kysäisin vain mitä Suomenhevoset yleensä maksavat?
Olen jo vuosia miettinyt ja halunnut itselleni suomenhevosta.
Ja jos joskus Suomenhepan hankin niin onko jotain minkäikäinen olisi kannattavampaa, järkevämpää ostaa..
kysyisin
6
810
Vastaukset
- katjuska
Harrasteratsuksi noin 6- 15 vuotias tamma tai ruuna, myös rauhallinen ex ravuri käy.
Hintahaarukka 800- 3500 euroa koulutustasosta ja iästä riippuen. Osto vaiheessa kannattaa käyttää eläinlääkäriä paikalla tarkistamassa että kaikki on ok.
Ei varsaa/nuorta hevosta eikä oritta, jos ei ole kokemusta hevosista pitkältä ajalta.
Itsellä 20 v suomentamma.- isosisko
Vähän nyt pisti silmään tuo, ettei kuusi vuotias heppa olisi nuori enää.. Kyllä se vain taitaa olla kuitenkin aika lapsi hevoseksi, vaikka jotain jo ehkä osaa. Jos nyt itse lähtisin ensimmäistä hevosta ostamaan, ostaisin mieluummin kymmenen paremmalta puolelta, siis vähintään kymmenen vuotta jo takana. Toki aikuinen ratsastus- ja hevosenkäsittelykokemusta hankkinut pärjää varmasti nuoremmankin kanssa, mutta aina vanhemmalla hevosella on vähän enemmän järkeä päässään. Miellyttävämpi aloittaa vanhemman kanssa hevosen omistamisen harjoittelu.
- Valde Losoperse
Nyt täytyy miettiä mitä maksamisella tässä tapauksessa tarkoitetaan. Hevonenhan ei maksa mitään, koska sillä ei ole taskuja eikä siis näinollen myöskään lompakkoa. Ja jos aiot ostaa tosiaan Suomenheposen itsellesi kannattaa varmistua, että se on alle 25- vuotias ja että sillä on hampaat suussa.
Yksi varma vaihtoehto on Suomessa valmistettu puu/keinuhevonen. Yleensä minkäikäinen puuhevonen tahansa ei ole loppuunkeinuttu. Jos haluat selvitä pienellä budjetilla ja pienillä säilytystiloilla niin keppihevonen on loistava vaihtoehto.
Lisäksi suosittelen että et lopeta miettimistä...
Nimim. Valde, aito hevosmies...Ihaaa...- ihmettelen?
Kyllä teitä pellejä näköjään riittää joka osastolle.Huom! vitsiosasto on erikseen,joten suksi
Valde suksi täältä hevon v.....n. - huhhuh
ihmettelen? kirjoitti:
Kyllä teitä pellejä näköjään riittää joka osastolle.Huom! vitsiosasto on erikseen,joten suksi
Valde suksi täältä hevon v.....n.mä oon sitä mieltä et ei tommosesta saa suuttua sehän oli vain tsoukkia..... kyl sitä saa vitsailla mis haluaa eikä siitä tarvi närkästyä
huom maku asioista ei saa kinastella
- minä
ostin juuri äskettäin sh-ruunan hinta oli 2500, mutta tingin 2000e.. eli hinta on 1000-5000e
minun hevoseni on ex-ravuri ja oli vielä tosi raaka ennen kuin ostin sen.. mutta niistä on iloja monelle vuodelle.. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1192324- 1331864
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631226Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1011191En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k731077Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311060Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451029Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉79984HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio23975Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56932