Olisin hankkimassa ensi kesäksi kesäautoksi räxää. Olen kuullut moottorin olevan Wankel ja se vie öljyä kuin kakstahti ja bensaa myös. Myös moottorin kestävyys mietityttää joten alle satatuhatta ajettu räxä olisi parhain vaihtoehto.
Antakaa posi ja negatiivistä palautetta autosta ja miten paljon maksaa moottorin vaihto tai huolto jos se paukahtaa.
RX-8 mitä pitää tietää käytetystä?
30
10421
Vastaukset
- Unelmissa RX-8
Lisään vielä. Olen aina halunnut Legendaarisen Mazdan RX mallisen auton, ja olen aina haaveillut siitä ja meinaan sen myös toteuttaa ensi kesänä.
- faktiss
Mulla on rx-8.Ajanut sillä tosin vasta 3000km.Ei vikoja,juuri katsastin ilman vikoja.
Päästöjä ei mitata eikä ole venttiilikoneistoa siksi ei ole remmia eikä ketjua,kätevää.
Bensaa menee maantiellä 8-9 litraa ja keski kulutus 10-11 litraa high-power.
Paras auto mitä ajanut.12-2004 TM vertailun voittaja vastassa oli crossfire ja 350z.
Mazda voitti pistein 8,6,nissan toinen 8,3 ja rysleriä ei pidetty edes urheiluautona : )- faktiss
Öljy kannattaa tarkistaa 1000km välein.Kerran olen lisännyt 3000tkm matkalla.
Wankelin kuuluu viedä öljyä mutta se ei haittaa koska siihen soveltuu kaikista halvin öljy.Uusi kone maksaa briteissä 1500€ ja jos apex-tiivisteet joutuu vaihtamaan ne maksaa noin 1000e eli saman kun remminvaihto johonkin v6-koneisiin. - Punainen RX8
faktiss kirjoitti:
Öljy kannattaa tarkistaa 1000km välein.Kerran olen lisännyt 3000tkm matkalla.
Wankelin kuuluu viedä öljyä mutta se ei haittaa koska siihen soveltuu kaikista halvin öljy.Uusi kone maksaa briteissä 1500€ ja jos apex-tiivisteet joutuu vaihtamaan ne maksaa noin 1000e eli saman kun remminvaihto johonkin v6-koneisiin.Vähän väärää tietoa. Uusi kone on kyllä edullinen, mutta ei kyllä ihan noin edullinen. Tehdasuusi kone maksaa vähän alle 5000€ ja kunnostettu noin 3000€. Kunnostettu kone Englannista pitää vielä lähettää kunnostettavaksi eli rahtikulut edes takaisin. Asennus vielä päälle, (jos ei itse tee).
Itsellä pamahti laakerit ja kone meni aika tohjoksi 130tkm:n kohdalla, vaikka käytin autoa ihan ohjeiden mukaan ja öljytkin vaihdoin 10tkm:n välein. Hommasin tehdasuuden koneen täällä suomessa, tosin en Mazdan maahantuojan kautta. Hintaa kertyi asennettuna noin 6000€ ja Mazdalla olisi maksanut 9500€. Mutta kyllä muuttui auto ihan kuin uudeksi. Tehdasuudessa koneessa on muuten uusi vesipumppu ja vauhtipyöräkin. Jopa hihnapyörät näyttivät uusilta.
http://www.rotaryart.uk.com/acatalog/New_Mazda_RX8_engine_perf_tuning.html - Punainen RX8
Punainen RX8 kirjoitti:
Vähän väärää tietoa. Uusi kone on kyllä edullinen, mutta ei kyllä ihan noin edullinen. Tehdasuusi kone maksaa vähän alle 5000€ ja kunnostettu noin 3000€. Kunnostettu kone Englannista pitää vielä lähettää kunnostettavaksi eli rahtikulut edes takaisin. Asennus vielä päälle, (jos ei itse tee).
Itsellä pamahti laakerit ja kone meni aika tohjoksi 130tkm:n kohdalla, vaikka käytin autoa ihan ohjeiden mukaan ja öljytkin vaihdoin 10tkm:n välein. Hommasin tehdasuuden koneen täällä suomessa, tosin en Mazdan maahantuojan kautta. Hintaa kertyi asennettuna noin 6000€ ja Mazdalla olisi maksanut 9500€. Mutta kyllä muuttui auto ihan kuin uudeksi. Tehdasuudessa koneessa on muuten uusi vesipumppu ja vauhtipyöräkin. Jopa hihnapyörät näyttivät uusilta.
http://www.rotaryart.uk.com/acatalog/New_Mazda_RX8_engine_perf_tuning.htmlAi niin! Osat kannattaa hankkia USA:sta tai Englannista, (paitsi ehkä Dexelia öljyt ja suodattimen). Tulpat ja puolat ovat kulutustavaraa ja ne on syytä vaihtaa puolet useammin, kuin ohjekirja sanoo eli tulopat 30tkm ja puolat noin 60tkm. Noita saa USA:sta murto-osa hinnalla verrattuna kotimaahan ja etenkin Mazda liikkeeseen. Esim. NGK tulpat kaverin matakatavarana USA:sta 70€ (Mazdalla samat tulpat 408€). Puolat Englannista 220£/4kpl Suomessa 350€/kpl jne. USA:ssa moottori takuu 100000m eli 160tkm. Voisi siis todeta, että koneet voivat kestää, mutta aika monella on kone paukahtanut tuossa 120-140tkm kohdilla. OstaessasiRX8, niin testaa käynnistyvyys kuumana. Jos käynnistyy kuumana huonosti, alkaa olla jo väljä kone. Myös jos tyhjäkäynti soutaa edestakaisin on se merkki väljästä koneesta. Kalkattava ääni viittaa taas laakerivikaan ja kun laakeripinta kuorii muuttuu ääni ihan hirveäksi, kun takamäntä osuu takakanteen. Auto on kuitenkin aivan loistava ajaa eli kun tuli tuo konekin uusittua, niin en ihan heti vaihda pois. Lisäksi takapenkille mahtuu tosi hyvin jopa aikuisiakin (kuskin taakse vähän huonommin).
- wwrwrwr
Punainen RX8 kirjoitti:
Vähän väärää tietoa. Uusi kone on kyllä edullinen, mutta ei kyllä ihan noin edullinen. Tehdasuusi kone maksaa vähän alle 5000€ ja kunnostettu noin 3000€. Kunnostettu kone Englannista pitää vielä lähettää kunnostettavaksi eli rahtikulut edes takaisin. Asennus vielä päälle, (jos ei itse tee).
Itsellä pamahti laakerit ja kone meni aika tohjoksi 130tkm:n kohdalla, vaikka käytin autoa ihan ohjeiden mukaan ja öljytkin vaihdoin 10tkm:n välein. Hommasin tehdasuuden koneen täällä suomessa, tosin en Mazdan maahantuojan kautta. Hintaa kertyi asennettuna noin 6000€ ja Mazdalla olisi maksanut 9500€. Mutta kyllä muuttui auto ihan kuin uudeksi. Tehdasuudessa koneessa on muuten uusi vesipumppu ja vauhtipyöräkin. Jopa hihnapyörät näyttivät uusilta.
http://www.rotaryart.uk.com/acatalog/New_Mazda_RX8_engine_perf_tuning.htmlKannattaa ostaa koko auto ottaa moottori ja myydä muut osat pois.Ei tule paljon hintaa.Auton saa tax-free 3-4 tonnilla tällä hetkellä nettiautossa 4500€ kilvissä oleva uudella koneella!! Siitä kone ja loput myyntiin taitaa tulla lähes ilmainen uusi kone : )
- Punainen RX8
wwrwrwr kirjoitti:
Kannattaa ostaa koko auto ottaa moottori ja myydä muut osat pois.Ei tule paljon hintaa.Auton saa tax-free 3-4 tonnilla tällä hetkellä nettiautossa 4500€ kilvissä oleva uudella koneella!! Siitä kone ja loput myyntiin taitaa tulla lähes ilmainen uusi kone : )
Ei noissa muutaman tonnin tuontivehkeissä uutta konetta ole. Onko mitään järkeä vaihtaa kilahtaneen tilalle kohta hajoavaa. Tietysti jos itse vaihtaa koneen, niin käyhän se harrastuksena ja voihan se tuontiauton konekin kestää vielä vuosia. Jos haluaa luotettavan pelin, niin ostaa Suomesta muuten hyväkuntoisen räxän, jossa kilahtanut kone. Niitä saa noin 5000€ hintaan. Hommaa tähän sitten täysin uuden koneen ja ollaan samoissa hinnoissa, kuin myytävissä n.100tkm ajetuissa . Sillä erotuksella, että autossa on täysin uusi kone, jolla ajaa huoletta sen 100tkm ja hyvällä onnella jopa 200tkm. On tuo siltikin aika halpa urheiluauytoksi. Esim. Boxterin kansiremppa töineen maksaa räxän uuden koneen verran. Bemarin (E46) vaihdelaatikot ja perät hajoilevat noissa 325-330 malleissa ja apurungot repeytyvät irti. Bemarin perät ja laatikot ovat paljon kalliimpia, kuin räxän uusi moottori.
