2014-11-16 13:00 -1, ennuste -3
http://eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/tanaan.html
Ovatko seurakuntanörtit onnistuneet...
Nyt menee ek:lla huonosti;-D
11
165
Vastaukset
- Vata-ajattelija
Vapaa-ajattelijoiden toimistolla siivooja oli sammuttanut valot sähkökeskuksen pääkytkimestä. Näin ollen sähköt katkesivat myös eroakirkosta-serveriltä. Onneksi Jorin kännykkään tuli asiasta välittömästi Thingsee-hälytys ja asia saatiin kuntoon. Nyt vielä selvitellään siivouspalvelufirman kanssa, oliko kyseinen siivooja mahdollisesti kristitty. Mikäli oli, asia saatetaan poliisin tutkittavaksi.
a) Vapaa-ajattelijain toimistolla ei työskentele siivoojaa.
b) Eroakirkosta.fi palvelin ei myöskään ole vapaa-ajattelijain toimistolla Helsingissä. Käsittääkseni se majailee Tampereella.
- Kirkontorjuntanörtti
Kyseessä on palvelunestohyökkäys eroakirkosta-sivuston palvelimelle. Hyökkäys on jatkunut jo toista tuntia. Verkko-osoitteiden mukaan hyökkäys tulee Kaarinan suunnalta. Samalla seudulla on ennekin harjoitettu hieman epämääräistä kampanjointia eroakirkosta-palvelua kohtaan. Kyseessä voi myös olla kaapattujen koneiden käyttäminen, jolloin hyökkääjän todellinen henkilöllisyys on vaikeampi selvittää.
- FUCKIFUUU
Kaikki tietävät että kirkko kaatuu joka tapauksessa. Jokainen ihminen joka on kirkon jäsen tukee ihmisoikeusloukkauksia, valtiosensuuria, kansalaisoikeuksien rajoittamista sekä uskonnonvapautta. Lisäksi he vastustavat demokratiaa ja tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta.
Mielenkiintoista kuulla Jorilta oliko jotain vialla vai ei, ja jos oli niin mitä. Vai onko aloitus kristityn saastainen valhe.Hei.
Nämä ovat niitä uskonasioita, nämäkin :) Ei kukaan meistä voi tietää kirkolle kuuluu esimerkiksi 50 vuoden kuluttua, tai sadan tai vaikkapa 5 vuoden. Kirkolla ja kristityillä ja uskovilla on ollut kautta historian erilaisia ja monenlaisia vaiheita. Se on elämää. Kirkko ja usko ja seurakunta on, niinkauan kuin Jumala hyväksi näkee.
Ystävällisesti,
Pirkko-pappi- näin sen näin
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Hei.
Nämä ovat niitä uskonasioita, nämäkin :) Ei kukaan meistä voi tietää kirkolle kuuluu esimerkiksi 50 vuoden kuluttua, tai sadan tai vaikkapa 5 vuoden. Kirkolla ja kristityillä ja uskovilla on ollut kautta historian erilaisia ja monenlaisia vaiheita. Se on elämää. Kirkko ja usko ja seurakunta on, niinkauan kuin Jumala hyväksi näkee.
Ystävällisesti,
Pirkko-pappiSuunta on selvä ja ainoastaan vauhtia emme tarkasti tiedä.
Kirkolla on aikaa sopeutua tilanteeseen, eri asia, miten se aikansa hyödyntää. - Iso-Akseli
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Hei.
Nämä ovat niitä uskonasioita, nämäkin :) Ei kukaan meistä voi tietää kirkolle kuuluu esimerkiksi 50 vuoden kuluttua, tai sadan tai vaikkapa 5 vuoden. Kirkolla ja kristityillä ja uskovilla on ollut kautta historian erilaisia ja monenlaisia vaiheita. Se on elämää. Kirkko ja usko ja seurakunta on, niinkauan kuin Jumala hyväksi näkee.
Ystävällisesti,
Pirkko-pappiKyllä kirkon kohtalo on kiveen kirjoitettu. Perisynnin ja puupenkkien aikakausi on peruuttamattomasti ohi. Kirkon oppi on kirkkolaissa sementoitu keskiaikaan ja opin korjaaminen on tehty enemmistösäännöksin mahdottomaksi. Naispappeus karkoittaa seurakunnista miehet ja miesten puuttuminen lopulta naisetkin. Vain kourallinen eläkeläisiä jaksaa katsoa kortit loppuun asti, kun kerran on koko elämänsä ajan taivas- ja hautapaikkaa maksanutkin. Lopulta eläkevastuu vie uppoavan laivan syvyyksiin.
- 1 + 2
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Hei.
Nämä ovat niitä uskonasioita, nämäkin :) Ei kukaan meistä voi tietää kirkolle kuuluu esimerkiksi 50 vuoden kuluttua, tai sadan tai vaikkapa 5 vuoden. Kirkolla ja kristityillä ja uskovilla on ollut kautta historian erilaisia ja monenlaisia vaiheita. Se on elämää. Kirkko ja usko ja seurakunta on, niinkauan kuin Jumala hyväksi näkee.
Ystävällisesti,
Pirkko-pappiNiin, emmehän todellakaan 'tiedä' juuri mitään tulevaisuudesta, mutta silti voimme ennakoida erinäisiä asioita kohtuullisen hyvin.
Kirkon alamäki on niin varma, että sitä voidaan pitää varmana asiana. Tämän alamäen myös Kirkon tutkimuskeskuskin pitää varmana, vain laskun jyrkkyysaste on tietenkin hieman auki;-D
Milloin nuo isommat lovet kirkon jäsenmäärään tulee, on myös auki, mutta selvää on että tulee ainakin pari todella pahempaa kohtaa kirkon tiellä: 1) kun ruvetaan vakavasti keskustelemaan kirkon oikeudesta periä jäsenmaksunsa verona ja 2) kun kirkon viranomaisasemasta ruvetaan keskustelemaan.
Nuo massaeropiikit saavat Homoillan tuntumaaan mukavalta kevättuulahdukselta Kirkon kannalta.
Ehditkö eläkkeelle ajoissa?
Tätä pohtii jo aika moni pappi. kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Hei.
Nämä ovat niitä uskonasioita, nämäkin :) Ei kukaan meistä voi tietää kirkolle kuuluu esimerkiksi 50 vuoden kuluttua, tai sadan tai vaikkapa 5 vuoden. Kirkolla ja kristityillä ja uskovilla on ollut kautta historian erilaisia ja monenlaisia vaiheita. Se on elämää. Kirkko ja usko ja seurakunta on, niinkauan kuin Jumala hyväksi näkee.
Ystävällisesti,
Pirkko-pappiOlen ehdottomasti samaa mieltä. Mitäpä väliä sillä on kuinka nopeasti kirkon jäsenistö vähenee. Nyt jo kirkkoon kuuluu vain 75 prosenttia kansalaisista ja Helsingin seudulla joissakin seurakunnissa vain puolet väestöstä. Siis perusteet kirkon erikoisasemaan yhteiskunnassa ovat kadonneet.
Kirkkoa pitäisi kohdella tasavertaisesti kaikkien muiden yhdistysten tavoin. Eli jos yhdistyksellä on museoviraston suojelema rakennus, yhdistyksen pitää huoltaa se museoviraston määräysten mukaisesti, jäsenmaksuilla rahoittaen. Mikäli ei siihen pysty, pitää hankkiutua eroon rakennuksesta. Tietenkin ostaja joutuu vastaavasti kunnioittamaan samoja sääntöjä.
Hautaustoimi pitää kilpailuttaa, niinkuin kaikki muutkin tehtävät yhteiskunnassa. Väestökirjanpito ja verotusoikeus samalle tasolle kuin kaikilla muillakin yhdistyksillä.
Kirkko on keinotellut itselleen erikoisaseman, eikä varmaankaan luovu siitä ennen kuin riittävän moni on eronnut. Ottaako kirkko lusikan kauniiseen kouraan vielä kun ehtii, vai tapahtuvatko sopeutustoimet "kriisin" kautta riippuu yksin kirkosta.- <<<<<<<
ajattelija_x kirjoitti:
Olen ehdottomasti samaa mieltä. Mitäpä väliä sillä on kuinka nopeasti kirkon jäsenistö vähenee. Nyt jo kirkkoon kuuluu vain 75 prosenttia kansalaisista ja Helsingin seudulla joissakin seurakunnissa vain puolet väestöstä. Siis perusteet kirkon erikoisasemaan yhteiskunnassa ovat kadonneet.
Kirkkoa pitäisi kohdella tasavertaisesti kaikkien muiden yhdistysten tavoin. Eli jos yhdistyksellä on museoviraston suojelema rakennus, yhdistyksen pitää huoltaa se museoviraston määräysten mukaisesti, jäsenmaksuilla rahoittaen. Mikäli ei siihen pysty, pitää hankkiutua eroon rakennuksesta. Tietenkin ostaja joutuu vastaavasti kunnioittamaan samoja sääntöjä.
Hautaustoimi pitää kilpailuttaa, niinkuin kaikki muutkin tehtävät yhteiskunnassa. Väestökirjanpito ja verotusoikeus samalle tasolle kuin kaikilla muillakin yhdistyksillä.
Kirkko on keinotellut itselleen erikoisaseman, eikä varmaankaan luovu siitä ennen kuin riittävän moni on eronnut. Ottaako kirkko lusikan kauniiseen kouraan vielä kun ehtii, vai tapahtuvatko sopeutustoimet "kriisin" kautta riippuu yksin kirkosta.Muiden kuin valtionkirkkojen väestörekisteri siirtyi vuoden 1971
alusta siviilirekisteriin,jonka nimeksi samalla tuli väestörekisteri.
Väestörekisterin pito on kokonaan valtion tehtävä ja kattaa kaikki
kansalaiset.
Kirkko maksattaa valtiolla oman jäsenkuntansa rekisteristä. - kirkko,syöksylaskija
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Hei.
Nämä ovat niitä uskonasioita, nämäkin :) Ei kukaan meistä voi tietää kirkolle kuuluu esimerkiksi 50 vuoden kuluttua, tai sadan tai vaikkapa 5 vuoden. Kirkolla ja kristityillä ja uskovilla on ollut kautta historian erilaisia ja monenlaisia vaiheita. Se on elämää. Kirkko ja usko ja seurakunta on, niinkauan kuin Jumala hyväksi näkee.
Ystävällisesti,
Pirkko-pappiAinakaan sinun ja minun elinaikana trendi ei tule muuttumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93531
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437