Mielestäni Mikko Niskanen oli Suomen paras elokuvaohjaaja. Hän eli koko elämänsä elokuvalle, eikä siinä jäänyt paljon aikaa ihmissuhteille. Toki kuppi maistui ja muutenkin reissumies.
Ilman Mikon elokuvia ja antaumusta leffojen tekoon en olisi itse kiinnostunut elokuvasta ja tehnyt omia tuotoksiani. Niskanen on jotenkin jäänyt unholaan, nykyään hänestä ei paljon puhuta.
Onneksi hänen elokuvansa elävät ikuisesti, vaikka itse mestari on poissa.
Mikko oli paras
17
838
Vastaukset
- Phyi
Mikko Niskasen elokuvat on unohdettu siksi, että ne eivät ole muistamisen arvoisia. Kaikki laadukas muistetaan ja paska vajoaa unholaan.
- Kriittinen
Kaikki Mikko Niskasen elokuvat olisi julkaistava dvd:nä. Kuinka joku voi väittää paskaksi esim. elokuvia Sissit, 8 surmanluotia, Pojat ja Hopeaa Rajan Takaa? Sen sijaan 1930-1950 -lukujen elokuvatuotannossa tehtiin paskaa liiaksi.
- Anonyymi00004
Totta. Tuollaisen peräkammarin tsuhnan yhdentekevät paskaelokuvat saakin unohtaa.
Kuvottavaa, että hänet esitetään jonakin "suomalaisen miehen esikuvana". - Anonyymi00005
Pahaa enteilee tuo, että opiskellut Moskovan Elokuvakoulussa Neuvostoliitossa. Sieltä oppinut puna-armeijamaiset tavat kuinka naisia kohdellaan ja eihän se kalu housuissa pysynyt..
Minust on hyvin vastenmielistä, että hänet esitetään suomalaisen miehen esikuvana. Pitäisi pyyhkiä koko Mikko Niskanen paskaelokuvineen Suomen kulttuurihistoriasta pois. - Anonyymi00006
Kriittinen kirjoitti:
Kaikki Mikko Niskasen elokuvat olisi julkaistava dvd:nä. Kuinka joku voi väittää paskaksi esim. elokuvia Sissit, 8 surmanluotia, Pojat ja Hopeaa Rajan Takaa? Sen sijaan 1930-1950 -lukujen elokuvatuotannossa tehtiin paskaa liiaksi.
Mikko Niskasen elokuvat olivat pelkkää paskaa.
- Anonyymi00010
Anonyymi00006 kirjoitti:
Mikko Niskasen elokuvat olivat pelkkää paskaa.
Mikko Niskanen saanut koulutuksensa Moskovan elokuvaopistossa eli Neuvostoliitossa.
Mikko Niskasen elokuvat ovat olleet ala-arvoista punaista propagandaa, jonka tekemiseen hän on saanut koulutuksen Neuvostoliitossa.
Mikko Niskasella ei ole hirveästi tekemistä suomalaisuuden kanssa vaan ennenminkin hän on häpeäksi suomalaisuudelle ja suomalaiselle miehelle.
Minä en kehtaisi sanoa itseäni suomalaiseksi jos minä olisin käyttäytynyt niin kuin hän! - Anonyymi00015
Kriittinen kirjoitti:
Kahdeksan surmanluotia on kuin Neuvostoliiton itsensä tuottama punainen propagandaelokuva, jolla suomalaisten päät yritettiin kääntää porvaristoa ja laillista esivaltaa vastaan syyttämällä heitä Tauno Pasasen itse itselleen aiheuttamista ongelmista.
Mikko Niskanen oli punapropagandisti eikä mikään "suomalaisen miehen esikuva" tai "mestari". Suomalaisille yritetään edelleen syöttää tätä punaista valhetta Ylen toimesta.
Avatkaa silmänne ja hylätkää koko Mikko Niskanen - iankaikkisiksi ajoiksi.
- Anonyymi
MIKKO NISKANEN OSASI TEHDÄ ELOKUVIA
EILEN KUN TELKKARISTA TULI MONA JA PALAVAN RAKKAUDEN AIKA - Anonyymi00009
Mikko Niskasella ja suomalaisuudella ei ole tekemistä toistensa kanssa.
Suomalainen mies ei kohtele naisia tuolla tavalla miten Mikko Niskanen kohteli.
Tällainen mies on häpeäksi suomalaiselle kansakunnalle eikä ansaitse itseään kutsuttavan suomalaiseksi.
Mikko Niskanen ei varsinkaan ollut mikään ns. suomalaisen miehen esikuva! - Anonyymi00013
Minä pidän sitä henkilökohtaisena loukkauksena ja hyvin vastenmielisenä asiana kun elokuvaohjaaja Mikko Niskanen yritetään nostaa suomalaisen miehen esikuvaksi.
- Anonyymi00014
Tämä elokuvaohjaaja Niskasen Mikko ei ollut mikään mestari. Ei todellakaan ollut. Hän oli Neuvostoliitossa poliittisen koulutuksen saanut punaisen valheen suoltaja (Moskovan elokuvaopisto).
Minä pidän sitä erittäin vastenmielisenä ja järkyttävänä kun häntä yritetään nostaa jalustalle "suomalaisen miehen esikuvaksi".
Minun mielestäni tämä elokuvaohjaaja Niskasen Mikko oli vain pieni poika, joka leikki koko elämänsä pullon ja pippelin kanssa.
Tämä tosiasia ei ole mikään kunnioituksen aihe eikä siitä pidä ottaa mitään esimerkkiä. Ennemminkin sitä pitää halveksia ja hävetä.
Ei suomalaisia nuoria pidä opettaa juomaan ja läträämään viinalla yhtään sen enempää mitä nyt tekevät nostamalla tällaista viinamiestä joksikin "suomalaisen miehen esikuvaksi". - Anonyymi00016
Tämä punakoneen kouluttama elokuvaohjaaja Mikko Niskanen elokuvassaan Kahdeksan surmanluotia tuosta vain teki tästä nelosmurhaaja Tauno Pasasesta porvarillisen Suomen runteleman ja kaltoinkohteleman uhrin, jolla muka oli jonkinlainen oikeutus noiden neljän poliisimiehen murhaan.
Kahdeksan surmanluotia on hyvin tyypillinen antiporvarillinen ja antisuomalainen, järjestäytynyttä yhteiskuntaa ja laillista esivaltaa vastaan suunnattu punainen propagandaelokuva, jonka ilmeisenä tarkoituksena on ollut saada suomalaiset halveksimaan lakia ja järjestystä ja näin tällä elokuvalla Kahdeksan surmanluotia on pyritty heikentämään suomalaista yhteiskuntaa alttiiksi sosialistiselle vallankumoukselle.
Minun mielestäni elokuvaohjaaja Mikko Niskanen on ollut Neuvostoliiton Suomeen kouluttama kommando myyrä, jonka tehtävänä on ollut Suomen ja suomalaisuuden heikentäminen ja hävittäminen ja tämä tosiasiallinen tarkoitus on pyritty hävittämään Suomen sisäisen punaisen median avustuksella, joka pyrki ja pyrkii vieläkin tekemään Mikko Niskasesta "suomalaisen miehen esikuvan", jotta hänen sanomansa olisi helpompi hyväksyttää totuutena.- Anonyymi00017
Korjaus: kommando ja myyrä.
- Anonyymi00018
Niskasen Mikko-poika ei ollut mikään mestari. Minä en pidä häntä minään. En edes suomalaisena.
- Anonyymi00019
Mikko Niskasen elokuvat : elämäni vonkamies ja nuoruuteni savotat ovat loistavia ja kertovat Kalle Päätalon elämästä ja niissä Kallen isää näyttelevä Martti Kainulainen on loistava.Paras näyttelijä suoritus mitä olen missään ikinä nähnyt 10/10
- Anonyymi00020
Kyllä. Martti Kainulaisen tähdittämät Päätalo-elokuvat olivat hyviä elokuvia, koska Martti Kainulainen oli erinomainen henkilö ja näyttelijä.
- Anonyymi00021
Suomalaiset talvi- ja jatkosodan veteraanit ovat miitä suomalaisten miesten esikuvia eivätkä mitkään Neuvostoliiton punaisen valheen suoltajat mikkoniskaset!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa115926- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54566Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48549- 72483