Arafatin hautapaikka

Raamattua tutkiva

Katsotaan minkälainen taistelu tästä hautapaikka kysymyksestä vielä tulee. Yleensähän ihminen haudataan sinne missä hän on elänyt. Tässä tapauksessa Arafatin hautapaikka olisi Gasa. Toisaalta hänet voitaisiin haudata myös synnyinkaupunkiinsa.Saa nähdä saavatko muslimit tahtonsa läpi esim. kansainvälisiin oikeusistuimiin vetoamalla. En minäkään haluaisi "omalle kotipihalleni" haudattavaksi ketään sellaista henkilöa, jota sitten myöhemmin käydään suurin joukoin "muistelemassa ja itkemässä". Arafatin tulevalla haudalla tulee varmasti olemaan kansain vaellus. Todennäköisesti muslimit tekevät haudasta pyhän paikan, jonne vääräuskoisilla ei ole asiaa.Tilanne muuttuu vielä hankalammaksi kuin Arafatin eläessä.

22

942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

      Pitäähän kristityilläkin palestiinalaisilla olla mahdollisuus pyhiin vaellukseen. Korkeintaan siitä tulee Israelin juutalaisen harrakansan pyhän vitutuksen kohde.

      • Shalom1

        Ei Arafat tietääkseni ole kristitty arabi, vaikka vaimonsa sitä nimellisesti olisikin!


      • Huh huh
        Shalom1 kirjoitti:

        Ei Arafat tietääkseni ole kristitty arabi, vaikka vaimonsa sitä nimellisesti olisikin!

        Ei Arafatin uskonto tähän kuulu. Kuolleet ei käy omalla haudallaan, vai onko teilläpäin tilanne ehkä toinen?

        Joillakin se lanttu vain leikkaa...


      • toisin
        Huh huh kirjoitti:

        Ei Arafatin uskonto tähän kuulu. Kuolleet ei käy omalla haudallaan, vai onko teilläpäin tilanne ehkä toinen?

        Joillakin se lanttu vain leikkaa...

        Jeesushan muka ramppasi ja ramppaa yhä.Kritillisten mielestä.

        But he is spinning in his grave! Tänker jag!


      • Shalom1
        Huh huh kirjoitti:

        Ei Arafatin uskonto tähän kuulu. Kuolleet ei käy omalla haudallaan, vai onko teilläpäin tilanne ehkä toinen?

        Joillakin se lanttu vain leikkaa...

        Korjasin vain väärän tiedon, joten syytä ei ole yhtään enempään!


      • Shalom1
        toisin kirjoitti:

        Jeesushan muka ramppasi ja ramppaa yhä.Kritillisten mielestä.

        But he is spinning in his grave! Tänker jag!

        Kiitos, kiitos, kaata ittelles vain!


      • huh huh
        Shalom1 kirjoitti:

        Korjasin vain väärän tiedon, joten syytä ei ole yhtään enempään!

        Minkä väärän tiedon? Kaikki tietää että Jasser on muslimi ja että osa palestiinalaisista on kristittyjä. Tiedetään myös ettei Jasser ole kaikki palestiinalaiset. Mitä tuo sinun kommenttisi siis muka oikaisee?


      • Shalom1
        huh huh kirjoitti:

        Minkä väärän tiedon? Kaikki tietää että Jasser on muslimi ja että osa palestiinalaisista on kristittyjä. Tiedetään myös ettei Jasser ole kaikki palestiinalaiset. Mitä tuo sinun kommenttisi siis muka oikaisee?

        Tuossa ylempänä nimimerkki "näin on" kirjoitti "Ei siitä uutta Mekkaa tule".

        Siinä hän viittasi kristittyjen arabien haluavan uuden pyhiinvaelluspaikan.

        Sen tiedon korjasin, että tuskin ne kristityt arabit kovin hartaasti mulimi-Arafatin haudalle pyhiinvaellusmatkoja tekevät, ellei Arafat olisi arabi-kristitty.

        Ei antane enää aihetta enempään, huhhuttelija?????


      • huh huh
        Shalom1 kirjoitti:

        Tuossa ylempänä nimimerkki "näin on" kirjoitti "Ei siitä uutta Mekkaa tule".

        Siinä hän viittasi kristittyjen arabien haluavan uuden pyhiinvaelluspaikan.

        Sen tiedon korjasin, että tuskin ne kristityt arabit kovin hartaasti mulimi-Arafatin haudalle pyhiinvaellusmatkoja tekevät, ellei Arafat olisi arabi-kristitty.

        Ei antane enää aihetta enempään, huhhuttelija?????

        aatteellisista pyhiinvaelluksista? Johtajien haudoille tehdään sellaisia eikä niillä oletekemistä uskonnon kanssa. Useimmat muistomerkitkin on aatteellisia. Ei niille joka maasta löytyville tuntemattoman sotilaan haudoillekaan viedä seppeleitä Jeesuksen muistoksi.


      • Shalom1
        huh huh kirjoitti:

        aatteellisista pyhiinvaelluksista? Johtajien haudoille tehdään sellaisia eikä niillä oletekemistä uskonnon kanssa. Useimmat muistomerkitkin on aatteellisia. Ei niille joka maasta löytyville tuntemattoman sotilaan haudoillekaan viedä seppeleitä Jeesuksen muistoksi.

        En ole!


      • Nimetön
        Huh huh kirjoitti:

        Ei Arafatin uskonto tähän kuulu. Kuolleet ei käy omalla haudallaan, vai onko teilläpäin tilanne ehkä toinen?

        Joillakin se lanttu vain leikkaa...

        Vai ei uskonto kuulu hautapaikasta keskusteluun?

        Mikä sitten kuuluu, jos ei uskonto?!

        Olet kai tietoinen(tai sitten et ole), että Suomessakin vainajat haluavat ihan omaistensakin takia tulla haudatuiksi kuoltuaan-ei sentään elävinä:) - sen uskontosuunnan hautausmaahan, johon hän on eläessään kuulunut; eli islaminuskoiset islamilaiselle hautausmaalle, juutalaiset juutalaiselle hautausmaalle, kristityt kirkon hautausmaille ja uskonnottomat -jaa, enpä tiedä mihin he nykyisin haluavat hautansa!

        Arafatin kohdalla on vain se ongelma, että oma toivomus hautapaikasta Jerusalemiin tökkii monestakin syystä: Arafatin syntymäpaikaksi ilmoitetaan Egypti ja kotipaikaksi Gaza.

        Vähimmällä riitelyllä päästäisiin, jos annettaisiin juutalaisten haudata omat sukulaisensa Jerusalemiin ja palestiinalaisten haudata omat vainajansa Gazaan, joka on suurin yhtenäinen kaistale palestiinalaishallinnon määräysvallassa.


    • en ihmettele

      Suoremmin ilmaistuna emme enää ole toviin ihmetelleet jos juutalaiset saavat jokapuolella hieman palautetta käytöksestään.

      Tuo jumalan valittuna oleminen omalla julistuksella vituttaa suoraansanottuna.

      Joten menehän muualle kukkoilemaan!

    • Shalom1

      Arafatia ei tule haudata Jerusalemiin.

      Hänellä ei ole juurikaan yhteyksiä tuohon vanhaan Israelin kuninkaitten kaupunkiin, vaan Gazaan ja Kairoon, joista jommassa kummassa hän lienee syntynyt. Jerusalemissa hän ei missään tapauksessa ole syntynyt!

      Muslimeille ja palestiinoille ei tule missään tapauksessa luoda uutta "Mekkaa" eikä antaa enää yhtään syytä lisää vaatia itselleen Jerusalemin koko omistusta.

      Arafatin hauta lisäisi mellakkavaaraa tuhatkertaiseksi.

      • et voi mitään

        On siinä nimimerkki shalomilla ihan antikristuksen elkeet!

        Maailman tuella Arafat haudataan minne hän ikinähaluaa ja Israel jää -jälleen-yksin!

        Toivottavasti nuo USA kätyri natsit todellakin jäävät ihka yksin!


      • Shalom1
        et voi mitään kirjoitti:

        On siinä nimimerkki shalomilla ihan antikristuksen elkeet!

        Maailman tuella Arafat haudataan minne hän ikinähaluaa ja Israel jää -jälleen-yksin!

        Toivottavasti nuo USA kätyri natsit todellakin jäävät ihka yksin!

        Haudataan vaikka millä tuella, mutta ei Jerusalemiin!


      • Hertha
        Shalom1 kirjoitti:

        Haudataan vaikka millä tuella, mutta ei Jerusalemiin!

        Onko Arafat itse joskus ilmaissut kantansa, minne haluaa tulla haudatuksi?


      • Isosisko
        Hertha kirjoitti:

        Onko Arafat itse joskus ilmaissut kantansa, minne haluaa tulla haudatuksi?

        Nou hätä, ne ovat Mormonit niin ovelaa sakkia, että ovat jo tutkaisseet sukupuun Arafatilta.

        Kohta pulahtaa lammikkoon Utahin templessä kaunis nuori nainen joka vihkii Arafatin mormoneihin, siis tuskin malttavat odottaa.

        Kaste kuolleiden puolesta on pervo, eipä silti. Siinä ei voi vastata jos on kuollut kuin kivi!


      • Hertha kirjoitti:

        Onko Arafat itse joskus ilmaissut kantansa, minne haluaa tulla haudatuksi?

        ...joskin myös aika idealistista!

        Mitä, jos V.Molotov tai O.V.Kuusinen olisivatkin halunneet tulla haudatuiksi Hietaniemen hautausmaalle?

        Jaa, onhan tietysti mahdollista, että kävisitkin säännöllisin väliajoin laskemassa kukkavihkosi heidän haudalleen...


      • Korpisoturi
        Hertha kirjoitti:

        Onko Arafat itse joskus ilmaissut kantansa, minne haluaa tulla haudatuksi?

        Hän on halunnut tulevansa haudatuksi Jerusalemiin.


    • avarakatseinen

      olet myöhässä ehdotuksesi kanssa.
      Miksi ei hautajaisia voisi järjestää niin, että kaikki olisivat iloisia? Ja että kaikki asianosaiset pääsisivät jaolle!

    • White Canis Lupus

      Jerusalem on juutalaisten ja itse JHWH:n pyhittä-
      mä,muutakuin pelkkä kaupunki;se kuvastaa Jumalan-
      sanan Totuutta ja sekä Raamatun(=jumalansana)en-
      nustusten toteutumisten totuutta ja erityisesti
      ns. Lopunaikaa jonka vain viisaat huomaavat ja
      senkin vain 'hengessä',siis ei omassa älyllisessä
      ja maallisessa viisaudessaan. Salatussa,ja vain
      niille joilla on aito ja vilpitön halu kunnioittaa
      luojaansa,sekä turvata kaikessa Häneen.

      Jerusalem,Israel on kompastuskivi tämänmaailman
      ihmisille ja itse Saatanalle,se on Uskon Kulmaki-vi!
      Jerusalemiin haudataan vain Kuninkaita,ei terrori-
      tejä !

      • Vuorokauden vaihtuessa, aamuhämärän pikkutunneillako näitä pimeän otuksia livahtelee kätköistään..

        Yrittäkää oman lajinne fundamentalistit jo tajuta tuo Raamatunkin totuus. Se on kokoelma kirjoituksia, jotka ihmiset ovat valkanneet kokoon. Sieltä puuttuu tosi paljon asioita, joista Raamattunne ei puhu oikeestaan mitään. NO, tämä asia kuulunee paremmin tonne Uskonto-palstalle ja nähtävästi tekin:)

        Tähän varmaan taas Hitman1 iskee valitellen Ajattaren muuttaneen tyyliään niin surulliseen suuntaan ;)

        ps. tuo ajattelevien ihmisten halventaminen, joka näyttää aina kiteytyvän tietynlaisten uskovaisten joukossa, ei näytä millään loppuvan. Aivoja ei saisi käyttää, tällä tyylillähän ihmisiä on aina alistettu. Miksikähän se jumala sitten aivot loi, jos niillä ei uskalla ajatella?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      74
      3258
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      16
      1182
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1048
    4. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      103
      971
    5. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      933
    6. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      814
    7. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      811
    8. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      89
      698
    9. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      680
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      625
    Aihe