Isän Rakkauskirje

sinettisormus1

Onnea kaikki te maalliset Isät ja Onnea Rakas Taivaan isä!
Tässä taivaallisen Isän ajatuksia meistä kauniin kirjeen muodossa.
Siunausta kaikille.

http://www.healingrooms.fi/?sid=118

48

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinettisormus1
    • sinettisormus1
    • sinettisormus1

TOINEN SAMUELIN KIRJA 22
      1. Ja Daavid puhui Herralle tämän laulun sanat sinä päivänä, jona Herra
      oli pelastanut hänet kaikkien hänen vihollistensa ja Saulin vallasta. Hän sanoi:
      2. "Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani!
      3. Jumala, minun vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi, varustukseni ja pakopaikkani, sinä pelastajani, joka pelastat minut väkivallasta!
      4. 'Ylistetty olkoon Herra' - niin minä huudan, ja vihollisistani minä pelastun.
      5. Sillä kuoleman aallot piirittivät minut, turmion virrat peljästyttivät minut.
      6. Tuonelan paulat kietoivat minut, kuoleman ansat yllättivät minut.
      7. Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa, Jumalaani minä rukoilin; ja hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, minun huutoni kohosi hänen korviinsa.
      8. Silloin maa huojui ja järisi, taivaan perustukset järkkyivät; ne horjuivat, sillä hänen vihansa syttyi.
      9. Savu suitsusi hänen sieraimistaan, kuluttava tuli hänen suustansa, palavat hiilet hehkuivat hänestä.
      10. Hän notkisti taivaan ja astui alas, synkkä pilvi jalkojensa alla.
      11. Hän ajoi kerubin kannattamana ja lensi, hän näkyi tuulen siipien päältä.
      12. Ja hän pani pimeyden majaksi ympärillensä, synkät vedet, paksut pilvet.
      13. Hohteesta, joka kävi hänen edellänsä, hehkuivat palavat hiilet.
      14. Herra jylisi taivaasta, Korkein antoi äänensä kaikua.
      15. Hän lennätti nuolia ja hajotti heidät, salamoita, ja kauhistutti heidät.
      16. Silloin meren syvyydet tulivat näkyviin, maanpiirin perustukset paljastuivat Herran nuhtelusta, hänen vihansa hengen puuskauksesta.
      17. Hän ojensi kätensä korkeudesta ja tarttui minuun, veti minut ylös suurista vesistä.
      18. Hän pelasti minut voimallisesta vihollisestani, minun vihamiehistäni, sillä he olivat minua väkevämmät.
      19. He hyökkäsivät minun kimppuuni hätäni päivänä, mutta Herra tuli minun tuekseni.
      20. Hän toi minut avaraan paikkaan, hän vapautti minut, sillä hän oli mielistynyt minuun.
      21. Herra tekee minulle minun vanhurskauteni mukaan; minun kätteni puhtauden mukaan hän minulle maksaa.
      22. Sillä minä olen noudattanut Herran teitä enkä ole luopunut pois Jumalastani, jumalattomuuteen.
      23. Kaikki hänen oikeutensa ovat minun silmieni edessä, enkä minä poikkea hänen käskyistänsä.
      24. Minä olen vilpitön häntä kohtaan ja varon itseni pahoista teoista.
      25. Sentähden Herra palkitsee minulle vanhurskauteni mukaan, sen mukaan kuin olen puhdas hänen silmiensä edessä.
      26. Hurskasta kohtaan sinä olet hurskas, nuhteetonta sankaria kohtaan nuhteeton;
      27. puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.
      28. Ja sinä pelastat nöyrän kansan, mutta sinun silmäsi ovat ylpeitä vastaan, sinä alennat heidät.
      29. Sillä sinä, Herra, olet minun lamppuni; Herra valaisee minun pimeyteni.
      30. Sinun avullasi minä hyökkään rosvojoukkoa vastaan, Jumalani avulla minä ryntään ylitse muurin.

jatkuu ...

• ...

...

• sinettisormus1

..jatkuu ..

31. Jumalan tie on nuhteeton, Herran sana tulessa koeteltu. Hän on kaikkien kilpi, jotka häneen turvaavat.
      32. Sillä kuka muu on Jumala paitsi Herra, ja kuka muu on pelastuksen kallio paitsi meidän Jumalamme?
      33. se Jumala, joka on minun vahva turvani ja johdattaa nuhteetonta hänen tiellänsä,
      34. tekee hänen jalkansa nopeiksi niinkuin peurat ja asettaa minut kukkuloilleni,
      35. joka opettaa minun käteni sotimaan ja käsivarteni vaskijousta jännittämään.
      36. Sinä annat minulle pelastuksen kilven; ja kun sinä kuulet minun rukoukseni, teet sinä minut suureksi.
      37. Sinä annat minun askeleilleni avaran tilan, ja minun jalkani eivät horju.
      38. Minä ajan vihollisiani takaa ja tuhoan heidät enkä palaja, ennenkuin teen heistä lopun.
      39. Minä lopetan heidät ja murskaan heidät, niin etteivät enää nouse; he sortuvat minun jalkojeni alle.
      40. Sinä vyötät minut voimalla sotaan, sinä painat vastustajani minun alleni.
      41. Sinä ajat minun viholliseni pakoon, vihamieheni minä hukutan.
      42. He katselevat, mutta pelastajaa ei ole, katsovat Herran puoleen, mutta hän ei heille vastaa.
      43. Minä survon heidät maan tomuksi, kadun loaksi minä heidät poljen ja tallaan.
      44. Sinä pelastat minut kansani riidoista, sinä varjelet minua, niin että tulen pakanain pääksi; kansat, joita minä en tunne, palvelevat minua.
      45. Muukalaiset minua mielistelevät; jo korvan kuulemalta he tottelevat minua.
      46. Muukalaiset masentuvat; he tulevat vyöttäytyneinä varustuksistansa.
      47. Herra elää! Kiitetty olkoon minun kallioni, ja ylistetty Jumala, minun pelastukseni kallio,
      48. Jumala, joka hankkii minulle koston ja laskee kansat minun valtani alle;
      49. sinä, joka vapahdat minut vihollisistani ja korotat minut vastustajaini ylitse ja päästät minut väkivaltaisesta miehestä.
      50. Sentähden minä ylistän sinua, Herra, kansojen keskuudessa ja veisaan sinun nimesi kiitosta;
      51. sinun, joka annat kuninkaallesi suuren avun ja osoitat armoa voidellullesi, Daavidille, ja hänen jälkeläisilleen, iankaikkisesti."

• sinettisormus1
    • sinettisormus1
    • sinettisormus1

... ja me lapset kasvamme ja alamme elämään omaa elämää, aika kuluu ja tulee jäähyväisten aika ja saamme näin muistoissamme vanhempiamme kiittää ...

https://www.youtube.com/watch?v=M3E0ESIWBsQ

siis hyvää Isänpäivää vielä kerran, KIITOS ISÄ!

• sinettisormus1

Isä meidän -rukous

Isä meidän, joka olet taivaissa.
      Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
      Tulkoon sinun valtakuntasi.
      Tapahtukoon sinun tahtosi,
      myös maan päällä niin kuin taivaassa.
      Anna meille tänä päivänä
      meidän jokapäiväinen leipämme.
      Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
      niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
      jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
      Äläkä saata meitä kiusaukseen,
      vaan päästä meidät pahasta.
      Sillä sinun on valtakunta
      ja voima ja kunnia iankaikkisesti.
      Aamen.

(Matt. 6:9–13; Luuk. 11:2–4)

• Seurailija1

Aamen.

• näkymätön ninni

Aamen. Hyvää isänpäivää kaikille isille.

• sinettisormus1

Hyvää Isänpäivää, Seurailija!

• Seurailija1

Kiitos sinetti. Kakkua on syöty, suklaata kans ja kahvia juotu.. Lihottavia päiviä nämä isänpäivät..

• sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

Kiitos sinetti. Kakkua on syöty, suklaata kans ja kahvia juotu.. Lihottavia päiviä nämä isänpäivät..

... niin täälläkin, ja lippu on tietysti myös salossa .... :D

• sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

... niin täälläkin, ja lippu on tietysti myös salossa .... :D

Tämä on minun onnittelukortti kaikille Isille!

• sinettisormus1

... ja kaikki halukkaat voivat siihen osallistua.

• ...

...

• Siunaten

Hyvä ketju. Antaa voimaa aamuun.

• sinettisormus1

Hyvää isän päivää sinnekkin, Siunaten! :)

• sinettisormus1

Hyvää isän päivää sinnekkin, Siunaten! :)

Hyvää isänpäivää -jarmolle-, missä oletkin!

