Rahat riittäisi ihotautilääkärille, mutta ei vaan uskalla mennä, en saa varatuksia aikaa. Sitä pelkää niin paljon "tuomiota", että tälle hiusten lähdölle ei voi tehdä mitään. Ikää vasta 23v, että kyllä tässä menee elämä pilalle ilman hiuksia.
Hiukset ovat aina olleet ohuet, mihin olen tottunut, mutta kalju en halua olla. Kaljuus ei vaan sovi naisille. Kaljut miehet ovat ihan ok minusta. Tuntuu, että kukaan naisista ei täälläkään ole saanut apua hiustenlähtöön.
Minulla ehkä voisi olla pientä toivoa, koska olen kasvissyöjä (puutoksia ravinnossa?) ja hormonitoiminta aivan sekaisin (kuukautiset epäsäännölliset). Toisaalta hiukset taas harvenneet tasaisesti niin en tiedä. Laihdutin puoli vuotta sitten 20kg ja minulla laihdutuksen aikan hiukset harveni entisestään. Lopetin laihdutuksen, kun luulin, että se vie loputkin hiukset. Peruukki on minulle mahdoton vaihtoehto. Liikun niin paljon, että en jaksaisi sen kanssa puljata.
Pelkään, en uskalla mennä lääkärille
12
1942
Vastaukset
- Sopurboy
Nina hei ymmärrän kyllä huolesi,mutta se ,että pitkität lääkärille menoa on aika höpsöä.Varaat ajan rohkeasti ja saat selvyyden juttuun!Ajattele asioita vähän toiselta kantilta.Näet,kuulet ,kävelet ja voit tehdä mitä vaan, kaikki eivät ja tieto voi tulla ykskaks yllättäen ja aikaa ei ole miettiä mitä tehdä.Voimia sinulle kuitenkin!!!
- auttaisi
Käy mieluummin jonkun sellaisen luona, joka ymmärtää hiusten ja päänahan päälle - eivät lääkärit niistä mitään tiedä - yleensä.
- täti
Liiallinen raju laihduttaminen aiheuttaa varmasti hiustenlähtöä ja saa kuukautisetkin sekaisin. Ehkä tilanteesi vielä normalisoituu.
Jossain näin sellaisenkin väittämän, että kasvissyöjillä yleensä olisi vahvat hiukset. Rautaa saattaa puuttua. Ja rauta ei imeydy ilman valkuaisaineita, joita niitäkin saattaa puuttua. Lääkäri sulkee kokeillaan pois kaikki mahdolliset sairaudet, joihin kuuluu hiustenlähtöä. Mahdollinen raudanpuutekin selviää siellä.
Oma kokemukseni ihotautilääkäristä oli huono, koska hän halusi todeta hiustenlähdön ja veti minua hiuksista joka puolelta ja huiski sitten irronneet hiukset lattialle ja roskiksiin. Sitten hän väitti että kortisoniliuosta voi käyttää päänahkaan vaikka puoli vuotta koska iho on päässä niin vahvaa ja tämä taas ei pidä ollenkaan paikkaansa, se ei ole totta!!
Minulle työterveyslääkäri teki kaikki hiustenlähtöön kuuluvat verikokeet. Kävin myös gynegologilla hiustenlähdön takia, hän neuvoi minua hankkimaan miesystävän, niin teinkin. Se oli hyvä neuvo, en ole katunut!- ........
Tämä minua huolettaa paljon et mikä on miesten ajatus asiasta?
- täti
........ kirjoitti:
Tähän pitäisi nyt miesten vastata!
Hämmästyin, kun luin Alopecia keskustelupalstalta naisten kertomuksia miesten suhtautumisesta. Hyvin alkanut seurustelu oli loppunut kun nainen kertoi pälvikaljuudestaan.
Pystyn kampauksella kätkemään vähähiuksisuuteni silloin, kun tukka on ihan puhdas. Minulla päälaki tulee selvästi näkyviin vasta, kun tukka on rasvainen, märkä tai kun tuulee kovin.
Miesystäväni on minua vanhempi ja hänellä on omakin sairaus, joka ei näy ulospäin. Hän ei jätä minua hiuksettomuuden takia, tosin tiedän, että hän inhoaa mun lippistä, joka on mulle kesällä ihan välttämätön.
Uskon, että mies haluaa tulla hyvin kohdelluksi, hän tarvitsee naisen, joka on kiltti ja jonka kanssa hänen on hyvä olla. Ja naisen oma halu on tärkeämpi kun hiukset. - Poitsu
........ kirjoitti:
Suhtautuminen on paljolti itsestä kiini kuinka on sinut asian kanssa.Ei hiukset ole tärkeintä naisessa vaan mitä on mieli/ajatus yms.Ulkokuori on aika häntäpäässä mun mielestä.Kaljuhan voi olla tosi seksy.Entä kuinka naiset suhtautuvat yksijalkaiseen mieheen??
- heppu
........ kirjoitti:
Naisten paha kaljuuntuminen on toki silmiinpistvävämmän näköistä kuin miesten. Onneksi se onkin paljon harvinaisempaa. Oma käsitykseni on, että jos naisilta todella kaikki hiukset lähtee, syynä on jokin sairaus. Itse miehenä en pidä omaa kaljua päälakea sairautena.
Kysymys oli, että miten miehet suhtautuu kaljuun naiseen. No, se on vain yksi fyysinen vajavaisuus, joita kaikilla meillä on enemmän tai vähemmän. Joskus ulkoiset poikkeavuudet on suuria, epämuodostumia, kehityshäiriöitä jne.. naisillakaan hiustenlähteminen ei ole läheskään niin hankala vaiva kuin nämä.
Kyllä kunnon ihmiset suhtautuu luonnollisesti kaljuun naiseenkin. Varmasti jos se oikea mies sattuu kohdalle, ei kalju ole suhteen esteenä. Tietysti kalju voi muodostua sellaiseksi, että niitä suhteita on hankala saada (olen kokenut tämän itsekin, vaikka olen siis mies).
Tsemppiä vain! Kun jonkin tuollaisen vastuksen voittaa, tuloksena on todellinen timantti ihmiseksi!! - Mielestäni
Poitsu kirjoitti:
Suhtautuminen on paljolti itsestä kiini kuinka on sinut asian kanssa.Ei hiukset ole tärkeintä naisessa vaan mitä on mieli/ajatus yms.Ulkokuori on aika häntäpäässä mun mielestä.Kaljuhan voi olla tosi seksy.Entä kuinka naiset suhtautuvat yksijalkaiseen mieheen??
Olla jalaton kuin kalju. Jalan puuttuminen on ruumiillinen vamma ja rajoittaa elämää. Hiusten puuttuminen on ainoastaan kosmeettinen haitta ja kalju voi silti elää täysillä.
- Nina
Sain ajan heti lääkärille. Kai tämä on jotain miestyyppistä hiusten lähtöä. Pitää vain hyväksyä asia vähitellen. Ekana yritetään tietysti saada hiukset takasin vitamiineilla ja korjaamalla hormoonitoiminta. Jos en saa hiuksia takasin ja loputkin tippuvat pysyn kaljuna. En hanki peruukkia toisia mielyttääkseni, korkeintaa voi hankkia paidan jossa lukee kalju mitä tuijotat;).
Olen valmistuttuani palvelutyössä joten en ole varma, mutta työnantaja voi pakottaa peruukin ottamaan. Niin ei voi tietenkään pakottaa, mutta tavallaan voi kuitenkin (=valitsee toisen työntekijän).
Kai tässä on oma sulattelemisensa. Elämässä on muutenkin ollut kohtuullisesti vastoinkäymisiä. Kai näitä vitsauksia annetaan vain niille joiden on katsottu ne kestävän. Voisi ajatella, että ei ne ole kuin hiukset, mutta ei ole helppoa. Ottaa vielä hermoon, kun on kohtuu iso pää joka ei todellakaan ole kaunis ilman hiuksia. - täti
Ethän rääkkää itseäsi ankaralla ruokavaliolla ja rankalla liikuntaohjelmalla?
Raudasta vielä: rautavalmisteetkaan ei auta, jos ei saa riittävästi proteiinia ja maidon proteiini ei sovi raudan kaveriksi, mutta luulen että pähkinöiden sopii, jos ei lihaa, kalaa tai kananmuniakaan voi syödä.- Nina
Mutta nyt liikun ihan normaalisti ja koitan syödä normaalisti lihoamatta. Rauta arvot minulla on ollut aina hyvät. Nyt yritän kiinnittää ravintoon enemmän huomiota. Syön maitotuotteita ja kanamunia. Saatan tinkiä sen verran etiikastani, että alan syömään kalaa viiden vuoden tauon jälkeen. Jos muutoksista ei apua, palaan taas normaaleihin tapoihin ja koitan hyväksyä asian. On kuitenkin pahempiakin juttuja olemassa kuin kaljuus. Ihmisiä on halvaantuneina jne. Mahtaa vaan olla jännää löytää itsellleen mies kaljuna.
- nimim. auttaisi
Nina kirjoitti:
Mutta nyt liikun ihan normaalisti ja koitan syödä normaalisti lihoamatta. Rauta arvot minulla on ollut aina hyvät. Nyt yritän kiinnittää ravintoon enemmän huomiota. Syön maitotuotteita ja kanamunia. Saatan tinkiä sen verran etiikastani, että alan syömään kalaa viiden vuoden tauon jälkeen. Jos muutoksista ei apua, palaan taas normaaleihin tapoihin ja koitan hyväksyä asian. On kuitenkin pahempiakin juttuja olemassa kuin kaljuus. Ihmisiä on halvaantuneina jne. Mahtaa vaan olla jännää löytää itsellleen mies kaljuna.
Älä nyt hyvä ihminen alistu siihen, mitä lääkäri on sinulle sanonut! Eivät lääkärit ole perehtyneet hiusten lähtemiseen, vaan hiustutkijat. Hiusten lähtemiseen voivat vaikuttaa todella monet asiat, kuten vaikkapa allergiat. Nuo lääkärien tarjoamat selitykset tuntuvat aina olevan niitä hormonaalisia, ja että siihen lähtemiseen on vain totuttava. Tiedän tapauksen, jossa nimenomaan maitoallergia oli hiusten lähtemisen syy...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1103297GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys451200- 831172
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja541116Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601007
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27900- 67878
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872