http://www.iltalehti.fi/iltvmusiikki/201411120111240_a4.shtml
"Papit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta -yhteisö julkaisi musiikkivideon kappaleeseen Jokainen on vähän homo."
Aivan suurella mielenkiinnolla odotan että mitä tästäkin vielä seuraa...
Viimeinen niitti - Jokainen on vähän homo
30
273
Vastaukset
- Atte Ateisti
Olkaamme siis "vähän homoja".
Ihan homona. Eikun simona. - vjfh
Näytti olevan naispainotteista, muutama miespappi vain joukossa mukana tuolla videolla.
Nyt naisppapeuden vastustajat ovat, jos mahdollista, entistä varmempia siitä, että naispappeus on suuri virhe, kardinaalimoka. - eroa valtiokirkosta
Kovasti tuntuu valtiokirkon nykypappeja homot kiinnostavan
- hyvä juttu näin
Enemmänkin jonkun hyvän alun aikoja. Jokaisessa meissä on sekä miestä että naista, feminiinistä ja maskuliinista. Sananvapaus kuuluu myös papeille, ja koska kirkossa on tilaa erilaisille mielipiteille, tämäkin mahtuu joukkoon. Tämä kertoo avoimesta ja keskustelevasta kirkosta.
- eroa valtiokirkosta
Ettei kyse olisi valtiokirkon homofobiasta. Siitä puhe mistä puute.
- hyvä juttu näin
eroa valtiokirkosta kirjoitti:
Ettei kyse olisi valtiokirkon homofobiasta. Siitä puhe mistä puute.
Ei ole kysymys homofobiasta, vaan luomistyön lahjasta. Papistossa, seurakunnan työntekijöissä ja seurakuntalaisissa on homoja, ja moni heistä haluaa edistää vähemmistöjen kohtelua kirkossa ja yhteiskunnassa. Kirkon perustasolla erilaisuudelle on tilaa ja ihmisiä kohdellaan hyvin, kirkon ja yhteiskunnan päätöksenteko ei ole vielä yhtä pitkällä.
- eroa valtiokirkosta
hyvä juttu näin kirjoitti:
Ei ole kysymys homofobiasta, vaan luomistyön lahjasta. Papistossa, seurakunnan työntekijöissä ja seurakuntalaisissa on homoja, ja moni heistä haluaa edistää vähemmistöjen kohtelua kirkossa ja yhteiskunnassa. Kirkon perustasolla erilaisuudelle on tilaa ja ihmisiä kohdellaan hyvin, kirkon ja yhteiskunnan päätöksenteko ei ole vielä yhtä pitkällä.
Eli sinun mukaan homostelu hyväksytään perustasolla, mutta valtiokirkon johto ei hyväksy. Ja minä kun olen luullut, että valtiokirkon johto ei hyväksy homostelua, koska se pelkää konservatiivien eroa valtiokirkosta.
- hyvä juttu näin
eroa valtiokirkosta kirjoitti:
Eli sinun mukaan homostelu hyväksytään perustasolla, mutta valtiokirkon johto ei hyväksy. Ja minä kun olen luullut, että valtiokirkon johto ei hyväksy homostelua, koska se pelkää konservatiivien eroa valtiokirkosta.
Päätöksenteolla tarkoitin kirkolliskokousta, jossa tarvitaan 3/4 määräenemmistö tärkeissä kysymyksissä. Kuinka moni eroaa tai jättää eroamatta ei ole ensisijaista, ihmisten kohtaaminen ihmisinä on.
- Kaksilla rattailla
Kirkossa on samaan aikaan sekä sitouduttu keskinäiseen kunnioitukseen ja syrjimättömyyteen että ei ole. :-( Syrjintä on totta ja arkipävää esim. lestadiolaissseudulla. Heillä on kirkossa suunnattomasti valtaa - vaikka he itse eivät kirkossa käymisestä piittaakaan!
Todella ristiriitaista ja epäeettistä. - eroa valtiokirkosta
Päätöksenteolla tarkoitin kirkolliskokousta, jossa tarvitaan 3/4 määräenemmistö tärkeissä kysymyksissä. Kuinka moni eroaa tai jättää eroamatta ei ole ensisijaista, ihmisten kohtaaminen ihmisinä on.
Valtiokirkkoon kuuluminen ei tärkeää, ihmisoikeudet ovat.
- Siuntio
Kaksilla rattailla kirjoitti:
Kirkossa on samaan aikaan sekä sitouduttu keskinäiseen kunnioitukseen ja syrjimättömyyteen että ei ole. :-( Syrjintä on totta ja arkipävää esim. lestadiolaissseudulla. Heillä on kirkossa suunnattomasti valtaa - vaikka he itse eivät kirkossa käymisestä piittaakaan!
Todella ristiriitaista ja epäeettistä.Väitteesi ei pidä paikkaansa. Päin vastoin lestadiolais taustaista syrjitään avoimesti kirkon viranhakuprosesseissa. Eli jos olet kytköksissä lestaatiolaisuuteen et tule kirkon virkaa saamaan ja tämähän on taivahan tosi
- Kyllästynyt
Siuntio kirjoitti:
Väitteesi ei pidä paikkaansa. Päin vastoin lestadiolais taustaista syrjitään avoimesti kirkon viranhakuprosesseissa. Eli jos olet kytköksissä lestaatiolaisuuteen et tule kirkon virkaa saamaan ja tämähän on taivahan tosi
Taivahan tosi? Kuitenkin lestadiolaistaustaisia pappeja on melkoinen määrä ja piispojakin sieltä on noussut. Voitko siis perustella?
- Jokainen on Jumala
Pitäisi tehdä myös toinen biisi, jonka nimeksi tulisi "Jokainen on vähän Jumala".
Eli jokainen voi vähän säätää Raamatun tekstejä. Niin että ne sopivat omiin tarpeisiin... - Atte Ateisti
Lähetän asiasta kiitoskortin arkkipiispalle.
Tom of Finland -merkillä varustettuna, toki. - Nasse.
Nasse peukuttaa ihan homona.
- homppeleita
Me ollaan homppeleita kaikki kun oikein silmiin katsotaan. Me ollaan homppeleita elämän ihan jokainen.
- eroa valtiokirkosta
Nuorten käännytys on tärkeintä
http://m.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/vastavalitut-seurakuntapaattajat-karsastavat-homoparien-vihkimista/4525218 - Deisi5
Kannattaa lukea mitä raamatun tutkija toteaa nykyyisestä homovihasta:
http://freepathways.wordpress.com/2010/10/28/nissinen/
On väärin käyttää Raamattua samasukupuolisten parisuhteiden ja heidän perheidensä tuomitsemisessa.- rivipastori
Juuri näin. Tämä on ollut ruohonjuuritason opetus jo pitkään, ainakin niissä seurakunnissa, joiden elämää keskisessä Suomessa jonkin verran tunnen.
On väärin perustella yhtään minkäänlaista toimintaa nykyaikana sillä, että pari tuhatta vuotta vanhassa uskomus- ja tarinakokoelmassa sanotaan, tai tulkitaan sanottavan jotain.
Siitä huolimatta Raamattua ja sopivasti omiin näkemyksiin sopimaan valittuja, tarkemmin määrittelemättömiä, "kristillisiä arvoja" käytetään jatkuvasti perusteluna milloin mihinkin, kun halutaan pakottaa omia mielipiteitä toisille- eroa valtiokirkosta
Kristittyillä ei ole lupa tuomita ketään: " älä tuomitse ettei sinua tuomittaisi".
- mikä pelottaa?
jimmyogg kirjoitti:
On väärin perustella yhtään minkäänlaista toimintaa nykyaikana sillä, että pari tuhatta vuotta vanhassa uskomus- ja tarinakokoelmassa sanotaan, tai tulkitaan sanottavan jotain.
Siitä huolimatta Raamattua ja sopivasti omiin näkemyksiin sopimaan valittuja, tarkemmin määrittelemättömiä, "kristillisiä arvoja" käytetään jatkuvasti perusteluna milloin mihinkin, kun halutaan pakottaa omia mielipiteitä toisilleOnpahan sulla vino ja epäluuloinen asenne. Mistä tällainen uskontokammo?
- 3+19
mikä pelottaa? kirjoitti:
Onpahan sulla vino ja epäluuloinen asenne. Mistä tällainen uskontokammo?
mitä uskontokammoista tuossa oli?
raamatullahan perustellaan esimerkiksi homovastaisuutta ihan vain sen takia, että joku on yli 2000 vuotta sitten kirjoittanut homovastaisia mielipiteitään johonkin uskomuskokoelmaan. Ja siihen on hyvä vedota jos sattuu itsekin olemaan homokammoinen... miksei sitä mielipidettään voisi perustella jollain vähän tuoreemmalla näkökulmalla? - 89412
mikä pelottaa? kirjoitti:
Onpahan sulla vino ja epäluuloinen asenne. Mistä tällainen uskontokammo?
Järjettömälle harhaiselle myös ihan pelkkä todellisuus saattaa olla vino ja paha.
- Eimielistelyä
>>>>>>>>>>>>>Kristittyillä ei ole lupa tuomita ketään: " älä tuomitse ettei sinua tuomittaisi".
- Kyllästynyt
Kuten lainauksesi tuovatkin esiin, Jeesus kielsi tuomitsemisen, sillä tuomi oli hänen mukaansa yksin Jumalan. Paavali sitten käski tuomitsemaan ja antoi siitä sääntöjä, kuinka sitä tehdä. Kumpaa nykyuskova kuuntelee?
- Eimielistelyä
Apostoli Paavali oli virkansa saanut Jumalalta. Hän oli (on kirjeidensä kautta ) pakanain apostoli ja opettaja.
2.Piet.3:9." Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen. 10. Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat. 11. Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa, 12. teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat! 13. Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu. 14. Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
15. ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; 16. niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
17. Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne, 18. ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään..."
"Kadotus tuomiota " ei tule kenelläkään sanoa , sen antaminen on yksin Jumalan asia.
Mutta Jeesus kehoitti Joh.7: 24." Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio.".."
Tulee ojentautua Sanan neuvon mukaan, eli uskon kuuliaisuudeesa elää Hänen NImeänsä kohtaan
Joh.3:36." Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.".."
Jumalan Sana on on "tuomitseva viimeisenä päivänä'"
Joh.14: 48." Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä. 49. Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman. 50. Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut.".."
Apt.3:21. "Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta. 22. Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu. 23. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.' .."- Kyllästynyt
Eli Paavali on sinun valintasi. Selvä. Paljon tulikin lisää Paavalipostausta.
- eroa valtiokirkosta
Kyllästynyt kirjoitti:
Eli Paavali on sinun valintasi. Selvä. Paljon tulikin lisää Paavalipostausta.
Kyllä tuo Raamattu on sitten sekava kokoelma epätäydellisten ihmisten vanhakantaisia kirjoituksia ja mielipiteitä.
- Eimielistelyä
>>>>>>>>>>>>Eli Paavali on sinun valintasi. Selvä. Paljon tulikin lisää Paavalipostausta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833805
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322669Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä952154Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201657Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261478- 281461
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?251451Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71434Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731408Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik111284