Demoni – δαίμων, daímōn - Mikä se on?

Käykää lukemassa uusin merkintäni:

http://demoninmetsastajanpaivakirja.blogspot.fi/2014/11/demoni-daimon-osa-1.html

Tulee nähtävästi ihan hyvään ajankohtaan, kerta täällä jaetaan tietoa siitä, ettei "kummituksia" ole olemassa. Voin kuitata tuon - kummituksia ei ole olemassa; saatana ja demonit ovat. Sitä myötä niitten ja meidän kaikkien luoda Jumalakin on.

Tästä saattaa tulla mukava keskustelunaihe. :)

Mikäli kenelläkään on aiheeseen liittyvää kysyttävää - sitä varten tässä olen.

- Pastorin Poika

36

342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kummittelija

1. Miksi mainostat blogiasi?
      2. Haamuista on havaintoja, Jumalasta ei , millä perusteella siis juuri Jumala/Saatana/demonit olisi(vat) olemassa?
      3. Oletko OIKEASTI lukenut Raamattua?
      4. Uskotko helvetin olemassa oloon?

• "3. Oletko OIKEASTI lukenut Raamattua?
        4. Uskotko helvetin olemassa oloon?"

Anna kun puen nuo kysymykset uudestaan - Olenko lukenut Raamattua, jossa kerrotaan helvetistä? Olen.

Mutta hei - vastaan noihin muihin kysymyksiin, iloiten:

1. Mainostan blogiani, koska sen sisällöllä on iankaikkinen merkitys. Haluan, että mahdollisimman moni tietää siitä, kaiken. Uskon, että jokainen on ansainnut tietää totuuden "kummituksista".

2. "Haamuista" on havaintoja, toki. Mutta anna kun puen asian uudelleen. Me puhutaan nyt henkiolennoista, joille tässä maailmassa on annettu aika monta nimeä - kummitus, kuollut .. mitä niitä löytyykään. Paranormaalit ilmiöt, toisin sanoen - eli "luonnontieteellistä selitystä vailla olevia outoja selityksiä". Mutta ihmisen on helpompi antaa sille nimiä - kuten kummitus, koska sen oikea nimi on liian rinnakkain Jumalaan uskomisen kanssa.

Elikäs - ei ole sellaista kuin kummitus tai kuollutta henkeä / maailmassa vaeltavaa sielua - ne ovat kaikki demoneja. Jollakin saattaa tulla mieleen jonkun kokemus, missä joku oli pelleillyt spiritismilaudalla ja jokin henki oli ilmestynyt puhumaan ja sanonut että tämä on edesmennyt kuollut jne. (Uskon että noin voi sattua, mutta .. ) Tuossa ei ole kyseessä mikään muu kuin demoni, joka on pukeutunut kuolleen ihmisen persoonaan. Se todella on niille mahdollista. Ja miksi ne tekee niin? Ne houkuttelee sillä ihmistä jatkamaan. Spiritismi on okkultismin yksiä lonkeroita, niin kuin on myös meediot, kädestä- ja kortista ennustamiset. Tuo koko kuvio on paholaisen aluetta. ns "reviiri", minkä kautta se eksyttää väkeä. Nyt kun demonit valehtelevat ihmisille olevansa edesmenneitä ihmisiä, ne houkuttelevat ko. spiritismin "pelaajat" avaamaan niille portin. Tuon portin avaaminen tapahtuu automaattisesti, ihmisen huomaamatta, vaikka se ei sitä haluaisikaan. Ja haluan huomauttaa, että pelkästään spiritismin aloittaminen saattaa olla jo tarpeeksi. Todennäköisesti onkin.

Huomaatko, mitenkä sanoit minulle, että "Haamuista on havaintoja, Jumalasta ei , millä perusteella siis juuri Jumala/saatana/demonit olisi(vat) olemassa?"

"Haamut" ovat demoneja. Ja tuon tosiasian uskominen/hyväksyminen on ainoastaan sen takia välillä vaikeaa, koska demonit ovat liian rinnakkain paholaisen ja Jumalan kanssa. Siksi demonit eivät esiinnykään demoneina, vaan edesmenneinä ihmisinä, jne. Sillä tavalla ne voi terrorisoida helpommin meitä ihmisiä vastaan, että meillä heräisi kysymyksiä Jumalan olemassaolosta.

• dsdsdfdfsd

Heh..minkä takia haamuja olisi olemassa, mutta maailmankaikkeuden Luojaa ei?
        Jos niinku järjellä ihan miettii.

• hui haamu
        pastorin_poika kirjoitti:

"3. Oletko OIKEASTI lukenut Raamattua?

Anna kun puen nuo kysymykset uudestaan - Olenko lukenut Raamattua, jossa kerrotaan helvetistä? Olen.

1. Mainostan blogiani, koska sen sisällöllä on iankaikkinen merkitys. Haluan, että mahdollisimman moni tietää siitä, kaiken. Uskon, että jokainen on ansainnut tietää totuuden "kummituksista".

2. "Haamuista" on havaintoja, toki. Mutta anna kun puen asian uudelleen. Me puhutaan nyt henkiolennoista, joille tässä maailmassa on annettu aika monta nimeä - kummitus, kuollut .. mitä niitä löytyykään. Paranormaalit ilmiöt, toisin sanoen - eli "luonnontieteellistä selitystä vailla olevia outoja selityksiä". Mutta ihmisen on helpompi antaa sille nimiä - kuten kummitus, koska sen oikea nimi on liian rinnakkain Jumalaan uskomisen kanssa.

Elikäs - ei ole sellaista kuin kummitus tai kuollutta henkeä / maailmassa vaeltavaa sielua - ne ovat kaikki demoneja. Jollakin saattaa tulla mieleen jonkun kokemus, missä joku oli pelleillyt spiritismilaudalla ja jokin henki oli ilmestynyt puhumaan ja sanonut että tämä on edesmennyt kuollut jne. (Uskon että noin voi sattua, mutta .. ) Tuossa ei ole kyseessä mikään muu kuin demoni, joka on pukeutunut kuolleen ihmisen persoonaan. Se todella on niille mahdollista. Ja miksi ne tekee niin? Ne houkuttelee sillä ihmistä jatkamaan. Spiritismi on okkultismin yksiä lonkeroita, niin kuin on myös meediot, kädestä- ja kortista ennustamiset. Tuo koko kuvio on paholaisen aluetta. ns "reviiri", minkä kautta se eksyttää väkeä. Nyt kun demonit valehtelevat ihmisille olevansa edesmenneitä ihmisiä, ne houkuttelevat ko. spiritismin "pelaajat" avaamaan niille portin. Tuon portin avaaminen tapahtuu automaattisesti, ihmisen huomaamatta, vaikka se ei sitä haluaisikaan. Ja haluan huomauttaa, että pelkästään spiritismin aloittaminen saattaa olla jo tarpeeksi. Todennäköisesti onkin.

Huomaatko, mitenkä sanoit minulle, että "Haamuista on havaintoja, Jumalasta ei , millä perusteella siis juuri Jumala/saatana/demonit olisi(vat) olemassa?"

"Haamut" ovat demoneja. Ja tuon tosiasian uskominen/hyväksyminen on ainoastaan sen takia välillä vaikeaa, koska demonit ovat liian rinnakkain paholaisen ja Jumalan kanssa. Siksi demonit eivät esiinnykään demoneina, vaan edesmenneinä ihmisinä, jne. Sillä tavalla ne voi terrorisoida helpommin meitä ihmisiä vastaan, että meillä heräisi kysymyksiä Jumalan olemassaolosta.

metsästätkö demoneita :) no ootko löytäny?

• hui haamu kirjoitti:

Tuon nimen sopii ymmärtää oikein :)

En hakeudu pahojen henkien läheisyyteen. Koska ohjeistanhan minä kaikkia olla kokeilematta spiritismiä. Milteipä sama asia. Siinä mielessä demoneja ei voi metsästää. (Esim. juoksee kamera kädessä kirotussa talossa ja etsii demoneja. Sellainen on suorastaan idioottimaista ja tyhmää. Uskon, ettei kukaan sitä tekisi, jos tietäisi totuuden näistä kuvioista.)

Mikäli on jonkun seurakunnan pastori, lähetyssaarnaaja, katuevankelista, vastaava joka levittää Evankeliumia, tuota niin sanottua hyvää sanomaa, Jeesuksesta, joka on ainut tie taivaaseen - nuo ihmiset joutuvat demonien painostuksen alle. Mutta niin hyvin kuin nämä tuntevatkin Raamatun Kirjoitukset - demonit eivät pääse heihin käsiksi, koska he ovat saavuttanut täydellisen turvan Jumalaan.

Minä levitän totuuksia demoneista, paholaisesta ja tulevaisuudessa myös helvetistäkin. Sellaista ei voi tehdä ilman että julistaa sotaa niitä vastaan. Vaikken sitä haluaisikaan. Mutta, totuus on, etten metsästä demoneja, demonit metsästävät Jumalan omia, jotka pyrkivät noudattamaan Hänen toiveitaan. Minä metsästäjän totuuksia demoneista Raamatusta, mikä on täydellinen ase niitä vastaan.

Joten, vastaus kysymykseesi - en ole löytänyt niitä, ne löytävät minut. Mutta, minulla ei ole hätää. Onhan minulla Jumala puolellani.

• hui haamu kirjoitti:

Mutta mutta - tulen tulevaisuudessa avautumaan kokemuksistani niihin liittyen. Noihin kokemuksiin liittyy useimmiten joku ulkopuolinen tekijä, joka on ollut todistamassa tapahtunutta.

• dsdsdfdfsd kirjoitti:

Heh..minkä takia haamuja olisi olemassa, mutta maailmankaikkeuden Luojaa ei?
        Jos niinku järjellä ihan miettii.

Näinhän se on. Olet ihan oikeassa. Huomaa, ettei haamuja silti ole - demoneja on.

Kysyin joku aika sitten aika monelta ateistilta, että uskovatko nämä paranormaaleihin ilmiöihin - valtaosa heistä ei usko, eikä ole kokenut mitään.

Tuohon on ihan hyvä selitys. Mikään yliluonnollinen on liian rinnakkain Jumalan kanssa. Demonit ovat hyvinkin tietoisia siitä, että kuka meistä uskoo ja kuka ei. Pahat henget eivät näyttäydy missään muodossa ateisteille, koska ne eivät halua pistää ateisteja miettimään uudelleen asioita.

Juuri sen takia valtaosa "paranormaaleista ilmiöistä" mitä porukka sanoo kokevansa, on pelkkää pötyä. Demoneilta vaatii todella painavat syyt ennen kun ne alkavat tekemään yhtään mitään. Ne pysyttelevät mieluummin piinaamassa ihmisiä eri tavalla, tavalla jota ei näe. Iskevät itsetuntoon, ajavat sinut riitoihin jne. Mutta ne menevät esim. liikuttelemaan tavaroita ainoastaan silloin, kun ne tietävät, ettei sen seurauksena ihminen käänny ajattelemaan asioita uusiksi, Jumalan suhteen.

• Ristiriita.

"3. Oletko OIKEASTI lukenut Raamattua?

Pastorin pojalle kysymys:
        Raamatussa kielletään tatuionnit ja muut kuvitukset ihoon. Miksi sinulla on kädessä tatuointi?

• Ristiriita. kirjoitti:

Pastorin pojalle kysymys:
        Raamatussa kielletään tatuionnit ja muut kuvitukset ihoon. Miksi sinulla on kädessä tatuointi?

Otin ko. tatuoinnin sellaiset neljä vuotta sitten. Uudistuin uskossa vähän alle kaksi vuotta sitten. Tatuoinnin otin siis ihmisenä, jolla ei ollut vielä pelastusvarmuutta.

Puhut tästä Raamatunkohdasta:

(Kolmas Mooseksen kirja 19:28 - "Älkää vainajaa surressanne viillelkö itseänne älkääkä tatuoiko mitään merkkejä ihoonne. Minä olen Herra.)

Tällä hetkellä en mene kyseenalaistamaan tuota kohtaa, enkä ole hankkinut uusia tatuointeja. Mutta olen ollut tuosta kohdasta hieman hämillään, koska koko Raamatussa kielletään tatuointien ottaminen ainoastaan yhdessä kohdassa ja se on tuo kohta, missä kielletään tatuointien ottaminen vainajaa surressa. Entäs muuten? Tuo ajatuksen pohjalta en pidä loputtoman kiellettynä sitä, että menee ottamaan tatuoinnin, mutta niin kauan kun tuo on epäselvää - en mene ottamaan uutta tatuointia.

• hui haamu

Mutta mutta - tulen tulevaisuudessa avautumaan kokemuksistani niihin liittyen. Noihin kokemuksiin liittyy useimmiten joku ulkopuolinen tekijä, joka on ollut todistamassa tapahtunutta.

Olis kyllä mielenkiintosta kuulla sun omista kokemuksista :)

• hui haamu

Näinhän se on. Olet ihan oikeassa. Huomaa, ettei haamuja silti ole - demoneja on.

Kysyin joku aika sitten aika monelta ateistilta, että uskovatko nämä paranormaaleihin ilmiöihin - valtaosa heistä ei usko, eikä ole kokenut mitään.

Tuohon on ihan hyvä selitys. Mikään yliluonnollinen on liian rinnakkain Jumalan kanssa. Demonit ovat hyvinkin tietoisia siitä, että kuka meistä uskoo ja kuka ei. Pahat henget eivät näyttäydy missään muodossa ateisteille, koska ne eivät halua pistää ateisteja miettimään uudelleen asioita.

Juuri sen takia valtaosa "paranormaaleista ilmiöistä" mitä porukka sanoo kokevansa, on pelkkää pötyä. Demoneilta vaatii todella painavat syyt ennen kun ne alkavat tekemään yhtään mitään. Ne pysyttelevät mieluummin piinaamassa ihmisiä eri tavalla, tavalla jota ei näe. Iskevät itsetuntoon, ajavat sinut riitoihin jne. Mutta ne menevät esim. liikuttelemaan tavaroita ainoastaan silloin, kun ne tietävät, ettei sen seurauksena ihminen käänny ajattelemaan asioita uusiksi, Jumalan suhteen.

""" Demoneilta vaatii todella painavat syyt ennen kun ne alkavat tekemään yhtään mitään"""

Riivaukselle syy on se että riivattu itse tietämättään on antanu luvan tälläselle toiminnalle koska ne (demonit) joutuu noudattamaan tiettyjä lakeja eikä sen takia pysty suoraan riivaamaan yhtään ketään,koko prosessi tapahtuu vaiheittain.

• hui haamu kirjoitti:

""" Demoneilta vaatii todella painavat syyt ennen kun ne alkavat tekemään yhtään mitään"""

Riivaukselle syy on se että riivattu itse tietämättään on antanu luvan tälläselle toiminnalle koska ne (demonit) joutuu noudattamaan tiettyjä lakeja eikä sen takia pysty suoraan riivaamaan yhtään ketään,koko prosessi tapahtuu vaiheittain.

"Riivaukselle syy on se että riivattu itse tietämättään on antanu luvan tälläselle toiminnalle koska ne (demonit) joutuu noudattamaan tiettyjä lakeja eikä sen takia pysty suoraan riivaamaan yhtään ketään,koko prosessi tapahtuu vaiheittain."

Nojuu - sinulla on tuossa jonkinlainen ydin.

Riivattuna oleminen: (kreikankielisestä substansiivista daimon [demoni] tulee verbi daimonizo [riivattu] = jonka tarkka käännös on "olla demonien vaikutuksen alainen")

Syy siihen, että joku saattaa antaa tuossa mielessä tilaa, on pääasiassa tahallinen synti. Valehtelusta varastamiseen, tappamisesta petokseen, haureudesta seksiin, joka ei ole puhdasta Jumalan silmien alla. Tahallinen synti on kaikista avoin portti demoneille. Syntiä on myös mennä pelaamaan spiritismiä. Demonien kanssa seurustelu ei ole mikään kevyt teko, eikä varsinkaan turvallinen. Jotkut pitävät Ouija-lautaa Monopoly-lautana ja "pelavat" sitä viihteellisessä mielessä. Jos minä menisin uskovana ihmisenä käyttämään Ouija-lautaa, tai menisin kädestälukijalle, Jumalan suoja katkeaisi siihen paikkaan, koska poikkeaisin Herran osoittamalta tieltä niin jyrkästi. Myönteinen huomionosoitus demoneille on Pyhän Hengen pilkkaa. Joka tapauksessa loukkaa sitä.

Raamatussa on esimerkki ihmisestä, joka on/oli riivattu:

Evankeliumi Matteuksen mukaan 12:43-45 - "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä. Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä, silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan. Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa. Samoin käy tämän pahan sukupolven." Saastainen henki = demoni

Tuo huone kuvastaa meidän ihmisten sisimpäämme - sanotaanhan Raamatussa, että meidän ruumiimme on Pyhän Hengen temppeli.

Minua karmii, että demoni sanoo tuossa vaiheessa, että: "Minä palaan kotiin." Demonit näkevät meidän kehomme eräänlaisena kotina, jonne ne haluavat. Mutta niitten syvimmät motiivit lepää siinä, että ne haluavat meille pahaa, koska me edustetaan Jumalan kuvaa ja ne vihasivat ensin Jumalaa. Sitten vasta meitä.

Kun ihminen pääsee demonista. Sovitaan vaikka, että joku pappi ajaa demonin pois sinusta. Silloin huoneesi on tyhjillään. Selviät riivauksesta ja pääset eheytymään henkisesti. Mutta, demoni palaa ja tuo mukanaan seitsemän vieläkin pahempia henkiä mukanaan ja näkevät huoneesi, joka on lakaistu. Mutta, miksi demoni saataa päästä silloin ihmiseen? Koska huoneesi on tyhjillään! Kun ihminen pääsee demonista - Pyhän Hengen täytyy tulla tilalle! Täytyy pyytää Jeesus sydämeen ja anoa Jumalan suojelusta, ja Hän kyllä sen sinulle sitten suo. Koska olethan sinä silloin Herran lapsi. Jumalaton on ainoastaan Jumalan luomus.. ikävä kyllä.

• hui haamu kirjoitti:

Olis kyllä mielenkiintosta kuulla sun omista kokemuksista :)

Seuraa blogiani. Kerron niistä ajan myötä. :)

• Ristiriitaa ei enää

Otin ko. tatuoinnin sellaiset neljä vuotta sitten. Uudistuin uskossa vähän alle kaksi vuotta sitten. Tatuoinnin otin siis ihmisenä, jolla ei ollut vielä pelastusvarmuutta.

Puhut tästä Raamatunkohdasta:

(Kolmas Mooseksen kirja 19:28 - "Älkää vainajaa surressanne viillelkö itseänne älkääkä tatuoiko mitään merkkejä ihoonne. Minä olen Herra.)

Tällä hetkellä en mene kyseenalaistamaan tuota kohtaa, enkä ole hankkinut uusia tatuointeja. Mutta olen ollut tuosta kohdasta hieman hämillään, koska koko Raamatussa kielletään tatuointien ottaminen ainoastaan yhdessä kohdassa ja se on tuo kohta, missä kielletään tatuointien ottaminen vainajaa surressa. Entäs muuten? Tuo ajatuksen pohjalta en pidä loputtoman kiellettynä sitä, että menee ottamaan tatuoinnin, mutta niin kauan kun tuo on epäselvää - en mene ottamaan uutta tatuointia.

Kiitos vastauksestasi ja juuri tuo Raamatunkohta oli ajatuksena. :)

Huomaan että käytät vuoden 92 Raamatunkäännöstä. Tiedoksesi että kyseinen käännös vilisee virheitä ja suosittelen lämpimästi siirtymistä vanhempiin käännöksiin. Olen saanut sinusta käsityksen että etsit totuutta, kuten minäkin, joten kaikessa rakkaudessa kehoitan.

Itse olen ymmärtänyt ettei Jumala halua meidän ottavan tatuointeja, lävistyksiä tai muullakaan tavalla silpomaan kehoamme. Meidät on luotu Jumalan kuviksi enkä usko että Hänelläkään tatuointeja on :)

Siunausta!

• Ristiriitaa ei enää kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi ja juuri tuo Raamatunkohta oli ajatuksena. :)

Huomaan että käytät vuoden 92 Raamatunkäännöstä. Tiedoksesi että kyseinen käännös vilisee virheitä ja suosittelen lämpimästi siirtymistä vanhempiin käännöksiin. Olen saanut sinusta käsityksen että etsit totuutta, kuten minäkin, joten kaikessa rakkaudessa kehoitan.

Itse olen ymmärtänyt ettei Jumala halua meidän ottavan tatuointeja, lävistyksiä tai muullakaan tavalla silpomaan kehoamme. Meidät on luotu Jumalan kuviksi enkä usko että Hänelläkään tatuointeja on :)

Siunausta!

"Olen saanut sinusta käsityksen että etsit totuutta --- "

Olet käsittänyt aivan oikein.

" --- joten kaikessa rakkaudessa kehoitan."

Teet oikein siinä. Siihen meitä kutsutaankin. Neuvomaan, ohjaamaan ja rakastamaan hengen sisaruksia. Thumbs up siis sinulle oikeasta asenteesta.

"Itse olen ymmärtänyt ettei Jumala halua meidän ottavan tatuointeja --- "

Se on tietenkin harmi, ettei Raamattu puhu kamalasti tatuointien ottamisesta. Mutta yksi, joka voisi viitata siihen, on tämä:

(Ensimmäinen kirje korinttilaisille 6:15 - "Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen ruumiin jäseniä?"

&

19 - "Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli?")

Siinä mielessä en mene ottamaan yhtäkään tatuointia, tai mitään muutakaan, ennen kun tiedän 100 varmasti, että mikä on Herran todellinen tahto niitten suhteen.

"Huomaan että käytät vuoden 92 Raamatunkäännöstä."

Käytän vähän satunnaisia käännöksiä, mutta haluaisin ehdottomasti lukea enemmän käännöstä, joka olisi vähän uskollisempi heprean/kreikan käännöksiin. Englanninkieliset käännökset ovat mielestäni aika paljon lähempänä sitä mitä hepreaksi/kreikaksi haetaan.

"Siunausta!"

Kuten myös :)

• Ilmestyskirjan Setä 999

Kummituksia on, huvituksia on, kaikkea on mitä ei ole voitu todistaa ja mitä ei ole voitu todistaa sitä yhä enenevästi on. Demonit ovat sen sijaan aivan jalostuskelpoinen sopanainen. Mutta älä syö ikänä kummitusta muussaamatta, tarttuu näet haituloita hampaisiin. Siinä se nyt kieli kalpeana katsoo ja vihoittaa, juuri pyytämäni venkeä kummitus. Kun siis pyydät kummitusta, pyydä nätistä ja se usein jopa suostuu. Voit myös tanssia sen kanssa suolla tai vanhassa linnassa. Jos haluat sellaisen kiinni, ota mummoltasi lainaan vanha perhoshaavi ja parsi se umpee. Kiinnipyydettyäsi anna sen marista hetki haavissa ja laita se pikkuveljesi akvaarioon. Älä kuitenkaan hukuta sitä, on paha myöhemmin pyyhkiä niitä vesiä. Yleensäkin toivotan teille loppusyksyjä, jouluja ja kesiä. Käykää aterialle ja pyyhkikää peflettinne etu-ja jälkikäteen, siivoudesta ne yli kaiken villintyvät, pahaiset ajanjäänteet!

• Kummittelija

Mikä todistaa niiden olevan demoneita, eivätkä esimerkiksi kuolleiden sieluja?

• kuolleetkin aaveilee

koska pastorin poika ei usko että kuolleetkin voi kummitella :D

• Kiitos kun kysyit, Kummittelija.

