Terve! Osaisiko joku sanoa että kannattaako nykypäivänä arvometalleihin sijoittaminen esimerkiksi kulta, hopea ym.
Arvometalleihin sijoittaminen
1
193
Vastaukset
- fhjk
Missä tarkoituksessa?
Arvometalli ei sinänsä tuota mitään. Sen arvonvaihteluilla voi pelata. Sitä voi pitää "turvasatamana", mutta siinäkin tehtävässä se on aika huono johtuen juuri noista arvonvaihteluista.
Arvometallien hintaan sidotut arvopaperit soveltuvat lähinnä pelaamiseen. Vastapuoliriskin takia niistä ei ole "turvasatamaksi" lainkaan.
Koruissa yms. esineissä sijoitat raaka-aineen lisäksi myös käsityöhön ja taiteeseen. Useimpien esineiden kohdalla näistä johtuva "arvonlisä" pienenee ajan myötä, joten pitäisi olla todellinen ekspertti (ja ennustaja) löytääkseen ne esineet, joilla on jotain taiteellista/kulttuurihistoriallista/tms rahallista "lisäarvoa" myös tulevaisuudessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774622- 1801897
- 1241600
- 1241125
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161081- 351036
- 78933
- 52896
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78872- 4838