Tuli tuossa mieleen kysymys missä järjestyksessä ulosotto lyhentää velkoja ? Lyhentääkö vanhimmasta velasta aloittaen niin että suurin osa menee vanhimman velan lyhentämiseen ja niin eteenpäin vai miten ?
Missä järjestyksessä ulosotto lyhentää velkoja?
8
2124
Vastaukset
- ikuinen kierre
Kaikille velkojille tasaisisesti yhtäaikaa / ja tässä taas ei ole mitään järkeä koska tällä tavalla velka ei lopu ikinä . Jokaisesta tilityksestä otetaan tilitysmaksu jne....
- 9+16
Verovelat sekä vuokravelat ovat yleensä ensimmäiset mitkä virkailija lyhentää ensiksi, yksityishenkilöille olevat velat jäävät jonon viimeiseksi. Sen jälkeen yrittää tasapuolisesti kaikille. Kannattaa tehdä itse ylimääräisiä tilityksiä sinne ja käskeä kohdentamaan ne pienimpään velkaan, jotta niiden lukumäärä joskus tippuisi sieltä.
Ainahan heitä voi pyytää kohdentamaan vaikka pienimpään mutta eivät saisi suosia ketään velkojaa. Itse kannattaa maksaa siitä mitä uo:n jälkeen jää tilistä noita pienimpiä pois. Itse tein noin ja kun lopulta sain järjestelylainan jolla esim uo maksettiin pois niin uo joutui palauttamaan liika ulosmitattua n. 1000€ verran. Kiva alkusijoitus säästötiliin jota aloin kerätä kun korttitalo kaatui.
- dfh346
Mulla lähti keväällä kaikille velkojille (n. 10kpl) tasaisesti mutta tuossa kesällä uo ilmeisesti järkiintyi(?) ja nyt on syksyn aikana mennyt kahdelle velkojalle kerrallaan jolloin saavat enemmän..
- helpotus
Minulla meni 4-5 velkaan/kk, josta yleensä yhtä tai kahta lyhensi reilummin. Joka kk palkasta pidätettiin ka. 900 €. Velkoja oli kolmisenkymmentä. Ja itse lyhensin tosiaan pienimmästä päästä pikkuvelkoja pois. Joka lyhennyksestä meni aina taulukkomaksua, joka oli noin 10 % kokonaissummasta. Taulukkomaksut poistuvat ymmärtääkseni viimeistään 2v yhtäjaksoisen ulosoton jälkeen. Itse tein sen virheen, että viimeiseen saakka yritin estää isojen velkojen menoa ulosottoon ja pieniä jätin hoitamatta. Sillä seurauksella, että uo-potista varmaan lähes puolet oli erilaista viivästyskorkoa, perintämaksua, ulosottomaksua jne. Järjestelylainan avulla maksoin kaikki pois ja nyt lyhennän yhteen paikkaan.
- Mitä väliä?
Kertokaa nyt, että mitä merkitystä sillä velalliselle on, mihin velkaan lyhennykset kohdistuvat, kun velat jo ovat ulosotossa? Eikö ne siinä vaiheessa kaikki ole samalla korolla, eikä niistä mitään kiinteitä maksuja/velka mene? Eli koostui se potti yhdestä 10000 euron velasta tai sadasta 100 euron velasta, pitäisi kokonaiskustannusten olla ihan samat...
- kokemustaon
Ei taida olla väliä enää kauheasti ulosottovaiheessa. En viitsi laskea, mutta voisi tarkistaa, meneekö ns. taulukkomaksuja yhtä paljon, jos lyhennetään 1000 € yhtä velkaa vai esim. 10 x 100 € pikkuvelkoja. Taulukkomaksujen maksu loppuu kuitenkin viimeistään 2 v yhtäjaksoisen uo:n jälkeen. Oleellinen ero on kuitenkin siinä meneekö ulosottoon yksi iso esim. 10 000 € velka vai parikymmentä pikkuvelkaa 10 000 € edestä.
- meikku maija
Mulla on siellä 20 velkaa, joita lyhennän noin tonnin kuussa. Jopa puolet menee aina kerrallaan yhdelle velalle ja toinen puoli 2-5:lle velalle. Velat menneet sinne aikanaan 1,5 vuoden sisään kaikki ja tuon suurimman potin saa joka kk joku niistä ihan ekana menneistä, vaikka suurempiakin velkasaldoja siellä olisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2382282Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671547Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801245- 611115
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171098TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852