Tehtävät osakeyhtiölain mukaan
Osakeyhtiölain mukaan yhtiöllä, jonka osakepääoma on vähintään 80 000 euroa, on oltava toimitusjohtaja. Muissa yhtiöissä voi olla toimitusjohtaja jos yhtiöjärjestyksessä niin määrätään tai hallitus niin päättää. Käytännössä myös pienemmissä yrityksissä on usein toimitusjohtaja.
Lain mukaan toimitusjohtajan tulee hoitaa yhtiön juoksevaa hallintoa hallituksen antamien ohjeiden ja määräysten mukaan. Toimitusjohtaja saa ryhtyä epätavallisen laajoihin tai laajakantoisiin toimiin vain hallituksen valtuuttamana tai jos hallituksen päätöstä ei voida odottaa aiheuttamatta yhtiölle olennaista haittaa. Tällaisessakin tapauksessa hallitukselle on niin pian kuin mahdollista annettava tieto toimenpiteestä.
Tässä ote lakisääteisistä toimitusjohtajan tehtävistä. Olen ihmetellyt, miksi Talvivaaran toimitusjohtajalle tulee pallo jalkaan, eikä hallitukselle käy kuinkaan. Vai miten tämä menee?
Toimitusjohtaja poseen
3
133
Vastaukset
- AUTA
Nyt meidän kaikkien Suomalaisten täytyy heti alkaa keräämään Talvivaara Oy:n Pekka Perälle rahaa, ettei Pekan elämän laatu vain kärsi. Olisihan se nyt kohtuutonta, jos aikaisemmin kymmeniä miljoonia euroja tienannut herra Perä joutuisi nyt elämään kurjuudessa ja puutteessa. Emmehän me voi sellaista sallia. Emmehän? Auttakaamme nyt miestä mäessä ja luovutetaan vaikka pienet eläkkeemme Pekka Perälle. Nyt kaikki yhteisvastuullisesti mukaan tähän historiallisen fantastiseen keräykseen. Järjestetään vaikka kultakeräys talvisodan hengessä.
- ...
etkö lukenut aloittajaaa?
- 55555555555555555
En tietenkään lukenut. Ei minua kiinnosta pätkääkään muiden mielipiteet.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121451
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881307Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1361057- 68974
- 39907
- 69864
- 97857
- 75846
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54832Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39784