Nettimarkkina.com

asft4tregfd

Olen myymässä Nettimarkkina.comin kautta tavaraa ja nyt englanninkielinen kaveri (jolla suomalainen nimi/sähköpostiosoite) haluaisi ostaa myynnissä olleita, mutta alkoi epäilyttää ensiksi miksi kaveri kirjoittaa englanniksi ja haluaa tehdä maksun PayPalin kautta. Tuli tällainen email:
I wish to let you know that I'm satisfied with the conditions and i
will like to inform you that am buying the item for my Family in
Thornton Heath,so i will be the one responsible for the pick up and
delivery stuff.kindly get back to me with your full name and address
so that i can forward it to the pick up agent to calculate the pick up
fees for me.

Seuraavassa vietissä sitten kysyi PayPalin emailosoitettani (?) jotta voisi suorittaa maksun ja ilmoitin ettei minulla ole koko PayPalin tiliä. Tämän jälkeen tuli selkeät ohjeet englanniksi miten tehdä ja luoda PayPal-tili.

Onko vastaavia kokemuksia?

7

7218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nikerian nekkeri

      No eiköhän tuossa vaan yritetä kusta sua linssiin, varo ettet tee "Sunny Car Centereitä"...

    • perskules

      Kuulostaa epäuskottavalta, että joku haluaa ostaa suomalaisten vanhaa romua englantiin asti, ellei kyseessä ole jokin tosi erikoinen esine.

      Kurkkaa joskus ebay uk:n hintoja, uutta saa samalla hinnalla kuin suomalaisten vanhaa krääsää.

    • sitäsamaa

      Mulle tuli Nettimarkkinassa täysin samanlainen samanlainen viesti. Tässä on kyse joukkohuijausyrityksestä. Kannattaa vaan olla vastaamatta.

      • 123450987

        Se on Paypalin markkinoija. Markkinoi palvelua sinulle.


    • Huijausyrittäjät

      Ulkomaiset ostajaehdokkaat haluavat maksaa yleensä enemmän kuin pyyntihinta, esim. jotain ylimääräistä toimitusmaksua joka houkuttaa myyjää myymään. Kun myyjä saa rahat paypal-tilille, ja lähettää tavaran, jonkin ajan päästä ostaja tekee valituksen paypalliin vaatien rahansa takaisin, vedoten tulleensa huijatuksi.

      Sama juttu jos maksaa luottokortilla ulkomaisen ostoksen, voi saada rahansa takaisin tekemällä takaisinveloituksen vedoten huijaukseen.

      Tämän takia ei kannata lähetellä ulkomaille yhtään mitään, kyseessä on siis HUIJAUSYRITYS.

      Ainoastaan siinä tapauksessa voi harkita, jos ostaja suostuu maksamaan pankkitililtään, ja kannattaa varmistaa pankista että maksu on tullut pankkitililtä eikä luottotililtä.

      • myösnäin

        Tuohon vielä että kun kyseessä on isommat tuotteet kuten koneet ym
        niin se ulkomainen"ostaja" ilmoittaa että kävisikö maksu shekillä.
        Koneen hakisi joku puolalainen tai vastaava rekka. Jos ilmoitat että maksa pankinkautta tilille rahat niin tulkoon sen jälkeen koneen hakemaan vaikka ukkko mustalainen niin kiinostus loppui siihen paikkaan.


    • Anonyymi

      Teen kauppaa monilla alustoilla. Minulla on Amerikkalainen maksuehto. 14 sekuntia netto. Enkä lainaa rahaa, enkämyy velaksi ja uskon vain Jumalaan. Jos ei ostajalle kelpaa ostakoon muualta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe