Olen lukenut näitä lestadiolaiskeskusteluja ja tullut siihen tulokseen, että uuslestadiolaiset taitaa olla ainoita täysjärkisiä lestadiolaisia. Ainakaan täällä ei ole mitään hurmoshenkeä eikä sairaita seksitabujuttuja.
UL, ainoa järkevä lestadiolaisliike
6
1234
Vastaukset
- Tiehöylä
muista lestadiolaisista on siirtynyt tai siirtymässä UL piiriin. Näin koko lestadiolaisuus liike on tervehtymässä. UL liike laajenee ja kasvaa luonnollisesti, ilman pienen naisjoukon pakkoa jatkuviin raskauksiin.
- ex Puhveli
Tällä hetkellä jäseniä siis alle viisi.
- tahtoo mukaan
ex Puhveli kirjoitti:
Kenelle voi ilmoittautua.
- Remmi kasaan
ex Puhveli kirjoitti:
Aletaan siis kasvattamaan tätä yhteisöä. Pääseekö mukaan?
- uususkovainen
Remmi kasaan kirjoitti:
Aletaan siis kasvattamaan tätä yhteisöä. Pääseekö mukaan?
Uus lestadiolaisuus ei vaadi mitään jäsenyyttä. Uus lestadiolaiset ovat vain vapaamman suunnan lestadiolaisia. se on yhteinen nimitys kaikista vanhoillislestadiolaisista eriytyneille. Itsekin olen ollut vl, mutten voinut hyväksyä kielteistä kantaa ehkäisyyn, joten oli luonnollista siirtyä uuslestadiolaiseksi. Käyn edelleen rauhanyhdistyksenkin seuroissa. kaikki siellä olevat tietää, että olen ul, joten kovin moni ei suostu tervehtii minua enää Jumalan terveellä. tässä siionissa on muitakin ul:iä, jotka käyvät RY:llä, mutteivat pidä uskostaan ääntä. VL:t pitävät näitä vertaisinaan ja niitä he kyllä tervehtivät Jumalan terveellä. Jos meitä ul:iä olisi tällä paikkakunnalla enemmän, niin ei tarvisi käydä vanhoillisten seuroissa.
pitää rukoilla Jumalalta, että tää suuntaus lähtisi kasvamaan, ja saatais perustaa uuden suunnan rauhanyhdistyksiä. joillakin paikkakunnilla on uusheränneillä jopa omia toimitaloja. täällä niin ei ole...
Rukoilkaa yhdessä, että kaikki vanhoillislestadiolaiset uusiutuisivat ja hyväksyisi sen tosiasian, että kaikki kristityt pääsevät taivaaseen! - Remmi kasaan
uususkovainen kirjoitti:
Uus lestadiolaisuus ei vaadi mitään jäsenyyttä. Uus lestadiolaiset ovat vain vapaamman suunnan lestadiolaisia. se on yhteinen nimitys kaikista vanhoillislestadiolaisista eriytyneille. Itsekin olen ollut vl, mutten voinut hyväksyä kielteistä kantaa ehkäisyyn, joten oli luonnollista siirtyä uuslestadiolaiseksi. Käyn edelleen rauhanyhdistyksenkin seuroissa. kaikki siellä olevat tietää, että olen ul, joten kovin moni ei suostu tervehtii minua enää Jumalan terveellä. tässä siionissa on muitakin ul:iä, jotka käyvät RY:llä, mutteivat pidä uskostaan ääntä. VL:t pitävät näitä vertaisinaan ja niitä he kyllä tervehtivät Jumalan terveellä. Jos meitä ul:iä olisi tällä paikkakunnalla enemmän, niin ei tarvisi käydä vanhoillisten seuroissa.
pitää rukoilla Jumalalta, että tää suuntaus lähtisi kasvamaan, ja saatais perustaa uuden suunnan rauhanyhdistyksiä. joillakin paikkakunnilla on uusheränneillä jopa omia toimitaloja. täällä niin ei ole...
Rukoilkaa yhdessä, että kaikki vanhoillislestadiolaiset uusiutuisivat ja hyväksyisi sen tosiasian, että kaikki kristityt pääsevät taivaaseen!vanhalle koiralle on hankala opettaa uusia temppuja. Pitäisi suunnata tätä valistusta lapsiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446