Tietääkö kukaan, onko täällä Suomessa missään sellaisia suutareita, joilla voisi laitattaa uudet Vibram-pohjat nahkaisiin vaelluskenkiin. Ja tarkoitan siis näitä nykyaikaisia "molded" -tyyppisiä kiinniliimattuja /-valettuja pohjia, enkä niitä vanhanaikaisia läpiommeltuja. Oman pakkakuntani suutareista kukaan ei tiennyt koko asiasta mitään, mutta pikaisesti googlettelemalla huomasin, että kyllä noita ainakain ulkomailla uusitaan aika yleisestikin.
Mutta entä Suomessa? Ja jos jostain löytyy tekijä, niin mikähän lie hintataso?
Vaelluskenkien pohjien uusinta
4
2939
Vastaukset
- Sklobo
Mahtaako kannattaa? Jos olet onnistunut kuluttamaan pohjat entisiksi, niin missä hapessa mahtaa olla gore-vuoraus (jos sellainen on)? Jotkut simppelit kengät ilman vuoria ym. "hienouksia" (Lundhags tms.) voivat olla eri juttu.
- Pohjaton
Ongelma ei ole tuo, vaan se, että yhdet hyvin vähän käytetyt kengät ovat seisoneet varastossa vuosikausia, jolloin pohjakumi pääsi kovettumaan ja alkoi hapertua. Nyt sitten pohjat halkeilee ja irtoaa pienessäkin käytössä tosi pahasti, vaikkei kenkiä ole aiemmin käytetty juuri nimeksikään. Pohjia lukuunottamatta ovat ihan priimakunnossa, joten olisi sääli heittää menemään muuten hyvät ja kalliit kengät.
- mössönmöö
Kysy Espoon Gallerian suutarilta, saattaa tärpätä.
- repq
Espoon Gallerian suutari, Meindlin valtuuttama, laittoi uudet pohjat Meindl-vaelluskenkiini 50e/kenkä muutama vuosi sitten. Hyvät tuli. Suosittelen. Varmaankin muutkin merkit onnistuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k733971- 1013535
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah823358Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362678- 1251653
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361526Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191144Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221124Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421120Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1191038