Miten on
16.11.2014 11:07
Kysymykseni foorumilla Laivat ja merenkulku oli enemmän kuin asiallinen.
Kysymys kuului:
Miksi nee_keinpäätä nykyisin kutsutaan?
Vanhan ohjeen mukaan silmikan tullessa nee_kerinpään kohdalle pysäytetään vinssi.
Tuossa tuo poistettu kysymys. Mutta miksi tuota tuovin kääntörullaa nykyisin kutsutaan vai onko hienostelu päässyt vaikuttamaan ikivanhaan merimieskieleen?
Turhaa moralisointia
16.11.2014 14:00
Tietenkin siksi poistettu, kuten tätäkin esitetty poistettavaksi, että nämä poistoesittäjät tietävät merenkulusta vain se, että laivat yleensä liikkuvat veden pinnalla.
Taitavat olla niitä samanhenkisiä, jotka kielsivät myös nokikolari-leikin. Miksiköhän?
Laivaterminologiaa
16.11.2014 15:11
Maakravut eivät voi ymmärtää virallista laivaterminologiaa.
Ne kai olettavat, että apinanverkko ja apinannyrkki ja apinasilta ovat yhtä ja samaa. Ja että fiilari on kai joku työmies. Ja että jäänmurtajalla haarukalla syödään.
Maatiaisille
16.11.2014 15:52
Juu, jos maatiaiselle sanottais, että tuos jöölinkiä, niin taatusti alkaisi kikatus.
Mitähän tekisi, jos pitäisi lekottaa?
Niin, ja pallihan ei ole se!
Hyysäyksen huippu
16.11.2014 17:24
Ei normaalit maalla työskentelevät "sillien" slangia ymmärrä eikä tarvitsekaan. Kaikilla ammateilla on omat slangit ja hyvä niin. Tuohon aloitukseen liittyen myös lasten leikit on saneet uudet "viralliset" nimet, kuten kuka pelkää mustekalaa?
Ennakkosensuuri on kielletty maamme perustuslaissa. Suomi24 on sitä harjoittanut aiemminkin (tältä foorumilta löytyy vanhaa ketjua aiheesta) ja nyt taas Suomi24 jäi kiinni laittomuudesta.
Jokainen voi todeta tuon itse. Kirjoittakaa viestiin sana nee_keri (tietenkin ilman tuota alaviivaa) ja kas, kun viesti on lähetetty, on se myös ilmoitettu asiattomaksi. Nämä viestit ylläpito poistaa automaattisesti niitä sen kummemmin tarkistamatta.
Lain vastaista toimintaa!
Miksi poistettu?
14
369
Vastaukset
- Nikka 2.0
Koska rasismi ja orjalaivat.
- Orjalaiva rasisti
Poistivat sitten pari viestiä lisää, kun ei osunut pirtaan.
Täytynee ryhtyä varmuuskopioimaan ja järjestää automaattinen uudellenlähetys.
- eekripää
Samalla nimellä sitä vieläkin kutsutaan
- Meriamikseen
Pitäisi varmaan uusia Suomenkielen kirjaan uudeksi nimikkeeksi " Afrikkalais amerikkalaisen pää". Toisaalta tämähän sulkisi laajan joukon Afrikkaa ulos. Olisiko se rasismia?
- Olisko?
Miten loukkaamaton/loukkaava olisi termi: "Afrikan sarvelaisen pää"?
- sukupulineutraali nekru
Sanoisin, että värivammaisen kierukka on ihan jees.
- sukupulineutraali nekru
- Boa
sukupulineutraali nekru kirjoitti:
Ei vaan näin:
N.......suukko on nykyisin Brunbergin suukko
N....pää on vastaavasti Brunbergin pää - 11+10
Boa kirjoitti:
Ei vaan näin:
N.......suukko on nykyisin Brunbergin suukko
N....pää on vastaavasti Brunbergin pääMustaa miestä sanotaan nykyään "römpötiksi" näillä purjelaivasäätiön poravehkeillä.
- yx merimies
11+10 kirjoitti:
Mustaa miestä sanotaan nykyään "römpötiksi" näillä purjelaivasäätiön poravehkeillä.
Vares elokuvassa tummaihoinen oli yön timo.
Työskentelin n. 25 vuotta sitten kahden yön timon kanssa 8 kuukautta, ja puhuin kyllä, jos ihonväri oli puheenaiheena, n:keristä. Ei ne siitä hernettä nenään vetäneet, muutenkin huippuhyviä tyyppejä.
Taitaa vaan olla jenkkien tai kukkahattutätien mielestä jotenkin kamala sana. - 2. skönäri
yx merimies kirjoitti:
Vares elokuvassa tummaihoinen oli yön timo.
Työskentelin n. 25 vuotta sitten kahden yön timon kanssa 8 kuukautta, ja puhuin kyllä, jos ihonväri oli puheenaiheena, n:keristä. Ei ne siitä hernettä nenään vetäneet, muutenkin huippuhyviä tyyppejä.
Taitaa vaan olla jenkkien tai kukkahattutätien mielestä jotenkin kamala sana.Minä olen heitä kutsunut nimeltä, en ihonvärillä.
- Täsmennetääs
2. skönäri kirjoitti:
Minä olen heitä kutsunut nimeltä, en ihonvärillä.
Ei se n-sana tule ihonväristä vaan rodusta.
Vastaavasti pitäisi kieltää monet muutkin sanat, kuten eskimo, intiaani, abo, lappalainen, savoilainen, tamperelainen, suomalainen, jne.
Mutta mikä se kiinnitystouvin vedon taittotanko nykyisin on? - Nikkari
Täsmennetääs kirjoitti:
Vastaavasti pitäisi kieltää monet muutkin sanat, kuten eskimo, intiaani, abo, lappalainen, savoilainen, tamperelainen, suomalainen, jne.
Mutta mikä se kiinnitystouvin vedon taittotanko nykyisin on?Se tulee juuri ihonväristä.
Negro= musta. esim.Rio Negro eli ”Musta joki” (esp. Río Negro ja port. Rio Negro) on Etelä-Amerikassa virtaavan Amazonjoen sivujoki (Wikipedia) - Eirasismia
Täsmennetääs kirjoitti:
Mutta mikä se kiinnitystouvin vedon taittotanko nykyisin on?Se on sniggepää. Tuskin rasistinen sana
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä2489612Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.547895Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.2026693- 1743707
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la2861990- 1041955
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny81758- 1131572
Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll871414Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202191407