Ulosotosta

patuka

Pystykö ulosoton kanssa sopimaan, että itse maksaa tai onko pakko palkasta otta. Voisin kyllä säännöllisesti pallkatiedot lähettä. Onko kokemuksia.

7

173

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+4

      Minä olen tehnyt juuri tuollaisen sopimuksen uo:n kanssa. Lasken kuukausittain maksukieltolaskurilla maksettavan summan, maksan sen itse palkkapäivänä ja laitan sähköpostilla palkkakuitin kuukausittain. Uo-miehen ei ole pakko suostua tuollaiseen järjestelyyn, mutta kun aktiivisesti haluaa hoitaa asioitaan ja perustelee, luulisi sen onnistuvan.

      • bobinurr

        Löysin sivun missä suoraan kirjoitettiin, että maksamiseen on kaksi vaihtoehtoa eli se itsemaksaminen on ihan laillinen. Maksukieltolaskurilla yritin kokeilla oma palkastani ulosmitattava suurutta, ei toiminut laskuri. asun yksin suojaosuus n.677e. Minu palkka ylittää nettona 2 suojaosuutta. Palkka on 1800 netto ja kaksi suojaosuutta 2x677=1354e. Pitäisikö minulla maksa sitten uo:hon 1354e ja lopt jää itselle mistä pitää asuntolaina lyhentää ja kaikki muut, Siellä on kerrottu , mikäli netto ylittää kaksi suojaosuutta on maksettava 2/3 osa ja kun netto ei ylittä 2 suojaosuutta on veloitettava osuus 1/ 3 osa palkasta. Kaipaan kokemuksia. Olenko laskenut oikein että minun pitäisi maksa uo:lle n. 1354e, mikäli olisin ulosotossa?


    • maksukieltolaskurito

      Maksukieltolaskuri toimii ihan hyvin.
      Jos nettopalkkasi on 1800, maksat ulosottoon 600 euroa ja elämiseen jää siis 1200 euroa.

      Eli laskit väärin.
      Jos nettotulosi olisi alle kaksikertaa suojaosuuden (alle noin 1350 e) olisi laskentakaava eri, mutta maksukieltolaskuri osaa senkin laskea. :)

      Jos taas nettotulosi nousevat yli 4 kertaa suojaosuuden, eli netto on jossain 2700 euron tietämillä, nousee ulosottoon maksettava osuus, mutta senkin osaa maksukieltolaskuri.

      Laita maksukieltolaskuriin nettosumma ylös ja sitten siihen velallisen suojaosuuskohtaan päivittäinen suojaosuus joka on tänä vuonna 22,59 euroa.

      • bobinurr

        Kyllä siellä lukee määräajoin maksetava palkka ja sen alla erilaisia selityksiä. Miten ulosotto huomioo asuntolainan.


      • jopajoo

        Riittäkö uo:lle palkkanauhat tai halua se nähdä myös tiliotteita?


    • 11123

      Ulosottto ei huomioi asuntolainaa. Uo ei ole ollut kiinnostunut tiliotteista, pääsevät sähköisesti tarvittaessa tilit näkemään.

      • tietoa on

        Ei uo pääse asiakkaiden tilitietoihin sähköisesti. Vain, jos asiakas ja pankki suostuu niin tiedot voi antaa. Pankin järjestelmään ei ole oikeutta kuin pankilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 137
      3888
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      108
      3542
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      19
      2513
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1599
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1575
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      87
      1458
    Aihe