• sinettisormus1
      • sinettisormus1

SANANLASKUT 1

1. Salomon, Daavidin pojan, Israelin kuninkaan, sananlaskut,
        2. viisauden ja kurin oppimiseksi, ymmärryksen sanojen ymmärtämiseksi,
        3. taitoa tuovan kurin, vanhurskauden, oikeuden ja vilpittömyyden saamiseksi,
        4. mielevyyden antamiseksi yksinkertaisille, tiedon ja taidollisuuden nuorille.
        5. Viisas kuulkoon ja saakoon oppia lisää, ja ymmärtäväinen hankkikoon elämänohjetta
        6. ymmärtääkseen sananlaskuja ja vertauksia, viisasten sanoja ja heidän ongelmiansa.
        7. Herran pelko on tiedon alku; hullut pitävät halpana viisauden ja kurin.
        8. Kuule, poikani, isäsi kuritusta äläkä hylkää äitisi opetusta,
        9. sillä ne ovat ihana seppele sinun päähäsi ja käädyt sinun kaulaasi.
        10. Poikani, jos synnintekijät sinua viekoittelevat, älä suostu.
        11. Jos he sanovat: "Lähde mukaamme! Väijykäämme verta, vaanikaamme viatonta syyttömästi;
        12. nielaiskaamme niinkuin tuonela heidät elävältä, ehyeltään, niinkuin hautaan vaipuvaiset;
        13. me saamme kaikenlaista kallista tavaraa, täytämme talomme saaliilla;
        14. heitä arpasi meidän kanssamme, yhteinen kukkaro olkoon meillä kaikilla" -
        15. älä lähde, poikani, samalle tielle kuin he, pidätä jalkasi heidän poluiltansa.
        16. Sillä heidän jalkansa juoksevat pahuuteen, kiiruhtavat vuodattamaan verta.
        17. Sillä verkko on viritetty kaikille siivekkäille, niin että ne sen näkevät. - Mutta turhaan:
        18. omaa vertansa he väijyvät, vaanivat omaa henkeänsä.
        19. Näin käy jokaiselle väärän voiton pyytäjälle: se ottaa haltijaltaan hengen.
        20. Viisaus huutaa kadulla, antaa äänensä kuulua toreilla;
        21. meluisten katujen kulmissa se kutsuu, porttien ovilta kaupungissa sanansa sanoo:
        22. Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?
        23. Kääntykää minun nuhdeltavikseni. Katso, minä vuodatan teille henkeäni, saatan sanani tiedoksenne.
        24. Kun minä kutsuin ja te estelitte, kun ojensin kättäni eikä kenkään kuunnellut,
        25. vaan te vieroksuitte kaikkia minun neuvojani, ette suostuneet minun nuhteisiini,
        26. niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte;
        27. kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte, kun hätänne saapuu tuulispäänä, kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus.
        28. Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua, mutta eivät löydä.
        29. Koska he vihasivat tietoa, eivät valinneet osaksensa Herran pelkoa
        30. eivätkä suostuneet minun neuvooni, vaan katsoivat kaiken minun nuhteluni halvaksi,
        31. saavat he syödä oman vaelluksensa hedelmiä ja saavat kyllänsä omista hankkeistaan.
        32. Sillä yksinkertaiset tappaa heidän oma luopumuksensa, ja tyhmät tuhoaa heidän oma suruttomuutensa.
        33. Mutta joka minua kuulee, saa asua turvassa ja olla rauhassa onnettomuuden kauhuilta.

• sinettisormus1
      • sinettisormus1

SANANLASKUT 2
        1. Poikani, jos sinä otat minun sanani varteen ja kätket mieleesi minun
        käskyni,
        2. niin että herkistät korvasi viisaudelle ja taivutat sydämesi taitoon -
        3. niin, jos kutsut ymmärrystä ja ääneesi huudat taitoa,
        4. jos haet sitä kuin hopeata ja etsit sitä kuin aarretta,
        5. silloin pääset ymmärtämään Herran pelon ja löydät Jumalan tuntemisen.
        6. Sillä Herra antaa viisautta, hänen suustansa lähtee tieto ja taito.
        7. Oikeamielisille hänellä on tallella pelastus, kilpi nuhteettomasti vaeltaville,
        8. niin että hän suojaa oikeuden polut ja varjelee hurskaittensa tien.
        9. Silloin ymmärrät vanhurskauden ja oikeuden ja vilpittömyyden - hyvyyden tien kaiken;
        10. sillä viisaus tulee sydämeesi, ja tieto tulee sielullesi suloiseksi,
        11. taidollisuus on sinua varjeleva ja ymmärrys suojeleva sinut.
        12. Se pelastaa sinut pahojen tiestä, miehestä, joka kavalasti puhuu;
        13. niistä, jotka ovat hyljänneet oikeat polut vaeltaaksensa pimeyden teitä;
        14. niistä, jotka iloitsevat pahanteosta, riemuitsevat häijystä kavaluudesta,
        15. joiden polut ovat mutkaiset ja jotka joutuvat väärään teillänsä. -
        16. Se pelastaa sinut irstaasta naisesta, vieraasta vaimosta, joka sanoillansa liehakoitsee,
        17. joka on hyljännyt nuoruutensa ystävän ja unhottanut Jumalansa liiton.
        18. Sillä hänen huoneensa kallistuu kohti kuolemaa, hänen tiensä haamuja kohden.
        19. Ei palaja kenkään, joka hänen luoksensa menee, eikä saavu elämän poluille.
        20. Niin sinä vaellat hyvien tietä ja noudatat vanhurskasten polkuja.
        21. Sillä oikeamieliset saavat asua maassa, ja nuhteettomat jäävät siihen jäljelle;
        22. mutta jumalattomat hävitetään maasta, ja uskottomat siitä reväistään pois.

• Seurailija1

Tuo Kuoppamäen kappale on aina koskettanut syvästi eikä kuluneet vuosikymmetkään ole sitä tunnetta haalistaneet, aina samat kyyneleet virtaa..

• Seurailija1
        Seurailija1 kirjoitti:

Tuo Kuoppamäen kappale on aina koskettanut syvästi eikä kuluneet vuosikymmetkään ole sitä tunnetta haalistaneet, aina samat kyyneleet virtaa..

Tuli tämmönen herkkä päivä

• Seurailija1
        Seurailija1 kirjoitti:

Tuli tämmönen herkkä päivä

Jumala loi meidät omaksi kuvakseen siitä se herkkyys johtuu. Samallalailla hänkin odottaa poikiensa ja tyttäriensä kasvavan, yhtä lailla häntäkin koskettaa, hän on iloinen jos lapset kasvavat niin että hänen odotukset täyttyy ja yhtälailla hänkin on surullinen jos lapset lähtevät väärille teillle ja hän joutuu puuttumaan asioiden kulkuun, ravistamaan joskus hyvinkin kovalla otteellla. Kaikki toistuu tässä elämässä niinkuin taivaassakin, omaksi kuvakseen hän meidät loi.. Valintoja toistetaan elämän asioissa ja valintoja terävöidään arkisisten asioiden kautta..Täällä kaikki asiat toimii Jumalan säädöksien mukaan, joka asialla on selvä päämäärä eikä mikään ole sattumaa. Monet ovat kutsuttuja mutta harvat valittuja, sanoo raamattu... niin se on, niin moni tekee asiat väärin, he eivät millään voi uskoa että olemme Jumalan kuvia vaan valitsevat omat kuvansa mutta ne ovat maallisia epäjumalan kuvia ja ne vievät kadotukseen... niin harva vain on oikeasti valittu lopulta ja vielä sekin että moni ensimmäinen tulee viimeiseksi.. Kova on taistelu taivaspaikoista niinkuin on täällä maanpäällä esim. työpaikosta, kaikki toistuu niin saman kaavan mukaan... Taivaspaikka on kuitenkin varmempi tavoittaa kuin työpaikka, taivaaseen pääsee jokainen joka antaa elämänsä Jeesukselle ja saa syntinsä anteeksi ja elää hurskaasti, mutta työpaikka ei ole varma vaikka kuinka luet, sadasta hakijasta vain yksi valitaan mutta Jeesuksen valitsevista jokainen valitaan jos eivät kadota valintaa matkan varrelle, hukkaa sitä kuin avainta.... en tiedä ymmärtääkö tätä kukaan mutta Aamen.

• sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

Jumala loi meidät omaksi kuvakseen siitä se herkkyys johtuu. Samallalailla hänkin odottaa poikiensa ja tyttäriensä kasvavan, yhtä lailla häntäkin koskettaa, hän on iloinen jos lapset kasvavat niin että hänen odotukset täyttyy ja yhtälailla hänkin on surullinen jos lapset lähtevät väärille teillle ja hän joutuu puuttumaan asioiden kulkuun, ravistamaan joskus hyvinkin kovalla otteellla. Kaikki toistuu tässä elämässä niinkuin taivaassakin, omaksi kuvakseen hän meidät loi.. Valintoja toistetaan elämän asioissa ja valintoja terävöidään arkisisten asioiden kautta..Täällä kaikki asiat toimii Jumalan säädöksien mukaan, joka asialla on selvä päämäärä eikä mikään ole sattumaa. Monet ovat kutsuttuja mutta harvat valittuja, sanoo raamattu... niin se on, niin moni tekee asiat väärin, he eivät millään voi uskoa että olemme Jumalan kuvia vaan valitsevat omat kuvansa mutta ne ovat maallisia epäjumalan kuvia ja ne vievät kadotukseen... niin harva vain on oikeasti valittu lopulta ja vielä sekin että moni ensimmäinen tulee viimeiseksi.. Kova on taistelu taivaspaikoista niinkuin on täällä maanpäällä esim. työpaikosta, kaikki toistuu niin saman kaavan mukaan... Taivaspaikka on kuitenkin varmempi tavoittaa kuin työpaikka, taivaaseen pääsee jokainen joka antaa elämänsä Jeesukselle ja saa syntinsä anteeksi ja elää hurskaasti, mutta työpaikka ei ole varma vaikka kuinka luet, sadasta hakijasta vain yksi valitaan mutta Jeesuksen valitsevista jokainen valitaan jos eivät kadota valintaa matkan varrelle, hukkaa sitä kuin avainta.... en tiedä ymmärtääkö tätä kukaan mutta Aamen.

Aamen.
        ... myös maan päällä, niinkuin Taivaassa ....

• sinettisormus1

Aamen.

... ja herkkyys rakkaudessa, Herramme rakkaudessa, on hyvä asia ... :)

• Seurailija1

Aamen.

Just niin!

• sinettisormus1

SANANLASKUT 3
      1. Poikani, älä unhota minun opetustani, vaan sinun sydämesi
      säilyttäköön minun käskyni;
      2. sillä pitkää ikää, elinvuosia ja rauhaa ne sinulle kartuttavat.
      3. Laupeus ja uskollisuus älkööt hyljätkö sinua. Sido ne kaulaasi, kirjoita ne sydämesi tauluun,
      4. niin saat armon ja hyvän ymmärryksen Jumalan ja ihmisten silmien edessä.
      5. Turvaa Herraan kaikesta sydämestäsi äläkä nojaudu omaan ymmärrykseesi.
      6. Tunne hänet kaikilla teilläsi, niin hän sinun polkusi tasoittaa.
      7. Älä ole viisas omissa silmissäsi. Pelkää Herraa ja karta pahaa.
      8. Se on terveellistä sinun ruumiillesi ja virkistävää sinun luillesi.
      9. Kunnioita Herraa antamalla varoistasi ja kaiken satosi parhaimmasta,
      10. niin sinun jyväaittasi täyttyvät runsaudella, ja viini pursuu sinun kuurnistasi.
      11. Poikani, älä pidä Herran kuritusta halpana äläkä kyllästy hänen rangaistukseensa;
      12. sillä jota Herra rakastaa, sitä hän rankaisee, niinkuin isä poikaa, joka hänelle rakas on.
      13. Autuas se ihminen, joka on löytänyt viisauden, ihminen, joka on saanut taidon.
      14. Sillä parempi on hankkia sitä kuin hopeata, ja siitä saatu voitto on kultaa jalompi.
      15. Se on kalliimpi kuin helmet, eivät mitkään kalleutesi vedä sille vertaa.
      16. Pitkä ikä on sen oikeassa kädessä, vasemmassa rikkaus ja kunnia.
      17. Sen tiet ovat suloiset tiet, sen polut rauhaisat kaikki tyynni.
      18. Elämän puu on se niille, jotka siihen tarttuvat; onnelliset ne, jotka siitä pitävät kiinni.
      19. Herra on viisaudella perustanut maan, taivaat taidolla vahvistanut.
      20. Hänen toimestansa syvyydet kuohuivat esiin, ja pilvet pisaroivat kastetta.
      21. Poikani, nämä älkööt häipykö näkyvistäsi, säilytä neuvokkuus ja taidollisuus,
      22. niin ne ovat elämä sinun sielullesi ja kaunistus sinun kaulaasi.
      23. Silloin sinä kuljet tiesi turvallisesti etkä loukkaa jalkaasi.
      24. Kun menet maata, et pelkää mitään, ja maata mentyäsi on unesi makea.
      25. Pääset peljästymästä äkkikauhistuksia ja turmiota, joka jumalattomat yllättää.
      26. Sillä sinä saat luottaa Herraan, hän varjelee sinun jalkasi joutumasta kiinni.
      27. Älä kiellä tarvitsevalta hyvää, milloin sitä tehdä voit.
      28. Älä sano lähimmäisellesi: "Mene nyt ja tule toiste, huomenna minä annan", kun sinulla kuitenkin on.
      29. Älä mieti pahaa lähimmäistäsi vastaan, kun hän luottavaisesti luonasi asuu.
      30. Älä riitele kenenkään kanssa syyttä, kun ei toinen ole sinulle pahaa tehnyt.
      31. Älä kadehdi väkivallan miestä äläkä hänen teitänsä omiksesi valitse;
      32. sillä väärämielinen on Herralle kauhistus, mutta oikeamielisille hän on tuttava.
      33. Herran kirous on jumalattoman huoneessa, mutta vanhurskasten asuinsijaa hän siunaa.
      34. Pilkkaajille hänkin on pilkallinen, mutta nöyrille hän antaa armon.
      35. Viisaat perivät kunnian, mutta tyhmäin osa on häpeä.

• sinettisormus1

SANANLASKUT 4
      1. Kuulkaa, lapset, isän kuritusta ja kuunnelkaa oppiaksenne ymmärrystä.

2. Sillä minä annan teille hyvän neuvon, älkää hyljätkö minun opetustani.
      3. Olinhan minäkin isäni poika, hento ja äitini ainokainen.
      4. Ja isä minua opetti ja sanoi minulle: "Pitäköön sydämesi minun sanoistani kiinni, noudata minun käskyjäni, niin sinä saat elää.
      5. Hanki viisautta, hanki ymmärrystä, älä sitä unhota, älä väisty pois minun suuni sanoista.
      6. Älä sitä hylkää, niin se varjelee sinua; rakasta sitä, niin se sinua suojaa.
      7. Viisauden alku on: hanki viisautta, ja kaikella muulla hankkimallasi hanki ymmärrystä.
      8. Anna sille korkea arvo, niin se sinut korottaa, se kunnioittaa sinua, jos sen syliisi suljet;
      9. se panee päähäsi ihanan seppeleen ja lahjoittaa sinulle kauniin kruunun."
      10. Kuule, poikani, ja ota sanani varteen, niin elämäsi vuodet enentyvät.
      11. Minä neuvon sinut viisauden tielle, ohjaan sinut oikeille teille.
      12. Käydessäsi eivät askeleesi ahtaalle joudu; juostessasi et kompastu.
      13. Tartu kiinni kuritukseen äläkä hellitä; säilytä se, sillä se on sinun elämäsi.
      14. Älä lähde jumalattomien polulle, älä astu pahojen tielle.
      15. Anna sen olla, älä mene sille, poikkea pois ja mene ohitse.
      16. Sillä eivät he saa nukkua, elleivät pahaa tee; se riistää heiltä unen, elleivät ole ketään kaataneet.
      17. Niin he syövät leipänään jumalattomuutta, juovat viininään väkivallan tekoja.
      18. Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka.
      19. Jumalattomain tie on kuin pimeys: eivät he tiedä, mihin kompastuvat.
      20. Poikani, kuuntele minun puhettani, kallista korvasi minun sanoilleni.
      21. Älkööt ne väistykö silmistäsi, kätke ne sydämesi sisimpään;
      22. sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko hänen ruumiillensa.
      23. Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee.
      24. Poista itsestäsi suun kavaluus, ja karkoita luotasi huulten vääryys.
      25. Katsokoot sinun silmäsi suoraan, eteenpäin olkoon katseesi luotu.
      26. Tasoita polku jaloillesi, ja kaikki sinun tiesi olkoot vakaat.
      27. Älä poikkea oikeaan, älä vasempaan, väistä jalkasi pahasta.

• Jeesus yksin

Kiitämme Herraa vanhemmista, jotka hän on meille antanut. Ja vaikka toinen vanhempikin puuttuisi, niin silti. Nykyisin ei huutolaisiksi lapsia lähetetä, mutta tiedä sitten...

• filade

Rakastavan Isän, isänpäivälle:

1Piet.1:17. Jos te siis Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee jokaisen hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.
      23. Tehän (jos) olette uudestisyntyneet, ette katoavasta (ihmis-) siemenestä vaan katoamattomasta, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta (=Joh.1:13 eivät ole syntyneet verestä, eivät lihan tahdosta eivätkä miehen tahdosta vaan Jumalasta).
      Jaak.1:18. Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, että me olisimme hänen luomistekojensa ensi hedelmä.

Jeesus sanoo olevansa totuuden Sana:
      Joh.14:6. Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän luo kuin minun kauttani.
      Ja Filippokselle hän sanoi; Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän (Joh.14:9).

• sinettisormus1

Aamen.

• Seurailija1

Nuo tyttäreni pelkotilat vaivaavat, hän on tunnustanut Jeesuksen herrakseen mutta paholainen yrittää musertaa hänen elämänsä, tulee pimeitä hetkiä jolloin hän haluaisi kuolla, se on paholaisen juoni ja voima.. Hän käyttää mieliala lääkkeitä mutta ne eivät auta tuohon, eivätkä mieliala lääkeet koskaan ketään ole parantanutkaan ne vain lieventävät olotilaa, joskus tuntuu että pahentavat?..

Eilen rukoilin kiivaasti Jumalan apua tilanteeseen.. Kerroin Jumalalle että paholainen yrittää musertaa hänen elämänsä Auta Jumala.. Tuli vastaus ajatukseeni, ihan kuin jatkoa tuolle pyynnölleni(ja olikin).. ((("ja paholainen yrittää musertaa jo olemassa olevankin kivijalan")))

Tuo pysäytti, jotkut asiat vahvistaa ihmistä vaikka ihminen joutuu lujille niissä käsittelyissä, se on Jumalan tapa ohjata ihmistä oikealle tielle..

Mutta kun heikko ihminen laitetaan seinää vasten mistä ei pääse ulos eikä enää jaksa niin se heikentää jo ennestään heikkoa ihmistä, se ei vahvista vaan musertaa kaiken jo olemassaolevankin hyvän ihmisestä!.. Ihminen voi joutua niin lujille ettei enää jaksa, jotkut tekevät itsemurhan ja jotkut joutuu laitoshoitoon ja lääkemääriä päivitetään vahvemmiksi, paholainen on päässyt tavoitteeseensa!.. Ihmisestä tulee huojuen kävelevä robotti ilman omaa tahtoa... Se ei ole Jumalan tahto!!!

Olen täysin vakuuttunut siitä että se Ei ole Jumalan tahto.

