Ei enää rottia minulle?

jaajapati

Eli oon nyt 14 vuotias ja mulla oli rottia muutama vuosi sitten 2 rottaa. Aluksi oltiin hiiriä suunniteltu, mutta kaupassa huomattiin että noi rotathan on kivoja ja varattiin 2 urosta, hommattiin kamat ja viikon päästä haettiin rotatkin kotiin. Äitihän oli heti rotat nähdessään kehunut kuinka mukavilta ne vaikuttaa ja kuinka hän itse oli ikäisenäni ottanut aina kaverinsa rotat hoitoon.
No, kun rotat sitten pääsi paremmille juustomaille, olin pari vuotta ns. tauolla rottaharrastuksesta.
Nyt kuitenkin oon taas palannut tähän tilanteeseen että rotat taas kiinnostaisi, äiti onkin sitten eri mieltä. Hänen mielestään rottia ei tarvitse enää hankkia, puhuu vain siitä että tila ei riitä, ja että huoneeni on jo muutenkin sotkuinen eikä sinne kaivata rottiakin vielä sotkemaan. Siivosin huoneeni ja sanoin että nyt on siistiä, jos tulee sotkuja niin siivoan, mutta ei. Alkoi puhumaan siitä, ettei huoneessani ole tilaa häkille, vaikka on ihan saman verran kuin silloin rottien kanssakin. (Kuulostan tosi lapselliselta :D)
Mietin vain että mistä nyt kiikastaa, äiti on aina ollut rottaihmisiä. En oo mitään kinumistyyppiä oleva ollut ikinä, oon ennen vain tyytynyt yhteen epäröivään vastaukseen ja olettanut että se juttu on jo päätetty, ei on ei. Mutta nyt jäi pahasti mietityttämään että miksi ei rottia enää, mahtaako johtua siitä että silloiset eläinkaupasta ostetut rotskut ei ollut mitään hyväluonteisia... Ja äiti sanoi että rotat haisee, vaikka viimekerralla putsasin häkin säännöllisesti niin ei haissut (hänenkään mielestä), niin miksi sitten nyt haisisi. Kaiken lisäksi olin silloin ehkä 10 vuotias, nykyään olisin vanhempi ja vastuuntuntoisempikin.
Keksisittekö mitään ratkaisua tähän? :D Sori jos kuulostan joltain 9 vuotiaalta "ÄITI EI SUOSTU"-tyypiltä.

4

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paha sanoa kun ei tunne äitiäsi, mutta voithan vain kokeilla alkaa touhottaa :D lukea ilmoituksia söpöistä poikasista, näyttää äidille vauvakuvia... Jos vanha häkki on vielä tallessa niin raahata se paikalleen... Ehkä vierailla näyttelyssä jos sellainen olisi lähiseudulla, päättää oikea kasvattaja...

    • surhym

      Yksi tapa on tietysti pitää huonetta siistinä jatkossakin, jos vaikka äitisi huomaisi "vakuuttelusi" sitten;-) Jos äitisi on kerran rotta ihmisiä niin nuo vauva kuvat on kyllä hyvä konsti..kuka tuollaisia ihania pikku mussukoita voisi vastustaa:D

    • jaajapati

      Kiitti vastauksista, ehdotelkaa vaan lisää :) Voisin kokeilla lähettää äitille muka "vahingossa" pari kuvaa, ja sanoa että oho, piti mennä yhelle kaverille mutta lähetinkin sille, eikös silti ole ihania :DD

      • surhym

        Etkös sanonut tuolla eka tekstissä että rottasi olivat tuolloin ostetut kaupasta joten eivät olleet kauhean sosiaalisia.. Joten sitten kun äitisi vähänkään ajattelisi ehkä/jos/kun tavalla niin sinähän raahaat äitin katsomaan vaikka lähellä asuvaa kasvattajaa tai muuten ihanien lemmikeitten omistajaa. Jos esimerkiksi kasvattaja tietää asiasta syyn niin hänhän ottaa hellyttävimmät ja rauhallisimmat ja rakastevimmat rotat näytille:D Tähän asti kun pääset niin ei äitisi sydän enää kestä kieltämistä...;-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe