Atesteilta PUUTTUU elämäntarkoitus

Ei pizzaa, ei viinaa

Mihin ei kuulu omistaminen, ei kuluttaminen, koska ne ei tyydytä tarkoituksen kaipuutamme.
Tavaroiden kokoaminen ei voi täyttää tyhjyyden tunnetta elämässämme, josta puuttuu varmuus ja ja tarkoitus.

40

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asia on jo kerrottu

Olikos tämä nyt se 1001 aloitus samasta aiheesta?

• ....

1002.

• ateismi kun ei anna

Samoja aloituksia täällä näkee teiltäkin, jos ei juoruja löydy tarpeeksi maailmalta, joten menee tämäkin.
      Ainakin masennuspalstoilla on paljon näitä elämän tyhjyyttään masennuksen koirissa piehtaroivia ateisteja.

• ....

''Ainakin masennuspalstoilla on paljon näitä elämän tyhjyyttään masennuksen koirissa piehtaroivia ateisteja.''

Voi Hanna, et ole millään tavalla todistanut, että esimerkiksi tänne lainaamasi tekstit olisivat ateistien kirjoittamia.

• eivätkö ole ateistej
        .... kirjoitti:

''Ainakin masennuspalstoilla on paljon näitä elämän tyhjyyttään masennuksen koirissa piehtaroivia ateisteja.''

Voi Hanna, et ole millään tavalla todistanut, että esimerkiksi tänne lainaamasi tekstit olisivat ateistien kirjoittamia.

Nämä henkilöt suuttuvat, jos heille puhutaan Jumalasta. Tunnustautuvat kristinuskon vihollisiksi.

• kiinnnnostunut
        eivätkö ole ateistej kirjoitti:

Nämä henkilöt suuttuvat, jos heille puhutaan Jumalasta. Tunnustautuvat kristinuskon vihollisiksi.

Eiköhän ne masentuneet mene silloin sellaisille palstoille, joissa puhutaan jumalasta, jos ne haluavat sellaisesta kuulla. Ja mitä sinä siellä masentuneiden palstalla teet, oletko masentunut, eikö jumala auttanut?

• eivätkö ole ateistej kirjoitti:

"Tunnustautuvat kristinuskon vihollisiksi. "

Mietittekö te uskikset ikinä julkista kielenkäyttöänne?
        Tuon kommentin luettuani mieleeni nousi kuva. Näin sieluni silmin itseni kyselemässä tutuiltani: "Tunnustaudutko sinä kristinuskon viholliseksi?"
        Näin myös sieluni silmin heidän loksahtaneet alaleukansa, keskinäiset yhteydenottonsa ja sen ison pakettiauton, jossa pari valotakkista herraa kuskasi minut pois.

• ....

''Nämä henkilöt suuttuvat, jos heille puhutaan Jumalasta. Tunnustautuvat kristinuskon vihollisiksi.''

Aha. Ja mikä mainitsemistasi tekee heidät ateisteiksi?

• äölöäl

Hanna... Julistajista ei pidetä missään. Varsinkaan siellä missä heitä vähiten kaivataan. Suuttuminen johtuu siitä, ettei julistajalla ole tilannetajua, hän pyrkii hyötymään ihmisen hädästä. On erittäin vastenmielistä mennä mielenterveysongelmista painivien joukkoon tyrkyttämään typeriä uskomuksiaan.

• älä provosoi
        agnoskepo kirjoitti:

"Tunnustautuvat kristinuskon vihollisiksi. "

Mietittekö te uskikset ikinä julkista kielenkäyttöänne?
        Tuon kommentin luettuani mieleeni nousi kuva. Näin sieluni silmin itseni kyselemässä tutuiltani: "Tunnustaudutko sinä kristinuskon viholliseksi?"
        Näin myös sieluni silmin heidän loksahtaneet alaleukansa, keskinäiset yhteydenottonsa ja sen ison pakettiauton, jossa pari valotakkista herraa kuskasi minut pois.

Jospa lopetat yleistämisen, kiitos.

• Stiigafuulia
        älä provosoi kirjoitti:

Jospa lopetat yleistämisen, kiitos.

Jospa sinä lopettaisit perusteluissasi sellaisen terminologian käyttämisen, joka ei arkikielessä tarkoita yhtään mitään. AG:n kommentti oli provosoiva, mutta asiallisesti totta.

• älä provosoi
        Stiigafuulia kirjoitti:

Jospa sinä lopettaisit perusteluissasi sellaisen terminologian käyttämisen, joka ei arkikielessä tarkoita yhtään mitään. AG:n kommentti oli provosoiva, mutta asiallisesti totta.

No ei todellakaan ollut asiallisesti totta. Yleistäminen ei ole totta.

• kuka yleistää?
        älä provosoi kirjoitti:

No ei todellakaan ollut asiallisesti totta. Yleistäminen ei ole totta.

Kuka yleistää?

"Nämä henkilöt suuttuvat, jos heille puhutaan Jumalasta. Tunnustautuvat kristinuskon vihollisiksi. "

Jos siis joku arvostelee (tai sinun mukaasi niistä suuttuu) uskovien kommenteja, hän on kategorisesti kristinuskon vihollinen. Eikö se juuri ole yleistämistä?

• Niin, elämällä ei ole tarkoitusta. Mutta aloittaja unohtaa nyt että elämällä on silti merkitys.

• Juuri näin.
        Joku biologi voisi sanoa elämän tarkoitukseksi omien geenien siirtämisen eteenpäin. Jos näin, niin sen tarkoituksen olen täyttänyt jo yli neljännesvuosisata sitten.
        Merkitystä elämälläni on niin itselleni kuin varmaan läheisillenikin monella eri tasolla.

Kun olin uskossa, en kokenut elämääni mitenkään sen tarkoituksellisemmaksi kuin nytkään. Elämän merkityksellisyyttä olen ollut oppimassa koko ikäni ja sen tajuan nykyään varmasti selvemmin kuin joskus nuorena aikuisena nuoruusiän angstista nyt puhumattakaan..

• Hannalla on määrätylle ihmisryhmälle tyypillinen varmuus siitä, että hän Tietää, mitä muut ajattelee. Luulin minäkin joskus, että ihmiset on yleensä rationalisteja.
      Kyllä sitä voi erehtyä ;-) melkein nolottaa.

Esim aloituksessa Hanna päättelee defenssoituneen ajattelunsa avulla, että ilman hänen päänsä sisällä pyörivää henkimaailmaa ei voi olla tyytyväinen elämään.
      Varmasti voi olla.

Se näissä aloituksissa aiemmin ihmetytti, että mistä he löytävät aina sen kahtia jaon eli heidän omien aivojensa kokema todellisuus vs ateistinen todellisuus.
      Siinä korostuu yleensä heidän oma käsityksensä henkimaailmasta/kristinuskosta ehdottoman oikeana ja siitä poikkeava on heille ilmeisen käsitäämätön mysteeri.

Lisäksi heitä ei tunnu suuremmin ihmetyttävän esim hindut satoine jumalineen tai luonnonkansat vuorenjumalansa kanssa, mutta ateistin jumaluskottomuus hämmentää heitä.

Pikkuisen häiritsee se Mika Niikolle ja vastaaville tyypillinen ehdoton varmuus oikeassa olemisestaan eli täydellinen epäilyn puute.

Tulee aina mieleen Bertrand Russell, joka sanoi:

"Maailman kiusana on se, että typerät ovat ehdottoman varmoja ja viisaat täynnä epäilystä."

Todellakin.

• "Tulee aina mieleen Bertrand Russell, joka sanoi:
        "Maailman kiusana on se, että typerät ovat ehdottoman varmoja ja viisaat täynnä epäilystä."

Russel oli viisas mies. Yksi niistä suurista. Hattua nostan.
        Kuitenkin ollessani "Oikeassa Uskossa" minulla oli asioita, joista olin täysin varma, ilman vähäisintäkään loogista näyttöä. Nyt kun olen hylännyt useimmat niistä "varmuuksista", en usko olevani juurikaan sen älykkäämpi, viisaampi ja kokeneempi iän myötä ehkä.

Uskonnollinen fanaattisuus on mielestäni kokonaan oma tapansa katsoa maailmaa. Siinä järkeä pyydetään kohteliaasti väistämään, kun uskonasioista on kyse. Sitten "maallisessa regimentissä" voidaan olla omalla alallaan täysin päteviä.
        Valtaoja kertoi vanhempana uskoon tulleesta proffastaan, joka alkaessaan luennoida fysiikasta "vaihtoi päänsä". Hyvä ilmaus sille, kuinka älykäs ihminen voi olla uskossa. Hän elää kahdessa eri todellisuudessa. Toki uskiksissa on pahnanpohjimmisensa, kuten olemme saaneet tälläkin palstalla havaita.

Russelin ajatus on kuitenkin oman kokemukseni mukaan täysin oikea. Sen voi todeta erinäisillä tiedepalstoilla, joissa tuskin peruskouluaan suorittaneet kaatavat laajoja tieteenaloja kadehdittavalla varmuudella.

• agnoskepo kirjoitti:

"Tulee aina mieleen Bertrand Russell, joka sanoi:

Kuitenkin ollessani "Oikeassa Uskossa" minulla oli asioita, joista olin täysin varma, ilman vähäisintäkään loogista näyttöä. Nyt kun olen hylännyt useimmat niistä "varmuuksista", en usko olevani juurikaan sen älykkäämpi, viisaampi ja kokeneempi iän myötä ehkä.

Uskonnollinen fanaattisuus on mielestäni kokonaan oma tapansa katsoa maailmaa. Siinä järkeä pyydetään kohteliaasti väistämään, kun uskonasioista on kyse. Sitten "maallisessa regimentissä" voidaan olla omalla alallaan täysin päteviä.
        Valtaoja kertoi vanhempana uskoon tulleesta proffastaan, joka alkaessaan luennoida fysiikasta "vaihtoi päänsä". Hyvä ilmaus sille, kuinka älykäs ihminen voi olla uskossa. Hän elää kahdessa eri todellisuudessa. Toki uskiksissa on pahnanpohjimmisensa, kuten olemme saaneet tälläkin palstalla havaita.

Russelin ajatus on kuitenkin oman kokemukseni mukaan täysin oikea. Sen voi todeta erinäisillä tiedepalstoilla, joissa tuskin peruskouluaan suorittaneet kaatavat laajoja tieteenaloja kadehdittavalla varmuudella.

Usko ja äly voi olla ja usein onkin samassa päässä, mutta ne ehdottomimmat uskonnolliset "totuudet" kuullaan useimmin sieltä gaussin käyrän toisesta päästä.

• agnoskepo
        qwertyilija kirjoitti:

Usko ja äly voi olla ja usein onkin samassa päässä, mutta ne ehdottomimmat uskonnolliset "totuudet" kuullaan useimmin sieltä gaussin käyrän toisesta päästä.

Tästä olemme täysin samaa mieltä.

• Sarcisson
        agnoskepo kirjoitti:

"Tulee aina mieleen Bertrand Russell, joka sanoi:

hmiset, jotka eivät ymmärrä elämää, kokevat aina olevansa eksyksissä. He tarvitsevat jonkun auktoriteetin, kirjan tai henkiön, joka kertoo heille mitä heidän pitää tehdä. Ja kun he löytävät sen, he ovat tyytyväisiä. Mutta edelleenkään he eivät ymmärrä elämää.

En muista kuka sanoi...

• agnoskepo kirjoitti:

Tästä olemme täysin samaa mieltä.

Sama taitaa päteä muihinkin "totuuksiin".

• kristitty *
        qwertyilija kirjoitti:

Sama taitaa päteä muihinkin "totuuksiin".

Jep. Ateistisia "totuuksia" saamme silloin tällöin ihmetellä. :D

• kristitty * kirjoitti:

Jep. Ateistisia "totuuksia" saamme silloin tällöin ihmetellä. :D

Ateisteiltakin pääsee sammakoita. Ehdoton varmuus kenen tahansa puheessa herättää vaistomaisesti epäilyksen että hän ei ole perillä asiasta.

• kristitty *
        qwertyilija kirjoitti:

Ateisteiltakin pääsee sammakoita. Ehdoton varmuus kenen tahansa puheessa herättää vaistomaisesti epäilyksen että hän ei ole perillä asiasta.

Vai että vain pääsee sammakoita. :D Kristityillä on kysymys tyhmyydestä, mutta ateisteilla sammakoista.

• onpahan läpinäkyvää
        kristitty * kirjoitti:

Vai että vain pääsee sammakoita. :D Kristityillä on kysymys tyhmyydestä, mutta ateisteilla sammakoista.

Juuri näin :D

• onpahan läpinäkyvää kirjoitti:

Juuri näin :D

onpahan läpinäkyvää

Nimeltä mainitsematta on ateisteissakin fundamentalistisia idiootteja, jos selkeää mielipidettä kysytään (olkootkin, että minut lasketaan ehkä usein noihin idiootteihin).

Mutta palstan muutaman uskovan/ateistisen kommentoijan perusteella en tekisi suurempia johtopäätöksiä kummastakaan ryhmästä, varsinkin kun ne ovat Erittäin hajanaisia.

• 6+7

Tyypillinen hit and run-hihhuli kertakäyttönimimerkillä. Käy ulostamassa avauksen, johon ei koskaan palaa kommentoimaan mitään.

• gjgg

" hit and run-hihhuli"

Olisi sinulta voinut odottaa hieman suurempaa tarkkuutta!

Pitää tietenkin olla: Shit and run...

• fjff
        gjgg kirjoitti:

" hit and run-hihhuli"

Olisi sinulta voinut odottaa hieman suurempaa tarkkuutta!

Pitää tietenkin olla: Shit and run...

Shit and run is the atheistic way :D

• hjkhps

Kiva kun kerroit, enpäs tiennytkään, vaikka olen ateisti. On se kiva että uskovaisilla on tarkoitus. palvella mielikuvitusolentoaan ja tehdä uskonnottomien ja vääräuskoisten tarkoituksettomasta elämästä ainakin raskasta jatkuvan painostuksen ja syrjinnän alla.

• valistunut

Elämän tarkoitus on kaikilla sama oli uskovainen tai ateisti, kapitalisti tai kommunisti
      Me olemme täällä ilmentämässä ajatonta elämää ajassa ja aineessa
      Fyysinen elämä on kuitenkin rajallista, joten tuo ajaton voi ilmetä vain fyysisten elämien ketjuna, joka alkaa esiasteelta ja kehittyy,syyn ja seurausen mukaan täydellisyyttä kohti.

Me olemme yksi lenkki tässä ketjussa, mutta emme ymmärrä sitä, ja sen takia keksimme omia tarkoituksia, uskonnot jumalineen, aatteet politiikan.
      Uskonto, viina ja aatteet ovat vain huumetta kansalle se unohtaisi tuon tosiasian
      Emme ole tietoisia tosiasioista, ja sen koemme yksinäisyytenä, ja turvaudumme huumeisiin sekä laillisiin,että laittomiin
      Uskonto on samanlainen huume kuin viinakin, sillä kieltäytydään kohtaamasta elämän tosiaioita

Kun murtaudumme tuon yksinäisyyden seinän läpi emmekä pakene sitä, niin se muuttuu yksinolevuudeksi, joka on ääretöntä olemista yhtä kaiken kanssa.
      Silloin tuo yksinäisyys häviää eikä meidän tarvitse paeta sitä, kun olemme kohdanneet sen silmästä silmään

Valitettavasti meillä ei ole tarvittavaa tunnevoimaa, sillä olemme haijoittaneet sen eri kohteisiin

• werrr

Uskoven elämäntarkoitus on pitää päänsä kasassa keinolla millä hyvänsä ja useimmin siinä toimii raamatun lukeminen tai olettaminen siitä mitä siellä lukee.

Kaikki ns tosiuskovat joita tunnen potevat jotain traumaa mitä keppihevos uskovaisuudella pidetään kurissa. Alkoholismi, huumeongelmat, mielenterveysongelmat, kriminalismi, lapsuustraumat, tiukasti uskovan perheen aiheuttamat traumat, elämänhallinnan menetyksen puute yms. Tähän raamattu ja usko antavat rajat, säännöt ja tulevaisuuden.

Uskovilla on heikompi kyky hallita elämäänsä ja hyväksyä sitä ettei hallinta ole mahdollista saati hyväksyä elämän päättyminen.

Tampereella oli taas lasten hyväksikäyttö kirkon toimessa. Trauma taas taustalla. Mistä johtuu pervojen pakkautuminen kirkon ja uskon piiriin?

• Itse olen ateisti, mutta olen silti samaa mieltä kanssasi. Elämällä ei ole tarkoitusta, vaan se on, niin kauhealta kuin se kuulostaakin, vain jonkinlainen peli. Jumala varmasti toisi lohtua elämääni, mutta kyse on uskon asiasta, ei mukavuuskysymyksestä. Elämäni oli helpompaa kun vielä uskoin Jumalaan, mutta kun järki ei ole antanut yhtään syytä jatkaa uskomista. Mielestäni usko ei ole edes valintakysymys, julkinen esittäytyminen on. Ja tottahan toki sitä voisin itselleni uskotella että uskon, että joku siellä ohjailee, ohjaa.

• mmjaas

Elämän tarkoitus on lisääntyä.

Sama vietti on kaikilla eläimillä, myös ihmisillä.

Tämä on aivan itsestäänselvyys, eikä siihen liity mitään sen korkeampia tarkoitusperiä.
      Tässä vain on käymässä niin kuin ylisuurelle sopulipopulaatiolle, että ihmisiä on nyt jo liikaa ja luonnonvarat ovat kohta kokonaan käytetty.

Ravintoketjussa ei ole ylempänä mitään, joka pitäisi huolen ylisuuren kannan rajoittamisesta, joten se tulee tapahtumaan omalla painollaan kun sen aika on.

• Kyllästynyt

Minua aina ihmetyttää, että eikö uskovainen osaa kuvitella muuta tarkoitusta kuin jumalan tai rahan. Ne tahtovat aina olla ne kaksi, jotka nousevat esiin. Että koska te ette usko minun jumalaani, niin se täytyy olla tuo omistaminen teille tärkeää ja hähhätihää, ei ole siinä tarkoitusta.

Onko muunlaisia rinnastuksia, kun yritetään osoittaa, miten itsellä on kaikki paremmin kun uskoo satunnaiseen jumalaan?

• Nymmäsenhokasin

Elämän tarkoitus on tietenkin palvoa Jumalaa ja rakastaa Jeesusta, jotta kuoltuaan pääsee taivaaseen ikuisesti palvomaan Jumalaa ja rakastamaan Jeesusta. Syntiset käristetään sitten helvetissä.

• No juu ei

Minä kysyin kerran eräältä oikein tosihihhulilta, että mitäs siellä tuonpuoleisessa eli taivaan paratiisissa sitten ikuisesti tehdään?

Tämä vastasi että siellä käyskennellään ikuisesti Herraa ylistäen kultaisessa, jalokivin koristellussa taivaallisessa kaupungissa.

Mihin oli pakko todeta, että et sitten keksinyt mitään tylsempää? Minä en kestäisi tuollaista edes viikonloppua, saatikka ikuisuutta. Sehän se vasta kaikkein kammottavin helweddu olisikin, ikuisuus tuollaista käyskentelyä. Ei kiitos.

• Parasiitti Oskari

Minkähänlainen tarjoilu siellä taivaallisessa kaupungissa on? Spagettihirviöllä on selvä tarjous paratiisista samoin kuin Allahilla marttyyreille. Kristyt saavat siis vain käyskennellä? Kaduilla lorviminen ikuisesti Herraa ylistäen, siinäkö kaikki?
        Melkein kannattaa ainakin pyytää lisätietoja alakerran grillijuhlista.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      225
      1968
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1758
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      55
      1237
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1065
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      998
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      940
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      855
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      854
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      802
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      784
    Aihe