Jeep Renegade 2015

CherokeeUpposSuohon

Tietääkö kukaan milloin tuo uusi Jeeppi tulee suomeen ja milloin pääsee kokeilemaan suomessa?

Lähinnä Trailhawk valkonahkaisilla penkeillä, vetokoukulla, vinssillä, vebastolla ja jälkiasenteisilla kattovaloilla kiinnostaisi.

47

5983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PiipJeep

      Tuulilasin verkkosivulla oli 4.10 uutinen,että Fiat Group Automobiles Finland Oy aloittaa toimintansa vuoden 2015 alussa.Eli Fiat aloittaa silloin itse Fiatin,Alfa-Romeon ja Jeepin maahantuonnin.Piirimyyjinä toimivat silloin hyvin pitkälti nykyiset piirimyyjät,ilmeisesti kuitenkin joitakin muutoksiakin tulee.
      Varmaan tuo uusi Jeep Renegade on jo heti alusta lähtien mallistossa mukana.Eri asia on,saadaanko tuo Trailhawk-versio Suomeen,toivotaan parasta.Limited-versio kahden litran Multijet-dieselillä sisältää kyllä myös alennusvaihteen,joten silläkin pääsee jo maastossa normaalia SUVia paremmin.

    • alennuvaihde puttuuu

      Renegadessa ei ole erillistä alennusvaihdetta, vaan 20:1 ryömintä on toteutettu tiheillä välityksillä. Ryöminnässä ZF:n 9-pykäläinen automaattilaatikko on lukitty ykkösvaihteelle, jonka välitys on 4,71:1 ja yhdessä 4,334:1 perävälityksen kanssa saadaan 20:1 kokonaisvälitys.

      http://www.allpar.com/SUVs/jeep/renegade.html

    • VeroMiina

      Jahas, jää Jeeppi ostamatta. Fiat ajoi tässä valtion Dieselvero miinaan ja tuolla Trailhawkilla pääsisi nauttimaan valtion sponsoroimisesta tuhannella eurolla per vuosi.

      • mikä veromiina?

        Mistä tuollainen tonnin lisä tulee? Trailhawkin kokonaismassa huitelee jossain 2100 kilon lähellä tai vähän sen alle ja tuon 2-litraisen MultiJet-dieselin päästöt on luokkaa 194 g/km, jolloin ajoneuvoveroksi muodostuu tämän vuoden luvuilla 624 euroa/vuosi. Ensi vuonna muutama kymppi enemmän.


      • koeajoa odottaen
        mikä veromiina? kirjoitti:

        Mistä tuollainen tonnin lisä tulee? Trailhawkin kokonaismassa huitelee jossain 2100 kilon lähellä tai vähän sen alle ja tuon 2-litraisen MultiJet-dieselin päästöt on luokkaa 194 g/km, jolloin ajoneuvoveroksi muodostuu tämän vuoden luvuilla 624 euroa/vuosi. Ensi vuonna muutama kymppi enemmän.

        Pakkoko se on dieseliä ostaa?
        Tuo auto kiinnostaa kovasti, maasto-ominaisuuksien lisäksi maantiellä vakaa ja hiljanen.

        Tullaanko sitä myymään Fiatin rinnalla vai muiden Jeeppien kanssa?


      • mikä veromiina?
        koeajoa odottaen kirjoitti:

        Pakkoko se on dieseliä ostaa?
        Tuo auto kiinnostaa kovasti, maasto-ominaisuuksien lisäksi maantiellä vakaa ja hiljanen.

        Tullaanko sitä myymään Fiatin rinnalla vai muiden Jeeppien kanssa?

        Ei ole pakko ostaa dieseliä, mutta joku tuossa edellä puhui jostain tuhannen euron dieselvero-miinasta ja se alkoi ihmetyttää. Maastoautoista ei ole saanut veroetua viimeiseen kahteenkymmeneen vuoteen, joten mitään veromiinaakaan ei ole olemassa. Verotus menee ihan normaalisti perusvero käyttövoimavero-kaavalla.

        Myyntikuvioista ei ole aavistustakaan. Voi olla kuten edellä jo lukikin, että Fiat toimii itse maahantuojana ja jälleenmyynnin hoitaa nykyiset Jeep-myyjät.


      • 3+16
        mikä veromiina? kirjoitti:

        Ei ole pakko ostaa dieseliä, mutta joku tuossa edellä puhui jostain tuhannen euron dieselvero-miinasta ja se alkoi ihmetyttää. Maastoautoista ei ole saanut veroetua viimeiseen kahteenkymmeneen vuoteen, joten mitään veromiinaakaan ei ole olemassa. Verotus menee ihan normaalisti perusvero käyttövoimavero-kaavalla.

        Myyntikuvioista ei ole aavistustakaan. Voi olla kuten edellä jo lukikin, että Fiat toimii itse maahantuojana ja jälleenmyynnin hoitaa nykyiset Jeep-myyjät.

        Pakko on ostaa diesel kun Trailhawk varustettuna autoa myydään euroopassa vain Diesel moottorilla. Suuressa osassa eurooppaa tämä on ihan ok, mutta suomessa tuo verokohtelu lisää kustannuksia.


      • jonkeri

    • JimmyX

      TrailHawkiin ei saa valkoisia penkkejä vaan sen saa vain limitedin kanssa. Limitediin ei sitten saa lisävarusteinakaan pohjapanssareita, tuuman korotusta jousitukseen, 19 tuuman vedenylityslupausta tai kivien ylitys ajomoodia laatikon ohjaukseen.

      Täältä löytyy saksaksi varustelista:
      http://www.jeep.de/download/pdf/preise/Jeep_Renegade_Preisliste.pdf

    • 7+14

      Tuntuu menevän Renegade kaupaksi.

      Tuotantomäärätkin nostettiin 300 kappaleella Italian tehtaalla ja nyt mennään 1100kpl/päivä. Samoin siirryttiin 5 päiväisestä työviikosta 7 päiväiseen. Tuotantomäärät nousi siis 20000kpl/kk lukemista 33000kpl/kk. Alkaa tehtaan kapasiteetti loppua (max 50000/kk) ja lisätuotanto tarkoittaisi että Fiatien tuotantoa jouduttaisiin supistamaan.

      Ei hassummin pikku Jeepiltä.

      • bensa-neliveto?

        Kelpaisi mullekin jos trailhawkia tai edes nelivetoa saisi Suomesta bensakoneella (ja olisi riittävästi irtorahaa laittaa uuteen autoon).


      • 2+10
        bensa-neliveto? kirjoitti:

        Kelpaisi mullekin jos trailhawkia tai edes nelivetoa saisi Suomesta bensakoneella (ja olisi riittävästi irtorahaa laittaa uuteen autoon).

        Käynti pietarissa auttaa. Venäjälle toimitetaan bensa koneella ja ruplan hintakin on kohdallaan.


      • hoilaar
        2+10 kirjoitti:

        Käynti pietarissa auttaa. Venäjälle toimitetaan bensa koneella ja ruplan hintakin on kohdallaan.

        Hinnat Ruotsissa euroina "noin"
        Bensaturbo 2WD 1,4 24000 e
        Diesel 2WD 1,6 23000 e
        Diesel 4WD 2,0 käsivaihteilla 27500 e
        Diesel 4WD 2,0 automaatti ryömintävaihteella 30120 e
        Diesel 4WD 2,0 TRAILHAWK tosimaasturi 32000 e

        Sitten siitä vain veikkailemaan Suomeen tuotavia malleja ja hintaa...


      • vouti kiittää
        2+10 kirjoitti:

        Käynti pietarissa auttaa. Venäjälle toimitetaan bensa koneella ja ruplan hintakin on kohdallaan.

        Siihen päälle tulli, alv ja autovero, niin ei olekaan enää kauhean halpaa.


      • ----
        vouti kiittää kirjoitti:

        Siihen päälle tulli, alv ja autovero, niin ei olekaan enää kauhean halpaa.

        jaa mikä tulli ja alv? ruotsista jos ostaa niin ei ole mitään tullia ja alv:n maksaa ruotsiin.ja taitaa toi autoveron maksukin olla vapaa ehtoista,ei ainakaan multa ole koskaan poliisi kysellyt missä asun.


      • vouti kiittää
        ---- kirjoitti:

        jaa mikä tulli ja alv? ruotsista jos ostaa niin ei ole mitään tullia ja alv:n maksaa ruotsiin.ja taitaa toi autoveron maksukin olla vapaa ehtoista,ei ainakaan multa ole koskaan poliisi kysellyt missä asun.

        Siinä viestissä mihin vastasin, ehdotettiin auton hakua pietarista. Silloin pitää maksaa tulli 10%, alv 24% ja suomalaisesta hinnasta laskettu autovero.


    • ossss

      aito Jeeppi...jee

    • huihui

      Jeepin ja Fiatin laatu yhdessä on täysi katastrofi.

      • Taikonautti

        Minulla on ollut elämäni aikana 15 autoa.Niistä uutena olen ostanut 13 ja autoista 7 on ollut joko Fiat tai Jeep.Voin sanoa,että kokemusta ko.merkeistä löytyy reilusti yli puolen miljoonan kilometrin matkalta. Sen verran Jeepin ja Fiatin laatu on viime aikoina vakuuttanut,että mitä ilmeisimmin seuraava uusi autoni lienee taas joko Jeep tai Fiat. Että huihui vaan.
        Onneksi Suomessa ei ainakaan vielä ole kaikkien pakko ostaa VW:tä,Toyotaa,
        Skodaa tai mitään muutakaan ns.valtamerkkiä.


      • capu123

        Yhden kantaan! Meidän perheessä Fiatin tuotteita jo 16 vuoden ajan ja ovat kestäneet paremmin kuin samassa perheessä olevat volkkarit! VW en ottais edes ilmaiseksi.


      • Se_ei_ole

        vielä paljon jos auto kestää paremmin kuin Volkkari. Tietysti, jos Fiat kestää niin onhan se jonkinlainen ihme. Kaksi nykyautojen heikointa ja epäluotettavinta esitystä. Taitaa olla niin että 16 vuotta tekee ihmisestä ainakin puolisokean jos ei ihan täyssokeaa.


    • ex.jeepisti

      Valehtelet tai sinulla on ollut ilmiömäinen tuuri .......

      • varangi

    • ba52
    • mixmax

      Nyt on ainakin Jeepin Suomen sivuilla lista jälleenmyyjistä ja huoltopaikoista.Myyntipisteitä tällä hetkellä vain 5 (onkohan lopullinen lista) kaikki Etelä-Suomessa.Huoltopisteitä läpi Suomen.
      Autotien sivuilla esitelty tarkat hinnat ja mallit.Renegadesta myynnissä Suomessa 8 mallia !!!,myös tosimaasturi Trailhawk 170 hp:n automaatilla.

      • bensakonetta_vailla

        Harmi kun Trailhawkia ei tule bensakoneella, tai edes nelivetoa ylipäätään. Kaikki nelivedot näyttää olevan dieseleitä.


    • Näätämö

      Ihmeen hyvinhän Renegade 1,4 bensaturbo pärjäsi TM:n Vuoden talviauto vertailussa.Tähtiä tuli 4/5. Jeep oli testin lämpimin auto.Myös etenemiskykyä ja valoja kiiteltiin.Päästöistä ja kulutuksesta tuli moitteita.Mutta ostetaanhan kylmiin autoihin paljon polttoainekäyttöisiä lisälämmittimiäkin.
      Jos siis haluaa auton tosipakkasille niin ...

    • Nappanippa

      Näyttää noita Jeeppejä myyviä autoliikkeitä tulevan lisää pikkuhiljaa.Ainakin Autotalli-sivuston mukaan niitä on nyt 13 kpl,uusina mm. liikkeet Seinäjoella ja Kuopiossa.Itäisin ja Pohjoisin Suomi ovat vielä ilman Jeep-liikkeitä.

      • ovimikko

        Renegade Moottori-lehden koeajossa
        http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajossa-erilainen-katumaasturi-jeep-renegade
        Pääasiassa kehujahan Renegade tuossa sai.
        Tässäkin kehutaan autoa tosi lämpimäksi,myös TM:n talvitestissä sama bensaturbo Jeep oli testin nopeimmin lämpiävä auto pakkasella.Lämpimät sisätilat ovat aika harvinaista nykyautoille;kun kulutusta painetaan alas,tahtoo autoista tulla kylmiä talvella.
        Tässä saattaisi olla järkevä talviauto,lämmin ja sopiva huonoillekin teille.
        Mutta jos tosi maasturia hakee,on Trailhawk varmaan ainoa oikea valinta.Ainakin Jeep itse mainostaa sitä luokkansa maastokelpoisimpana autona.Nuo dieselmallit ovat saatavilla kyllä vasta loppukeväästä.


    • pöpelikkö
      • 4x4

      • liian-syvällä-kahlattu
        4x4 kirjoitti:

        "Luokkansa maastokelpoisin". Saattaa olla jopa perää.
        https://www.youtube.com/watch?v=tETfzCb7qac

        Videolla näytti siltä, että ylittivät reippaasti Renegaden maksimi kahluusyvyyden (19" eli 48 cm ). Yhdessä kohtaa vesi peitti renkaat kokonaan ja kun tiedetään, että vakiorenkaan halkaisija on 71 cm, niin ylitystä tuli ainakin 20 cm. Olisi varmaan syytä tarkistaa kaikki öljyt veden varalta.


