ASUMISTUKI KESKEYTETTY AIHEETTA

asumistukikeskeyt

Sain asumistukea jotain 139 euroa.

2.10.2014 Kela ilmoitti keskeyttävänsä sen maksun, koska heidän mukaansa "olosuhteissanne on mahdollisesti tapahtunut asumistukioikeuteenne vaikuttanut muutos".
Ei mitään muuta selitystä keskeyttämiselle. Mitään muutosta kuitenkaan ei ollut tapahtunut.
Kunnes 21.10.2014 tuli, että "Teillä saattaa olla oikeus sopimuseläkkeeseen Ruotsista." Mikä sopimuseläke, en ole koskaan kuullutkaan.

22.10.2014 tuli, että Tietojemme mukaan olette työskennellyt Ruotsissa, joten Teillä saattaa olla oikeus Ruotsin työmarkkinasopimuseläkkeeseen (tjänstepension, avtalspension). ... Halutessanne voitte tarkistaa oikeutenne työmarkkinasopimuseläkkeeseen internet-osoitteesta www.minpension.se .
Lisäksi liitteenä oli lomake jolla sitä em eläkettä pitäisi hakea ja pyydettiin palauttamaan lomake 4.11.2014 mennessä.

Ja saatuani Ruotsista oman kodin jolla pääsin tarkastamaan eläkeoikeuteni edellämainitulta nettisivulta, ilmeni, ETTEI MINULLA OLE KERTYNYT SELLAISTA ELÄKETTÄ LAINKAAN.

Asumistukeni siis keskeytettiin Kelan luulojen vuoksi! Pitääkö minun hakea eläkettä johon minulla ei ole kuitenkaan oikeutta, päätöksen saaminen Ruotsista kestää jopa vuoden ja senkö ajan Kela voi pitää asumistukeni keskeytyksissä ja ihan turhaan!

2

346

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kekkel

Miksi et kysy näitä asioita Kelasta? Sinun on selvitettävä joka tapauksessa asiasi Kelan kanssa.

• tiukkana

Ei kai Kela nyt luulojen mukaan saa toimia, sen toiminta tulee perustua faktoihin.
      Mielivalta ei saa olla viranomaistoimintaa, sellaiseen kenenkään ei tule alistua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      50
      1287
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      15
      1018
    3. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      977
    4. Ajatuksia

Mitä ajatuksia hän herättää tänään?
      Ikävä
      77
      673
    5. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      668
    6. Katse

Miltä se tuntuu, kun hän katsoo sinua?
      Ikävä
      26
      441
    7. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      53
      440
    8. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      25
      431
    9. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      15
      429
    10. Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?

Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h
      Ikävä
      30
      413
    Aihe