Täytyykö ulkomaisesta säästötilistä kertynyt korko ilmoittaa Suomen verottajalle vuosittain, vaikka korkoa ei nostaisikaan?
Korkotodistuksissa lukee, että Nordax ja TF Bank ilmoittavat verotiedot Ruotsin veroviranomaisille, joka puolestaan ilmoittaa maksetuista koroista tarkkailutiedot Suomen verottajalle. Ymmärtäisin tämän niin, että Suomen verottajalla pitäisi siis olla kyseiset korkotiedot tiedossa, mutta omassa veroilmoituksessani niitä ei näkynyt. Käytännössähän raha ei kuitenkaan ole käytettävissä ennen kuin sen nostaa omalle tililleen, joten näkyvätkö korot vasta sinä vuonna, kun säästötililtä tehdään nostoja? Vai olenkohan nyt mokannut, kun en ole itse tajunnut asiaa korjata?
Säästötilin korkojen ilmoittaminen
Tallettaja
2
225
Vastaukset
- twainffs
Itse ilmoitetaan. Vero.fi kannattaa vilkaista. Muistaakseni kuuluu lähdeveron piiriin. Eihän mitään talletusta nosteta aina vaikka se verotettavaa on. Sama pätee määräaikaisiin talletuksiin.
- Amatoori
Itselläni täysin samanlainen tilanne eli Nordax pankissa ja Tf-pankissa tili olen vain laittanut niihin rahaa, mutta en nostanut. Tilit olleet jo useamman vuoden mutta nyt vasta olen havahtunut että pitäisi ehkä verottajalle ilmoittaa. Onko kellään tietoa miten edetä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1835047Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,214440Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993127Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2563007Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432912- 522521
- 271929
- 421812
- 701780
- 221777