Olen nuoresta tytöstä asti ollut yhdessä mieheni kanssa. Kolmenkymmenen yhdessäolo vuoden aikana, minut on kahdesti pahoinpidelty siten, että pelkäsin kuolevani. Viimeisestä pahoinpitelystä on jo aikaa 12 vuotta, mutta henkinen väkivalta jatkuu. Kaksi lastamme on jo aikuisia. Onneksi he tuntuvat olevan suht hyvinvoivia. Minulle lapsemme ovat olleet kaikki kaikessa. Mieheni haukkuu vanhempiani, veljeäni, kaikkia kavereitaan. Hän ei näe kenessäkään mitään hyvää...Minulle hän ei ole koskaan sanonut mitään kaunista esim. kiitos hyvästä ruuasta. Hän ei pysty sanomaan kenellekään mitään hyvää. Hän ei tunne mitään empatiaa ketään kohtaan, ehkä toki hieman lapsiaan kohtaa. Seksiä ei ole ja joskus harvoin kun on ollut, minun tunteillani ei ole ollut mitään väliä. Olen kiltti luonteeltani. Minua hävettää miksi en ole lähtenyt. Pelko on varmaan suurin syy sillä hän on sanonut, että lähden tästä talosta vain ruumisarkussa. Meillä onkin "kulissit" kunnossa, on talo ja hieno auto, hyvät ammatit. Toki olen parhaan ystäväni kanssa puhunut elämästäni ja vanhempani tietävät hyvin mieheni käytöksen. Hekin ovat jopa joskus pelänneet häntä.
Lapsena ja nuorena hän oli kuulemma kingi koulussa. Hänen äitinsä palvoi ja palvoo edelleen häntä. Isä oli ankara. Hän ei tosin koskaan puhu lapsuudestaan miten kotona elettiin tai mitä siellä tapahtui. Hän ei koskaan puhu myöskään omista tunteistaan eikä myöskään kysy mitä minä ajattelen tai tunnen.
Tulevaisuus pelottaa ihan kamalasti. Miten uskaltaisin repäistä itseni irti tästä liitosta... Joskus toivon, että hän sairastuisi vakavasti jotta oppisi kunnioittamaan muita tai jopa, että hän kuolisi..... On meillä toki ollut hyviä hetkiäkin, mutta varmaan sellaisina hetkinä kun HÄNEN kaikki tarpeensa on hyvin.
Elän läpeensä pahan miehen kanssa :(
31
1196
Vastaukset
- Viva la morte
Eivät paksunahkanarsistit muutu edes kuolemansa hetkellä. Turha toivo. Nähty on.
Miten uskallat jäädä?
Minä ainakin mieluummin kuolisin, kuin hukkaisin koko elämäni sellaisen ihmisen varjossa.
Suomeksi sanottuna siis pakkaisin kimpsuni ja lähtisin. - 5ja11
Lähde pois! Se on ainoa pelastuksesi, usko minua.
Hommaa itsellesi asunto kaikessa hiljaisuudessa, niin minä tein.
Pystytkö luottamaan lapsiisi, etteivät he kerro isälleen aikeistasi? Jos et, niin älä hiisku sanallakaan mitä olet tekemässä.
Hommaa uusi salainen nro ja tee maistraattiin osoitteenmuutos myös salaiseksi.
Valitettavasti eivät narskut muutu, eivät edes vaikka sairastuisivat vakavasti. Omani on jatkanut samanmoista elämää kuin ennenkin, vaikka on saanut nyt kaksi vakavaa varoistusta eli henki on meinannut lähteä.- Narsistin pihdeissä
Pystyn luottamaan lapsiini, joista toinen asuu vielä kotona. Kaikkein paras olisi varmasti vaihtaa paikkakuntaa, mutta kaikki läheiseni asuvat tässä lähellä. Miten tämä voi olla niin vaikeaa...Sairasta on, että tunnen jopa sääliä miestäni kohtaan. On hänen elämänsä tuho kun hän jää totaalisen yksin. Sillä hänellä ei ole oikeasti yhtään ystävää. Kun hän tarvitsee ryyppykaveria, silloin hän kyllä soittaa esim veljelleni koko viikon. Muutoin haukkuu selän takana eikä vastaa puhelimeen. Ainoat ystävät lähtisivät minun mukanani.
- Aikuisen vastuu
Narsistin pihdeissä kirjoitti:
Pystyn luottamaan lapsiini, joista toinen asuu vielä kotona. Kaikkein paras olisi varmasti vaihtaa paikkakuntaa, mutta kaikki läheiseni asuvat tässä lähellä. Miten tämä voi olla niin vaikeaa...Sairasta on, että tunnen jopa sääliä miestäni kohtaan. On hänen elämänsä tuho kun hän jää totaalisen yksin. Sillä hänellä ei ole oikeasti yhtään ystävää. Kun hän tarvitsee ryyppykaveria, silloin hän kyllä soittaa esim veljelleni koko viikon. Muutoin haukkuu selän takana eikä vastaa puhelimeen. Ainoat ystävät lähtisivät minun mukanani.
Sun kannattaa muistaa se, että aikuiset ihmiset on itse vastuussa omasta elämästään ja omasta onnestaan. Miksi ihmeessä olisit vastuussa siitä, että tuo sun mies ei kykene hoitamaan omia ihmissuhteitaan? Ei ole sun vastuulla, kuten ei myöskään se, että aikuinen ihminen ei kykene pitämään alkoholinkäyttöänsä hallinnassa, kukaan ei väkisellä kenenkään kurkkuun viinaa kaada, kyllä se on ihan se oma käsi, joka sen viinan sinne läträä! Sinä et myöskään pysty päättämään kenenkään kaveri/ystävyyssuhteista, jos nuo mainitut "ystävät lähtee sun mukana", niin se on tasan heidän oma päätöksensä, ei sun.
- perhe helvetti
Minä olin n.7vuotta samassa pisteessä.......pelkäsin. Mutta pelko voitti järjen! Erosin ja vaihdoin maisemaa....uskalla ottaa vastuu! Älä pelkkää tarttua asioihin!
- ällötystyyppi
Karmea tyyppi kuse haudallensa jos ensin poistuu täältä.
- et taida tietää
Tiedätkö mitä seuraa hautarauhan häpäisystä?
- 12+4
et taida tietää kirjoitti:
Entäs ihmisarvon menettäminen ja ihmisoikeudet?
- En suosittele
Valitettavasti tuo haudalle kuseminenki olisi tuollaisen luonnevikaisen näkökulmasta "huomion saamista" - jättäisin siis kusematta, enkä kyllä edes pieraisis sinne suuntaan..
- ällötystyyppi
et taida tietää kirjoitti:
Tuossa tapauksessa ei yhtään mitään.
- heti pois
Elämäsi on omasi. Minä tiedän miten vaikeaa on viedä päätös loppuun asti. Olette olleet yhdessä pitkään, joten taloudellisesti et jää tyhjän päälle. Vaikka jäisitkin, elämä on tärkeämpää kuin raha. Hanki itsellesi vuokra-asunto, muuta pois, kun miehesi ei ole kotona. Sitä ennen laita ero vireille (voit tehdä sen sähköpostitsekin), koska ositus tehdään sen omaisuuden perusteella, mitä osapuolilla on eron vireilletulon ajankohtana.
Hanki itsellesi lakimies ja anna hänen hoitaa ositus- ym asiat.
Toimi heti ilman ajattelemista. Jäät vain jumiin, jos alat miettimään.- Onni odottaa sinua
Koska lapsenne ovat jo aikuisia, lähtö on helpompi, kun ei tarvitse sopia lasten asioista. Omaisuuden jakakoon lakimies. Se on elämäsi paras päätös, kun nyt otat ja lähdet. Olen kokenut eron narsistista, hehän eivät kestä jättämistä, ja siitä vasta alkaa uusi vaihe ilkeydessä. Eihän narsisti voi ymmärtää, että hänet halutaan jättää!
- VAikka tyhjin käsin
Onni odottaa sinua kirjoitti:
Koska lapsenne ovat jo aikuisia, lähtö on helpompi, kun ei tarvitse sopia lasten asioista. Omaisuuden jakakoon lakimies. Se on elämäsi paras päätös, kun nyt otat ja lähdet. Olen kokenut eron narsistista, hehän eivät kestä jättämistä, ja siitä vasta alkaa uusi vaihe ilkeydessä. Eihän narsisti voi ymmärtää, että hänet halutaan jättää!
Omaisuudestakaan ei kannata jäädä tappelemaan, vaikka lähtisi täysin tyhjin käsin, niin siitä huolimatta lähtö on oikea valinta. Tuollaiset sekopäät tulee käyttämään ihan mitä tahansa tikkua lyömäaseena ja pelinappulana, totaalinen sotatila & draamat saadaan aikaan vaikka kauhasta tai pölynimurista, erityisesti lemmikit ja lapset on niiden mieleen, koska ne on uniikkeja ja niihin kohdistuu voimakkaimmat tunteet, siksi niillä on kaikkein tehokkainta myös lyödä! Rahaa ja tavaraa on maailma täynnä, mikään rompe ei ole menetetyn elämän arvoinen!
- Jätin kaiken
Aloittajalle: kokeilepa opetella hahmottamaan tilanne siten, että se kehen olet aikoinaan rakastunut ja kenen kanssa olet perheen perustanut on vain ja ainoastaan "roolihenkilö" ja sitten se inhimillisyyde irvikuva siellä roolin takana on vain ventovieras näyttelijä, joka on näytellyt sulle ja muille roolejaan koko ikänsä. Sun tunteet jne on siis täysin aitoja, oikeita ja oikeutettuja, mutta niiden kohde ei ole tuo mies siellä roolin takana, vaan pelkästään se roolihenkilö. Tällä ajatusmallilla onnistuin käsittelemään itse solmussa olevat tunteeni ja tällä systeemillä onnistuin hahmottamaan myös sen, että mikään mitä tuo oma exäni mulle teki, sanoi, tms ei ollut aitoa. Aitoa oli oikeastaan vain se, mitä sieltä roolisuoritusten takaa aina aika-ajoin putkahteli esiin, tilanteissa joissa tuolta sekopäältä karkasi tilanne hallinnasta. Niissä hetkissä näki mitä tuo ihmisen irvikuva todellisuudessa roolejensa takana oli: hyvin epävarma, kateellinen, hauras, ilkeä, pahantahtoinen, sadistinen, epäluotettava, epävakaa, kykenemätön tunteisiin jne.
Älä siis kyseenalaista tunteitasi, opettele erottamaan roolihenkilö ja näyttelijä toisistaan, tämän jälkeen lähtö alkaakin olla jo helppoa. Lisäksi suosittelen opettelemaan sellaisen tyylin, ettet ole piittaavinaan yhtikäs mistään mitä tuo ihmisen irvikuva sulle sanoo, tekee, tms. Lähtökuopissa olon havaittuaan se tulee tekemään kaikkensa saadakseen sut reagoimaan tunteella, muista ettei MIKÄÄN ole kuitenkaan todellisuutta, vaan kaikki on täysin Salkkareihin verrattavaa näytelmää, jolla ei loppupeleissä ole mitään muuta merkitystä, kuin että sinä reagoisit tunteella, jolloin tuo sekopää voisi jälleen saada nautintonsa kuvitellessaan saaneensa susta jälleen "henkisen kuristusotteen"!- Nasistin pihdeissä
Kiitos, erittäin hyvin kirjoitettu ja analysoitu :) Kerran nuorena ennen lapsia pakkasin kimpsut ja kamsut ja lähdin. Hän tuli joltain reissultaan tyhjään kotiin kun oli häipynyt. Hän odotti usein työpaikan parkkipaikalla ja rukoili takaisin. Lupasi kuun taivaalta ja muuttua. Pahimmat sadistiset kohtaukset oli ennen lapsia ja välirikkoa. Yhden kerran humalapäissään hän kävi kimppuuni ja potki päätäni, siitä on nyt tuo 12 vuotta aikaa. Silloin näin hänen silmissään seuraavana päivänä jopa katumusta. Hän vannoi, että koskaan ei enää lyö ja se lupaus on pitänyt tähän päivään....mutta minä en luota. En unohda sitä pelkoa ikinä...
- mpp
narsisesta ihmisestä jääpi raumoja,olen samassa tilanteessa ukko kuvittelee itsestään paljon ja onkin täys mätö.voipihan sitä kertoa muille toisesta joka ei käy missään ja sitten kännissä haukkuu koko suvun vaikka omassakin suvussa on vaikka mitä.monet kerrat olen itkenyt ja pelännyt tuota,mutta onneksi lapset auttavat.
- Tallentaisin kaiken
Kertomisen sijaan voi käyttää vaikka kännykän tallennustoimintoa, eli äänittää, tai tallentaa ihan kuvan kera nuo seläntakana haukkumiset. Tämä siksi, että yleensä tuollaisilla sekopaateilla on taipumusta kääntää kaikki "väitteet" omaksi edukseen ja muiden tekemisiksi...
- pöpipää
Tosi hyviä kirjoituksia. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Mies näyttelee välillä niin tosissaan rakastavaa puolisoa, että tulee epätodellinen tunne, että olenko tehnyt erehdyksen, kuvitellut aiemmat kokemukset? Tietysti nyt tiedän, mitä odottaa. En kuitenkaan milloinkaan lakkaa ällistelemästä hänen näyttelijän taitojaan.
Joku sanoi, että narsisti tietää kyllä miten hänen pitää käyttäytyä, kun hän haluaa jotain. - Tämän kokenut
Kaija Koo - Vapaa
http://www.youtube.com/watch?v=42ufneVTXAM
Tuostapa fiilistelybiisi vapaaksi pääsemisen helpottamiseksi =) - ....................
LÄHDE POIS TUOSTA HELVETISTÄ!
- ....................
Uusi rakkaus odottaa sinua ja hyvä elämä.
Lähde pois. - Sukev
Hirveä valitus sulla, vaikka kaikki kunnossa. Ihmetellä pitää. Pahoinpitelyjä en hyväksy mutta muutoin on aivan hirveetä liioittelua tuo "elän läpeensä pahan miehen kanssa". Sinä et ole pahaa nähnytkään.
- Vastaus aloittajalta
Kerroppa minulle miten pahoja asioita sinä olet nähnyt tai kokenut elämässäsi? En kirjoittanut tänne palstalle kilpaillakseni. Kirjoitin omista tuntemuksistani ja se on kai sallittu... Hmm liioittelua.. no sinä varmaan tunnetkin minut ja tiedät siten totuuden. Mikään kirjottamastani EI ole liioiteltua. Tapahtunut on paljon muitakin pahoja asioita, mutta enpä viitsi "valittaa" enää....
- Tilda 3
Jos jokatapauksesa elämä on yhtä helvettiä, miksei voisi samantien lähteä. Vai ovatko kulissit kuitenkin sinulle tärkeämmät; talo, autot, ammatit ja mitä muut sanovat..??? Mikä painaa vaakakupissa eniten? On todella outoa, että vaikka sinut on pahoinpideltykin rankasti, olet silti jäänyt tuohon parisuhteeseen. Mieleen tuli väkisinkin joko hyvin riippuvainen ihminen tai sitten tämä, jolle kulissit merkitsevät, kumpi olet?
- Narsistin pihdeissä
Raha tai kulissit ei ole minulle este. Pärjäisin kyllä palkallani ja kertyneellä omaisuudellani mainiosti. Ennemminkin olen läheisriippuvainen ja se minua hävettääkin. Niin ja miksi en ole lähtenyt, luetko vielä tekstini uudelleen. Pelko, läheisriippuvuus, voimattomuus, saamattomuus, tunne etten ole ansainnut parempaa jne jne. Miksiköhän niin moni jääkin tällaisiin suhteisiin? Ennenkuin täysin syylistää tai lyö lyötyä, voisi tutustua paremmin narsismiin. Se on kummalinen asia miten ihminen saa toisen aivopestyä. Ei vain heikot/kiltit ihmiset vaan myös vahvatkin ihmiset saattavt taipua narsistin edessä. Minäkin olin joskus vahva nuori naisen alku, enkä ajatellut, että elän elämäni narsisti suhteessa. En ollut nähnyt lapsena väkivaltaa, nyrkkiä ei heilutettu sillä minulla on ihanat vanhemmat.
