LähiTapiolan Omavara Sairauskuluvakuutus

mcx-934

Onko kenelläkään LähiTapiolan Omavara Sairauskuluvakuutusta? Millä perusteella päädyit siihen? Tuossa Omavarassa olisi mahdollisuus säästää samalla ja sitten eläkkeellä kotiuttaa säästöt. Kuulostaa liian hyvältä. Mikä koira tuohon on haudattu?

Se henkivakuutus siihen tulee käsittääkseni väkisin, vaikka siitä en ole kiinnostunut. Lähinnä haluaisin turvata elämäni sen varalta, että syöpä iskee. Ja tietysti tuo kertyvä säästösumma kuulostaa hyvälle, jos sen oikeasti saa sitten nostettua itselleen, kun vakuutus päättyy 65-vuotiaana.

5

4767

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmmmm

Kyseessähän on tyypillinen vakuutussäästö sopimus, johon on sitten liittyy kaikenlaisia kuluja, joita säästöstä veloitetaan. Itseasiassa, jos et itse pysty pistämään rahaa syrjään, niin tuo voi toimia. Kannattaa kuitenkin miettiä, että ne rahat mitä sinne olet laittanut ovat sinun omia säästöjäsi. Olisiko perus pankkitalletukset hoitaneet saman asian?

• tällainen koira

Kyseessä on ns. yhdistelmävakuutus, johon sisältyy säästöhenkivakuutus ja sairauskuluvakuutus.

Ota huomioon, että maksamasi vakuutusmaksut eivät ole kokonaisuudessaan säästöä. Niistä vähennetään esinnäkin tuon sairauskuluvakuutuksen maksu ja sitten henkivakuutusosan hoitokulut. Se, mitä jäljelle jää, on sitten kertyneine korkoineen eläkeiässä nostettava säästö. Kuten muutkin vakuutukset, saa tämänkin vakuutuksen irtisanoa milloin tahansa, jolloin saa myös nostaa säästöosuudelle kertyneen takaisinostoarvon. Alkuvuosina ei kylläkään kannata irtisanoa minkään sortin säästöhenkivakuutusta, koska heti alkuun perittävät kulut syövät säästöosuutta niin, että takaisinostoarvo voi olla olematon.

Noin äkkiä ehtoja vilkaisemalla Omavara ei vaikuttanut minusta sen kummallisemmalta kuin muutkaan säästöhenkivakuutukset tai sairauskuluvakuutukset. Saattaahan se asioiden hoitoa helpottaa, kun ovat samassa paketissa.

• epämääräistä

En lähtisi tuohon. Itselle tarjotussa oli mm. omavastuu yli 1000 euroa. Ihan älytön. OP-Pohjolassa paras sairaskulu/ terveysvakuutus.

• kokemus puhuu

"OP-Pohjolassa paras sairaskulu/ terveysvakuutus"

ja kallein.....itse kilpailutin OP-Poholan ja Fennian ja Fennia oli 250 euroo halvempi ja omavastuu osuus pienempi....

• Niper212312313
        kokemus puhuu kirjoitti:

"OP-Pohjolassa paras sairaskulu/ terveysvakuutus"

ja kallein.....itse kilpailutin OP-Poholan ja Fennian ja Fennia oli 250 euroo halvempi ja omavastuu osuus pienempi....

Op-Pohjolassa:
        Hoitokulujen enimmäiskorvaus 200 000e
        Omavastuu 0-1000e (huom. myös 0e)
        Päättymisikä 100v.
        Pysyvähaitta 500 000e
        Tapaturmainen kuolema 500 000e.

Minute tuo maksoi 285e /v. Pelkkä hoitokuluvakuutus 0 omavastuulla oli 195e.

Ihan suvereenisti paras sisältö kilpailijoihin nähden.. Mutta tuosta yhtiöstä ei sitten kannata ottaakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      52
      1181
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      90
      1167
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1030
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      17
      878
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      793
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      112
      768
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      722
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      12
      697
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      609
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      70
      591
    Aihe