En ole käynyt aikoihin katsastuksessa, joten kysynkin, onko nuo katsastusasemien hinnoissa näkyvät päästömittaus ja OBD mittaus (mitä se lieneekin..) pakollisia ?
Kiitos asiallisista vastauksista.
Määräaikaiskatsastus
4
191
Vastaukset
pakokaasu(päästö) testi , jarrutesti, obe-autoissa ode testi. on pakollisia katsastuksessa.
OBD-testi tehdään vain niihin autoihin jossa on OBD-pistoke ja pakolliseksi vuodesta 2001 tai sen jälkeen käyttöönotetuille bensiinikäyttöisille ajoneuvoille.
http://www.a-katsastus.fi/asiakaspalvelu/usein-kysyttya/paastomittaukset-ja-obd
toivotavasti olin avuksi.Olisit nyt kerralla antanut kunnon nippelitietoa, eli mistä vuodesta eteenpäin päästömittaus on pakollinen... itse sanoisin että jostain 1980 alusta... korjaa jos oon väärässä
pankkiautomaatti kirjoitti:
Olisit nyt kerralla antanut kunnon nippelitietoa, eli mistä vuodesta eteenpäin päästömittaus on pakollinen... itse sanoisin että jostain 1980 alusta... korjaa jos oon väärässä
Nippelitietoa "pankkiautomaatti":lle
Henkilöauton katsastuksessa vvvv vuodesta eteenpäin vaaditaan autoilta
1971 etuturvavyöt
1978 pakokaasumittaus ottomoottorille
1980 pakokaasumittaus dieselmoottorille
1981 takaturvavyöt
1984 Peruutusvalo
1985 Sivusuuntavalot
1987 E-pakokaasupäästötaso
1989 hätävilkut
1992 vähäpäästöinen
1993 takasumuvalo, valmistajankilpi
1995 Ajovalojen korkeudensäätölaite
1998 E-säännön mukainen valmistajankilpi
2001 OBD
toivotavasti olin avuksi ;)
- Lällo
Kiitos Hemi, olit avuksi ! En nääs löytänyt edes TraFin sivuilta selkeää tietoa.
Hyvät jatkot Sinulle !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka953032GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431147- 831122
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja511015Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!31974- 67858
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53837
- 44822
- 71770