Venäjä toimittaa Kiinaan vuosittain 30 miljardia kuutiometriä kaasua alkaen vuosittain 2018, sopimus on mukava 30- vuotinen pituudeltaan. Kaasusta saa Venäjä Kiinalta hyvän hinnan verraten esim. Euroopan köyhtyviin valtioihin ja Kiina varman toimittajan ilman turhia pilkunviilauksia. Ei ihme että molempia presidenttejä naurattaa Pekingissä.
http://rt.com/business/203679-china-russia-gas-deal/
Venäjä ja Kiina jättisopimukseen kaasusta.
9
83
Vastaukset
- teroo88899
Ai ai , kohta tulloo Eurooppaan kylmät ajat, kun kaasu katkeaa. Eikä lännen tarvi edes syyttää tästä, kuin itseään. Oli hyvää ja halpaa kaasua ja kohta sitä ei ole. :(
Asettakaa vielä pikkasen lisää pakotteita jos se auttais ;)- Venäjälle helppoa
Venäjällä on varaa valita kun niillä on sitä öljyä ja kaasua.. Mutta jos Eurooppa saisi uusiutuvat energianlähteensä toimimaan kunnolla niin ei Euroopalla mitään hätää energian suhteen ole.. Vaihtoehtojahan uusiutuvissa energianlähteissä olisi, ne pitää vaan saada toimimaan yhteen ja niille kattava jakeluverkosto. Esim. E85 bensa sisältää jo suurimmaksi osaksi etanolia jota saa jätteistä käyttämällä.. Samoin biokaasua. Pelkällä etanolilla saa myös auton toimimaan. Jätteistä ja jätevesistä saisi paljon enemmän energiaa ja niiden talteenotto teknologia on vasta alkutekijöissä.. Samoin tuttu tuulivoima ja mereen sijoitettavat veden liike-energiaa sähköksi muuttavat laitteet, aurinkopaneelit ym. ym.. Kaikki nämä vaan pitäisi saada toimimaan yhdessä ja luotettavasti. Venäläiset nyt on järjestään rikollisia ja huijareita, se on niillä kulttuurissa.
- 10+17
Venäjälle helppoa kirjoitti:
Venäjällä on varaa valita kun niillä on sitä öljyä ja kaasua.. Mutta jos Eurooppa saisi uusiutuvat energianlähteensä toimimaan kunnolla niin ei Euroopalla mitään hätää energian suhteen ole.. Vaihtoehtojahan uusiutuvissa energianlähteissä olisi, ne pitää vaan saada toimimaan yhteen ja niille kattava jakeluverkosto. Esim. E85 bensa sisältää jo suurimmaksi osaksi etanolia jota saa jätteistä käyttämällä.. Samoin biokaasua. Pelkällä etanolilla saa myös auton toimimaan. Jätteistä ja jätevesistä saisi paljon enemmän energiaa ja niiden talteenotto teknologia on vasta alkutekijöissä.. Samoin tuttu tuulivoima ja mereen sijoitettavat veden liike-energiaa sähköksi muuttavat laitteet, aurinkopaneelit ym. ym.. Kaikki nämä vaan pitäisi saada toimimaan yhdessä ja luotettavasti. Venäläiset nyt on järjestään rikollisia ja huijareita, se on niillä kulttuurissa.
Jos raskasta teollisuutta pitää pyörittää, niin siihen vaaditaan ydinvoimaa, jos kaasusta, hiilestä ja öljystä luovutaan. Niitä 85-oktaania kestäviä etanolimoottoreita kuten ei muitakaan teollisuustuotteita valmisteta vippaskonstein - vaikka moni niin haluaisi uskoakin.
- Viinaa koneeseen
10+17 kirjoitti:
Jos raskasta teollisuutta pitää pyörittää, niin siihen vaaditaan ydinvoimaa, jos kaasusta, hiilestä ja öljystä luovutaan. Niitä 85-oktaania kestäviä etanolimoottoreita kuten ei muitakaan teollisuustuotteita valmisteta vippaskonstein - vaikka moni niin haluaisi uskoakin.
Etanoli on muuten 105 oktaanista. Siksi etanolimoottorissa voi käyttää korkeampaa puristussuhdetta joka parantaa hyötysuhdetta. Tuo E85 tarkoittaa että polttoaine on pitoisuudeltaan max 85% etanolia. Kyllä etanoli on nykyajan ja tulevaisuuden polttoaine autoissa. Ei Eurooppa kauaa tarvitse Venäjän kaasua ja öljyä. Eurooppaa nyt pakotetaan luopumaan niistä. Uraanikaan ei lopu sillä verivedessä sitä on mittaamaton määrä joten ydinvoimaa tullaan käyttämään jatkossakin ja pitkään.
- Korjaus
Viinaa koneeseen kirjoitti:
Etanoli on muuten 105 oktaanista. Siksi etanolimoottorissa voi käyttää korkeampaa puristussuhdetta joka parantaa hyötysuhdetta. Tuo E85 tarkoittaa että polttoaine on pitoisuudeltaan max 85% etanolia. Kyllä etanoli on nykyajan ja tulevaisuuden polttoaine autoissa. Ei Eurooppa kauaa tarvitse Venäjän kaasua ja öljyä. Eurooppaa nyt pakotetaan luopumaan niistä. Uraanikaan ei lopu sillä verivedessä sitä on mittaamaton määrä joten ydinvoimaa tullaan käyttämään jatkossakin ja pitkään.
Siis merivedessä on uraania mittaamaton määrä jota riittää nykykäytöllä sadoiksi vuosiksi.
- Heraa Xi ping
Eikös pakotteet pure, ai niin, eihän Kiina mitään pakotteita asettanut. Vain länsi on niin tyhmä että lyö kirveellä omaan nilkkaansa.
Venäläiset ovat ilmoittaneet sopimuksesta, kiinalaisten mielestä se on aiesopimus. Hinnan kiinalaiset ovat tinkineet olemattomaksi. Infrastruktuuri on rakentamatta. Kun kiinalaiset ovat rakentaneet sen, Siperia on entistä riippuvaisempi Kiinasta. Ja Kiinahan sen ottaa, kun sopiva tilaisuus tulee, mitäs, tyhjää maata tuhansin kilometrein.
- lkklkl
Venäjä on luotettava kumppani, jopa silloin kun sitä uhataan kuten nyt Ukrainan kriisissä.
- Katsotaan, katsotaan
Mielenkiintoista nähdä selviääkö Venäjän talous vuoteen 2018 asti ... jos nyt silloinkaan on saatu kaasuputket valmiiksi, niihinkin kun tarvittaisiin länsimaista teknologiaa ja rahoitusta.
Kiina käyttää kyllä tilaisuutensa hyväksi ja maksaa vähemmän kuin Eurooppa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1491461
- 104911
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15563ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40504Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..37453- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402