kysäisin vain mitä Suomenhevoset yleensä maksavat?
Olen jo vuosia miettinyt ja halunnut itselleni suomenhevosta.
Ja jos joskus Suomenhepan hankin niin onko jotain minkäikäinen olisi kannattavampaa, järkevämpää ostaa..
kysyisin
6
798
Vastaukset
- katjuska
Harrasteratsuksi noin 6- 15 vuotias tamma tai ruuna, myös rauhallinen ex ravuri käy.
Hintahaarukka 800- 3500 euroa koulutustasosta ja iästä riippuen. Osto vaiheessa kannattaa käyttää eläinlääkäriä paikalla tarkistamassa että kaikki on ok.
Ei varsaa/nuorta hevosta eikä oritta, jos ei ole kokemusta hevosista pitkältä ajalta.
Itsellä 20 v suomentamma.- isosisko
Vähän nyt pisti silmään tuo, ettei kuusi vuotias heppa olisi nuori enää.. Kyllä se vain taitaa olla kuitenkin aika lapsi hevoseksi, vaikka jotain jo ehkä osaa. Jos nyt itse lähtisin ensimmäistä hevosta ostamaan, ostaisin mieluummin kymmenen paremmalta puolelta, siis vähintään kymmenen vuotta jo takana. Toki aikuinen ratsastus- ja hevosenkäsittelykokemusta hankkinut pärjää varmasti nuoremmankin kanssa, mutta aina vanhemmalla hevosella on vähän enemmän järkeä päässään. Miellyttävämpi aloittaa vanhemman kanssa hevosen omistamisen harjoittelu.
- Valde Losoperse
Nyt täytyy miettiä mitä maksamisella tässä tapauksessa tarkoitetaan. Hevonenhan ei maksa mitään, koska sillä ei ole taskuja eikä siis näinollen myöskään lompakkoa. Ja jos aiot ostaa tosiaan Suomenheposen itsellesi kannattaa varmistua, että se on alle 25- vuotias ja että sillä on hampaat suussa.
Yksi varma vaihtoehto on Suomessa valmistettu puu/keinuhevonen. Yleensä minkäikäinen puuhevonen tahansa ei ole loppuunkeinuttu. Jos haluat selvitä pienellä budjetilla ja pienillä säilytystiloilla niin keppihevonen on loistava vaihtoehto.
Lisäksi suosittelen että et lopeta miettimistä...
Nimim. Valde, aito hevosmies...Ihaaa...- ihmettelen?
Kyllä teitä pellejä näköjään riittää joka osastolle.Huom! vitsiosasto on erikseen,joten suksi
Valde suksi täältä hevon v.....n. - huhhuh
ihmettelen? kirjoitti:
Kyllä teitä pellejä näköjään riittää joka osastolle.Huom! vitsiosasto on erikseen,joten suksi
Valde suksi täältä hevon v.....n.mä oon sitä mieltä et ei tommosesta saa suuttua sehän oli vain tsoukkia..... kyl sitä saa vitsailla mis haluaa eikä siitä tarvi närkästyä
huom maku asioista ei saa kinastella
- minä
ostin juuri äskettäin sh-ruunan hinta oli 2500, mutta tingin 2000e.. eli hinta on 1000-5000e
minun hevoseni on ex-ravuri ja oli vielä tosi raaka ennen kuin ostin sen.. mutta niistä on iloja monelle vuodelle.. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185243MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1162730- 102274
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5882012Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1221739Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701322Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411309Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31088Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641047Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan3821041