      • jja2

      • kaxnix

        Kaara TV:n koeajossa oli etuveto Renegade 1,4 Multiair.Autosta tykättiin kovasti.Ainoat moitteet tuli liian ärhäkkäästä ajovakauden hallintalaitteesta ääritilanteissa sekä vaatimattomista takajalkatiloista.


    • Konkariajaja

      Jeep 1,4 Multiair Longitude. Nappi ostos. Aiemmin ollut Grand Cherokee ja Patriot. Nyt on loikattu laadun ja viimeistelyn suhteen uuteen aikakauteen. Aina luotettava Jeep on nyt myös sisätiloiltaan upean viimeistelty. Tämä Jeep on todella hyvä ajettava. Auto on poikkeuksellisen hiljainen ja kulutus normaaliajossa on keskimäärin 6l/100km. Ajettu jo sen verran, että uskaltaa suositella.

      • JeepRenegadeDowntown

        "Auto on poikkeuksellisen hiljainen ..."

        Ketjussa olevan linkin koeajon mukaan tuo mukavan ulkomuodon omaava ja Fiat 500 alustalle tehty auto on hiljainen moottorritienopeuksiin saakka, eli korkammissa nopeuksissa tilanne muuttu heokommaksi, kuinka heikoksi, ei kokemusta.

        Sama Dacia Dusterin suhteen, joka on kuulema ihan kohtuullisan hiljainen maantienopeuksiin saakka, mutta moottoritienopeuksissa liian äänekäs, varsinkin tuulen suhinat korissa ja kattokaiteissa, sekä ilmeisesti rengasmelukin.

        Edelleen koeajolinkin mukaan takaistuimet kuin etuistuimetkaan eivät ole erityisen hyvät. Olen aina ihmetellyt miksi autonvalmistajat eivät investoi istuimiin, joka on yksi erityisen keskeinen asia mukavuuden suhteen. Pelkkä autoon istuminen antaa ensivaikutelman ja jos istuintuntuma ei millytä ja niin koko auto riskeeraa tulla skipatuksi.

        Sitten herää myös kysymys suhteellisen pienten volyymien erikoisesta autosta sen huolto- ja korjauskulut, kun siihen riskeeraa olla vaikeampi saada kakkoskanavaien kautta osia.

        Belgiassa tarjoushinnat alkaen 19 000 euroa Jeep® Renegade Downtown 1.6 EtorQ 4x2 110ch:

        - http://www.jeep.be/fr/promotions/renegade/

        ;-)


      • C-sarjaa

        No ei todellakaan ole Fiat 500 eikä edes 500L alusta, vaan 500X:n ja lähes varmasti sen sisarmallin eli Rengaden alusta on jatkojalostettu versio Giulietan pohjalevystä. Tämän peruina on mm. takapään erillisjousitus, mitä jossain koeajoraportissa kovin hämmästeltiin.


      • JeepRenegadeDowntown
        C-sarjaa kirjoitti:

        No ei todellakaan ole Fiat 500 eikä edes 500L alusta, vaan 500X:n ja lähes varmasti sen sisarmallin eli Rengaden alusta on jatkojalostettu versio Giulietan pohjalevystä. Tämän peruina on mm. takapään erillisjousitus, mitä jossain koeajoraportissa kovin hämmästeltiin.

        Unohtui X pois. Giulietta spekulaatiosi ilman fakta-linkkejä on sitten ihan itsesi lämmittelyä ;-)

        "Renegade valmistetaan italiassa, koska Jeep kuuluu Fiat/Chrysler-yhtymään. Renegade jakaa saman pohjalevyn Fiat 500X:n kanssa."

        "Moottorit ja voimansiirto ovat siis Fiatin valmistamia."

        - http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajossa-erilainen-katumaasturi-jeep-renegade/


      • missä_sinun_faktat
        JeepRenegadeDowntown kirjoitti:

        Unohtui X pois. Giulietta spekulaatiosi ilman fakta-linkkejä on sitten ihan itsesi lämmittelyä ;-)

        "Renegade valmistetaan italiassa, koska Jeep kuuluu Fiat/Chrysler-yhtymään. Renegade jakaa saman pohjalevyn Fiat 500X:n kanssa."

        "Moottorit ja voimansiirto ovat siis Fiatin valmistamia."

        - http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajossa-erilainen-katumaasturi-jeep-renegade/

        Ensin jakelet itse virheellistä mututietoa, mutta muilta vaadit täsmälliset linkit...

        500X pohjalevy on perustuu Giulietan evoC (wikipediassa "compact", mikä lienee enempi jenkeissä käytetty nimitys tälle) pohjalevyyn, joka on taas jatkojalostettu Fiat Bravossa käytetystä jne. 500X pohjalevy on hieman levennetty evoC:n versio, koska tämä on käytössä tai ainakin piti tulla käyttöön jossain jenkkiautossa, johon piti tehdä tilaa jenkkien hitusen eurostandardia leveämmille perseille.

        EvoC:tä ei vissiin ole missään nelivetoautossa, mutta noin niinkuin altapäin ihmeteltynä takakontin alla on paljon tyhjää tilaa ikään kuin tässäkin olisi varauduttu nelivetoversioihin. Ei siis tämä 500X:n "small and wide 4x4" (wikipediassa käytetty nimitys) kovin ihmeellistä muokkausta kaivannut. EvoC:n peruina tuli sitten se takapään erillisjousituskin.

        500 ja Panda näkyy wikipedian mukaan olevan "Fiat Mini platform" ja 500L sitten "Small US wide", mitä lie tarkoittaneekaan. Levennetty viersio tuosta ministä?


      • faktat_kohdilleen

        "Moottorit ja voimansiirto ovat siis Fiatin valmistamia."

        Etuvetoisissa kyllä, mutta nelivedossa vaihteisto on aina 8-pykäläinen "mehumaija" automaatti, koska ainoastaan siinä on voiman ulosotto takavedolle. Tämä on jonkun muun valmistama.


      • faktat_kohdilleen

      • JeepRenegadeDowntown
        faktat_kohdilleen kirjoitti:

        Ääk, siis 9-pykäläinenhän se loota 4-vedoissa on ja malli lienee tämä
        http://www.allpar.com/mopar/transmissions/ZF9.html

        Moni automerkki käyttää mm. Aisinin tai ZF:n valmistamia automaatteja, eli ihan normaalia teollista toimintaa.

        Toisaalta, montakohan prosenttia kyseistä Fiat-Jeepeistä EU:ssa edes myydään automaatilla.

        Oleellinen fakta on se, että ko. Jeep on todellisuudessa merkittävältä osaltaan Fiat ;-)

        Ps. Onhan se kuitenkin merkillistä miten punaniskaisesti ja tosikko-kiihkolla osa näihin kulkineisiin suhtautuu ... ainakin pienessä takapajula-periferia Suomessa.


    • Jebajeep

      Kuudenkymmenen auton kokemuksella totean, että Jeep Cherokee diesel on paras maastoautoistani, exät mm. Ford ja tojota. Myös työautoina ajoin uusia tojotia ja ok nekin olivat. Painopiste arvostelussani on perusajon lisäksi haastajat maastoajo-osiot, jolloin ei ole toista autoa hinailemassa pois.

      Kaikissa autoissani vähiten vikoja oli isossa volvossa ja pienessä opelissa.

      Jeepissä on uskomattomat maasto-ominaisuudet, mutta traktorihan se vähän on myös asfaltillakin. Amerikkalaistyylinen alustan pintapehmeys jäykän unibody-rakenteen kanssa tekee siitä varsin siedettävän, esimerkiksi tojotan maastureihin verrattuna. Kevyt rakenne on kevyt verotus ja kulutus, mistä pidän erityisesti.

      Jeep on hintansa haukkunut moneen kertaan.

      Se siis historiallisesta -99 jeepistä ja vanhoista tojotista aikoinaan.

      • Ehkäpäehkä

        Yllätys Saksan katsastustilastoissa: Jeep Renegade viidenneksi vähävikaisin alle 3-vuotiaissa maasturien ja katumaasturien luokassa. Edellä vain Mersut ja Audit. Takana mm. kaikki japanilaiset. Hännänhuippuna Kiat ja Dacia. Juttu moottorin verkkosivulla 16.10.


    • Anonyymi

      Jeep Renegade Trailhawk Diesel Automaatti on Hyvällä Mäkpherson etu ja takajousituksella taidolla tehty. Italiassa jossa Renegadea tehdään ei ole enään Benito Mussolinia. Onkohan Italialaiset vangittua ja vaihdettua kansaa vai ei? Toivon mukaan ei. Takaakselilla mäkpherson jousitus, se kiehtoo. Perustila autossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe