Välillä tuntuu että onko tässä uskomisessa mitään järkeä, entä jos ei olekkaan olemassa taivasta ja helvettiä.. Minusta tuntuu välillä että ihmiset jotka uskovat ovat jotenkin heikompia ja tyhmempiä kuin"tavan tallaajat". Vieroksun syntiä ja syntikin ällöttää minua. Toisaalta uskovat tuntuvat välillä tosi heikoilta ja minua ällöttää... mutta toisaalta taas uskovat eivät tee huomattavia syntejä esim haureutta ja sen takia uskovien seurassa on helpompi olla. Toki kaikki me kaikki syntiä tehdään mutta kyllä se on paljon huomattavampaa usein jumalattomien keskuudessa.
Olenko ihan tyhmä uskovainen? Ja miten voisin pitää uskoviakin "normaaleina ihmisinä"?
Minua ällöttää tietyt uskovat, vaikka itsekin olen uskossa
4
114
Vastaukset
- Olen Lempeä
Vanha minäsi kaikessa lihallisuudessaan nostelee tumaa päätään. eskity Jeesukseen, ihmiset ovat kuka minkäkinlaisensa, jos eivät syntiä tee niin älä sä heidän älykkyytensä tmv. seikoista skitsoile. Tykkäätkö sinä maistella jäätelöä?
Olen normaali ihminen ja varmaankin pitäisit minua normaalina ihmisenä jos en mainitsisi sinulle uskostani Jeesukseen mitään?
5 vahtoehtoa.
1. Olet trolli
2. Olet ateisti tai agnostikko
3. Olet uskossa untuvikko konservatiiviksi kasvava vauva
4. Liberaali
5. Toinen silmä porttolassa, toinen silmä Jeesuksen selässä
Ei, et sinä ole tyhmä kun sinua vertaa minuun. Minä tykkään jäätlöstä. Kesällä söin monsta kerta jäätelöä.
Itse haluan vaimoksi neitsyen, muiden uskovien naisten kanssa puhun vain ja ainoastan uskonasioista eli pysyn asiassa. Kaikki vihjaukset muuhun suuntaan ohitan " olemalla ymmärtämättä pariutumisaikeisia puheita ja kiinnostuneita silmäyksiä". Uskovissa on kyllä mahtavimmat naiset, mitä tulee luonteeseen. Jos ei oe nirso intiimiasioiden puhtauden suhteen niin vaimo mulla voisi ollakin. Mulla on auto.- ---
Normaalilla ihmisellä tarkoitan ihmistä joka ei usko, siis ihmistä, joka MAAILMAN MIELESTÄ on normaali ihminen. En tarkoittanut että minun mielestäni. Laitoinkin lainaus merkit sanojen kohdalle.
Tuo lihallinen puoleni todella yrittää nostella päätään. Koettelemuksissa todellakin olen. Saatana todellakin testaa mua.. Olen tosissani miettinyt uskosta luopumista, mutta sitten tulevat tietyt asiat mieleeni, mitkä saavat minut pysymään uskossa.
Ja sitä en tarkoittanut että olisin jotenkin parempi! En ole!
Pitää rukoilla apua tuohon asiaan, mutta olisi kivaa jos myös ihmiset osais auttaa mua eikä hyökkäis kimppuun että on joku ateisti tms . - qwerdy
--- kirjoitti:
Normaalilla ihmisellä tarkoitan ihmistä joka ei usko, siis ihmistä, joka MAAILMAN MIELESTÄ on normaali ihminen. En tarkoittanut että minun mielestäni. Laitoinkin lainaus merkit sanojen kohdalle.
Tuo lihallinen puoleni todella yrittää nostella päätään. Koettelemuksissa todellakin olen. Saatana todellakin testaa mua.. Olen tosissani miettinyt uskosta luopumista, mutta sitten tulevat tietyt asiat mieleeni, mitkä saavat minut pysymään uskossa.
Ja sitä en tarkoittanut että olisin jotenkin parempi! En ole!
Pitää rukoilla apua tuohon asiaan, mutta olisi kivaa jos myös ihmiset osais auttaa mua eikä hyökkäis kimppuun että on joku ateisti tms .Kokemuksesta voin sanoa, että kannattaa puhua noista mainitsemistasi asioista suoraan Jumalalle, hän kyllä vastaa vilpittömälle, hapuilevalle ihmiselle. Ei kannata luopua Jumalasta/uskosta vain joidenkin uskovien takia, joita ehkä pidät ns. "epänormaaleina". Me olemme sekalainen joukko, jokainen erilainen omalla tavallaan. Totta kai olisi myös hienoa, jos löydät jonkun srk:n työntekijän, jonka kanssa olisi luontevaa jutella kaikesta mikä mieltä vaivaa. Mutta sen tiedän, ettei sellaista kysymystä olekaan, mitä ei Jumalalle voisi esittää, hän ei helposti hätkähdä :)
Epäilykset ovat Oxfordin yliopiston historiallisen teologian professorin Alister McGrathin sanojen mukaan "uskon kasvukipuja". Niitä on jokaisella. Epäilys ei ole syntiä. Se on eri asia kuin epäusko. Epäusko on asenteellista, ei haluakaan uskoa. Epäily on vasta sen tunnustelemista, onko asia niin vai ei. Epäilykset saavat meidät miettimään asioita paremmin läpi ja kyselemään ja etsimään ja löytämäänkin. Ei niitä tarvitse pelätä tai kokea huonommuutta niiden vuoksi.
Seurakunnissa olen pannut saman merkille, että meissä on usein vähemmän lahjakkaita. Toki on myös fiksuja ja kypsiä uskovia. Minusta monien uskovien pitäisi opetella suomalaista kulttuuria, puhua suomea eikä hengellistä slangia (kaanaankieli), ei kristityn tarvitse olla "outo". Voidaan käyttäytyä tavallisesti. Kun esim. rukoilemme, voimme puhua ihan normaalilla äänellä, niin kuin ihmiselle puhuisimme.
Synti on osa elämää. Jumalan armo ja Pyhän Hengen voima voi auttaa elämään niin, ettei synti saa hallita meitä.Omissa voimissa ei oikein onnistu. Voi kuitenkin pyytää Jumalalta apua. Jeesus opetti rukoilemaan "äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta". Mutta kuten sanoit, kaikki teemme kuitenkin syntiä enemmän tai vähemmän, Herra sanoi myös "rukoilkaa ettette joutuisi kiusaukseen, henki on altis, mutta liha on heikko".
Kaikkea hyvää Sinulle!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti41941392Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1199934Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos316310Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös225178Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi623965Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta563939Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D783588- 403077
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192518Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!212358