Kaupungissa pyöräilevät ja jalankulkijat omalla käytöksellään pomppaamalla suojatielle pysäyttäen moottoriliikenne jonot aiheuttaa todella paljon päästöjä, koskaautojonot joutuvat taas kiihdyttämään vauhtiin, jolloin luonnollisesti kuluu enemmän energiaa ja päästöjä myöskin luonnollisesti enemmän. Et toi viherajattelu onkin oikeasti kateutta ja kiusantekoa.
Imastonmuutoksen syöpäläiset
9
115
Vastaukset
- näin on
Joustavuutta. lättäjalat voisi huokasta välillä ja tasata verenpainetta, ventata sopivaa rakoa.
- ekana
Ihan tota samaa oon katellu ja aatellu mielessäni, että helve tti mitä pi-run ego juntteja. Eikä mitä säntäillään fillarilla suojatielle täysin vastoin lakia ja uhmassa minä kyllä päihitän yli tonnin painosen auton. Miten voikaan syntyä noin pimeitä ihmisiä, ehkä jonkun sisäsiittoisuuden tuloksena?
- liikennevalokaveriko
Liikennevalot on jokaisen autoilijan kaveri. Niihin pysähdytään vaikka ketään ei näy mailla halmeilla...
Itse en koe jalankulkijaa ongelmaksi, ihmisen vuoksi ei suinkaan ole pakko pysähtyä. Riittää että väistää, ja kakkosvaihteella pääse nopeasti taas matkavauhtiin.
"Kuljettajan, joka liikennesääntöjen tai liikennemerkin mukaan on väistämisvelvollinen, on hyvissä ajoin nopeutta vähentämällä tai pysähtymällä selvästi osoitettava, että hän aikoo noudattaa velvollisuuttaan. " (finlex)Näin teknisesti, mitä mieltä olet siitä, koskeeko tuo pykälä silloin kun lähestytään suojatietä? Ei nyt puhuta siitä mikä on järkevää tai oikein, vaan siitä että onko tuo lain mukaan väistämisvelvollisuutta. Lain mukaanhan jalankulkijalle on annettava esteetön kulku, mutta onko se sama kuin väistämisvelvollisuus?
- liikennevalokaveriko
The_Rat kirjoitti:
Näin teknisesti, mitä mieltä olet siitä, koskeeko tuo pykälä silloin kun lähestytään suojatietä? Ei nyt puhuta siitä mikä on järkevää tai oikein, vaan siitä että onko tuo lain mukaan väistämisvelvollisuutta. Lain mukaanhan jalankulkijalle on annettava esteetön kulku, mutta onko se sama kuin väistämisvelvollisuus?
En oikein ymmärrä kysymystäsi, minulle ne ovat synonyymejä. Miten autoilija voi muutoin antaa esteettömän kulun ellei itse osoita että on se osapuoli joka antaa periksi, on se joka aikoo väistää? Pysähtymispakko ja esteettömyys eivät ole synonyymejä.
Itse pyrin välttämään pysähtymistä, ja se toimii hyvin. Jalankulkija havaitsee että autoilija ei tule ajamaan päälle ja lähtee ylittämään tietä.
Toki tuo lainaus ei ollut suojatiesäännöstä, mutta sama logiikka koskee mm. risteyksiä (eli velvollinen liikennemerkin tai liikennesäännön mukaan). liikennevalokaveriko kirjoitti:
En oikein ymmärrä kysymystäsi, minulle ne ovat synonyymejä. Miten autoilija voi muutoin antaa esteettömän kulun ellei itse osoita että on se osapuoli joka antaa periksi, on se joka aikoo väistää? Pysähtymispakko ja esteettömyys eivät ole synonyymejä.
Itse pyrin välttämään pysähtymistä, ja se toimii hyvin. Jalankulkija havaitsee että autoilija ei tule ajamaan päälle ja lähtee ylittämään tietä.
Toki tuo lainaus ei ollut suojatiesäännöstä, mutta sama logiikka koskee mm. risteyksiä (eli velvollinen liikennemerkin tai liikennesäännön mukaan).Ymmärsit kysymyksen täysin oikein. Juuri sitä minä kysyinkin, eli onko mielestäsi estettömän kulun antaminen väistämisvelvollisuuden noudattamista.
Minä en osaa itse sanoa mielipidettäni tähän asiaan. Siksi kyselen. Toisaalta autoilijan tulee tietysti hidastaa muutenkin suojatietä lähestyessään, toisaalta suojatietä ylittämään lähtevän jalankulkijan on ehdottomasti osoitettava aikomuksensa moiseen. Esteettömän kulun velvollisuushan ei mudoostu ennen kuin jalankulkija astuu suojatielle...Eli esteetön kulku jalankulkijalle on annettava, mikäli tämä on suojatiellä tai astumassa sille. Milloin ajoneuvolle on osoitettu liikennemerkillä väistämisvelvollisuus, on ajoneuvon kuljettajan väistettävä risteävän ajoradan liikennettä mukaanluettuna kevyt liikenne.
- ne säännöt
Sehän tässä mielenkiintoista onkin, kun pyöräilijöillä ei mitään tajua missä tilanteessä heillä on väistämisvelvollisuus, puhumattakaan suojatiellä ajamisesta, joka liikennemerkein ei ole pyörätien jatke.
- VitunTrolli
Aloittaja on trolliapina joka ei tajua mistään mitään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 397359
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04708- 654159
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363063Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2302995Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452616Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262575- 312116
- 411906
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731797