Sampo-pankki tarjosi asuntolainaa (maksuaika 20 v., tasalyhennys) marginaalilla 0,65. Vakuudet ok ja muutoinkin pankin vanha asiakas... joten, kuulostaako teistä muista hyvältä tarjoukselta vai vieläkö pitäisi koettaa tinkiä ?
Asuntolainan marginaali
12
9225
Vastaukset
- 0,8
Itselläni on vuosi sitten tingitty 0,8 marginaali, joten 0,65 kuulostaa hyvältä. Ne on laskeneet jatkuvasti.
Minulla on Nordea, ja sieltä puolelta on joustettu tosi hyvin aina tarpeen mukaan. Olen tosi tyytyväinen pankkipalveluun. Taidan olla yksi niitä harvoja. - HK_
marginaali 0.6 nooassa
frendillä neuvoteltu OP:hen 0.55.
Se on halvin mitä olen kuullut. - Velallinen Mies38v
Noin vuosi sitten otin asuntolainaa noin 100 000 €. Vanhana Nordean asiakkaana (jo säästöpankin ajoilta) luulin että vaakakupissa painaa jotain pitkä asiakassuhde.
Kilpailutuksen jälkeen Handelsbanken oli selvästi paras. Tuli pankin vaihto eteen, enkä ole katunut.
HB:ssa hyvä ja ystävällinen palvelu, ei juurikaan jonoja ja asioita voinut hoitaa jopa puhelimen välityksellä sujuvasti.
Lainan kokonaiskorko 2,85 %. Vakuudet tietysti kunnossa.
Kilpailuttakaan rohkeasti ! Nordea on tottunut siihen että se on suurin ja kaunein. valitettavasti myös kallis. - Ansku
Hei, Juuri maanantaina kävin Sammosta pyytämässä marginaalista tarjousta, ja sain 3 kk. 0,3 % ja siitä eteenpäin 0,55 % ja 12 kk. euribori.
0.61 % 12 k Euribor Nordeasta, ei paljoa huvittanut lähteä kilpailuttamaan.
- on lähtötaso
0,65 näyttäisi olevan tällä hetkellä lähtötaso jos vakuudet on ok. Toteutuneet varmasti 0,60 pinnassa, ainakin 0,6 on jo minulle luvattu ja ilman muita kuluja.
- kulinaristi
Sammosta tarjottiin asuntoon 0,65 ja sijoituslainoille 0,75.
Nordea pisti pohjat 0,6 kaikkiin. - Jimmies
Hyvä marginaali on 0,6 tällä hetkellä ja sitä näyttää monet tarjoavan. Muista sitoa peruskorko euriboriin ei missään tapauksessa mihinkään prime-korkoon.
Kannattaa tarkistaa myös muut kulut esim avausmaksut, lainan- ja tilinhoitomaksut, maksuohjelman muutosmaksut. Nordea yritti laskuttaa 100€ lyhennyssumman/maksuohjelman muuttamisesta. Vaihdoin pankkia saman tien, oli vielä niin tyly palvelu.
Mieti kanssa missä päin haluat asioida, onko konttori lähellä ja minkälaista palvelua sieltä saa. Nordeassa saa jonottaa helsingissä melkein aina 30 min.
Olen sellaisessa työssä että nään ajoittain ihmisten pankkisopimuksia ja niistä laskutettavia palkkioita. On jäänyt sellainen käsitys/mielikuva että Ålandsbankenilla ja muilla pienillä pankeilla on alhaisimmat pankkiasioinnin maksut. - Pitäisköhän minunkin
Mulla on asunnosta nyt puolet maksettu (arvo 90000eukkaa) ja marginaalikorko on tasan 1 prosentti, pitäsköhän tehdä tarkistus...? Miten iso homma pankin on sitä ruveta muuttamaan?
- velkanen
omasta pankistasi mikä on heillä tilanne. Me ainakin saatiin sähköpostitse uusi tarjous marginaalista kun kerrottiin pankkivirkailijalle, että ollaan kuultu marginaalien laskeneen. Samana päivänä tuli viesti, että tarjoaisimme uudeksi marginaaliksi 0,65:ttä koska olette hoitaneet raha-asianne tunnollisesti jne (edellinen marginaali oli 0,85 ja alkuperäinen 1999 1,1). No hyväksyttiin se koska ollaan oltu tosi tyytyväisiä omaan pankkiimme Handelsbankeniin kaikilta osin.
- Pank
Menin pankin tiskille ja kerroin lukeneeni 0,55 .. 0,65 marginaaleista ja sanoin omani jääneen 2 vuodessa jälkeen! Kerroin aluksi aikovani kilpailuttaa pankit asuntolainana osalta!
Virkailija vilkuili asikastietojani päätteeltä ja kirjoitti lapulle tarjouksen, jonka hyväksyin, kun marginaali aleni. Lopuksi virkailija tulosti paperin uudesta marginaalista ja se allekirjoitettiin. 10 min päästä lähdin pois, korot aleni siitä päivästä eteenpäin. Helppo homma.
- Hillo
Meillä Nordeassa 0,58. tyytyväisiä ollaan laina ilman mitään kuluja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663185
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262233Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681829Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251677Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161391- 281351
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61246Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281220Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101167Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631137