Tyttäreni puolesta on rukoiltu paljon, yksi ainoa kerta oli sellainen että hän vapautui 2-3 kuukaudeksi.. muistan rukoilijan, pitäisikö ottaa häneen uudestaan yhteys.. Vain Jeesus Kristus voi auttaa eikä mikään lääke tai mikään muu voima Aamen

• AOAOAOAOAOAO

Herra Jeesus Kristus siunatkoon sinua ja tytärtäsi ja varjelkoon teitä .

Amen.

• Jeesuksen siunausta tyttärellesi! Hän kun on ottanut Jeesuksen vastaan tunnustamalla hänet, niin on hyvä vielä jatkaa ja kysyä että rukoillaanko ja haluaako hän ottaa Jeesuksen vastaan SYDÄMEENSÄ asumaan.
        Sydän on keskeinen asia rauhalle ja rakkaudelle ja ajatuksille. Tämä samalla muillekin muistutukseksi vaikkei uusi tieto, mutta tätä sisäistäessä löytää aina uutta. Paholainen puhuu pelkästään aivoista. Esimerkkijakeita tähän sydämestä:
        1 Moos. 6 : 5, 6 " Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat, niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä."
        1 Moos. 43 : 30 " Mutta silloin Joosef keskeytti äkkiä puheensa, sillä nähdessään veljensä hän tuli sydämessään liikutetuksi ja etsi tilaisuutta itkeäkseen; niin hän meni sisähuoneeseen ja itki siellä. "
        1 Moos. 45 : 26 " Ja he kertoivat hänelle ja sanoivat: " Joosef on vielä elossa ja on koko Egyptin maan valtias ". Mutta hänen sydämensä pysyi kylmänä, sillä hän ei uskonut heitä. "

• Jatkan sydämen jakeita, jonkun verran.
      Matt. 6 : 21 " Sillä missä on sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi. "
      Matt. 9 : 4 " Mutta Jeesus ymmärsi heidän ajatuksensa ja sanoi: " Miksi te ajattelette pahaa sydämessänne? "
      Matt. 11 : 29 " Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne."
      Matt. 15 : 8, 9. " Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana; mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä. "
      Matt. 13 : 15. " Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi. "

• Seuraavat jakeet on koko uskon kannalta kulmakivi ja sydän siinä keskellä. Sydän ei ole vertauskuva, vaan sieltä elämä lähtee! Aivot kaiken keskuksena on harhaoppinen ja Raamattu näyttää sen. Antikristus kääntää kaiken Jumalan totuuden väärinpäin ja sydämeltään suljettu uskoo valheet.
      Room. 10 : 9, 10. " Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. "

• Oikeaa -asiaa

Hyvin kerrottua.

• Pekka joutuu taas valehtelemaan puolustaessaan perusteetonta uskoaan. Pekka sanoo: ”Paholainen puhuu pelkästään aivoista.” Niinpä tämän evankelistojen apukoulun kasvatti puhuukin sydämestä, koska hän nyt vaan on päättänyt, että aivot, ajattelu, tieto ja totuus ovat raamatun vastaisia.
      Sydän on edelleenkin lihas, joka sinällään ei tunne mitään. Prosessointi tapahtuu aivoissa.
      Pekka tietä varmasti itsekin, että hän puhuu pelkkää palturia, joten Pekan on pakko varautua ennalta demonisoimalla aivot.
      Edelleen Pekka kirjoittaa:
      ”1 Moos. 6 : 5, 6 " Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat, niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä."
      Tässä sitaatissa jahvella on selvästi sydän. On siis syytä olettaa, että jahvella on myös kaikki muut ruumiinosat; myös ne aivot, joista tuo Pekan paholainen puhuu.
      Kovin on antropomorfinen tämä jumala, vaikka hepun pitäisi olla aineeton. Tuosta kun lukee eteenpäin, niin jahve katuu, että tuli luoneeksi ihmisen.
      Melkoinen tunari tämä jahve, kun tuli luoneeksi niin pas.ko.ja olioita, että pitää ihan katua. Ei kovinkaan vakuuttava suoristus kaikkivoipaksi väitetyltä oliolta.
      Muutenkin tämä jahve on kovin sentimentaalinen. Luulisi nyt kaikkivoipan olion olevan sentimentaalisuuden yläpuolella.
      Samaan aikaan jahve on sitten se häijy pähkähullu sadisti, josta raamattu pääosin kertoo.
      Vielä lopuksi Pekka yrittää kovasti vakuutella aivojen demonisuutta:
      ”Seuraavat jakeet on koko uskon kannalta kulmakivi ja sydän siinä keskellä. Sydän ei ole vertauskuva, vaan sieltä elämä lähtee! Aivot kaiken keskuksena on harhaoppinen ja Raamattu näyttää sen. Antikristus kääntää kaiken Jumalan totuuden väärinpäin ja sydämeltään suljettu uskoo valheet.”
      Aivot ihmisen keskuksena on harhaoppinen. Mitä viddua? Tämä on rimanalitus, johon vain ehkä Pekka pystyy. Nyt Pekka taas määrittelee harhaoppeja miten sattuu.
      Eipä tuo Pekkakaan täällä paljon kirjoittelisi, jos häneltä poistettaisiin aivot.
      Vaikuttaa siltä, että fundiksilla on kyllä aivot, mutta uskolla on sama vaikutus kuin lobotomia-leikkauksella.
      Jumalan totuus? Totuus on sitä mikä on totta, tosiasia. Raamatussa juuri mikään ei totta. Näytöt raamatun totuudesta puuttuvat alkaen ihan genesiksestä.
      Pitihän se antikristuskin saada juttuun sopimaan.
      Pekka ansaitsisi itse palkinnon väärän informaation levittämisestä.