- nainen 50v
Narsistin pihdeissä kirjoitti:
Raha tai kulissit ei ole minulle este. Pärjäisin kyllä palkallani ja kertyneellä omaisuudellani mainiosti. Ennemminkin olen läheisriippuvainen ja se minua hävettääkin. Niin ja miksi en ole lähtenyt, luetko vielä tekstini uudelleen. Pelko, läheisriippuvuus, voimattomuus, saamattomuus, tunne etten ole ansainnut parempaa jne jne. Miksiköhän niin moni jääkin tällaisiin suhteisiin? Ennenkuin täysin syylistää tai lyö lyötyä, voisi tutustua paremmin narsismiin. Se on kummalinen asia miten ihminen saa toisen aivopestyä. Ei vain heikot/kiltit ihmiset vaan myös vahvatkin ihmiset saattavt taipua narsistin edessä. Minäkin olin joskus vahva nuori naisen alku, enkä ajatellut, että elän elämäni narsisti suhteessa. En ollut nähnyt lapsena väkivaltaa, nyrkkiä ei heilutettu sillä minulla on ihanat vanhemmat.
Minun isäni oli pahimmanluokan narsisti. Vasta nyt olen sen tajunnut kun törmäsin itse semmoiseen.
Äiti pääsi sitten vasta irti kun isäni todella yritti tappaa äitini. Tämä olisi tapahtunut, jos isommat lapset eivät olisi menneet väliin.
Kysyin äidiltäni parikymmentä vuotta myöhemmin, miksi hän ei eronnut isästäni, vaikka näki mikä hän oli miehiään. Hän vastasi, ettei kehdannut ja koska oli naimisiin menty. He olivat 30 v naimisissa.
Onneksi äitini löysi vielä uuden miehen, joten sain nähdä mitä on oikea ja rakastava parisuhde. Muuten en olisi ikinä itse uskaltanut parisuhteeseen.
- kokenutkinsen
Ota nyhteys perheneuvolaan, kerro elämsätäsi, ja kun ähdön aika tulee, mene vaikka turvakotiin. Pyydä joku viranomainen, poliisi tai sossun henkilö paikalle kun olet lähdössä ja jätä ukkosi. Älä perääsi katso vaan aloita alusta. Hanki lähestymiskielto sille mäntille.
- onko jalat poikki?
Elämä on valintoja.
- minä jätin tuollasen
iän mukana vaan pahenee väkivaltainen käytös ja julmistuu, lapset käsrii aina kun huomaavat miten äiti kärsii, ja pitäs isästäkin välittää?
- Nää on niin nähty
Tilanne voi olla myös täysin päinvastainen, naisissa näitä sekopaatteja on ihan samassa suhteessa, niistä vaan ei puhuta niin paljon. Tuo johtunee pitkälti siitä, että miehet ei puhu "hankalista akoistaan" julkisesti, vaan asioista vaietaan esim häpeän takia. Naiset sen sijaan tuo herkemmin esiin perheessä esiintyvän henkisen & fyysisen väkivallan. Oikeastaan ne äitiyden marttyyriviittaan verhoutuneet sekopaatti-naiset on kaikkein vaarallisimpia, pystyvät usein terrorisoimaan koko perhettä, sukua ja muuta lähipiiriä vuosikymmeniä tuhoten useamman aikuisen ihmisen elämän lisäksi myös omien lastensa lapsuuden & tulevaisuuden.
- n48
Nää on niin nähty kirjoitti:
Tilanne voi olla myös täysin päinvastainen, naisissa näitä sekopaatteja on ihan samassa suhteessa, niistä vaan ei puhuta niin paljon. Tuo johtunee pitkälti siitä, että miehet ei puhu "hankalista akoistaan" julkisesti, vaan asioista vaietaan esim häpeän takia. Naiset sen sijaan tuo herkemmin esiin perheessä esiintyvän henkisen & fyysisen väkivallan. Oikeastaan ne äitiyden marttyyriviittaan verhoutuneet sekopaatti-naiset on kaikkein vaarallisimpia, pystyvät usein terrorisoimaan koko perhettä, sukua ja muuta lähipiiriä vuosikymmeniä tuhoten useamman aikuisen ihmisen elämän lisäksi myös omien lastensa lapsuuden & tulevaisuuden.
Totta on. Suomalaisille miehille on opetettu, ettei mies valita, oli elämä mitä p...kaa tahansa.
Täällä olen saanut lukea, mitä kauhempia juttuja narsistinaisita. Yhtä julmia ovat kuin miehetkin. Ei se siitä mihinkään muutu, oli sitten mies tai nainen. Yhtä pahaa saavat aikaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli306102Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144614Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle413274IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm623071Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3581690Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111448- 711381
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861358Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2401289- 791189