Viimeviikon päivitys hidasti koneen

Uuusi konekko?

MS hiastaa varmaan tahallaan W7n.
Viimeviikolla tuulleet päivitykset teki vehkeestä ihan havaittavissamäärin hitaamman!

11

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla oli örkki w8:s
    • huuhaahuu

Viime viikolla ei päivityksiä tullut vaan eilen 14 kappaletta, joista kriittisiä neljä ja yksikään niistä ei ole hidastanut mun konetta.

Jos koneesi tuntuu hitaammalta kuin ennen niin syy lienee lataamiesi kolmannen osapuolen softien käytöksissä - mulla tehtävien hallinnan mukaan on samat prosessit päällä kuin ennenkin ja muistinkäyttö on aikaisemmalla tasolla, joten hidastuminen sinulla johtuu jostakin haitakkeesta, jonka olet ladannut ties mistä.

Toivottavasti käytät konettasi netissä rajoitetun käyttäjän tililtä etkä adminin oikeuksin.

• hidastaa ne

Minulla käynnistykseen tulee esim kolme ms-frameworkiin liityvää, joiden pitäisi nopeuttaa ms-frameworkin toimintaa tms, häviävät ehkä parin minuutin kuluttua. Parempi käyttää sammutukseen horrostilaa kuten kasissa.

• haittaohjelmia

Kannattaa myös skannata kone jollain muulla antiviruksella mitä on tottunut käyttämään. Hitaus johtuu kuitenkin haittaohjelmista, joita seiskaan kertyy vaikka olisi miten tietoturvatietoinen käyttäjä.
      Juuri löytyi yhdestä win7-koneesta 160 virusta kun skannasin sen toisella antivirusohjelmalla. Selaimena siinä oli firefox (tosin ilman adblockia, joka olisi blokannut valtaosan viruksista), tietoturvana avast ja käyttö lähinnä facebookkia, YouTubea ym. ei mitään epämääräisiä sivuja.

• "Hitaus johtuu kuitenkin haittaohjelmista, joita seiskaan kertyy vaikka olisi miten tietoturvatietoinen käyttäjä."

Ei kerry.

"Juuri löytyi yhdestä win7-koneesta 160 virusta kun skannasin sen toisella antivirusohjelmalla. Selaimena siinä oli firefox (tosin ilman adblockia, joka olisi blokannut valtaosan viruksista), tietoturvana avast ja käyttö lähinnä facebookkia, YouTubea ym. ei mitään epämääräisiä sivuja."

Siihen on sitten itse asenneltu jotain huuhaata tai vaihtoehtoisesti on laiminlyöty turvapäivitykset joko Windowsista, Flash Playeristä, Javasta, PDF-lukijasta, videosoittimesta, Silverlightista, Firefoxista jne.

• vanha kikka

Kyllähän tuota taktiikkaa käytettiin XP:n kanssakin aikanaan. Sp3:n jälkeen paljon raskaampi kuin mitä oli aluksi.

• Tahaaja Wöndows

Jokainen päivitys aina hidastaa entisestään

• Höpöhöpö. Ennemminkin päivitykset nopeuttaa.

• löysät pois

Uudelleen asennus kannattaa tehdä noin vuoden puolentoista välein. Lähtee turha tauhka hidastamasta.

• kerro mulle

Mikä turha tauhka?

• Väköily Päkkö

Joka ikinen hidastaa aina vain lisää!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      186
      8573
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4698
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4208
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3752
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3206
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2960
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2666
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2471
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2183
    10. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      36
      2117
    Aihe