winxp asennus

apua nopsaan

Nyt on kumma!
Asensin WinXp pro koneeseen SP2 ja kone sano rebootin jälkeen sinisellä ruudulla "
Process1_initialization_failed
Stop_ 0x0000006B (0xc000007A, 0x00000008, 0x00000000, 0x00000000)

Mikkisoftan teknisillä tukisivuilla oli jotain juttua jostain ohjelmisto konfliktistä ja neuvottiin asentemaan windows uudelleen.

Mutta mutta

Kun koetan asentaa windowsia uudelleen niin se ei enää onnistu.
Asennus jämähtää ekan bootin jälkeen ja ruutuun jää vaaleansininen tausta jossa hiiren nuoli joka liikkuu todella "tahmaisesti"

Osioin levyn uudelleen ja olen kokeillut asentaa vaikka miten. Aina jämähtää.

Siis mitä hittoa tää oikeen tarkottaa?
Koneessa ei ole fyysistä vikaa, se on jo testattu.

Muut käyttikset toimiat ihan ok. Esim. Ubuntu ja Knoppix linus live-cd:t ja joku linux asentu ihan kiltisti. Mutta haluaisin silti tän Windoosin käyttöön ku olen siitä kerta maksanutkin.

Gurut jelppikää nyt vähä!

7

1288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Säästyy kaikelta vaivalta ja siitä on kiva maksaakkin jotain kun pääsee räpeltämään heti kun on saanut koneen takaisin.

      • apua nopsaan

        En tainnut mainita tossa äskeisessä viestissä mutta kone kävi jo huollossa siinä liikkeessä mistä se ostettiin. Testasivat raudan ja totesivat että kunnossa on, käyttöjärjestelmä ei kuulu takuun piiriin ja takuu oli jo mennyt umpeen tossa pari kuukautta sitten.
        Eli huolto ei auttanut. Maksoi 45€ eikä tullut kuntoon.
        Viimeinen kerta kun DTK merkkistä konetta ostan.
        Tai PC konetta yleensä. Jos tää Windows ei ala toimia niin sitten käyttelen jotain kait.


    • Harri

      viallinen XP:n asennusromppu ? Jos kerran rauta ok niin muuta vikaa en keksi. Nuo cd-asematkin lukevat romppuja erilailla. Toiset paremmin kuin toiset.

    • Liisa

      windows siten että otat ylimääräiset kortit pois sekä kokeile asennusta toisella näytönohjaimella. Rautapuolella on vikaa jos windows ei asennu. Saivatko huollossa asennettua Windowsin koneelle??

      • apua nopsaan

        Windows asennus siis tilttaa asennuksen ekan rebootin jälkeen. Eli silloin kun asennus lataa ekaa kertaa GUIn!

        Näytön ohjain on vaihdettu toiseen. Ja rauta on testattu kauttaaltaan. Ja on se kumma kun toi kone toimi ihan ok ennen sp2 asennusta.

        Asennusmedia ei ole viellinen, Cd-asema ei ole viallinen. Win98 jopa suostui asentumaan kuten linux mutta tämä *itun WinXP pro ei asennu.
        Ja huollossa eivät koettaneet asentaa käyttöjärjestelmää koska en sitä palvelua tilannut. Ja tuskin ne sielä sitä sen enempää saavat asennettua kuin täällä kotona.

        Luovuin jo leikistä. Saan tuttavalta win2000 asennusmedian ja käytän sitä. Jos sekään toimii.
        Tympii kun maksaa koneestaan reilut 1200€ ja se toimii reilun vuoden. Sitten ei enää toimi ja vikaa ei ole. Jippa jee.


      • apua nopsaan kirjoitti:

        Windows asennus siis tilttaa asennuksen ekan rebootin jälkeen. Eli silloin kun asennus lataa ekaa kertaa GUIn!

        Näytön ohjain on vaihdettu toiseen. Ja rauta on testattu kauttaaltaan. Ja on se kumma kun toi kone toimi ihan ok ennen sp2 asennusta.

        Asennusmedia ei ole viellinen, Cd-asema ei ole viallinen. Win98 jopa suostui asentumaan kuten linux mutta tämä *itun WinXP pro ei asennu.
        Ja huollossa eivät koettaneet asentaa käyttöjärjestelmää koska en sitä palvelua tilannut. Ja tuskin ne sielä sitä sen enempää saavat asennettua kuin täällä kotona.

        Luovuin jo leikistä. Saan tuttavalta win2000 asennusmedian ja käytän sitä. Jos sekään toimii.
        Tympii kun maksaa koneestaan reilut 1200€ ja se toimii reilun vuoden. Sitten ei enää toimi ja vikaa ei ole. Jippa jee.

        Itellä tuli kerran vastaan kun kasasin koneen ja asensin W2K:n joka kyllä asentui ja pelasi mutta kun yritin asentaa SP4:n niin ei onnistunut millään vaan sekoitti vielä koko winukan.

        Aikani testattua jäi vaihtoehdoksi emossa tai muistissa vika.

        Testasin DOS-pohajaisella Memtest86 joka ei löytänyt vikaa mutta Windows pohjainen Memtest löysi vikaa. Vaihdoin kamman ja pelasi kuten pitikin.

        Mielenkiinnosta kokeilin tätä vikaista kampaa eri muistipaikkaan ja kas kummaa toimii.

        Loppupäätelmä oli että tämä "vikainen" kampa oli hiukan ohuempi kuin tavallisesti koska se meni löysästi paikoilleen (yleensähän DDR-kampaa saa hampaat irvessä painaa paikoilleen) ja näin ollen kontaktissa sen verran häikkää että tuli vähäistä muistivirhettä joka ei haitannut käyttiksen asennusta mutta suuren paketin purkaminen aiheutti tiedostojen korruptoitumista.


      • apua nopsaan
        Rakentelija kirjoitti:

        Itellä tuli kerran vastaan kun kasasin koneen ja asensin W2K:n joka kyllä asentui ja pelasi mutta kun yritin asentaa SP4:n niin ei onnistunut millään vaan sekoitti vielä koko winukan.

        Aikani testattua jäi vaihtoehdoksi emossa tai muistissa vika.

        Testasin DOS-pohajaisella Memtest86 joka ei löytänyt vikaa mutta Windows pohjainen Memtest löysi vikaa. Vaihdoin kamman ja pelasi kuten pitikin.

        Mielenkiinnosta kokeilin tätä vikaista kampaa eri muistipaikkaan ja kas kummaa toimii.

        Loppupäätelmä oli että tämä "vikainen" kampa oli hiukan ohuempi kuin tavallisesti koska se meni löysästi paikoilleen (yleensähän DDR-kampaa saa hampaat irvessä painaa paikoilleen) ja näin ollen kontaktissa sen verran häikkää että tuli vähäistä muistivirhettä joka ei haitannut käyttiksen asennusta mutta suuren paketin purkaminen aiheutti tiedostojen korruptoitumista.

        Elikkä tilanne!

        Windows XP pro asennus tilttaa asennuksessa ekan rebootin jälkeen kun järjestelmä alkaa ladata graafista käyttöliittymää. Asennuksen ensimmäinen osa menee läpi ok.

        Raudassa ei todellakaan ole vikaa. Pc-Check 5.60 ohjelmalla testattu koko kone moneen kertaan läpi. Ja Pc-Check on ihan laillinen ostettu ohjelma, ei mikään trial tai piraatti.

        Lisäksi. Win98 asentui koneelle ja toimi. LBA-Linux ja Fedora linux asentui ja toimi.

        Nyt koneessa on toi LBA Linux.
        Sitä XP:tä en ole vieläkään saanut asennettua.

        Olen kyllä törmännyt kaikkeen kummaan Windowsin kanssa mutta tämä vetää nyt pisteet kotiin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      825
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe