiko alaikäinen olla osakkaana osakeyhtiössä? Jos perustetaan uusi osakeyhtiö niin voiko alaikäinen olla yksi osakkeiden merkitsijöistä? Sen kyllä tiedän, että hallituksessa alaikäinen ei voi olla jäsenenä.
Alaikäinen osakeyhtiön osakkaana
OsakeyhtiönPerustaja
3
5464
Vastaukset
- Pöö
http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen lapsen omaisuuden hoitaminen.pdf?epslanguage=fi
Tarvitsee tälläisen ja verottajan puolesta tulee kysymys ,mistä osakkeiden ostoon on rahat tulleet. - Laamanne
Edunvalvojat eivät saa edustaa lasta oikeustoimessa, jossa he itse ovat
lapsen vastapuolia. - Aloittava yrittäjä
Voi olla osakkaana, ei hallituksessä/tj:nä. ps täältä ei todennäköisemmi saa mihinkään varmaa vastausta vaan korkeintaan kymmenen "kyllä mä kaiken tiedän" vastausta. Kts Prh ja veron www-sivut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."472192Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1912009- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78879Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki45857Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933835- 61736