- totuustieto
Punainen RX8 kirjoitti:
Vähän väärää tietoa. Uusi kone on kyllä edullinen, mutta ei kyllä ihan noin edullinen. Tehdasuusi kone maksaa vähän alle 5000€ ja kunnostettu noin 3000€. Kunnostettu kone Englannista pitää vielä lähettää kunnostettavaksi eli rahtikulut edes takaisin. Asennus vielä päälle, (jos ei itse tee).
Itsellä pamahti laakerit ja kone meni aika tohjoksi 130tkm:n kohdalla, vaikka käytin autoa ihan ohjeiden mukaan ja öljytkin vaihdoin 10tkm:n välein. Hommasin tehdasuuden koneen täällä suomessa, tosin en Mazdan maahantuojan kautta. Hintaa kertyi asennettuna noin 6000€ ja Mazdalla olisi maksanut 9500€. Mutta kyllä muuttui auto ihan kuin uudeksi. Tehdasuudessa koneessa on muuten uusi vesipumppu ja vauhtipyöräkin. Jopa hihnapyörät näyttivät uusilta.
http://www.rotaryart.uk.com/acatalog/New_Mazda_RX8_engine_perf_tuning.htmlIhan oikeaa tietoa nettiautossa on 4500€ rx-8 juuri rempatulla koneella ja suomen kilvissä.Muutakin uutta esim kytkin.Nyt harmittaa?? : )
- Punainen RX8
totuustieto kirjoitti:
Ihan oikeaa tietoa nettiautossa on 4500€ rx-8 juuri rempatulla koneella ja suomen kilvissä.Muutakin uutta esim kytkin.Nyt harmittaa?? : )
Soititko myyjälle? Siinä kyllä lukee vaihdetulla koneella. Tuo oli ilman konetta joskus aiemmin myynnissä ja siihen on voitu vaihtaa toimiva esim. 120tkm ajettu kone. Mutta osta ihmeessä pois, jos kori on kunnossa. Vanteet ja renkaat vielä sekä kunnon kiillotus. Tuo on muuten käsittääkseni oikeasti R09 eikä ykkönen. Ykkösessä on kangassisusta ja muutenkin vaatimattomampi varustus. Hauskaa noissa ilmoituksissa on, että tiedot on autoliikkeillä aina ihan pielessä. Standard Powerissa oikeasti tai tehtaan ilmoittamana on 141kw, 0-100km/h on 7,2s ja huippunopeus 224km/h. Co2 päästöt 267g. Bensaa kuluu siis paljon jo tuolla pienempitehoisella (~13l/100km).
Kannattaa tosiaan olla kriittinen aina, jos on kunnostettu kone tai kolariautosta otettu kone. Kunnostus voi tarkoittaa mitä vaan. Eli on hyvä varmistaa mitä on tehty. Myöskin vaihtomoottori, millä sanotaan ajetun 30tkm on aika epäuskottava, sillä senkin täytyisi olla jossain uuteen vaihdettu. Moottori vaihtui R3 malliin joskus 2007-2008. Onko uskottavaa jos tuota vanhemmasta kolariautosta löytyy 30tkm ajettu kone. Sillä olisi pitänyt ajaa alle 5000km / vuosi. Mutta edelleenkin; Ihana auto, josta en helpolla luovu. Tosin nyt täytyy päästää se talviunille odottamaan ensi kesää ;-)
- japadapaduu
Lämpinä huonoon käynnistykseen voi olla syynä myös startti,puolat,tulpanjohdot,akku tai tulpat.
Autossa on öljynpainemittari siitä näkee tietoa moottorin kuunnosta.
Pitäisi olla pari pykälää puolenvälin oikealla puolella.
Kannattaa hankkia 4kw boschin startti jos pitää vaihtaa. - sdghsdgh
Jos ajaa kovaa ja yrittää heti käyntiin niin ei välttämättä ekalla lähde ihan normaalia.
Täytyy myös muistaa tehdä temput ennen sammuttamista jotta öljyä jää oikeisiin kohtiin ja ylimääräinen bensa poistuu ettei tulpat kastu.- Punainen RX8
Juu voi tulpat ja etenkin puolat aiheuttaa huonoa käynnistyvyyttä. Valitettavan usein se kuitenkin on meŕkki koneen väljyydestä. Itselläni kone käynnistyi varsin hyvin kuumanakin juuri ennen hajoamista. Nyt kun on tehdasuusi kone, niin mitään temppuja ei tarvii tehdä ja käynnistyy aina heti. On ero aika suuri vanhalla ja uudella koneella. Käyntiäänikin on paljon tasaisempi. Tuo tyhjäkäyntikierroksien soutaminen on selvin merkki puristuksien putoamisesta. Laakerivika kuuluu selvänä ja tuostakin useilla palstoilla sanotaan äänen olevan normaalin wankkeli moottorissa.
Uusi kone ei vaan pidä sellaista samanlaista ääntä. - satu w
Punainen RX8 kirjoitti:
Juu voi tulpat ja etenkin puolat aiheuttaa huonoa käynnistyvyyttä. Valitettavan usein se kuitenkin on meŕkki koneen väljyydestä. Itselläni kone käynnistyi varsin hyvin kuumanakin juuri ennen hajoamista. Nyt kun on tehdasuusi kone, niin mitään temppuja ei tarvii tehdä ja käynnistyy aina heti. On ero aika suuri vanhalla ja uudella koneella. Käyntiäänikin on paljon tasaisempi. Tuo tyhjäkäyntikierroksien soutaminen on selvin merkki puristuksien putoamisesta. Laakerivika kuuluu selvänä ja tuostakin useilla palstoilla sanotaan äänen olevan normaalin wankkeli moottorissa.
Uusi kone ei vaan pidä sellaista samanlaista ääntä.Mulla liki 200tkm mittarissa.Öljynpaineet kuin uudessa,kone käy hiljaa kuin ompelukone,tyhjäkäynti tasainen,ei pätki,tehot tallessa jne.
- Punainen RX8
satu w kirjoitti:
Mulla liki 200tkm mittarissa.Öljynpaineet kuin uudessa,kone käy hiljaa kuin ompelukone,tyhjäkäynti tasainen,ei pätki,tehot tallessa jne.
Lucky You! Kyllähän suurimman osan koneita täytyy kestää vähintään tuon 160tkm, mikä koneen takuu on ollut USA:ssa. Kuitenkin aika monelle koneelle alkaa ongelmia tulla 100tkm:n jälkeen. Tarvitaan tehokkaampi startti, jotta jaksaa käynnistyä yms. Eipä taida öljynpaineilla olla mitään tekemistä koneen kunnon kanssa wankkelilla. Lisäksi tuo Raxän mittari vastaa öljyvaloa eli painetta joko on tai sitten ei, Näin ainakin Mazdago palstalla väitettiin. Eli mittari ei kerro oikeaa öljynpainetta, vaan näyttää tuota samaa hieman yli puolenvälin aina kun painetta on riittävästi. Tuohan on kuin kaksitahtikone. Painetta mitataan vain koneen sisältä ja palotapahtuman mukana menevä öljy menee sinne pumpun ohjaamana oli kone väljä tai ei. Kisavehkeissä useasati vaihdetaan tuo järjestelmä erilliseksi eli silloin koneeseen voi laittaa parhaat mahdolliset synteettiset öljyt ja sylinteriin menevä öljy on sitten 2t mineraaliöljyä tai tässä tapauksessa RX8:n koneeseen tarkoitettua Dexeliaa. Kisavehkeissä usein myös laitetaan osa öljystä suoraan bensiininn sekaan.
- satu w
Räkxään käy perus mineraaliöljy.
- punainen RX8
Aika rohkea väite. Castrolilla on muistaakseni joku öljy räxää varten, mutta ilman parempaa tietoa en käyttäisi muuta kuin Dexeliaa. Saman öljyn pitää voidella laakereita ja toisaalta palaa mahdollisimman hyvin kuten 2t öljyt. En laittaisi 2t tuorevoitelu koneeseen moottorin voiteluun tarkoitettua 4t öljyä, kuten en myöskään 4t koneeseen 2t öljyä laakereiden voiteluun. Alan kovasti epäillä Satu W:n ainakaan itse ajaneen 200tkm samalla koneella perus mineraaliöljyillä. Kumpaakohan perus mineraaliöljyä tarkoitat 2t vai 4t?
- sivustaseuraava11
Luin englantilaista rx-8 foorumia ja kyllä tavallinen mineraaliöljy sopii tai ainakin monet käyttävät sitä.
- Unelmissa RX-8
Kiitoksia vastauksista!
- yks vaan
Minä ajan kyllä talvellakin miksi en ajaisi?
Kiva peli talvella nam - Jizjx
Rx8clubin sivustojen lisäks pitää tietää, että muijaa pukkaa kyytiin kokoajan eli jos on oma muija ni mustasukkaisuuskohtauksia voi olla tiedossa!
- räxämies
Räxä ei ole köyhän miehen auto. Jos rahaa riittää ja intoa roplata autoa usein, niin sitten eikuin kaupoille. Itse omistan seiskan neloswankelilla. Bensankulutus on aika karmeaa jos intoutuu polkemaan enemmän. Toinen moottori mullakin menossa. Vanhassa pamahti laakeri ja sen seurauksena halkesi lohko. Loistavia kuitenkin ajaa nämä sporttimazdat. Ja kerää katseita:)
- feffd
Rx7 ja rx8 ei voi verrata rx-8 vie paljon vähemmän ainetta ja kone kestää paremmin.
Ei rx8 tarvi räplätä.Kun ostaa auton vaihtaa siihen uuden:startin 2kw,puolat,akun,tulpat ja johdot niin toimii kuin junan vessa.
Ei ongelmia. - frte
Paras moottori on V8 toiseksi paras Wankel kolmosena 2-tahti
- puhhuijaa
Porukka tyhmänä maksaa 5000€ koneesta samanhintaseen autoon, kun Japanista saa Toyota Levinin koneen tuplaturbotettuna tilalle. Hepat suunnilleen samaa luokkaa, mutta väännöt kasvaa kunnolla. Kone ei ainakaan ajamalla siinä mallissa hajoa.
Hyi hyi. Yhtä huono idea kun että tunkaset ls koneen rx sarjalaiseen. Rx sarjalaiseen kuuluu ainoastaan aito ja oikea wankel. Kyllä wankel pamahtaa herkemmin kuin otto mutta otto ei olekkaan niin maaginen ja legendaarinen kuin wankel. Hyi hyi teitä vastarannan kiiskiä.
- RXäläinen
Kävin edeltävän vuoden sisään ajamassa käytännössä kaikki Suomessa myyntiin tullee ja myynnissä olleet RXät ja päädyin tuoman ulkomailta. Tässä muutama huomio:
1. Autoilla ajettu ja niitä huollettu pääsääntöisesti miten sattuu. Omastaan pari omistajaa oli hyvin kärryillä autosta ja sen kunnosta. "Tää ei kuluta öljyä niinku muut RX8it", "tällä ei oo revitelty vaan ajan aina tosi rauhallisesti", "on se aina ennen käynnistynyt heti" -> skippaa auto, koska tod. näk. myyjä a) ei tiedän mitä myy ja on laiminlyönyt huoltoja ja käyttöä tai b) myy sulle pommia haluamatta pudottaa hintaa järkevällä tasolle.
2. Älä maksa hyvän hintaa autosta johon ei ole konetta vaihdettu. Uuden rebuiltatun koneen omaava perus HighPower liikkui 7500€:llä. Älä siis maksa 6ke autosta jossa vaihteisto rahisee ja koneesta kuuluu ylimääräisiä ääniä tai joka ei starttaa kunnolla sekä kylmänä että kuumana. Eri asia sitten laitetut autot joissa on muutakin osaa kiinni ja esim portattu kone. Hintaa voi hyvinkin olla 10k€ ja auto on järkevä ostos siitä huolimatta.
3. Pahin issue ei ole mielestäni kone vaan kori. 80% autoista oli korista mätiä. Takakaaret ja/tai helmat ja pohja kannattaa kattoa. Matukan tehtaalla ei vissiin ole paljon ruosteista tehty. Pari autoa oli hyvin suojattu jälkeenpäin. Kaikki muu on helppoja vaihtaa paitsi läpi ruostunut kori.- Anonyymi
Taidat olla sellainen hyviajelia, puhelimessa rahaa löytyy ja koeajonkin jälkeen kehutaan että oli juuri mitä tarvitset, mutta pitää vielä miettiä.
- juzza22
HYvin toimii rx vaikka ajettu 180tkm.Kateellisia löytyy kun onhan tämä upea peli.
- Anonyymi
Ostin ja rakastuin. Nyt tarttis löytää viellä joku koka osais kattoo auton läpi ja kertoa mitä sillee pitäisi tehdä että olis tiptop. Rahaa vastaan toki ja mielellään pääkaupunki seudulla tai sen läheisyydessä
- Anonyymi
Juu olis kiva tietää mistä saa 1500€
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882