• Ahdistavuus

Minulle isän päivä on vaikea päivä vuoden aikana.

Kaikilla ei ole isää ja jotkin isät ovat erotettu tapaamasta lapsiaan, jotkin saaneet hvaita isänsä kuolleen.

Jouluisin olen Jeesuksen kanssa kaksistaan kuten isänpäivinäkin.

• Kuten varmaan huomaatte, sanoin: pelkästään. Sydämen ja aivojen yheistyötä, sitä tarvitaan. Tältä riivatulta puuttuu yhteys sydämen tunteisiin ja sitä kautta kaikkeen inhimillisyyteen joka läpi paistaakin. Filosofian pitäisi suuntautua yksilön ja yhteisön parhaaksi eikä vain pyöritellä filosofioita ilman konkreettista näkyvää tulosta. Kristinuskoon pohjautuvat arvot näkyvät yhteiskunnassa ja vastustavat arvot näkyvät juoppoudessa, haureudessa, itsekkyydessä jne.
      Mitään aivoja vastaan en sanonut vaan sydämen viisaus lisää aivojen tietoutta.
      Tämän räksyttäjän arvoilla voi pystyttää vain jotain Pohjois - Korean kaltaista. Eikä muillakaan ateismiin pohjautuvilla valtioilla ole hurraamista.

• Pekka, joutuu pakittamaan, mutta sortuu taas samaan kuin aiemmissa viesteissään
      Pekka kirjoitti: "...sydämen tunteisiin..."
      Pekka Pekka, tunteet prosessoidaan aivoissa, sydän ei tunne mitään.
      Lopultahan Pekan arvomaailmaa edustaa kristillistä Pohjois-Koreaa; sokeaa uskomista auktoriteettiin vailla vapautta edes kyseenalaistaa uskon perusteita. Pohjois-Korean diktatuurista pääsee pois kuolemalla, mutta Pekan palvomassa diktatuurissa bileet alkavat vasta kuoleman jälkeen. Kaiken huipuksi tämä Pekan palvoma diktaattori on ajatuspoliisi, joka kuulemma tarkaille alamaistaan, ettei tämä alamainen vaan pääse käyttämään aivojaan. (vaan tuntee sydämellään...hahha...hahhaa...hahhhaaa)

• Surkuteltava ihminen ei tunne mitään sydämellään eikä siten pysty käyttämään aivojen kapasiteettia enemmän.
      Sydämen tunteet prosessoidaan aivoissa.
      Harvoin näkee että joku ylpeilee tunteettomalla sydämellä. Valehtelu ja vääristely tulee esille kun ei ymmärrä mistä puhutaan. Vain Jeesus vapauttaa hengellisesti kuolleen sydämen elämään.

• Niin se on

Herra, anna atelle anteeksi, sillä hän ei tiedä mitä hän tekee.

• Pekka, höpöttää itsensä entistä syvemmälle. Menepä Pekka selittämään sydäntautien spesialistille, että sinun sydämesi tuntee vaikka nyt sitten pyhän hengen, niin aika pian sinut ohjataan psykiatriselle puolelle (mikä saattaakin olla sinulle mitä sopivin paikka).

Pekka kirjoitti:
      "Valehtelu ja vääristely tulee esille kun ei ymmärrä mistä puhutaan."

Juuri sitähän Pekka koko ajan tekee - valehtelee ja vääristelee. Raamatussahan ei juuri mikään ole totta, raamattu on parhaimillaankin vain folk-loristiikkaa.
      Raamatun valeet ja todentamattomat väitteet alkavat jo ihan raamatun ensimmäisestä jakeesta.
      Pekan valehtelu on edes jotakuinkin ymmärrettävää, koska Pekan supersankari jeesus valehteli sen minkä kerkesi. Se ei siltikään oikeuta Pekkaa valehtelemaan, koska jokin heppu joskus sanoi jotakin, ja tästäkään ei ole edes luotettavaa evidenssiä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      6134
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3053
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      31
      2223
    4. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1827
    5. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      20
      1798
    6. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1793
    7. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      13
      1542
    8. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1529
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      50