Koiranpennun pissailu yksin ollessa

mitas

Hei, meillä on 12 vkoa vanha pentu. Osaa jo mennä ovelle kun pissattaa tai kakattaa. Öisin käytetään kerran ulkona ja sen lisäksi 2-3 kertaa tulee lehdelle yön aikana viikottain, eli max. joka toinen yö. Ongelma on vain se, että aina kun pennun jättää yksin, se lorottelee lattialle. Heti. Ei joka kerta, mutta kaikki vahingot on sattunut silloin kuin ei ole nähty.
Esimerkki tänään. Aamulla 7.00 menin katsomaan, oli pissannut lehdelle. Kohta meni ovelle, käytin ulkona ja kakkasi. Syötin, meni ovelle ja pissasi uudestaan 7.30. Lähdin töihin, mies jäi kotiin. Pissautti kerran. Koira nukahti. Mies oli käynyt alakerrassa hakemassa vaatetta ja sinä aikana koiranpentu oli käynyt eteisen matolle pissalla kun oli herännyt ja huomannut olevan yksin. Tämä yksinolo oli n.1min pituinen. Sitten käytti pissalla äskettäin ja lähti käymään 15min muualle, takaisin tullessa oli taas pissat lattialla.

Eroahdistus on vaikea ymmärtää, sillä on aina nukkunut yksin omassa huoneessa kiltisti, vinkumatta. Ei pissaile siellä. Myös 8 vkosta asti on ollut yksin 5-30min pätkiä ja myös tunninkin mittaisia välillä huoneessa jossa oma koppa. Nyt kuitenkin pissailu on lisääntynyt sisällä tuosta 8-9 vkosta!

Seuraa myös minua joka paikkaan melkein aina. Jos menen alakertaan, jää portille katsomaan minua siihen asti kun tulen takaisin. Tällöin ei pissaa kun tietää minun olevan talossa kuitenkin. leikitään, on aktiviteetteja, koira on rauhallinen ja leikkisä, ei arka eikä vingu tai itke yksinäisyttä. Onko tämä joku vaihe vain kun tosiaan 11 vkon aikana alkanut?

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmi191

      On varmaan joku vaihe kun on vielä niin nuori. Hienoa että tuntee itseensä niin turvalliseksi että osaa nukkua omassa huoneessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe