Kysymyksiä S-Crossista

Hieman tumpelo

- Sport-ajotila; mihin tilanteisiin se sopii ja mitä se käytännössä tekee
- avaimeton kulku ja käynnistys; onko toiminut moitteettomasti, koskeeko kulku kaikkia ovia ja takakonttia
- keskikulutukseksi on ilmoitettu bensakoneessa 5,9 ltr, pitääkö paikkaansa
- mitä koette autossa ongelmalliseksi tai edes hieman häiritseväksi, mitä taas erityisen hyväksi

Kiitos jo etukäteen!

11

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CROSSIA

      Ole hyvä.

      • CROSSIA

        Sorry, jäi osa tekstistä pois, kun eukko huuteli samalla edellistä kirjoittaessani, että tuli taas karhukirje Nissanin rahoitusyhtiöstä. Kyllä ovat hätäsiä, vasta neljän kuukauden osamaksut rästissä ja karhua pukkaa.
        Niin, piti edelliseen kirjoittaa, että todella hyvä auto ja hankkisin heti, jos olisi varaa.


    • Autoilija since 1962

      Hieman tompelo kyseli kyseli ihan asiallisija kysymyksiä. Olen jo aikaisemmin kehunut ko autoa mutta voin ne hyvin toistaa. Tilaa on ihan mukavasti ja paneeli mittareineen ihan siistiä ja nr mielyttävät ainkin minun silmiä. Tavarakontti on iso ja vararengas ei vie tilaa itse kontista. Lisäksi on välipohja jonka alle saa mukavasti matalaa tavaraa mahtumaan, kork noin 10 cm. Näistä eri ajotiloista minulla ei ole paljon kokemusta ajan aina auto-asennossa. Look asentoa tuli viime talvena kokeitua mökkitiellä vähä enemmässä lumessa ja lähtö jyrkässä ylämäessä. Ei ongelmia. Auto asennossa jokunen pyrä suti hetken ja sitten mentiin.Avaimeton kulku on toiminut hyvin kuten myös kaukolukitu. Tämän lukituksen voit valikon kautta valita kahden välillä. a) yksi painallus kuljettajan ja muut ovet luukku aukeavat, b) yksi painnallus niin kuskin ovi aukeaa ja kaksi kertaa niin muut ovet ja luukut aukeavat. 5,9 l/100 km ei onnistu minulta ihan helpolla. 7 ja risat on minulla lähellä totuutta. Nytten digitaali näyttää 9 l/100 km nastarenkailla noin 300 km moottoriietä (nop. 108 ja 130 todellista) ja loput kaupunkiajoa. Moottoriiellä oli 4 aikuista kyydissä ja kaupugissa yleensä 2 henk. Kesällä mökille (40 km) oli kulutus
      6-6,2 l/100km. Itse olen 188 cm pitkä ja elopainoa on 95 kg ja ajoasento on ihan hyvä. "Cruuseri" auttaa merkittävästi oikean jalan lepuuttamisessa.Ainut ei niin hyvä asia on suuntavakaus joka voisi olla parempi. Se lähinnä häiritsee 80 ja 100 alueella eikä sekään stressaa. Hallinta laitteet ovat kevyet ja mukavat käyttää ja jarrut erinomaiset. Tulihan tässä vähän kehuja mutta auto on todella ihan kelpo peli.
      Lopuksi, en ole automyyjä mutta olen autoja ajannut noin 1,8 milj.km ja viimeiset 30 v nelivetoja toki vähän isompia mutta näin eläkkeella ja lähinnä mamman kanssa pienempi riittää. Toivottavasti sinulle on tästä vähän apua.

      • Hieman tumpelo

        Jees kiitos, nämä auttoi jo paljon! Parit koeajot vielä (siis muilla merkeillä tällä) ja ehkä jo ensi viikolla kauppoja hieromaan :)


      • kuus saksalaista
        Hieman tumpelo kirjoitti:

        Jees kiitos, nämä auttoi jo paljon! Parit koeajot vielä (siis muilla merkeillä tällä) ja ehkä jo ensi viikolla kauppoja hieromaan :)

        Hyvää on näkyvyys varsinkin etuviistoon, selkeät hallintalaitteet ja penkit ok (180 cm ja 80kg). Suuntavakavuus häiritsi hieman alussa mutta siihen jo on tottunut eikä siihen sen kummemmin kiinnitä huomiota (edellinen auto oli saksalainen.)
        Auto on korkeampi kuin tavalliset henkilöautot joten sivutuuli ottaa siihen herkemmin. Koeajo reilulla vauhdilla niin siitä se selviää.
        Nyt näkyy olevan tarjouksessa talvipaketti auton ostajiile (renkaat vanteineen ja lämmittimet).


    • Hieman tumpelo

      Joo kyllä tästä oli apua, voin unohtaa moisen kotteron.

      • CROSSIA

        ANTEEKSI!! Luin niin ajatuksissa aloittajan ja tuon nimimerkki "Autoilija since 1962" kirjoituksia, että laitoin vahingossa aloittajan nimimerkin.
        Asiaan, kyllä se on S Cross seuraava auto minulla, kunhan saan Nissanini myytyä jollekin ja unohtaa moisen kotteron. Unohtaisipa vaan rahoitusyhtiökin samaisen kotteron:=)


    • CROSSIA

      Heheeeheeeheeheeehee hyvä vitsi heeheeheeeheeeheeeh

      • CROSSIA

        Sorry sekoiluni. mulla on alapalkissa toinen keskustelupalsta avoinna, jossa kerromme vitsejä ja reilu parituntia sitten olin näköjään vastanut tänne vahingossa. Kaksi avonaista palstaa ja niihinkin jo sekoaa. Koitan karpata vai skarpatakko se sanotaan?


    • 1+2

      Sulla taitaa olla yläpäässä virtsaa.

      • CROSSIA

        Varmaankin, sitä mulle on jankattu jo esikoulusta saakka. Sou vot, koirat haukkuu ja nisani kulkee (joskus tulevaisuudessa s cross)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1619
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1341
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1089
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1062
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1061
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      2
      953
    8. 5
      945
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      932
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      924
    Aihe