Mennäänpä tämä perusteellisesti läpi:

(Ensimmäinen kirje korinttilaisille 15:44 - " --- Jos kerran on olemassa ajallinen ruumis, on myös hengellinen.")

Suomeksi tuo on käännetty vähän monimutkaisesti, mutta tuo tarkoittaa sitä, että on olemassa tämä maallinen ruumis, jolla olet koneen äärellä. Sen lisäksi sinulla on niin sanottu "hengellinen ruumis". Voit luokitella sen sieluksesi.

Meidän maallinen keho haihtuu aika pian:

(Jaakobin kirje 4:14 - " --- Savu te olette, joka hetkisen näkyy ja sitten haihtuu --- ")

Tuo kohta on pistetty punnittavaksi ikuisuuden kanssa. Meidän elämä maan päällä on todella lyhyt, jos sitä vertaa meidän sielun elämään, joka tulee jatkamaan ikuisesti. Meidän sielu on sen takia ikuinen, koska Jumala loi meidät kuvakseen, joka on kuolematon:

Ensimmäinen Mooseksen kirja 1:27 - "Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen --- "

Kun ihminen kuolee, tämän hengellinen ruumis irtoaa tämän maallisesta ruumiista - eikä lähde vaeltamaan yhtään minnekään; se lähtee suuntaan tai toiseen - eikä niitä suuntia kamalasti ole.

Sen sijaan että lähtisin nyt kamalasti puhumaan paratiisista ja helvetistä, menen suoraan asiaan - Mikä todistaa niiden olevan demoneita, eivätkä esimerkiksi kuolleiden sieluja? Avaan yhden Raamatunkohdan:

(Evankeliumi Luukkaan mukaan 16:19-31 - "Oli rikas mies --- ja päivästä päivään hänen elämänsä oli pelkkää ylellisyyttä ja juhlaa. Mutta hänen porttinsa pielessä virui köyhä Lasarus, täynnä paiseita. Köyhä olisi nälkäänsä halunnut syödä niitä ruokapaloja, joita rikkaan pöydältä putoili. --- Sitten köyhä kuoli --- Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten. Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.' Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa.

Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'

Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon. Minulla on viisi veljeä; hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.' Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.'
        'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.' Mutta Abraham sanoi:

'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'")

Olennaisimmat kohdat - "Meidän välillä on ylitsepääsemätön kuilu." Eli kadotuksesta ei pääse edes paratiisiin, Abraham sanoi loppuun, että: " --- ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista."

• kuolleetkin aaveilee kirjoitti:

@kuolleetkin aaveilee

Itse asiassa - uskoin todella kauan, että se on mahdollista.

Minulla oli aikoinaan aika hyvä kaveri, kutsuttakoon Eeroksi. Tämä puhui aina sen parhaasta ystävästä, Miksusta, joka kuulemma muistutti minua niin paljon. Eero oli puhunut Miksusta sellaiset kaksi päivää, kun sain vasta kuulla, että tämä oli kuollut noin vuosi sitten.
        Miksun kuolemasta alkoi olemaan tasan vuosi aikaa. Eero oli äärimmäisen masentunut silloin. Tämän kännykkäkin meni jotenkin hajalle, joten tämä joutui vaihtaa sim-korttinsa vanhaan luuriin. Viimeinen pisara kai oli silloin se, että tuohon vanhaan kännykkään oli säilynyt Miksun tekstareita. Vanha osoitekirjakin oli, missä oli tämän numero.
        Sinä päivänä kun tasan vuosi Miksun kuolemasta oli tullut täyteen, halusin viedä Eeron ajatukset muualle. Me päätyttiin katsomaan jotakin elokuvaa. Yö oli saapunut ja silloin alkoi tapahtumaan. Eeron luuri alkoi soida. Muistan Eeron ilmeen vielä, kun tämä näytti puhelintaan, siinä luki: "Miksu soittaa". Eero pelästyi tuossa vaiheessa jo aika pahasti, mutta tämä meni sen lisäksi vielä vastaamaan. "Miksu..?" Eero sanoi aika voimattomalla ja pelokkaalla äänellä. Sitten Eero kirosikin aika kovaan ääneen ja pudotti puhelimensa. Eero ei sanonut ihan heti mitä kuuli, mutta me soitettiin samaan numeroon uudestaan ja toisesta päästä kuului ainoastaan: "Tämä numero ei ole käytössä."

Tuon puhelun takana oli demoni. Koska demonit tutkivat meitä meidän koko elämämme ajan, ne ovat tietoisia meidän herkimmistä osa-alueista. Eeron todella herkkä osa-alue oli Miksu. Tuon puhelun jälkeen uskoisi, että Eero olisi ollut ainoastaan peloissaan, mutta tämä katosi yksi yö masennuksen johdosta, soitti minulle ja kertoi tappavansa itsensä. Soitin hätäkeskukseen - Eero löytyi ja tämä vietiin mielisairaalaan.

Miksun ääntä oli imitoinut demoni. Se oli pukeutunut tämän persoonaan ja tehnyt Eeron elämästä helvettiä, kun tämä meni sanomaan sille puhelimessa: "Tuletko tänne?" Nuo olivat Miksun viimeiset sanat Eerolle.

• kuolleetkin aaveilee kirjoitti:

Joten, usko - jos jollakin niin minulla olisi syytä uskoa, että joitakin kuolleita olisi maan päällä kummittelemassa.

Raamattu on silti turvallinen ja luotettava lähde. Jeesus oli historiallinen ihminen, joten Jumalan olemassaolon mahdollisuudetkin nousevat. Samoin Raamatun sisällön aitouskin, joka on Herran sana.

Tiedän tänä päivänä, ettei kukaan muu pysty suojelemaan minua yhtä suuresti, kuin Jumala. Luotan Häneen kaikin tavoin. Onhan Hän demonit luonut. Totuus pahoista hengistä onkin, etteivät ne voi tehdä mitään ilman Jumalan lupaa.

• hui haamu

@kuolleetkin aaveilee

Itse asiassa - uskoin todella kauan, että se on mahdollista.

Minulla oli aikoinaan aika hyvä kaveri, kutsuttakoon Eeroksi. Tämä puhui aina sen parhaasta ystävästä, Miksusta, joka kuulemma muistutti minua niin paljon. Eero oli puhunut Miksusta sellaiset kaksi päivää, kun sain vasta kuulla, että tämä oli kuollut noin vuosi sitten.
        Miksun kuolemasta alkoi olemaan tasan vuosi aikaa. Eero oli äärimmäisen masentunut silloin. Tämän kännykkäkin meni jotenkin hajalle, joten tämä joutui vaihtaa sim-korttinsa vanhaan luuriin. Viimeinen pisara kai oli silloin se, että tuohon vanhaan kännykkään oli säilynyt Miksun tekstareita. Vanha osoitekirjakin oli, missä oli tämän numero.
        Sinä päivänä kun tasan vuosi Miksun kuolemasta oli tullut täyteen, halusin viedä Eeron ajatukset muualle. Me päätyttiin katsomaan jotakin elokuvaa. Yö oli saapunut ja silloin alkoi tapahtumaan. Eeron luuri alkoi soida. Muistan Eeron ilmeen vielä, kun tämä näytti puhelintaan, siinä luki: "Miksu soittaa". Eero pelästyi tuossa vaiheessa jo aika pahasti, mutta tämä meni sen lisäksi vielä vastaamaan. "Miksu..?" Eero sanoi aika voimattomalla ja pelokkaalla äänellä. Sitten Eero kirosikin aika kovaan ääneen ja pudotti puhelimensa. Eero ei sanonut ihan heti mitä kuuli, mutta me soitettiin samaan numeroon uudestaan ja toisesta päästä kuului ainoastaan: "Tämä numero ei ole käytössä."

Tuon puhelun takana oli demoni. Koska demonit tutkivat meitä meidän koko elämämme ajan, ne ovat tietoisia meidän herkimmistä osa-alueista. Eeron todella herkkä osa-alue oli Miksu. Tuon puhelun jälkeen uskoisi, että Eero olisi ollut ainoastaan peloissaan, mutta tämä katosi yksi yö masennuksen johdosta, soitti minulle ja kertoi tappavansa itsensä. Soitin hätäkeskukseen - Eero löytyi ja tämä vietiin mielisairaalaan.

Miksun ääntä oli imitoinut demoni. Se oli pukeutunut tämän persoonaan ja tehnyt Eeron elämästä helvettiä, kun tämä meni sanomaan sille puhelimessa: "Tuletko tänne?" Nuo olivat Miksun viimeiset sanat Eerolle.

Olet oikeassa että demonit voi esiintyä kuolleina omaisina mutta,ei se aina ole sitä (tää on tietenki vaan mun mielipide) että paha vainoo nurkan takana ku omaisia tipahtelee. Itsekkin asunu huoneistossa jossa eleli jonkun naisen henki eikä se koskaan tuntunu mitenkään pahalta,katteli uteliaana vaan sivusta mun ja kavereiden touhuja. Yleensä jos demoni kiinnittää huomionsa johonki ihmiseen niin se kyllä seuraa sitä vaikka muutaisit pois paikasta.

Kerron erään kokemuksen jonka uskon olevan demoninen. (tähän liittyy myös suojelus henki)

Istuin kaverin kämpillä koneella kirjottamassa yhtä tarinaa ja jotenki mulla tuli sellanen olo että kaikki ei nyt oo ihan kohillaan. Huomasin seinällä kasvot ja mä tajusin samantien että se ei ole hyvä vaikka ne kasvot ei näyttäny mitenkään erikoisen pahoilta (tumma viiksekäs mies) mutta se energia vaikutti pahalta.

No kirjottelin siinä enkä kummemmin välittäny siitä "miehestä" kunnes huomasin sivusilmällä että mun vieressä istuu joku vaaleahiuksinen nainen (mä näin sen ihan kokoajan,se ei kadonnu vaikka käänsit pään) ,se vaan istu siinä paikallaan,tästä ei lähteny mitenkään pahaa energiaa joten uskoin sen vaan suojelevan sitä ympäristöä,en tiedä että oliko se mun vai sen mun kaverin suojelija mutta sen ainakin tiedän että se paha energia johtu mun kaverista. (kaveri puhuu usein ku peittoa revitään ja näkyy tummia hahmoja öisin)

Sitte tulee se minkä takia mä uskon että tää ei ollu mitään mielikuvitusta. Kun istuin siinä koneella niin mun vieressä olevan muovilaatikon päältä lentää mun filtteripussi siihen pöydälle ja samaan aikaan kissa saa hirveet sätkyt ja lähtee juoksemaan. Aamulla kun kaveri oli heränny,valittaa että oli nukkunu tosi huonosti ja vetää mulle yhtäkkiä hirveet kilarit ja uhkaa tappaa mut jos en lähe menee sieltä .

Siellä on tämänki jälkeen tapahtunu öisin juttuja ja viimeaikoina ku olen käyny siellä niin parilla viimekerralla siellä on ollu tosi painostava ilmapiiri ja olo on aika voimaton ja väsyttävä. Kerran ku tulin kaverilta omaan kotiin niin mua vaan alko väsyttämään eikä meinannu jaksaa millään nousta sängystä ylös,seuraavana päivänä sain unihalvauksen ja näin tosi ilkeän näköset kasvot edessäni,eikä ne ollu ihmisen kasvot. Voisin jatkaa tätä vaikka kokopäivän mutta en jaksa kirjottaa... Toivottavasti saat selvää tästä,olen huono kirjottaja :)

• hui haamu kirjoitti:

Olet oikeassa että demonit voi esiintyä kuolleina omaisina mutta,ei se aina ole sitä (tää on tietenki vaan mun mielipide) että paha vainoo nurkan takana ku omaisia tipahtelee. Itsekkin asunu huoneistossa jossa eleli jonkun naisen henki eikä se koskaan tuntunu mitenkään pahalta,katteli uteliaana vaan sivusta mun ja kavereiden touhuja. Yleensä jos demoni kiinnittää huomionsa johonki ihmiseen niin se kyllä seuraa sitä vaikka muutaisit pois paikasta.

Kerron erään kokemuksen jonka uskon olevan demoninen. (tähän liittyy myös suojelus henki)

Istuin kaverin kämpillä koneella kirjottamassa yhtä tarinaa ja jotenki mulla tuli sellanen olo että kaikki ei nyt oo ihan kohillaan. Huomasin seinällä kasvot ja mä tajusin samantien että se ei ole hyvä vaikka ne kasvot ei näyttäny mitenkään erikoisen pahoilta (tumma viiksekäs mies) mutta se energia vaikutti pahalta.

No kirjottelin siinä enkä kummemmin välittäny siitä "miehestä" kunnes huomasin sivusilmällä että mun vieressä istuu joku vaaleahiuksinen nainen (mä näin sen ihan kokoajan,se ei kadonnu vaikka käänsit pään) ,se vaan istu siinä paikallaan,tästä ei lähteny mitenkään pahaa energiaa joten uskoin sen vaan suojelevan sitä ympäristöä,en tiedä että oliko se mun vai sen mun kaverin suojelija mutta sen ainakin tiedän että se paha energia johtu mun kaverista. (kaveri puhuu usein ku peittoa revitään ja näkyy tummia hahmoja öisin)

Sitte tulee se minkä takia mä uskon että tää ei ollu mitään mielikuvitusta. Kun istuin siinä koneella niin mun vieressä olevan muovilaatikon päältä lentää mun filtteripussi siihen pöydälle ja samaan aikaan kissa saa hirveet sätkyt ja lähtee juoksemaan. Aamulla kun kaveri oli heränny,valittaa että oli nukkunu tosi huonosti ja vetää mulle yhtäkkiä hirveet kilarit ja uhkaa tappaa mut jos en lähe menee sieltä .

Siellä on tämänki jälkeen tapahtunu öisin juttuja ja viimeaikoina ku olen käyny siellä niin parilla viimekerralla siellä on ollu tosi painostava ilmapiiri ja olo on aika voimaton ja väsyttävä. Kerran ku tulin kaverilta omaan kotiin niin mua vaan alko väsyttämään eikä meinannu jaksaa millään nousta sängystä ylös,seuraavana päivänä sain unihalvauksen ja näin tosi ilkeän näköset kasvot edessäni,eikä ne ollu ihmisen kasvot. Voisin jatkaa tätä vaikka kokopäivän mutta en jaksa kirjottaa... Toivottavasti saat selvää tästä,olen huono kirjottaja :)

En halua olla ilkeä, mutta sinun käsitys demoneista lepää mielipiteesi varassa. Minun mielipiteeni lepää Raamatun, Jumalan sanan varassa, jota en kyseenalaista.

Mikäli puhut totta - olet kokenut jotakin poikkeavaa. On aika harvinaista, jos ihminen menee näkemään pahoja henkiä, koska näitten täytyy mennä Jumalan hyväksynnän läpi.

" --- mutta,ei se aina ole sitä (tää on tietenki vaan mun mielipide) että paha vainoo nurkan takana ku omaisia tipahtelee --- "

Niin, tietenkin. Olet oikeassa - ei demonit vainoo nurkan takana aina kun ihminen kuolee; demonit vainoo kaikkialla. Se täytyy tietenkin määrellä, että mitä "vainoaminen" tarkoittaa. Koska on monenlaisia eri laatuja, mitä pahat henget tekevät. Yksi ja tavallista harvinaisempi on se, että ne menevät näyttäytymään sinulle ja pelottelevat sinua.

"Yleensä jos demoni kiinnittää huomionsa johonki ihmiseen niin se kyllä seuraa sitä vaikka muutaisit pois paikasta."

Demoni ei seuraa sinua sen mukaan, mitä menet paikkaan missä saattaa olla demoni. Demonit seuraavat meitä kaikkialle. Siitä päivästä saakka, kun me synnytään. Miksi? Koska nämä tutkivat meitä päivittäin. Ne tutkivat tarkoin minkälaisia ihmisiä me ollaan - mitä ollaan menty läpi - mitkä ovat meidän heikkoudet? Ne tekevät tuota siitä syystä, jotta ne voisivat käyttää sitä meitä vastaan.

" --- kunnes huomasin sivusilmällä että mun vieressä istuu joku vaaleahiuksinen nainen --- "

Mikäli tunsit täydellisen levon, etkä pelännyt katsoa sitä, vaikka tämä siinä olikin, niin todennäköisesti on kyse Enkelistä. Kyllä. Eikä minun ole vaikea uskoa sitä, koska mikäli Jumala on sallinut sinun nähdä pahan hengen kasvot, kyllä Herra saattaa haluta myös antaa sinun nähdä Enkelinkin.

• hui haamu kirjoitti:

"Itsekkin asunu huoneistossa jossa eleli jonkun naisen henki eikä se koskaan tuntunu mitenkään pahalta,katteli uteliaana vaan sivusta mun ja kavereiden touhuja."

Tuohon täytyy sanoa vielä, etten alunperinkään usko, että tuossa oli kyseessä mikään hyvä henki. Se, että sinä et tunne niitä kohtaan aina uhkaavia tunteita, ei tarkoita sitä, etteikö niillä olisi pahoja tarkoituksia meitä ihmisiä kohtaan. Ne tuntevat meitä kohtaan ainoastaan negatiivisia, vihamielisiä tunteita. Ne ovat kuin itse paholainen:

(Ensimmäinen Pietarin kirje 5:8 - "Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.")

• hui haamu

En halua olla ilkeä, mutta sinun käsitys demoneista lepää mielipiteesi varassa. Minun mielipiteeni lepää Raamatun, Jumalan sanan varassa, jota en kyseenalaista.

Mikäli puhut totta - olet kokenut jotakin poikkeavaa. On aika harvinaista, jos ihminen menee näkemään pahoja henkiä, koska näitten täytyy mennä Jumalan hyväksynnän läpi.

" --- mutta,ei se aina ole sitä (tää on tietenki vaan mun mielipide) että paha vainoo nurkan takana ku omaisia tipahtelee --- "

Niin, tietenkin. Olet oikeassa - ei demonit vainoo nurkan takana aina kun ihminen kuolee; demonit vainoo kaikkialla. Se täytyy tietenkin määrellä, että mitä "vainoaminen" tarkoittaa. Koska on monenlaisia eri laatuja, mitä pahat henget tekevät. Yksi ja tavallista harvinaisempi on se, että ne menevät näyttäytymään sinulle ja pelottelevat sinua.

"Yleensä jos demoni kiinnittää huomionsa johonki ihmiseen niin se kyllä seuraa sitä vaikka muutaisit pois paikasta."

Demoni ei seuraa sinua sen mukaan, mitä menet paikkaan missä saattaa olla demoni. Demonit seuraavat meitä kaikkialle. Siitä päivästä saakka, kun me synnytään. Miksi? Koska nämä tutkivat meitä päivittäin. Ne tutkivat tarkoin minkälaisia ihmisiä me ollaan - mitä ollaan menty läpi - mitkä ovat meidän heikkoudet? Ne tekevät tuota siitä syystä, jotta ne voisivat käyttää sitä meitä vastaan.

" --- kunnes huomasin sivusilmällä että mun vieressä istuu joku vaaleahiuksinen nainen --- "

Mikäli tunsit täydellisen levon, etkä pelännyt katsoa sitä, vaikka tämä siinä olikin, niin todennäköisesti on kyse Enkelistä. Kyllä. Eikä minun ole vaikea uskoa sitä, koska mikäli Jumala on sallinut sinun nähdä pahan hengen kasvot, kyllä Herra saattaa haluta myös antaa sinun nähdä Enkelinkin.

Ei mulla ole tarvetta valehdella :) Mä luotan kyllä paljon mielummin omaan sisäiseen ääneeni kun raamatun sanaan joka aiheuttaa liikaa ristiriitoja ja sitä käytetään liikaa hallitsemiseen tietyissä piireissä.

"""olet kokenut jotakin poikkeavaa. On aika harvinaista, jos ihminen menee näkemään pahoja henkiä, koska näitten täytyy mennä Jumalan hyväksynnän läpi."""

Mä koen aina sillon tällön jotain poikkeavaa,raamattua lukeva ihminen ei sitä aina ymmärrä. Ei tarvitsekkaan koska,jokaisella on oikeus/vapaus olla mikä on :)

"""Demoni ei seuraa sinua sen mukaan, mitä menet paikkaan missä saattaa olla demoni. Demonit seuraavat meitä kaikkialle. Siitä päivästä saakka, kun me synnytään"""

Tähän en edes halua vastata koska se menee vaa ihan turhaks kiistelyks :)

"""Mikäli tunsit täydellisen levon, etkä pelännyt katsoa sitä, vaikka tämä siinä olikin, niin todennäköisesti on kyse Enkelistä. Kyllä. Eikä minun ole vaikea uskoa sitä, koska mikäli Jumala on sallinut sinun nähdä pahan hengen kasvot, kyllä Herra saattaa haluta myös antaa sinun nähdä Enkelinkin."""

Mä en tuntenu mitään rauhaa mutta en myöskään pelännyt,aistin ja näin sen vaan niinkun sen miehenkin. Ihmiset näkee näitä ilman jumalaakin,ei siihen tarvitse mitään muuta ku yliherkkyyttä ja mä olin sillon erityisen yliherkkä (tietystä syystä mitä en tässä kerro) :)

• hui haamu

"Itsekkin asunu huoneistossa jossa eleli jonkun naisen henki eikä se koskaan tuntunu mitenkään pahalta,katteli uteliaana vaan sivusta mun ja kavereiden touhuja."

Tuohon täytyy sanoa vielä, etten alunperinkään usko, että tuossa oli kyseessä mikään hyvä henki. Se, että sinä et tunne niitä kohtaan aina uhkaavia tunteita, ei tarkoita sitä, etteikö niillä olisi pahoja tarkoituksia meitä ihmisiä kohtaan. Ne tuntevat meitä kohtaan ainoastaan negatiivisia, vihamielisiä tunteita. Ne ovat kuin itse paholainen:

(Ensimmäinen Pietarin kirje 5:8 - "Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.")

""" Ne tuntevat meitä kohtaan ainoastaan negatiivisia, vihamielisiä tunteita. Ne ovat kuin itse paholainen:"""

Kyllä :) sitähän ne edustaa,negatiivisuutta. Ja kyllä mä sen vuoden aikana olisin tajunnu jos siinä paikassa olis jotain pahaa. :)

• hui haamu

suosittelen katsomaan kyseisen neidon videoita https://www.youtube.com/user/ArloPunkgirl

• hui haamu kirjoitti:

Ei mulla ole tarvetta valehdella :) Mä luotan kyllä paljon mielummin omaan sisäiseen ääneeni kun raamatun sanaan joka aiheuttaa liikaa ristiriitoja ja sitä käytetään liikaa hallitsemiseen tietyissä piireissä.

"""olet kokenut jotakin poikkeavaa. On aika harvinaista, jos ihminen menee näkemään pahoja henkiä, koska näitten täytyy mennä Jumalan hyväksynnän läpi."""

Mä koen aina sillon tällön jotain poikkeavaa,raamattua lukeva ihminen ei sitä aina ymmärrä. Ei tarvitsekkaan koska,jokaisella on oikeus/vapaus olla mikä on :)

"""Demoni ei seuraa sinua sen mukaan, mitä menet paikkaan missä saattaa olla demoni. Demonit seuraavat meitä kaikkialle. Siitä päivästä saakka, kun me synnytään"""

Tähän en edes halua vastata koska se menee vaa ihan turhaks kiistelyks :)

"""Mikäli tunsit täydellisen levon, etkä pelännyt katsoa sitä, vaikka tämä siinä olikin, niin todennäköisesti on kyse Enkelistä. Kyllä. Eikä minun ole vaikea uskoa sitä, koska mikäli Jumala on sallinut sinun nähdä pahan hengen kasvot, kyllä Herra saattaa haluta myös antaa sinun nähdä Enkelinkin."""

Mä en tuntenu mitään rauhaa mutta en myöskään pelännyt,aistin ja näin sen vaan niinkun sen miehenkin. Ihmiset näkee näitä ilman jumalaakin,ei siihen tarvitse mitään muuta ku yliherkkyyttä ja mä olin sillon erityisen yliherkkä (tietystä syystä mitä en tässä kerro) :)

"Mä luotan kyllä paljon mielummin omaan sisäiseen ääneeni kun raamatun sanaan joka aiheuttaa liikaa ristiriitoja ja sitä käytetään liikaa hallitsemiseen tietyissä piireissä."

1. Mitä tarkoitat sisäisellä äänelläsi, tarkalleen?
        2. Mikäli puhut lahkoista - ne eivät ole Jumalasta muutenkaan. Tarkenna siis, jos haluat.

" --- raamattua lukeva ihminen ei sitä aina ymmärrä."

En kiellä sitä, että olisit voinut nähdä jotakin. Minua kiinnostaa enemmän Jumalan motiivit, että minkä vuoksi Hän antoi sinun nähdä ne. Koska demonit ei voi tehdä mitään ilman Jumalan hyväksyntää. Siinä mielessä ne ovat aika kyvyttömiä. Mutta jos ihminen antaa niille aivan itse tilaa, kuten spiritismin kautta - se on aika hölmöä. Koska en tiedä kuinka paljon Jumala suojelee ihmistä sellaisessa tilanteessa, missä ihminen on tahallisesti ajatunut tilanteeseen, joka edustaa okkultismin yksiä pimeimpiä puolia.

"Tähän en edes halua vastata koska se menee vaa ihan turhaks kiistelyks"

Vältän itsekin sellaisia. Se on ihan Raamatullista:

Toinen kirje Timoteukselle - "Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja."

Sen takia pyrkinkin rakentavaan keskusteluun, enkä halua olla mitenkään ilkeä :)

"Ihmiset näkee näitä ilman jumalaakin,ei siihen tarvitse mitään muuta ku yliherkkyyttä ja mä olin sillon erityisen yliherkkä (tietystä syystä mitä en tässä kerro) :)"

Jaa, no en usko että näkevät. Onhan Jumala nekin luonut. Jos näin ei olisi, ei niitä edes olisi kenenkään silmien alla. Mutta, mikäli ei ole osa Jumalan ruumista (Hänen oma, toisin sanoen) ja näkee niitä silti, senkin täytyy mennä Hänen hyväksynnän läpi. Siinä mielestäni Hänen rakkautensa näkyy meitä kaikkia kohtaan.

Jumala loi sinusta herkän. Ja jos siihen liittyy jokin tapahtuma, minkä vuoksi olet "yliherkkä", niin ei sinun toki tarvitse kertoa. :) Olen minäkin herkkä. Ja ns. yliherkkä tietyistä tapahtumista minun elämässäni. Mm. usein kun itkin lapsena, siihen ei liittynyt mitään turvallisia muistoja, koska saatoin olla koulun luokan edessä opettajan itketettävänä. Joten, jos elämäni aikana saattaa tulla tilanne, jolloin menen herkäksi, syystä tai toisesta - en yleensä kykene itkemään, koska minulle tulee silloin turvaton olo. Tuntuu siis siltä, ettei minun olisi luonnollista itkeä.

• Kummittelija

Hmm... Ehkei pääse takaisin, mutta lähteekö meistä kaikki sinne?

• "Ehkei pääse takaisin, mutta lähteekö meistä kaikki sinne?"

Me ollaan kaikki Jumalan luomuksia, joilla on oma ajallinen ruumis ja hengen ruumis. Meidän maallinen ruumis tekee kuolemaa siitä päivästä saakka, kun me synnytään - meidän jokaisen keho kuolee jossakin vaiheessa.

(Ensimmäinen Mooseksen kirja 1:27 - "Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi Hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi Hän loi heidät.")

Millä tavalla me edustetaan ihmisinä Jumalan kuvaa? Luomaton Jumala, joka on ikuinen, teki näin: "Ja minä, Herra Jumala, muovasin ihmisen maan tomusta ja henkäisin hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen; ja ihmisestä tuli elävä sielu --- " Tuo sielu edustaa jo aika voimakkaasti Jumalan kuvaa, koska se on ikuinen. Ja Raamattu pistää selväksi, että meidän sielun määränpää ei ole täällä maan päällä - se jatkaa olemista muualla. Ihminen päättää itse, että missä.

Mikä koskee sitten demoneja:

Kerron tuosta aika paljon tässä merkinnässä. Ottakaa siis selvää:

http://demoninmetsastajanpaivakirja.blogspot.fi/2014/11/demoni-daimon-osa-1.html

Teen tuohon jatkoa.

Demonit ovat langenneita Enkeleitä. Niillä on oma aikansa tässä maailmassa, joka päättyy siihen, kun maailmakin loppuu. Puhutaan siis niitten määräajasta. Kadotus, liekehtivät meri, olikin alunperin luotu niille, ei ihmisille.

Enkä pidä kysymystäsi typeränä. Typerämpää on mielestäni olla kysymättä.

• Kummittelu

"Ehkei pääse takaisin, mutta lähteekö meistä kaikki sinne?"

Me ollaan kaikki Jumalan luomuksia, joilla on oma ajallinen ruumis ja hengen ruumis. Meidän maallinen ruumis tekee kuolemaa siitä päivästä saakka, kun me synnytään - meidän jokaisen keho kuolee jossakin vaiheessa.

(Ensimmäinen Mooseksen kirja 1:27 - "Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi Hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi Hän loi heidät.")

Millä tavalla me edustetaan ihmisinä Jumalan kuvaa? Luomaton Jumala, joka on ikuinen, teki näin: "Ja minä, Herra Jumala, muovasin ihmisen maan tomusta ja henkäisin hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen; ja ihmisestä tuli elävä sielu --- " Tuo sielu edustaa jo aika voimakkaasti Jumalan kuvaa, koska se on ikuinen. Ja Raamattu pistää selväksi, että meidän sielun määränpää ei ole täällä maan päällä - se jatkaa olemista muualla. Ihminen päättää itse, että missä.

Mikä koskee sitten demoneja:

Kerron tuosta aika paljon tässä merkinnässä. Ottakaa siis selvää:

Teen tuohon jatkoa.

Demonit ovat langenneita Enkeleitä. Niillä on oma aikansa tässä maailmassa, joka päättyy siihen, kun maailmakin loppuu. Puhutaan siis niitten määräajasta. Kadotus, liekehtivät meri, olikin alunperin luotu niille, ei ihmisille.

Enkä pidä kysymystäsi typeränä. Typerämpää on mielestäni olla kysymättä.

Kieltäydyn periaatteesta avaamasta blogiasi. Hanki katselukertoja jollain muulla tavalla.

Ja minä kirjoitin, ettei sinun tarvitse vastata kysymykseeni, jonka käsititkin väärin. Olen kyllä lukenut luomiskertomuksen.

Raamatun kirjoittamisen aikoihin epilepsia tms. on monesti diagnosoitu demonin aiheuttamaksi. Saastaisesta hengestä puhuminen kuulostaa sitten siltä, että olisi olemassa myös ei-saastaisia henkiä. Ja henki viittaa mielestäni kuolleeseen... Rumasti sanottuna: En usko. Asiaa ei paranna se, että tuputat blogiasi koko ajan ---> Nyt olemme Suolistossa, emme Blogspotissa.

• Kummittelija
        Kummittelu kirjoitti:

Kieltäydyn periaatteesta avaamasta blogiasi. Hanki katselukertoja jollain muulla tavalla.

Ja minä kirjoitin, ettei sinun tarvitse vastata kysymykseeni, jonka käsititkin väärin. Olen kyllä lukenut luomiskertomuksen.

Raamatun kirjoittamisen aikoihin epilepsia tms. on monesti diagnosoitu demonin aiheuttamaksi. Saastaisesta hengestä puhuminen kuulostaa sitten siltä, että olisi olemassa myös ei-saastaisia henkiä. Ja henki viittaa mielestäni kuolleeseen... Rumasti sanottuna: En usko. Asiaa ei paranna se, että tuputat blogiasi koko ajan ---> Nyt olemme Suolistossa, emme Blogspotissa.

*Siis Kummittelija olen. En osaa kirjoittaa.

• Kummittelu kirjoitti:

"Kieltäydyn periaatteesta avaamasta blogiasi."

Sinun valintasi :)

"Saastaisesta hengestä puhuminen kuulostaa sitten siltä, että olisi olemassa myös ei-saastaisia henkiä."

Sinun täytyy huomata, että heprean/kreikan kielellä puhutaan Raamatussa kahdesta hengestä daimon ja daimonion. Molemmat on käännetty yhdeksi, joka on demoni. Ja sitä se onkin. Alkukantaisien Kirjoituksien mukaan oletuksesi ei siis pidä paikkaansa, että kyseessä olisi kuollut henki.

"Asiaa ei paranna se, että tuputat blogiasi koko ajan --- "

En ole ihan varma päätekö täällä tuo "tuputtaminen", kun täällä ei voi käydä kunnon keskustelua, jossa olisi kunnon vuorovaikutus. Jos et halua, et lue. :) Siunaukset sinulle, "Kummittelu".

• jaakob1

pastorin pojan olisi hyvä tiedostaa eräs asia. Olet kertonut, että olet uudistunut uskossa. Yllättävän moni uskoon tullut kuvittelee saaneensa Jumalalta tehtäväkseen puhua ja taistella pahoja henkiä vastaan.
      Olen tavannu monia nuoria, jotka ovat tähän leikkiin ryhtyneet ja karille uskossaan joutuneet.
      Vaikka tarkoituksesi on ehkä hyvä niin sinun kannattaisi todella varoa, mitä teet ja puhut.
      Sinun ajatuksesi liikkuu vaarallisen paljon demoneiden ympärilllä.
      Tiedostathan sen, että tuota toimintaasi voitaisiin pitää jopa vaarallisena? Koet olevasi vahva uskossa mutta tuo varmuus voi olla myös ansa. Keskity enemmän Jumalaan kuin pahaan.

Koet ehkä olevasi Jumalan soturi.... Uskalatko puhua näistä asioista seurakunnassa? Uskoisin, että et välttämättä kovinkaan paljoa.

Tiedän yhdenkin sananpalvelijan, joka harrasti manauksia ja oli työssään omien sanojensa mukaan hyvinkin menestyksellinen. Hänen kanssaan keskustelut meni aina demoneihin ja pahaan.

Ymmärrätköhän todella mitä teet? Vaikka sanomasi on näennäisesti Raamatullinen niin oletko mietinyt koskaan, mikä sinut tähän "venäläiseen rulettiin" on ajanut? Paha on ovela ja voi johdattaa sinut tätä kautta syviin vesiin.
      Oletko miettinyt siä, että jatkuva puheesi tällä palstalla voisi johdattaa jotkut jopa kokeilemaan spiritismiä? Jos se tapahtuu sinun puheidesi johdosta niin muistuttaisin siitä, että olet tuolloin osa syyllinen.

• Aloitetaanpa tästä:

"Sinun ajatuksesi liikkuu vaarallisen paljon demoneiden ympärilllä."

Minua kiinnostaa tietää, että mistä sinä tiedät missä minun ajatukset kulkevat?

Arvostan että kannat huolta. Näytät olevan Hengen sisaruksia. Niihin ei täällä "Kummittelu" -osastolla törmää kamalasti.

Käsitän, että moinen käsitys voi herää minusta helposti, etten muuta tekisi, kuin olisi tällä palstalla ja kirjoittelisin blogiani. Mutta ihan vain tiedoksesi - elämäni ei pyöri vain ja ainoastaan tämän aiheen ympärillä. Tavoitteeni on ylläpitää suhdetta Jumalaan ja Jeesukseen ja oppia tuntemaan totuus, Hänessä. Tavoittelen myös täydellistä alamaisuutta Jumalan edessä. Se mitä "Pastorin Pojasta" näkyy näillä palstoilla, ei kulje ainoastaan tällä osastolla. Pyörin "Raamattu" -palstallakin ja käyn keskusteluja sielläkin, jotka poikkeavat aiheesta todella paljon. Minun lempiaiheita - Jumalan rakkaus, armo ja Evankeliumi.

"Yllättävän moni uskoon tullut kuvittelee saaneensa Jumalalta tehtäväkseen puhua ja taistella pahoja henkiä vastaan."

Blogin nimi on kyllä herättänyt paljon harhakäsityksiä. En taistelemalla taistele yhtäkään pahaa henkeä vastaan. En etsi niitä ja välttelen kaikkea ns viihteellistä paranormaali sekoilua jne.
        Totuus on, etten usko tämän olevan mikään lopullinen osa-alue kutsumustani. Tämä on vain pieni murto-osa minun tehtävääni. Minun tehtäväni ulottuu enemmän Evankeliumin ja opettamisen puolelle.

"Oletko miettinyt siä, että jatkuva puheesi tällä palstalla voisi johdattaa jotkut jopa kokeilemaan spiritismiä?"

Jos tutkisit tarkemmin näitä keskusteluja - todellisuudessa minä olen se, joka varoittaa niistä. Mikäli näiltä palstoilta löytyy keskustelunavaus, jossa lietsotaan spiritismiä - pyrin mennä ja varoittaa niistä. Tuo minun blogi onkin juuri sitä varten, että olisi olemassa turvallinen ja hengellinen keino lukea tästä aiheesta. Minun teksti pohjautuukin Raamatun tuntemiseen, eikä mediaan tai mihinkään muuhun poppamiehiin.

"Uskalatko puhua näistä asioista seurakunnassa? Uskoisin, että et välttämättä kovinkaan paljoa. --- Tiedän yhdenkin sananpalvelijan, joka harrasti manauksia ja oli työssään omien sanojensa mukaan hyvinkin menestyksellinen. Hänen kanssaan keskustelut meni aina demoneihin ja pahaan."

En ole ihan varma kumpaa mieltä nyt lopulta sitten olet - asiasta puhumisen puolesta, vai sitä vastaan.

Mutta - puhuisin aiheesta, kyllä. Ei mitään ongelmaa. Silti se, mitä sinä et minusta tiedä, on että avaan suutani tästä aiheesta ainoastaan silloin, kun siihen on tarvetta. En siis kamalan kevyistä syistä. Eikä minun puheet johda helposti demoneihin. Minä tykkään puhua Jumalan armosta, rakkaudesta ja johdatuksesta. Vaikka porukka onkin puhunut pahoista hengistä sun muista, useammiten minusta on tuntunut siltä, että suuni avaaminen saattaisi olla turhaa, koska en pidä tätä mitenkään viihteellisenä. Ja sellaiseksi se olisi saattanut mennä.

Jos olisit tiennyt vähän enemmän minusta, ehkä et olisi mennyt tulkitsemaan minua ihmisenä:

"Koet ehkä olevasi Jumalan soturi...."

Jaakobin kirje 2:9 - "mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia."

Viimeiseksi:

"Keskity enemmän Jumalaan kuin pahaan."

Niin kuin edellä on jo käynyt ilmi - mistä sinä tarkalleen tiedät, että kuinka paljon minä vietän aikaa Jumalan kanssa? Minulla on blogissani 3 merkintää - ei 300.

Mutta vain sinun tiedoksesi - hyvä ja paha on Jumalan täydellisessä hallinassa. Olen tutkinut Raamatun pohjalta pahaakin, jonka kautta olen löytänyt Jumalaa sitäkin enemmän. Ja se on vahvistanut ainoastaan minun uskoani Häneen.

Mutta hei - arvostan varoituksen sanojasi. Pidän ne mielessä.

• Anonyymi

Demoneila on kyllä voima voima tuhota Lilith on yksi demoneista joka pystyy tuhoamaan jumalat paitsi helvetin jumalat koska Lilith on yli-demoni!!!!!!! Saatana tappaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      57
      3185
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2911
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2729
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1827
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1081
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      981
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      829
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      822
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      820
    Aihe