JÄMI

tyhjää on

Kun käy Jämillä - hiljaista on. Eikö ne palkatut henkilöt "keksi" mitään toimintaa, joka toisi ihmisiä Jämille. Areena tyhjänä, ravintolassa ruoka hyvin vaihtelevaa, ja joskus jopa todella huonoa. Eikö olisi jo korkea aika tehdä jotakin, muutakin kuin maksella laskuja. Hankkikaa joku joka hallitsee vapaa-ajan myynnin ja markkinoinnin!!!! Ei riitä, ettäkauniit maastot ja komeat talot. Ne pitäisi täyttää ihmisillä.

21

1736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan vaan mielipide

      Näin ulkopaikkakuntalaisena olen usein hämmästellyt, miten Jämiä ei saada tunnetuksi. Paikka olisi sijainniltaan hyvä esim. tansseihin. Areena vaan on kovin kolkko ja huono on akustiikkakin. Kerran olen ollut tanssimassa, vaan ei oikein isosti miellyttänyt. Se tunnelmallisuus puuttuu paikasta.
      Tuollaisessa paikassa pitäisi olla myös ravintola, joka houkuttelisi. Sen vanhan aika on auttamatta ollut ja mennyt.

    • Ah kyl helpotti

      Ruikuti ruikuti....

      • Sääli

        Ja vastauksesi antaa pienen selityksen tilanteeseen.... Lienee turha yrittääkään keskustella.


    • Heikkoa johtamista

      Jämi on ollut nykymuodossaan olemassa jo 10 000 vuotta, joten jos se olisi niin erinomainen paikka kuin jotkut kuvittelevat sen olevan, olisi sen yhteyteen rakennettu kokonainen kaupunki. Todellisuudessa paikka on liian syrjässä ja palvelut liian kalliita ja vaatimattomia. Toiminnan pitää olla taloudellisesti kannattavaa tai muutoin se loppuu.

      Ja veikkaanpa olevan niinkin, että Jämijärven kunnalle Jämi on ollut taloudellinen katastrofi. Sen verran potentiaalia Jämiltä kyllä löytyy, että astetta pätevämmät päättäjät olisivat pääseet parempaan lopputulokseen. Mutta näin se demokratia toimii pienissä maalaiskunnissa.

    • ihmettelijä

      Jämi ei ole Jämijärven syöpä vaan se on POSA, se on sitä ollut alusta alken. Jos palvelut olisi pystytty tuottamaaan pienemmällä johtoportaalla olis posa voinu kehtittyä palvelun tuottajaksi. Nyt vaan johtporrasta on niin paljon liikaa verrattuna tekeviin käsiin että touhu vie liikaa rahaa.
      Kunnan pitäisi pyrkiä eroon Jämiltä mutta vaikeaa se on kun maksaja tarvitaan moneen paikkaan. Mutta kun otetaan huomiioon Jämiltä tulevat kiinteistöverot ja se että ilman Jämillä käyvää porukkaa tuskin Jämijärvellä olisi kahta huoltamoa ja tuskinpa yhtä tuonkaan tasoista elintarvike kauppaa.

    • Kuis mahtaa olla?

      Jämin alueelta kerättävät kiinteistöverot taitavat olla huomattavasti pienemmät kuin moni kuvittelee.

      Yleishyödyllisiksi katsotuista kohteista ei yleensä makseta kiinteistöveroa euron euroa, ja sijoituskohteista koituvat kiinteistöverot ovat verovähennyskelpoisia.

    • Ihmettelijä

      Kuvittelua on monen laista. Kiinteistövero tulee kunnalle, yleishyödyllisyyden päättää Verohallinto ja Jämillä ei yh.tä paljoa ole. Lisäksi sijoittajat ovat isolksi osaksi muuallla kirjoilla joten vähennykset menee muihin kuntiin. Ja vaikka jäis Jämijärvellekin kiiteisöveroa ei verosta vähennetä joten aina siitä jotain jää kunnallekin vaikka sen maksaisi Jämijärveläinen, Kiinteistövero prosennteihin vapaa-ajan asutojen osalta voi tutustua kunnan sivuilla.

    • iloinen mieli

      Kävimme lounaalla Jämillä ja ah mikä yllätys: Asiakaspalvelussa oli ystävällinen ja hymyilevä ja palvelualtis nuori nainen ja kokkina myös nuori nainen, joka oli tehnyt aivan hyvää ruokaa. Toivottavasti entiset kokit on saanut kenkää, kerrankin kun ruoka oli todella maittavaa. Ja toivottavasti asiakaspalvelusta on myös saanut ne happamat ja töykeät ihmiset kenkää. Oli mukava syödä kun ilmapiiri ja ruoka oli hyvää. Tosin kovin oli hiljaista. Eikö kukaan tee mitään.

    • Areenata

      Jämi-Areenan toimintasuunnitelmaan ei ole saatu yhtään mitään muuta uutta kuin, että ilmailuperinnehuoneen siirtäminen Jämi-Areenalle ja painonnostotelineiden siirtäminen teknisen toimiston alakerrasta Jämi-Areenalle. Tätä menoa koko Jämi- Areena muuttuu kunnan varastotilaksi. siirretään sinne kaiki kunnan ylimääräiset romut.

      • Huutokauppaprissi

        On se hyvä että kunta saa edes jotakin hyötyä Jämille tekemistään investoinneista. Tosin romuja on tarpeetonta varastoida, huutokauppa on niille parempi vaihtoehto. Samalla voisi huutokaupata kaikki kunnan omistama omaisuus/osakkuudet mitä Jämiltä löytyy.

        Ehkä tämä toteutuu kuitenkin vasta sitten, kun Jämijärvikin on osa Poria, ja päättäjien joukosta löytyy riittävästi rohkeutta tehdä tarvittavia päätöksiä.


      • Huvejavaan

        No ny on päivätansseja ja ysäribilettä kai meet kattoon?


    • raukka

      Kunnan päättäjillä ei ole munaa laittaa mitään myyntiin. Niin helpompi on siirtää myyntinlaitto muille.

    • BLOODisLIFE

      Onhan se hiihtoputki tai hiihtotunneli mikä ikinä onkaan

      Aikasemmin on ollu Jämijuhannus mutta nyt sitä ei o ollu olisin nyt voinu vaikka tulla sinne. Sillon kun se oli niin mä menin vaan ohi ja aattelin kyllä että olisin myös sinne ehtiny mutta kyllä mä halusin että mun ensimmäiset juhannusfestarit on Nummirock! Siellä oli sillon Venom! Sillon kesäkuun alussa oli Green Day ja mulla oli samat vaatteet päällä molemmissa musiikkitapahtumissa! Myös viimeks kun oli Green Day ja Nummirock ja sillon oli Bodomit niin mulla oli taas niillä molemmilla festareilla samat vaatteet! Kaikissa noissa musiikkitapahtumissa mulla on ollu päällä se sama kirjailtu bolero joka on menny rikki

      • marttakerhohygieenikko

        etkä ole pessyt sitä välillä, sitä boleroa siis? Pientä pippeliäsi olet varmaan liotellut säännöllisesti?


      • BLOODisLIFE

        mitä sä oikein sekoilet?! Oon tietenkin pessy! Ja tohon jälkimmäiseen kysymykseesi vastaan että mulla on klitoris!


      • marttakerhohygieenikko

        Arvasin :)


      • BLOODisLIFE
        marttakerhohygieenikko kirjoitti:

        Arvasin :)

        arvasit mitä?


      • marttakerhohygieenikko
        BLOODisLIFE kirjoitti:

        arvasit mitä?

        Että sulla on messevä klitoris...


      • BLOODisLIFE
        marttakerhohygieenikko kirjoitti:

        Että sulla on messevä klitoris...

        Jaaha! Mutta kuitenkin puhuit musta ensin niin kun mä olisin mies...
        Kuulin uutisista että se teidän hiihtoputki avataan kohta, vaikka nyt on vielä kesä eikä pihalla o ees lunta...


    • Olihan_siellä

      Jämillä väkeä 100.000 henkeä parikymmentä vuotta sitten kun oli suviseurat.

    • ulkija-suolla

      kylä kohtsilleen alkaa aika säpinät nimittäin saatiin taas rahhoo, suksi sutkee k-lu notkee sujailevi sukkelaan...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1413
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe