Missä järjestyksessä ulosotto lyhentää velkoja?

Kysymys?

Tuli tuossa mieleen kysymys missä järjestyksessä ulosotto lyhentää velkoja ? Lyhentääkö vanhimmasta velasta aloittaen niin että suurin osa menee vanhimman velan lyhentämiseen ja niin eteenpäin vai miten ?

8

2555

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikuinen kierre

Kaikille velkojille tasaisisesti yhtäaikaa / ja tässä taas ei ole mitään järkeä koska tällä tavalla velka ei lopu ikinä . Jokaisesta tilityksestä otetaan tilitysmaksu jne....

• 9+16

Verovelat sekä vuokravelat ovat yleensä ensimmäiset mitkä virkailija lyhentää ensiksi, yksityishenkilöille olevat velat jäävät jonon viimeiseksi. Sen jälkeen yrittää tasapuolisesti kaikille. Kannattaa tehdä itse ylimääräisiä tilityksiä sinne ja käskeä kohdentamaan ne pienimpään velkaan, jotta niiden lukumäärä joskus tippuisi sieltä.

• Ainahan heitä voi pyytää kohdentamaan vaikka pienimpään mutta eivät saisi suosia ketään velkojaa. Itse kannattaa maksaa siitä mitä uo:n jälkeen jää tilistä noita pienimpiä pois. Itse tein noin ja kun lopulta sain järjestelylainan jolla esim uo maksettiin pois niin uo joutui palauttamaan liika ulosmitattua n. 1000€ verran. Kiva alkusijoitus säästötiliin jota aloin kerätä kun korttitalo kaatui.

• dfh346

Mulla lähti keväällä kaikille velkojille (n. 10kpl) tasaisesti mutta tuossa kesällä uo ilmeisesti järkiintyi(?) ja nyt on syksyn aikana mennyt kahdelle velkojalle kerrallaan jolloin saavat enemmän..

• helpotus

Minulla meni 4-5 velkaan/kk, josta yleensä yhtä tai kahta lyhensi reilummin. Joka kk palkasta pidätettiin ka. 900 €. Velkoja oli kolmisenkymmentä. Ja itse lyhensin tosiaan pienimmästä päästä pikkuvelkoja pois. Joka lyhennyksestä meni aina taulukkomaksua, joka oli noin 10 % kokonaissummasta. Taulukkomaksut poistuvat ymmärtääkseni viimeistään 2v yhtäjaksoisen ulosoton jälkeen. Itse tein sen virheen, että viimeiseen saakka yritin estää isojen velkojen menoa ulosottoon ja pieniä jätin hoitamatta. Sillä seurauksella, että uo-potista varmaan lähes puolet oli erilaista viivästyskorkoa, perintämaksua, ulosottomaksua jne. Järjestelylainan avulla maksoin kaikki pois ja nyt lyhennän yhteen paikkaan.

• Mitä väliä?

Kertokaa nyt, että mitä merkitystä sillä velalliselle on, mihin velkaan lyhennykset kohdistuvat, kun velat jo ovat ulosotossa? Eikö ne siinä vaiheessa kaikki ole samalla korolla, eikä niistä mitään kiinteitä maksuja/velka mene? Eli koostui se potti yhdestä 10000 euron velasta tai sadasta 100 euron velasta, pitäisi kokonaiskustannusten olla ihan samat...

• kokemustaon

Ei taida olla väliä enää kauheasti ulosottovaiheessa. En viitsi laskea, mutta voisi tarkistaa, meneekö ns. taulukkomaksuja yhtä paljon, jos lyhennetään 1000 € yhtä velkaa vai esim. 10 x 100 € pikkuvelkoja. Taulukkomaksujen maksu loppuu kuitenkin viimeistään 2 v yhtäjaksoisen uo:n jälkeen. Oleellinen ero on kuitenkin siinä meneekö ulosottoon yksi iso esim. 10 000 € velka vai parikymmentä pikkuvelkaa 10 000 € edestä.

• meikku maija

Mulla on siellä 20 velkaa, joita lyhennän noin tonnin kuussa. Jopa puolet menee aina kerrallaan yhdelle velalle ja toinen puoli 2-5:lle velalle. Velat menneet sinne aikanaan 1,5 vuoden sisään kaikki ja tuon suurimman potin saa joka kk joku niistä ihan ekana menneistä, vaikka suurempiakin velkasaldoja siellä olisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1577
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      62
      1532
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      10
      1108
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      911
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      884
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      765
    7. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      86
      620
    8. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      617
    9. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      32
      597
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38
      556
    Aihe