Nyt menee ek:lla huonosti;-D

1 + 2

11

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vata-ajattelija

      Vapaa-ajattelijoiden toimistolla siivooja oli sammuttanut valot sähkökeskuksen pääkytkimestä. Näin ollen sähköt katkesivat myös eroakirkosta-serveriltä. Onneksi Jorin kännykkään tuli asiasta välittömästi Thingsee-hälytys ja asia saatiin kuntoon. Nyt vielä selvitellään siivouspalvelufirman kanssa, oliko kyseinen siivooja mahdollisesti kristitty. Mikäli oli, asia saatetaan poliisin tutkittavaksi.

      • a) Vapaa-ajattelijain toimistolla ei työskentele siivoojaa.
        b) Eroakirkosta.fi palvelin ei myöskään ole vapaa-ajattelijain toimistolla Helsingissä. Käsittääkseni se majailee Tampereella.


    • Kirkontorjuntanörtti

      Kyseessä on palvelunestohyökkäys eroakirkosta-sivuston palvelimelle. Hyökkäys on jatkunut jo toista tuntia. Verkko-osoitteiden mukaan hyökkäys tulee Kaarinan suunnalta. Samalla seudulla on ennekin harjoitettu hieman epämääräistä kampanjointia eroakirkosta-palvelua kohtaan. Kyseessä voi myös olla kaapattujen koneiden käyttäminen, jolloin hyökkääjän todellinen henkilöllisyys on vaikeampi selvittää.

    • FUCKIFUUU

      Kaikki tietävät että kirkko kaatuu joka tapauksessa. Jokainen ihminen joka on kirkon jäsen tukee ihmisoikeusloukkauksia, valtiosensuuria, kansalaisoikeuksien rajoittamista sekä uskonnonvapautta. Lisäksi he vastustavat demokratiaa ja tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta.

      Mielenkiintoista kuulla Jorilta oliko jotain vialla vai ei, ja jos oli niin mitä. Vai onko aloitus kristityn saastainen valhe.

      • Hei.

        Nämä ovat niitä uskonasioita, nämäkin :) Ei kukaan meistä voi tietää kirkolle kuuluu esimerkiksi 50 vuoden kuluttua, tai sadan tai vaikkapa 5 vuoden. Kirkolla ja kristityillä ja uskovilla on ollut kautta historian erilaisia ja monenlaisia vaiheita. Se on elämää. Kirkko ja usko ja seurakunta on, niinkauan kuin Jumala hyväksi näkee.

        Ystävällisesti,
        Pirkko-pappi


      • näin sen näin
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei.

        Nämä ovat niitä uskonasioita, nämäkin :) Ei kukaan meistä voi tietää kirkolle kuuluu esimerkiksi 50 vuoden kuluttua, tai sadan tai vaikkapa 5 vuoden. Kirkolla ja kristityillä ja uskovilla on ollut kautta historian erilaisia ja monenlaisia vaiheita. Se on elämää. Kirkko ja usko ja seurakunta on, niinkauan kuin Jumala hyväksi näkee.

        Ystävällisesti,
        Pirkko-pappi

        Suunta on selvä ja ainoastaan vauhtia emme tarkasti tiedä.

        Kirkolla on aikaa sopeutua tilanteeseen, eri asia, miten se aikansa hyödyntää.


      • Iso-Akseli
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei.

        Nämä ovat niitä uskonasioita, nämäkin :) Ei kukaan meistä voi tietää kirkolle kuuluu esimerkiksi 50 vuoden kuluttua, tai sadan tai vaikkapa 5 vuoden. Kirkolla ja kristityillä ja uskovilla on ollut kautta historian erilaisia ja monenlaisia vaiheita. Se on elämää. Kirkko ja usko ja seurakunta on, niinkauan kuin Jumala hyväksi näkee.

        Ystävällisesti,
        Pirkko-pappi

        Kyllä kirkon kohtalo on kiveen kirjoitettu. Perisynnin ja puupenkkien aikakausi on peruuttamattomasti ohi. Kirkon oppi on kirkkolaissa sementoitu keskiaikaan ja opin korjaaminen on tehty enemmistösäännöksin mahdottomaksi. Naispappeus karkoittaa seurakunnista miehet ja miesten puuttuminen lopulta naisetkin. Vain kourallinen eläkeläisiä jaksaa katsoa kortit loppuun asti, kun kerran on koko elämänsä ajan taivas- ja hautapaikkaa maksanutkin. Lopulta eläkevastuu vie uppoavan laivan syvyyksiin.


      • 1 + 2
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei.

        Nämä ovat niitä uskonasioita, nämäkin :) Ei kukaan meistä voi tietää kirkolle kuuluu esimerkiksi 50 vuoden kuluttua, tai sadan tai vaikkapa 5 vuoden. Kirkolla ja kristityillä ja uskovilla on ollut kautta historian erilaisia ja monenlaisia vaiheita. Se on elämää. Kirkko ja usko ja seurakunta on, niinkauan kuin Jumala hyväksi näkee.

        Ystävällisesti,
        Pirkko-pappi

        Niin, emmehän todellakaan 'tiedä' juuri mitään tulevaisuudesta, mutta silti voimme ennakoida erinäisiä asioita kohtuullisen hyvin.

        Kirkon alamäki on niin varma, että sitä voidaan pitää varmana asiana. Tämän alamäen myös Kirkon tutkimuskeskuskin pitää varmana, vain laskun jyrkkyysaste on tietenkin hieman auki;-D
        Milloin nuo isommat lovet kirkon jäsenmäärään tulee, on myös auki, mutta selvää on että tulee ainakin pari todella pahempaa kohtaa kirkon tiellä: 1) kun ruvetaan vakavasti keskustelemaan kirkon oikeudesta periä jäsenmaksunsa verona ja 2) kun kirkon viranomaisasemasta ruvetaan keskustelemaan.

        Nuo massaeropiikit saavat Homoillan tuntumaaan mukavalta kevättuulahdukselta Kirkon kannalta.

        Ehditkö eläkkeelle ajoissa?
        Tätä pohtii jo aika moni pappi.


      • kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei.

        Nämä ovat niitä uskonasioita, nämäkin :) Ei kukaan meistä voi tietää kirkolle kuuluu esimerkiksi 50 vuoden kuluttua, tai sadan tai vaikkapa 5 vuoden. Kirkolla ja kristityillä ja uskovilla on ollut kautta historian erilaisia ja monenlaisia vaiheita. Se on elämää. Kirkko ja usko ja seurakunta on, niinkauan kuin Jumala hyväksi näkee.

        Ystävällisesti,
        Pirkko-pappi

        Olen ehdottomasti samaa mieltä. Mitäpä väliä sillä on kuinka nopeasti kirkon jäsenistö vähenee. Nyt jo kirkkoon kuuluu vain 75 prosenttia kansalaisista ja Helsingin seudulla joissakin seurakunnissa vain puolet väestöstä. Siis perusteet kirkon erikoisasemaan yhteiskunnassa ovat kadonneet.

        Kirkkoa pitäisi kohdella tasavertaisesti kaikkien muiden yhdistysten tavoin. Eli jos yhdistyksellä on museoviraston suojelema rakennus, yhdistyksen pitää huoltaa se museoviraston määräysten mukaisesti, jäsenmaksuilla rahoittaen. Mikäli ei siihen pysty, pitää hankkiutua eroon rakennuksesta. Tietenkin ostaja joutuu vastaavasti kunnioittamaan samoja sääntöjä.

        Hautaustoimi pitää kilpailuttaa, niinkuin kaikki muutkin tehtävät yhteiskunnassa. Väestökirjanpito ja verotusoikeus samalle tasolle kuin kaikilla muillakin yhdistyksillä.

        Kirkko on keinotellut itselleen erikoisaseman, eikä varmaankaan luovu siitä ennen kuin riittävän moni on eronnut. Ottaako kirkko lusikan kauniiseen kouraan vielä kun ehtii, vai tapahtuvatko sopeutustoimet "kriisin" kautta riippuu yksin kirkosta.


      • <<<<<<<
        ajattelija_x kirjoitti:

        Olen ehdottomasti samaa mieltä. Mitäpä väliä sillä on kuinka nopeasti kirkon jäsenistö vähenee. Nyt jo kirkkoon kuuluu vain 75 prosenttia kansalaisista ja Helsingin seudulla joissakin seurakunnissa vain puolet väestöstä. Siis perusteet kirkon erikoisasemaan yhteiskunnassa ovat kadonneet.

        Kirkkoa pitäisi kohdella tasavertaisesti kaikkien muiden yhdistysten tavoin. Eli jos yhdistyksellä on museoviraston suojelema rakennus, yhdistyksen pitää huoltaa se museoviraston määräysten mukaisesti, jäsenmaksuilla rahoittaen. Mikäli ei siihen pysty, pitää hankkiutua eroon rakennuksesta. Tietenkin ostaja joutuu vastaavasti kunnioittamaan samoja sääntöjä.

        Hautaustoimi pitää kilpailuttaa, niinkuin kaikki muutkin tehtävät yhteiskunnassa. Väestökirjanpito ja verotusoikeus samalle tasolle kuin kaikilla muillakin yhdistyksillä.

        Kirkko on keinotellut itselleen erikoisaseman, eikä varmaankaan luovu siitä ennen kuin riittävän moni on eronnut. Ottaako kirkko lusikan kauniiseen kouraan vielä kun ehtii, vai tapahtuvatko sopeutustoimet "kriisin" kautta riippuu yksin kirkosta.

        Muiden kuin valtionkirkkojen väestörekisteri siirtyi vuoden 1971
        alusta siviilirekisteriin,jonka nimeksi samalla tuli väestörekisteri.
        Väestörekisterin pito on kokonaan valtion tehtävä ja kattaa kaikki
        kansalaiset.
        Kirkko maksattaa valtiolla oman jäsenkuntansa rekisteristä.


      • kirkko,syöksylaskija
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei.

        Nämä ovat niitä uskonasioita, nämäkin :) Ei kukaan meistä voi tietää kirkolle kuuluu esimerkiksi 50 vuoden kuluttua, tai sadan tai vaikkapa 5 vuoden. Kirkolla ja kristityillä ja uskovilla on ollut kautta historian erilaisia ja monenlaisia vaiheita. Se on elämää. Kirkko ja usko ja seurakunta on, niinkauan kuin Jumala hyväksi näkee.

        Ystävällisesti,
        Pirkko-pappi

        Ainakaan sinun ja minun elinaikana trendi ei tule muuttumaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe