Soukan ratsastuskoulu

huuko

asun Kivenlahdessa ja olen harkinnut ratsastusta Soukan ratsastuskoulussa. Mitä muita talleja löytyy lähitienoolta, eikös Kauklahden suunnalla ole jotakin..? Seudulla asuvat ja Soukassa käyvät, vinkkejä. Olen ns. seniori, nuorena harrastanut useamman vuoden.

67

8390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex- Soukassa kävijä

      Juu, mä kävin ennen Soukassa ratsastamassa ja tyytyväinen olin. Hinta on vaan tosi kallis! Vaihdoin tallia just ton hinnan takia ja sitte ostinki jo oman hevosen. Miinuksiakin oli mm. ei saanu hoitaa heppaansa ennen/jälkeen tunnin. Kallis....

      • Minävaan!!

        Moi, soukka on ihan jees talli mutta iha sika kallis, ja on tyhmää kun siellä ei saa hoitaa omaa poniaansa/hevostaan. JA suosittelisin että lähtisette vähän kauemmas pineen ratsastuskouluun sillä jo on iso koulu niin siellä ei opi niin paljon koska tunnilla on ihan sikana lapsii ratsastamassa!!! Esim muutin pois espoosta ja menin yhteen pieneen ratsastuskouluun ja oon oppinu paljo enemmän mitä soukas..!!

        Terkkuja soukkalaisille!!


    • ratsastaja

      Voin lämpimästi suositella tallia sinulle. Opetuksen taso on hyvä, siellä jopa oppiikin jotain, mitä ei hyvällä tahdollakan voi joka tallista sanoa.
      Tunneille on vaan kovasti tunkua, voit joutua jonoon.
      Veikkola ja Vihti on täynnä talleja, tosin taso vaihtelee valtavasti. Samoin Tapiolassa ja Matinkylässä on tallit. Matinkylän tallia en suosittelisi kuitenkaan.

      • paukku

        Moi onko ne ponit kilttejä ja missä soukkaa se on se hevos talli koska aattelin mennä sinne ja onko se kallis se soukan talli....Ja se joka tän on laittanut niin voiko se lähetää tähän sähköposti osoiteen mikä minulla on......


      • Minä vaa:D
        paukku kirjoitti:

        Moi onko ne ponit kilttejä ja missä soukkaa se on se hevos talli koska aattelin mennä sinne ja onko se kallis se soukan talli....Ja se joka tän on laittanut niin voiko se lähetää tähän sähköposti osoiteen mikä minulla on......

        Soukan tallilla saa hyvää opetusta! ite käyn siellä ratsastamassa ja on kivaa!! Siellä on monipuolisesti poneja ja hevosia. Heppa ja ponitunnit on erikseen. On laiskoja ja tosi vauhdikkaita hevosia... Kaikki on todella kivoja hevosia... Varsinki mun hoitsu siellä...:D


    • *jenna*

      Mä en ttiä Soukasta mut Tapiolaa mä en suosittele. Siel on/oli ilkeitä tallityttöi ja suurin osa poneist on ilkeit (tai oli ainaki sillo ku mä olin siel).

      • Talleista

        Tapiolan ratsastuskoulun hevosten olot lähentelevät eläinrääkkäystä. En suosittele pikkutyttönä ratsastin siellä reilun vuoden. Oppimatta juuri mitään.Jonka jälkeen vaihdoin Espoonkartannon ratsastustalleille (kauklahteen). Ok, mutta en kuitenkaan menisi välttämättä suosittelemaan. Soukassa en ole itse koskaan käynyt, kuulemani kommentit kuitenkin olleet positiivisia. Peikin tallilla kävin myös (vai onkohan se nykyään joku Kauniaisten ratsastuskeskus) ja sieltä mulla on parhaat muistot ja osaavimmat opettajat.

        Kävin siis tuolla tapiolassa vuosina 90-91
        Kauklahdessa vuosina 91-97
        ja olikohan peikissä vuosina 97-99
        jonka jälkeen olen ratsastanut yksityisillä.


      • .......
        Talleista kirjoitti:

        Tapiolan ratsastuskoulun hevosten olot lähentelevät eläinrääkkäystä. En suosittele pikkutyttönä ratsastin siellä reilun vuoden. Oppimatta juuri mitään.Jonka jälkeen vaihdoin Espoonkartannon ratsastustalleille (kauklahteen). Ok, mutta en kuitenkaan menisi välttämättä suosittelemaan. Soukassa en ole itse koskaan käynyt, kuulemani kommentit kuitenkin olleet positiivisia. Peikin tallilla kävin myös (vai onkohan se nykyään joku Kauniaisten ratsastuskeskus) ja sieltä mulla on parhaat muistot ja osaavimmat opettajat.

        Kävin siis tuolla tapiolassa vuosina 90-91
        Kauklahdessa vuosina 91-97
        ja olikohan peikissä vuosina 97-99
        jonka jälkeen olen ratsastanut yksityisillä.

        Tapiolassa ei pelkästään tilat ole eläinrääkkäystä, vaan hevosten kohtelu. Talli on hyppäämispainotteinen ja kerran kun poni pelkäsi hyppäämistä, tallin omistaja piiskasi maasta käsin ponia, vaikka kyse ei ollut mistään niskuroinnista, vaan pelosta. Ei hyppäämään voi laittaa hevosta, jota ei ole koulutettu siihen ja kouluttamisen pitää tehdä ratsastuksen opettaja tai kouluttaja, ei oppilaat. Ainakin ennen suurin osa poneista oli huonosti koulutettuja. Esimerkiksi Cotton Candy ei osannut nostaa laukkaa tullessaan tunneille. Ainakin muutamat ponit ovat tulleet tunneille viisivuotiaana. Milläköhän perusteella nekin oli valittu tuntihevoseksi lapsia opettamaan, kun niiden oma koulutus oli vielä vajaavaista. Koulussa ei myöskään ole ainakaan aikaisemmin ollut mitään käsitystä asiakaspalveluhenkisyydestä, tallin entinen miesomistaja oli lähes aina huonolla tuulella. Vuosien varrella tallilla on ollut hyviäkin opettajia, mutta he ovat kaikonneet. Jotkut ovat lähteneet kuulemma itkien pois.

        En tiedä, onko tallilla asiat yhtään muuttuneet sukupolven vaihdoksen myötä. Ennen ponit joutuivat olemaan pilttuissa narun päässä, mutta ilmeisesti enää ei. Joku nykyään käyvä kertokoon tarkemmin.


      • Tapiola❤
        Talleista kirjoitti:

        Tapiolan ratsastuskoulun hevosten olot lähentelevät eläinrääkkäystä. En suosittele pikkutyttönä ratsastin siellä reilun vuoden. Oppimatta juuri mitään.Jonka jälkeen vaihdoin Espoonkartannon ratsastustalleille (kauklahteen). Ok, mutta en kuitenkaan menisi välttämättä suosittelemaan. Soukassa en ole itse koskaan käynyt, kuulemani kommentit kuitenkin olleet positiivisia. Peikin tallilla kävin myös (vai onkohan se nykyään joku Kauniaisten ratsastuskeskus) ja sieltä mulla on parhaat muistot ja osaavimmat opettajat.

        Kävin siis tuolla tapiolassa vuosina 90-91
        Kauklahdessa vuosina 91-97
        ja olikohan peikissä vuosina 97-99
        jonka jälkeen olen ratsastanut yksityisillä.

        Tapiola on muutunut eikä todellakaan lähentele eläinrääkkäystä!!! Mieti mitä sanot!!! Minä ratsastin tallilla 3-vuotta jotka olivat ihanat vuodet kun vaihoin kiloon ratsastamaan ei edes kulunut vuotta ennenkun kaipasin takaisin Tapiolaan!
        Nyt ratsastan Tapiolassa ja on ihana talli SUOSITTELEN!!
        Kilossa EN OPPINUT YHTÄÄN MITÄÄN!!!
        En kyllä suosi Kiloakaan...


      • Haloooo!!
        ....... kirjoitti:

        Tapiolassa ei pelkästään tilat ole eläinrääkkäystä, vaan hevosten kohtelu. Talli on hyppäämispainotteinen ja kerran kun poni pelkäsi hyppäämistä, tallin omistaja piiskasi maasta käsin ponia, vaikka kyse ei ollut mistään niskuroinnista, vaan pelosta. Ei hyppäämään voi laittaa hevosta, jota ei ole koulutettu siihen ja kouluttamisen pitää tehdä ratsastuksen opettaja tai kouluttaja, ei oppilaat. Ainakin ennen suurin osa poneista oli huonosti koulutettuja. Esimerkiksi Cotton Candy ei osannut nostaa laukkaa tullessaan tunneille. Ainakin muutamat ponit ovat tulleet tunneille viisivuotiaana. Milläköhän perusteella nekin oli valittu tuntihevoseksi lapsia opettamaan, kun niiden oma koulutus oli vielä vajaavaista. Koulussa ei myöskään ole ainakaan aikaisemmin ollut mitään käsitystä asiakaspalveluhenkisyydestä, tallin entinen miesomistaja oli lähes aina huonolla tuulella. Vuosien varrella tallilla on ollut hyviäkin opettajia, mutta he ovat kaikonneet. Jotkut ovat lähteneet kuulemma itkien pois.

        En tiedä, onko tallilla asiat yhtään muuttuneet sukupolven vaihdoksen myötä. Ennen ponit joutuivat olemaan pilttuissa narun päässä, mutta ilmeisesti enää ei. Joku nykyään käyvä kertokoon tarkemmin.

        Juttusi ei enään PIDÄ PAIKKAANSA!


      • Linaponi
        ....... kirjoitti:

        Tapiolassa ei pelkästään tilat ole eläinrääkkäystä, vaan hevosten kohtelu. Talli on hyppäämispainotteinen ja kerran kun poni pelkäsi hyppäämistä, tallin omistaja piiskasi maasta käsin ponia, vaikka kyse ei ollut mistään niskuroinnista, vaan pelosta. Ei hyppäämään voi laittaa hevosta, jota ei ole koulutettu siihen ja kouluttamisen pitää tehdä ratsastuksen opettaja tai kouluttaja, ei oppilaat. Ainakin ennen suurin osa poneista oli huonosti koulutettuja. Esimerkiksi Cotton Candy ei osannut nostaa laukkaa tullessaan tunneille. Ainakin muutamat ponit ovat tulleet tunneille viisivuotiaana. Milläköhän perusteella nekin oli valittu tuntihevoseksi lapsia opettamaan, kun niiden oma koulutus oli vielä vajaavaista. Koulussa ei myöskään ole ainakaan aikaisemmin ollut mitään käsitystä asiakaspalveluhenkisyydestä, tallin entinen miesomistaja oli lähes aina huonolla tuulella. Vuosien varrella tallilla on ollut hyviäkin opettajia, mutta he ovat kaikonneet. Jotkut ovat lähteneet kuulemma itkien pois.

        En tiedä, onko tallilla asiat yhtään muuttuneet sukupolven vaihdoksen myötä. Ennen ponit joutuivat olemaan pilttuissa narun päässä, mutta ilmeisesti enää ei. Joku nykyään käyvä kertokoon tarkemmin.

        Tapiolan talli on todella hyvä talli sitäpaitsi kaikki hevoset on hyvin koulutettuja. olen itse ratsastanut siellä puoli vuotta. Kaikki ponit tykkää sielä olosta ja hyppäämisestä!!!


      • Biineponi
        Tapiola❤ kirjoitti:

        Tapiola on muutunut eikä todellakaan lähentele eläinrääkkäystä!!! Mieti mitä sanot!!! Minä ratsastin tallilla 3-vuotta jotka olivat ihanat vuodet kun vaihoin kiloon ratsastamaan ei edes kulunut vuotta ennenkun kaipasin takaisin Tapiolaan!
        Nyt ratsastan Tapiolassa ja on ihana talli SUOSITTELEN!!
        Kilossa EN OPPINUT YHTÄÄN MITÄÄN!!!
        En kyllä suosi Kiloakaan...

        kilo ei kyllä ole hyvä talli itse suositelen Primus tallia sielä on lämmitetty maneesi ja se on kohtuu hintainen ja siellä asustaa noin 46 hevosta/ponia kaikki ponit ja hevoset ovat iloisia ja hyvin koulutettuja!!!!!!!!!!!!!


      • issikkafani
        ....... kirjoitti:

        Tapiolassa ei pelkästään tilat ole eläinrääkkäystä, vaan hevosten kohtelu. Talli on hyppäämispainotteinen ja kerran kun poni pelkäsi hyppäämistä, tallin omistaja piiskasi maasta käsin ponia, vaikka kyse ei ollut mistään niskuroinnista, vaan pelosta. Ei hyppäämään voi laittaa hevosta, jota ei ole koulutettu siihen ja kouluttamisen pitää tehdä ratsastuksen opettaja tai kouluttaja, ei oppilaat. Ainakin ennen suurin osa poneista oli huonosti koulutettuja. Esimerkiksi Cotton Candy ei osannut nostaa laukkaa tullessaan tunneille. Ainakin muutamat ponit ovat tulleet tunneille viisivuotiaana. Milläköhän perusteella nekin oli valittu tuntihevoseksi lapsia opettamaan, kun niiden oma koulutus oli vielä vajaavaista. Koulussa ei myöskään ole ainakaan aikaisemmin ollut mitään käsitystä asiakaspalveluhenkisyydestä, tallin entinen miesomistaja oli lähes aina huonolla tuulella. Vuosien varrella tallilla on ollut hyviäkin opettajia, mutta he ovat kaikonneet. Jotkut ovat lähteneet kuulemma itkien pois.

        En tiedä, onko tallilla asiat yhtään muuttuneet sukupolven vaihdoksen myötä. Ennen ponit joutuivat olemaan pilttuissa narun päässä, mutta ilmeisesti enää ei. Joku nykyään käyvä kertokoon tarkemmin.

        Olen samaa mieltä. Kaverini on ratsastanut Tapiolassa mutta vaihtoi sitten Soukkaan. Hän kertoi että yksi hevonen oli kaatunut kesken tuntia.


      • IDIOOTILLEVASTAAVa
        issikkafani kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Kaverini on ratsastanut Tapiolassa mutta vaihtoi sitten Soukkaan. Hän kertoi että yksi hevonen oli kaatunut kesken tuntia.

        Oi kuinka paha! Hevoset kaatuilee jatkuvasti. HERÄÄ TODELLISUUTEEN


      • Horselover
        IDIOOTILLEVASTAAVa kirjoitti:

        Oi kuinka paha! Hevoset kaatuilee jatkuvasti. HERÄÄ TODELLISUUTEEN

        Oon harrastanu ratsastusta tapiolan ratsastuskoululla ja siel on tosi hyvää opetusta, hyvin koulutettuja ihania poneja ja hevosia, eikä ne kaatuile tunneilla! Tapiolan ratsastuskoulu ei ehkä ole maailman paras talli, mutta ainakin hyvä


    • suudelmitar
      • ratsastaja

        voi hitsi! onko jollain soukan heppiksillä oma hoito hevonen! onko se Dennis? Celda? Lotta? Luuna? mikä???


      • freya1111
        ratsastaja kirjoitti:

        voi hitsi! onko jollain soukan heppiksillä oma hoito hevonen! onko se Dennis? Celda? Lotta? Luuna? mikä???

        noi ei kyl soukas enää oo mut hoidan freyaa ja ksityisiä ja soukka on paras talli1!


    • Minävain...

      Löytyykö Soukasta vielä yksäriä nimeltä Glenbrooke Prince?

      • a-alkku

        soukka on kyllä surkein talli pitkään aikaan. tunnilla surkean pieni maneesi jaetaan kahteen osaan, toisella (hieman volttia isommalla) puolella on n. 10 ponia, ja toisella n. 7 hevosta. opetus on koulunumerolla ehkäpä 5 . hinnat ÄLYTTÖMÄN korkealla. hevosen saa laittaa kuntoon tai harjata vain hoitajat. suoraan sanoen, huonoin talli mitä oon pitkään aikaan nähny.


      • jdhjfdjhfd
        a-alkku kirjoitti:

        soukka on kyllä surkein talli pitkään aikaan. tunnilla surkean pieni maneesi jaetaan kahteen osaan, toisella (hieman volttia isommalla) puolella on n. 10 ponia, ja toisella n. 7 hevosta. opetus on koulunumerolla ehkäpä 5 . hinnat ÄLYTTÖMÄN korkealla. hevosen saa laittaa kuntoon tai harjata vain hoitajat. suoraan sanoen, huonoin talli mitä oon pitkään aikaan nähny.

        anteeks ettei tama liity mihinkaan, mutta niin nousi kanssa selkakarvat kun luki noita "karmasevia" juttuja. Kerran eksyin porvoossa sijaitsevaan talliin jossa myos opettaja maastakasin huusi ja hakkasi hevosia "perkele rupeetkos totteleen".....tallitytot oli juuri tuota luokkaa, jotka toivat hevosen eteen ja vei tunnin jalkeen pois....osa jopa niin vittumaisia, etta piruillakseen laitto hevosen kuolaimet vaarinpain!!!!! todella torkeaa jo hevosia kohtaan tuollainen!!! enaa en sinne mene..paska paikka


      • ii
        jdhjfdjhfd kirjoitti:

        anteeks ettei tama liity mihinkaan, mutta niin nousi kanssa selkakarvat kun luki noita "karmasevia" juttuja. Kerran eksyin porvoossa sijaitsevaan talliin jossa myos opettaja maastakasin huusi ja hakkasi hevosia "perkele rupeetkos totteleen".....tallitytot oli juuri tuota luokkaa, jotka toivat hevosen eteen ja vei tunnin jalkeen pois....osa jopa niin vittumaisia, etta piruillakseen laitto hevosen kuolaimet vaarinpain!!!!! todella torkeaa jo hevosia kohtaan tuollainen!!! enaa en sinne mene..paska paikka

        Käyn täällä: http://www.akerkulla.tarinoi.fi ihana paikka senioreille (junioreja en ole koskaan nähnyt, mutta kai niitäkin tunneille otetaan) Oma auto välttämätön, mutta tunnit olen saanut sovittua vuorotyöläiselle ihanan joustavasti. Todella hyvät hevoset


      • )=kfgjufdkjhfndrtygf
        jdhjfdjhfd kirjoitti:

        anteeks ettei tama liity mihinkaan, mutta niin nousi kanssa selkakarvat kun luki noita "karmasevia" juttuja. Kerran eksyin porvoossa sijaitsevaan talliin jossa myos opettaja maastakasin huusi ja hakkasi hevosia "perkele rupeetkos totteleen".....tallitytot oli juuri tuota luokkaa, jotka toivat hevosen eteen ja vei tunnin jalkeen pois....osa jopa niin vittumaisia, etta piruillakseen laitto hevosen kuolaimet vaarinpain!!!!! todella torkeaa jo hevosia kohtaan tuollainen!!! enaa en sinne mene..paska paikka

        Voisitko kertoa tallin etten lähde sinne, sillä olemme etsimästtä uutta tallia joka on mahdollisesti porvoossa, en halua eksyä sinne.... hevosraukat...


      • Tirre :DD
        ii kirjoitti:

        Käyn täällä: http://www.akerkulla.tarinoi.fi ihana paikka senioreille (junioreja en ole koskaan nähnyt, mutta kai niitäkin tunneille otetaan) Oma auto välttämätön, mutta tunnit olen saanut sovittua vuorotyöläiselle ihanan joustavasti. Todella hyvät hevoset

        Juu siis kun kävin katsomassa tuota Akerkulllan hinnastoja niin siis halooo minun tallilla millä käyn on paljon enemmän hevosia ja sitten vielä toi hinta Hyi mulla maksaa 10 kertaa 230Ni että en menisi ja muutenkin hevosista ei ole minkään laista taustaa, tietoja ja yms... Ni miettikää vähän tota hintaa ja hevosia :D


      • !
        a-alkku kirjoitti:

        soukka on kyllä surkein talli pitkään aikaan. tunnilla surkean pieni maneesi jaetaan kahteen osaan, toisella (hieman volttia isommalla) puolella on n. 10 ponia, ja toisella n. 7 hevosta. opetus on koulunumerolla ehkäpä 5 . hinnat ÄLYTTÖMÄN korkealla. hevosen saa laittaa kuntoon tai harjata vain hoitajat. suoraan sanoen, huonoin talli mitä oon pitkään aikaan nähny.

        a-alkulla taitaa olla asenneongelma tai joku muu vastaava koska Soukassa opetus on laadukasta, Ponit ja hevoset mukavia ja jos pyydät hoitajalta että saatko harjata ponia, niin kyllä he antavat ihan varmaan vähän hoidella ! Kyllä, maneesissa on joskus 2 tuntia samaan aikaan mutta 1. Puolikas ei todellakaan ole voltinkokoinen ja 2. Yhdessäkään ryhmässä ei ole 10:ntä oppilasta ja jos olisi, heillä olisi käytössään koko maneesi ! Hinnat ovat yhtä korkealla kuin muuallakin pk.seudulla ja se johtuu vaan sijainnista! Ei kannata olla niin ennakkoluuloinen. Ja olet ilmeisesti käynyt vain jonkun alkeiskurssin koska kyllä muilla tunneilla oppilaat laittaa hevosensa itse kuntoon !


      • issikkafani

        Mikä sen hevosen Glenbrooke Prince lempinimi on?


      • Hevosrakas
        ! kirjoitti:

        a-alkulla taitaa olla asenneongelma tai joku muu vastaava koska Soukassa opetus on laadukasta, Ponit ja hevoset mukavia ja jos pyydät hoitajalta että saatko harjata ponia, niin kyllä he antavat ihan varmaan vähän hoidella ! Kyllä, maneesissa on joskus 2 tuntia samaan aikaan mutta 1. Puolikas ei todellakaan ole voltinkokoinen ja 2. Yhdessäkään ryhmässä ei ole 10:ntä oppilasta ja jos olisi, heillä olisi käytössään koko maneesi ! Hinnat ovat yhtä korkealla kuin muuallakin pk.seudulla ja se johtuu vaan sijainnista! Ei kannata olla niin ennakkoluuloinen. Ja olet ilmeisesti käynyt vain jonkun alkeiskurssin koska kyllä muilla tunneilla oppilaat laittaa hevosensa itse kuntoon !

        Minä kävin siellä tallilla alkeis kurssin ja alkeisjatko kurssin enkä IKINÄ saanut laittaa ponia tunnille enkä pois tunnilta ja aina kun kysyin että saanko harjata ponia niin hoitaja oli sanonut että minä harjaan tämän nyt ja siellä joko ponit on laitettu paljon etuajassa tunnille ja ne joutuvat seisomaan kaikki varusteet päällä kauan siellä karsinassa ja jos ei olla laitettu etu Ajassa niin ei ole laitettu ollenkaan!en myöskään ikinä saanut siellä kavereita ja aina ratsastustunnin jälkeen kävelin kotiin Matinkylän tallilla (etelä Espoon ratsastuskoululla)sain ERITTÄIN PALJON kavereita ja nyt kun olen hoitaja niin minulle on avautunut uusia mahdollisuuksia esim pystyn auttamaan paremmin tallin omistajia ja hevosia Matinkylän tallilla kaikki hevoset on mielestäni tyytyväisiä mutta kyllä sieltä löytyy myös vaarallisia hevosia koska siellä on oreja ja varsa lauma joka karkaa jatkuvasti mutta minä tykkään siitä että minä pystyn auttamaan jännittävissä tilanteissa ja siellä tallilla olen kerännyt paljon mukavia kokemuksia 😀


    • Soukkafani 4 ever

      Itte oon ratsastanu soukassa neljä vuotta ja oon hoitanut amanda nimistä ponia siellä. Sen voin kyllä sanoa että soukassa on hyvät hevoset ja ponit, hyvät opettajat, ja maneesi EI TODELLAKAAN OLE VOLTIN KOKOINEN!!! Ja riippuu onko poni juuri ollut edellisellä tunnilla, jos on niin sitä on turha viedä takaisin talliin ja riisua sitten seuraava ratsastaja laittaa kamat uudestaan ponin päälle. SE ON TODELLA RASITTAVAA PONILLE!!! ja soukka faneille sitä että soukkaan on tullut monia uusia poneja :) kuten esimerkiksi musta poni nimeltä Blackie

      • freya1111

        hoidan itte freyaa moi vaan ja blackie ei jääny mut siellä on nyt lantti ja lehmänkirjava poni nimeltä crispy :DD


      • Biineponi

        KYL SE MANEESI PIENI ON JA KERRAN KUN MUN KAVERI PYYSI TUNNIN JÄLKEEN ET SAAKO HARJATA PONIA TUNNIN JÄLKEEN MUT SE HOITAJA VAA OMI SITÄ PONIA ja soukassa ei opi mitään ja siellä ei opi kunnolla hoitamaan hevosta/ponia. EN SUOSITTELE SOUKKAA ja teidän on ihan turhaa suojella SOUKKAA sillä se on oikeesti huono talli ha nyt ku SRL on tehny ne tarkastukset ja ne tekee eka isommista talleista ja kun katoin SRL:n nettisivuja niin en nähny ET SOUKKAA on 2013 SRL:n jäsen talli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • issikkafani

        Soukka on mielestäni ihan paras paikka ihanat ponit,ihanat opettajat. Ja maneesikin on ISO ei pieni. Hoidan myös Crispyä ja ratsastan ke 4-5. Kokeilkaa kaikki Soukkaa! Soukka on paras talli!


    • NiksuNaksuli

      Soukassa on ihanat hevoset/ponit ratsastuksen opettajat ovat tosi ystävällisiä vaikka en siellä ratsastakaan. Mutta katon kuitenkin tunteja...

      • Biine ja Lina

        Opettajat ovat kilttejä niin kauan kunnes siellä ei ole ketään katsomassa! Sillon ne alkavat huutaa oppilaille!!!Ja kerran heppa tunnila yks heppa laukkas toisen hepan peffaan!!!!! Eikä opettaja sanonut mitään!!!! itse suosittelen tapiolaa ja primusta!


      • Biineponi

        EI NE PONIT JA HEVOSET OLE KILTTEJÄ KERRAN KUN OLIN KATTOMASSA MUN KAVERIN RIDAA SIELLÄ NII KU OLTIIN PONITALLISSA NII YKS PONI P-U-R-I MUA KUNNOLLA JA NE OPET ON ILKEITÄ!!!!!!!!!!


      • -.-
        Biineponi kirjoitti:

        EI NE PONIT JA HEVOSET OLE KILTTEJÄ KERRAN KUN OLIN KATTOMASSA MUN KAVERIN RIDAA SIELLÄ NII KU OLTIIN PONITALLISSA NII YKS PONI P-U-R-I MUA KUNNOLLA JA NE OPET ON ILKEITÄ!!!!!!!!!!

        tottakai poni puree jos sitä ärsytetään


    • Weskut

      SOUKAN TALLI ON HEVOSRÄÄKKÄYSTÄ!!!!! SIELLÄ JOTKUT HEVOSET ON KIPEITÄ EIKÄ NIITÄ HOIDETA KUNNOLLA!!!!!!JA SIELLÄ EI OPI MITÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄN! EI SAA EDES LAITTAA OMAA HEVOSTAAN KUNTOON TUNNILLE!!!!!!!! KOSKA HOITAJAT LAITTAA NE!!!!!!!!!

      • issikkafani

        No ryhdy hoitajaksi niin ei tarvii valittaa!!! Ja siellä ei oo mitään eläinrääkkäystä!!! Hevoset ja ponit pääsee tarhaan joka ikinen päivä ja niillä on suuret karsinat. Joten älkää valittako ku ette oo varmaan käyny Soukassa ikinä tai sitte ootte käyny jotain 10 vuotta sitten!!! Siitäs saitte valittajat!!!


      • lvquFVLUejkndks

        hevosia ei ehditä laittaa kuntoon jos ratsastajat tulevat viittä vaille ennen tunnin alkua.
        jos joku poni/hevonen on kipeä se saa lääkettä ja ei osallistu tunneille-.-


      • Weskut
        lvquFVLUejkndks kirjoitti:

        hevosia ei ehditä laittaa kuntoon jos ratsastajat tulevat viittä vaille ennen tunnin alkua.
        jos joku poni/hevonen on kipeä se saa lääkettä ja ei osallistu tunneille-.-

        Mutta jos poneja ei riitä ja sille tunnille saavain ottaa yhden hevosen niin tietysti ne laitta sen kipeen hevosen koska ei opettajat käy kattimassa et onko kunnossa vai ei ksoka se on niin huono talli ja ne ponit ei haluu mennä edes eteenpäin!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • ent.soukkis

      Ihan hyvä talli, tosin hinnat noussut pilviin (ihan kuin kaikilla muillakin pääkaupunkiseudun talleilla) ja ainakin silloin, kun itse siellä kävin, oli muut tuntilaiset ja hoitajat tosi törkeitä.
      Lopetin soukassa tallikiusaamisen vuoksi. Ratsastuksenopettajan tytär oli myös nenäkäs. Hevosia ei saanut hoitaa itse, siitäkin pieni miinus.

      Mutta ei se tosiaan mikään huono paikka ole! Ihan kunnon opetusta saa varmasti vielä tänä päivänäkin, opettajat ovat tiukkoja, mutta oikeudenmukaisia (;

    • Weskut

      Sinulle -.- MINÄ EN ÄRSYTTÄNYT SITÄ PONIA VAAN SEISOIN KARSINAN ULKOPUOLELLA JA SITTE YHTÄKKII PONI NAPPAA KUNNOLLA HAMPAILLA KIINNI MINUUN JA OPETTAJA EI SNONU MITÄÄ TEIJÄN ON IHA TURHA SUOJELLA SOUKKAA SILLÄ SE ON OIKEASTI H-U-O-N-O TALLI...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      soukka on huono talli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ottakaa kantaa !!!!!!!!

      • Soukan talli on best

        No tässä on vähän Soukan poneja ratsastan siellä itsekin :Nina se on shetlannin poni pikku pukki kone:)) Matti on aika laiska mutta iso ! Se on mun suosikki! Sil on taivaallinen laukka. Katri on reipas ja kiltti samoin Hani =cantal sitten on Bumba=Freyja ja crispy on tosi laiskoja sitten on Lady reipas pikku poni ja myls Flari on todella reipas Nalasta ja Zorrosta en hirveästi tiiä ku en ole menny


      • Weskut
        Soukan talli on best kirjoitti:

        No tässä on vähän Soukan poneja ratsastan siellä itsekin :Nina se on shetlannin poni pikku pukki kone:)) Matti on aika laiska mutta iso ! Se on mun suosikki! Sil on taivaallinen laukka. Katri on reipas ja kiltti samoin Hani =cantal sitten on Bumba=Freyja ja crispy on tosi laiskoja sitten on Lady reipas pikku poni ja myls Flari on todella reipas Nalasta ja Zorrosta en hirveästi tiiä ku en ole menny

        Oikeesti se Niana ei oo mikää shettis ja kaikki ponit on hunoja Nina ei edes pysy pääty-ympyrällä ja sitä laukkaa ei saa nostettuu ja se oikoo sillä EI TODELLAKAAN opi ratsastamaan. Hinnat on myös niin korkeita että tunnilta vain lähtee tyyppejä eikä tule lisää jopa jatko kurssin hinnat on korkeemmat kun mun poniryhmän hinnat toisella tallilla ja sen ryhmän taso on jtn he B ja se maksaa jtn 600-690€... SOUKKA ON HUONO TALLI OTTAKAA KANTAA!!!!!!!!!!!


      • (///;*%%6/*&%#7+89
        Weskut kirjoitti:

        Oikeesti se Niana ei oo mikää shettis ja kaikki ponit on hunoja Nina ei edes pysy pääty-ympyrällä ja sitä laukkaa ei saa nostettuu ja se oikoo sillä EI TODELLAKAAN opi ratsastamaan. Hinnat on myös niin korkeita että tunnilta vain lähtee tyyppejä eikä tule lisää jopa jatko kurssin hinnat on korkeemmat kun mun poniryhmän hinnat toisella tallilla ja sen ryhmän taso on jtn he B ja se maksaa jtn 600-690€... SOUKKA ON HUONO TALLI OTTAKAA KANTAA!!!!!!!!!!!

        Olet köyhä!!!!!!!


      • Soukkalainen <3
        Soukan talli on best kirjoitti:

        No tässä on vähän Soukan poneja ratsastan siellä itsekin :Nina se on shetlannin poni pikku pukki kone:)) Matti on aika laiska mutta iso ! Se on mun suosikki! Sil on taivaallinen laukka. Katri on reipas ja kiltti samoin Hani =cantal sitten on Bumba=Freyja ja crispy on tosi laiskoja sitten on Lady reipas pikku poni ja myls Flari on todella reipas Nalasta ja Zorrosta en hirveästi tiiä ku en ole menny

        Noi on vähä huinosti kitjotettu mut täs on nyt täl hetkel olevat ponit jotka käy ponitunneil:
        Honey: reipas ja eteenpäinpyrkivä, ei kuitenkaan lähe käsistä


      • Soukkalainen
        Soukan talli on best kirjoitti:

        No tässä on vähän Soukan poneja ratsastan siellä itsekin :Nina se on shetlannin poni pikku pukki kone:)) Matti on aika laiska mutta iso ! Se on mun suosikki! Sil on taivaallinen laukka. Katri on reipas ja kiltti samoin Hani =cantal sitten on Bumba=Freyja ja crispy on tosi laiskoja sitten on Lady reipas pikku poni ja myls Flari on todella reipas Nalasta ja Zorrosta en hirveästi tiiä ku en ole menny

        Noi on vähä huinosti kitjotettu mut täs on nyt täl hetkel olevat ponit jotka käy ponitunneil:
        Honey: reipas ja eteenpäinpyrkivä, ei kuitenkaan lähe käsistä


    • Mattari!!

      Matinkylän talli on paras!! :) Oon käyny jo 8 vuotta. Suosittelen!! Aloitin ratsastuksen Tapiolassa, mutta vaihdoin sillä hevosilla Todella huonot olosuhteet :(!!

      • parinaarintallit

        Samaa ongelmaa on kaikilla näillä "citytalleilla" eli pienet tilat ja puitteet, ei kunnon laitumia, ei pääse maastoon jne.


    • Mättäri

      Ratsastin ennen Soukassa n. 3-4 vuotta, mutta lopetin koska ratsastuksenopettaja ALLU oli aivan hirveä. Ei koskaan antanut positiivista palautetta, rääkyi ja huusi ja oli täysin ymmärtämätön ja epäsympaattinen. Ratsastuksesta katosi kaikki ilo, aloin jättämään tunteja välistä koska pelkäsin Allua, ja loppujen lopuksi päädyin lopettamaan ratsastuksen kokonaan. Ennen Allua, kun olin vielä poniryhmässä, minua opetti muutamat tytöt joiden nimiä en muista - olivat kuitenkin tosi mukavia. Saara Rantapuu (?) on kiva ope Soukassa, tykkään.

      Pidin muutaman vuoden taukoa ja vaihdoin Matinkylän tallille, vaikka tiedän että se on pieni, ei maneesia, vähän hevosia, huonokuntoinen jne.
      Olin aluksi tyytyväinen: tykkäsin hevosista, tallilaiset olivat mukavia ja oikeasti aloin oppimaan! Kun saavuin tunneille ja minua käskettiin taivuttamaan hevosta, minulla ei ollut hajuakaan mistä oli kysymys - niin vähän opin Soukassa! Ope Cia Matinkylässä auttoi minut mukaan menoon, istuntani parani huomattavasti ja siitä saan kehuja.
      Talven jälkeen ope Cia vaihtui vain lauantaiopeksi ja tilalle tuli uusi ope, Anna. Annasta en tykkää yhtään, joka tunti tehdään samoja asioita, jokainen oppilas ryhmässä on aivan eri tasolla, osa hevosista on muuttunut suorastaan ilkeiksi. Esimerkiksi ihana tinker-risteytys Lare oli suosikkini kesällä, mutta yht'kkiä se otti tavakseen alkaa puremaan ja potkimaan karsinassa! Myös esim vähän herkempi hevonen Poju oli herkkyydestään huolimatta AINA kiva, mutta talvella senkin päässä naksahti jokin ja nykyään on tunneilla täysin holtiton ja pukittelee laukassa minkä kerkeää. Ope Anna ei mieti loogisesti, antoi tunnilla ehkä noin vuoden ratsastaneelle juuri tallille saapuneen, villin hevosen, ja ratsastaja halusi keskeyttää tunnin koska häntä pelotti niin. Tallitytöistä suurin osa on ihania, mutta pari epämiellyttävää myös on.. Yksikin alkoi puhua minusta "selän takana" pahaa kun menin tunnille hänen hoitsullaan. Vaikka käynkin yhä Matinkylässä en voisi sitä suositella muille, itselläni ei ole tosin resursseja vaihtaa tallia.

      Suosittelen kokeilemaan esim. Wikneriä tai Primusta, ovat tosi suosittuja ja laadukkaita. Primus etenkin on ihan luksusta, Wiknerissä on monipuoliset ratsut ja tilat!

      • soukan

        Aika myöhään tulee, mutta nykyään Allu on tosi kiva ope! Ei kyllä huuda ollenkaan. Nykyään soukka on muutenkin todella kiva talli. Hevoset pääsee lähes päivittäin tarhaan ja kesäisin laitumille. Karsinat ovat isoja ja kaikki ponit on tosi kilttejä. Tallilla on kaksi isoa kenttää ja maneesi, joka tosin talvella saattaa käydä vähän ahtaaksi, kun on jaettu kahteen osaan. Ilmapiiri on suurimmaksi osaksi hyvä, mutta olen kuullut, että pari tyttöä on puhunut selän takana pahaa joistakin tietyistä henkilöistä. Opettajina nykyään on (ainakin ponitunneilla) Saara, Allu ja Nora ja Pautzi pitää joskus ainakin viikonlopputunteja. Opetus on myös laadukasta ja siellä oppii oikeasti jotain ja soukassa järjestetään myös hoitokursseja (jotka tosin maksaa vähän), jossa opetetaan hoitamista, taluttamista yms. Kisoja järjestetään myös, joka on ihan kiva juttu! Soukkaa suosittelen kaikille!


    • Tyytyväinen

      Suosittelen Peikin tallia(Kauniaisten ratsastuskeskus)!

      Hintava talli kyllä mutta opetus tasokasta, ainakin mulla. Hevosilla kapasiteettia, ainut huono puoli omasta mielestä Peikillä on pieni maneesi kun jaettu puoliksi talvella. Siellä saa laittaa tuntihevosen kuntoon jos hevonen ei ole jo valmiiksi tunnilla ja tietenki riisua jos heppa menee tunnin jälkeen sisään.

      Yksi tallityttö siellä on aivan kauhea, haukkuu minkä kerkee muita tallityttöjä ja vetää pari muuta tyttöä tähän leikkiin mukaan. Käyttäytyy kuin kakara vaikka luulisi iän puolesta(15-17) käytäyttyvän hieman aikuismaisemmin.

    • ratsastaja3

      suosittelen soukkaa!!! olen ratsastanut siellä jo 3vuotta ja oon kyllä paljon oppinut. opetkin muistavat hyvin nimet!! kiltit pikkuponit ja isohepat.

    • Lauretta_K

      Suosittelen Peikin tallia Kauniaisissa! Siellä on ihanat hevoset ja ponit, jotka ovat oikeasti taitavia ja persoonallisia. Verryttely tehdään omatoimisesti, ja Peikillä oppii tosi hyvin ratsastamaan erilaisia hevosia. Maneesi ja kentti ovat tosi isoja ja tunneilla on max. 8 ratsukkoa eli on oikeasti tilaa ratsastaa. Opettajia on 6, joten valinnanvaraa on. Varsinkin esteratsastuksesta kiinnostuneille Peikin talli on hyvä paikka.

    • esteridaaja

      Peikin tallissa on kapasiteettia alkeisridaajasta kilpavalmennukseen nimenomaan esteillä Lisäksi Peikin talli on kahminut tuntsareissa mitaleita kasapäin, ne eivät ole tulleet vahingossa !

    • Kipsukka

      Viitaten Mättärin kommenttiin Matinkylän tallista (Etelä-Espoon ratsastuskoulu), niin mielestäni Larella ei (enää) ole minkäänlaista puremis- tai potkimisongelmaa. Aloitin kyseisellä tallilla vasta puolisen vuotta sitten, mutta sinä aikana en ole kyseistä käytöstä havainnut.

      Sen lisäksi Pojukaan ei taida enää pukitella. Ratsastajan täytyy olla toki jatkuvasti hereillä hevosen selässä, ja joitain sivuaskelia saattaa tulla jos ratsastaja jää haahuilemaan, mutta yhtäkään pukkia en ole siltä nähnyt.

    • wikneriltä

      Tapiolan talli on eläinrääkkäystä, pienet tilat ja tarhaus maneesiin. Matinkylä on pieni ja kämänen. Soukka on ylihinnoiteltu. Suosittelen Espoonkartanoa, ja Wikneriä, missä ratsasran tällä hetkellä. Hevosilla suuret karsinat, enintään 2 tuntia/päivä ja päivittäinen tarhaus. Poneilla enintään tunti/päivä ja ympärivuorokautinen tarhaus jossa pihatto.

      • Anonyymi

        Suosittelen Espoon kartanoa, Punametsää, Wikneriä, Riitin tallia noi on hyviä kaikissa olen ratsastanut omalla ihkulla hepallani❤️


    • Ninasta

      Nina ei oo mikään pukkikone ja menee eteenpäin! Ite ratsastan Ninaa ja kulkee nätisti! Nina ei tykänny olla tuneilla ja sen takii se teki kaikkee semmost mut ei enää! Sil voi tehä iha kaikkee se on ku unelma! Itekki oon siltä tippunu ku se oli viel tuntiponi. Ja Nina on shettis risteytys jaNina pysyy pääty ympyrällä ja kulkee muodossa ja peräänannossa ja Nina nostaa todi nätisti laukan!

    • exTapiolalainen

      Sääliksi käy Tapiolan hevosia ja poneja, miksi talli ei muuta..? Eläinten pitäisi päästä päivittäin raikkaaseen ulkoilmaan, pimeä tunkkainen maneesi ei ole sama asia...Sijainti teiden välissä,liikenteen saasteet.. Varmasti vaikuttaa eläinten mielialaan ja terveyteen :( Kesä maalla ei pelasta pitkää pimeää, raskasta ajanjaksoa Tapiolassa.

      Hoitajat, viekää niitä eläinraukkoja ulos harjattavaksi ja rauhallisille kävelyille hermoja lepuuttamaan... Jos pitäisin tallia, haluaisin senympäristöön, jossa eläimet voivat hyvin, mahdollisimman luonnollisen kaltaisessa miljöössä...

    • Soukan_miinukset

      Soukka on muuten kiva talli, mut miinustakin on paljon. Yksi on se, että ei saa hoitaa, paitsi jossain 5 minuutissa. Sillä listojahan ei ole... Tunnille jaetaan ponit 5-10 minuuttia ennen tuntia. Olen ratsastanut tallilla 2 vuotta ja emmen ole koskaan, paitsi kerran, laukannut yhdessä, vaikka tunnilla oli vain jtn 4 ratsukkoa..... Maneesi on talvisin todella pieni. Itse suosittelen peikkiä, jonne olen vaihtamassa. Iso maneesi (tuplasti isompi mitä soukassa) ja mukavat hevoset. Opettajat soukassa olen kokemuksieni perusteella "lajitellut", Saara on oikeastaan ainut oikeasti istuntaan ja apuihin kunnolla painottava opettaja. Toisilla opettajilla ei oikein tunnu olevan väliä miten hevosen saa esim. nostettua laukkaan, kunhan se laukkaa. Myös tallihengessä on parannettavaa. Kuulen usein hoitajilta aloittelijoiden haukkumista ja jos tekee yhdenkin virheen, heti siitä kokeneemmat hoitajatytöt kuiskii ja nauraa. Harmittaa sanoa näin paljon miinusta, sillä on soukka lopulta ihan kiva paikka ja olen kirjoittanut tämän omien kokemuksieni perusteella. TIEDÄN ÜBER VANHA KESKUSTELU, MUTTA TÄSTÄ SAATTAA OLLA APUA SOUKASSA ALOITTAVILLE! :) Vaikea sanoa suosittelenko soukkaa, mutta esim. siskoni halusi jatkaa siellä vaikka peikillekin olisi ollut mahdollisuus vaihtaa!

      • Soukan_miinukset

        Tarkoitan siis ettemme ole laukanneet samaan aikaan! Laukat meillä on tapahtunut ympyröillä, kentän keskellä, jonne kutsutaan yksitellen jokainen....


    • SoukanTalli

      Tiedän, että tää on tosi vanha keskustelu, mutta tästä voi olla apua vieläkin (:
      Soukka on tosi kiva paikka! Oon ratsastanut tosi pitkään Soukassa, oppinut kyllä niin paljon!
      Opettajat on hyviä ja erilaisia, osaa auttaa erilaisissa asioissa ja keksii aina hyviä ideoita ja teemoja. Ryhmiä löytyy eri tasoisia ja estepainotteisia ja koulupainotteisia ja myös ihan normaaleja perusryhmiä.
      Oon ite jo hevostunneilla Soukassa, mutta nuorempana kävin tietysti ponitunneilla. Soukassa on niin mahtavat ratsut, tosi erityyppisiä ja kaikki on tosi hauskoja ja opettavaisia! Hevoset ja ponit viihtyy Soukassa hyvin ja kaikki pääsee ulkoilemaan joka päivä paljon ja kaikilla on hyvät oltavat. Ponitunneilla sai aina toivoa tiettyä ratsua tunnille, välillä hevostunneillakin saa, mutta ei aina.
      Soukassa on kaksi kenttää ja yksi maneesi, isomman kentän ja maneesin pohja on juuri uusittu, sekä isomman kentän aidat on päivitetty. Pienempi kenttä on suht uusi, niin sitä ei uusittu nyt keväällä :)
      Soukassa saa hoitoponin tai hoitohevosen, jos haluaa ja opettajat katsoo sinut tarpeeksi osaavaksi hoitaa hevosia tai poneja. Syksyllä tulee aina lista, mihin halukkaat kirjottaa nimensä ja hoitsutoiveensa ja joka syksy uusia hoitajia tulee, jos tarvitsee.
      Yhteishenki on ihan ok. Hoitajat huolehtii hevosten harjaamisesta ja varusteista, toki opettajat pitää myös hyvää huolta hevosista ja poneista, kaikilla on siististi leikatut harjat ja muut, ehjät varusteet ja kengitykset ja kaikki on aina hoidettu ajallaan <3
      Ehkä yksi ainoa miinus on, ettei Soukassa oo yöleirejä, mutta päiväleirejä on kyllä!
      Soukassa pääsee valmentautumaan ja kilpailemaan, koulua tai esteitä (soukassa kyllä voi hypätä esim maastoesteitä).
      Kannattaa ehdottomasti kokeilla Soukkaa, niin lämmin sydäminen ja upea talli!

    • Hepparakas

      Itse vaihdoin soukasta Tapiolaan sillä en oppinut mitään opettajat ovat ilkeitä ja hoitajat omivat niitä Tapiolassa saat itse laittaa ponin ja kyllä ne pääsevät tarhaan.
      Soukassa oli todella epämukavaa sain yhden kerran hoitaa hevosen nimeltä harmo ja jotkut soukkalaiset varmaan muistaa ammu ponin no jos muistaa niin se muutti mun tädille ja noin vuosi sitten se lopetettiin😣
      Mutta joo tollanen stoori

    • Hepparakas

      Ja tiedän että vanha keskustel

    • Anonyymi

      Espoon talli on melko lähellä kauklahtea mutta siellä ratsastetaan talvisinkin ulkona.
      Soukan tallilla tunneilla oppii ja on mukavat opettajat. Poni tunneille ei saa laittaa itse valmiiksi koska poneilla menee enimmäkseen lapset jotka eivät oikein osaa mutta alkeistunneilla opetellaan ensimmäisenä päivänä hoitamaan. Hevostunneille saa hoitaa itse mutta tunnilta pois ei. Itse ratsastan soukan tallilla ja kaikki hevoset ja ponit ovat todella kilttejä.

    • Anonyymi

      Espoon tallilla on ollut pieni n. Metrin kokoinen shetlanninponiori. 6 v.? Pitkä liinahtavaharjainen ruskea. Mikä nimi? Mitä tiedät ponista?

    • Anonyymi

      Moi! Oon syksyllä n. 90% varmuudella aloittamassa soukassa/espoonlahden ratsastuskoululla. Ratsastan kevät kauden loppuun tapiolassa missä olen harrastanut 2,5v mutta vaihdan tallia sillä tapiolassa hevosien tilat ja tallin sihainti eivät ole kovin hyvät. Voitteko laittaa vähän että mimmosta tallilla on nykyään? :)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe