Uusi venelehti

jare

Peruutin Vene-lehden tilauksen. Lehti on niin huono, että en siitä viitsi lukea muuta kuin Dunckerin pakinat.
Venemessujen aikaan aloittaa Venemies-lehti. Se on tehty samalla konseptilla kuin Practical Boatowner ja Praktiskt Båtägande. Odotan suurella mielenkiinnolla, tuleeko siitä brittiesikuvansa tasoinen vai floppi. Suomessa kun on valitettavan pienet markkinat.
Toivottavasti uusi lehti nostaa myös Purjehtija-lehden tasoa, sekin on aivan amatöörimäinen kyhäelmä.

17

4820

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oooh!

kuulostaa veneen hinauslehdeltä

• kolinakke

TILAA PRO SAIL, siinä ei ole muuta vikaa kuin se että lehti ilmestyy liian harvoin.

• Hoo

Ensimmäinen numero menetteli. Toisessa kaksi hyvää artikkelia, joista toinen (M. Brummer olympia-purjheduksista)oli erinomainen. Sen toisen hyvän aiheena oli Tarantella II. Muuten lehti vaikutti valitettavasti siltä että sen tärkein tehtävä on näyttää hyvältä siinä sohvapöydän kulmalla, esim. jutut eri venemerkeistä eivät kyllä kovin paljon antaneet. Mutta täytyy toivoa että noiden hyvien artikkeleiden määrä kasvaa ajan myötä ja saadaan yksi varteen otettava kilpailija tälle alalle jolla ei vuosiin ole kilpailua ollut lainkaan.

• Antinetti
        Hoo kirjoitti:

Ensimmäinen numero menetteli. Toisessa kaksi hyvää artikkelia, joista toinen (M. Brummer olympia-purjheduksista)oli erinomainen. Sen toisen hyvän aiheena oli Tarantella II. Muuten lehti vaikutti valitettavasti siltä että sen tärkein tehtävä on näyttää hyvältä siinä sohvapöydän kulmalla, esim. jutut eri venemerkeistä eivät kyllä kovin paljon antaneet. Mutta täytyy toivoa että noiden hyvien artikkeleiden määrä kasvaa ajan myötä ja saadaan yksi varteen otettava kilpailija tälle alalle jolla ei vuosiin ole kilpailua ollut lainkaan.

..minäkin olen. Lehden äskettäin ilmestynyt uusin numero on jollakin tavoin tyhjän flopin tuntuinen. Näyttivät etsivän uutta päätoimittajaakin lehdelle, ettei vain olisi koko konsepti katkolla. Eniten minua tässä kakkosnumerossa häiritsivät useat sisällöllisesti sangen ohuet artikkelit, jotka sitten päättyivät kommenttiin:"lisää aiheesta "www.... " Homman nimi on se, että jos minä lueskelen illalla peiton alla jotain venelehteä, niin en minä sieltä kyllä minnekään nettiä selailemaan kömmi.Ja mikäli lehden artikkeli ei sellaisenaan anna sisällöllisesti yhtään mitään, niin koko lehti jää taatusti jatkossa lukematta.

• lehti

Minulle ilmestyy vielä tämän vuoden puolella Vene lehti, mutta ei enään ensi vuonna.

Kärkkäisten juttuja oli kiva lukea. Niistä mä tykkäsin. Tää toinen ... en sano mitään, kun ei ole peedeestä hyvää sanottavaa. Testit on vähän sellaisia, että herää kysymys " Ketä varten ja miksi nää on tehty? ". Enkä ole nähnyt "hampaattomampaa" esitystä kuin kirjoitukset hyvistä tavoista vesillä. Samanaikaisesti saa joka viikonloppu nähdä, mitä stadin saarissa tapahtuu. Ja netissä velloi keskustelu Teemun veneestä - keskustelusta ei ollut lehdessä mitään mainintaa. Kenenköhän asialla se lehti oikein on?

Veneilijät on varmaankin sen verran sekalaista seurakuntaa, että on vaikeaa tehdä yhtä lehtä, jota kaikki veneilijä haluavat lukea.

• Upinniemen Olli

Ei ole Suomessa ollut Venemaailman jälkeen kunnon venelehteä. Ruotsissa on vaikka minkä verran. Vene-lehti on halvasti ja huonosti toimitettu, sivumäärä hintaan nähden pieni. Jutut ovat surkeaa tasoa. Duncerin narinatkin on luettu moneen kertaan, uusia ajatuksia miehellä ei ole. Mies joutaa jo ulos, pukatkoon vaikka rollaattoria Sinbadin rannassa, mutta Vene-lehteen häntä ei kaivata.
        Purjehtijaliiton Purjehtija-lehti on parantunut, mutta heikko vieläkin. Veneilyliiton tekele on surkea puffi-lehti. Se sitoutui mm. vaalien alla kokoomuksen äänitorveksi. Meppi Pia Kaupin mainostaminen meni alle kaiken journalismin. Tyttönen sai maksutonta palstatilaa valtavasti. Jospa hän nyt ajaisi meidän veneilijöitten asiaa. Ei ole ollut kyllä sen suuntaisia merkkejä.

• stökö
        Upinniemen Olli kirjoitti:

Ei ole Suomessa ollut Venemaailman jälkeen kunnon venelehteä. Ruotsissa on vaikka minkä verran. Vene-lehti on halvasti ja huonosti toimitettu, sivumäärä hintaan nähden pieni. Jutut ovat surkeaa tasoa. Duncerin narinatkin on luettu moneen kertaan, uusia ajatuksia miehellä ei ole. Mies joutaa jo ulos, pukatkoon vaikka rollaattoria Sinbadin rannassa, mutta Vene-lehteen häntä ei kaivata.
        Purjehtijaliiton Purjehtija-lehti on parantunut, mutta heikko vieläkin. Veneilyliiton tekele on surkea puffi-lehti. Se sitoutui mm. vaalien alla kokoomuksen äänitorveksi. Meppi Pia Kaupin mainostaminen meni alle kaiken journalismin. Tyttönen sai maksutonta palstatilaa valtavasti. Jospa hän nyt ajaisi meidän veneilijöitten asiaa. Ei ole ollut kyllä sen suuntaisia merkkejä.

Minusta parasta on vene-lehdessä noi satamajutut, varsinkin kun yksi niistä kirjoittajista tujntuu kiertävän sekä sisävesillä ja saaristossa. miksi satamajutuista ei tehdä kirjaa.

• JRxxx
        Upinniemen Olli kirjoitti:

Taitaa olla Suomen markkinat sen verran pienet puolin ja toisin, että veneilylehdille ei oikein ole luontaisia kasvuresursseja sen enempää määrällisesti kuin laadullisestikaan. En minä tosin Venettä ja Kipparia ihan niin syvälle mollaisi kuin useimmat tekevät, niitä Dunckerin juttujakin on ihan hauska lueskella (osin siksikin, että ne edustavat kaikesta huolimatta paremmin tavallisen veneilijän näkökulmaa, kun monista muista paistaa vähän sellainen pikkusormen sojotus, "svenskatalande bättre folk" herraskaisuus äidinkielestä riippumatta). Purjehtija ja se Veneilyliiton läpyskähän nyt sitten eivät kuulu edes samaan vertailuun näiden kaupallisten ja ainakin teoriassa ammattimaisesti tehtyjen lehtien kanssa (vähän sama kuin vertaisi Suomen Kuvalehteä ja 4H-liiton lehteä :))
        On kiinnostavaa nähdä, josko se uusi lehti a) on kelvollinen b) pärjää. Ainakin mainostettu lähestymistapa, käytännönläheisyys jne. vaikutti lupaavalta.

• merikarhu

Onko kellekkään tuttu Veneenveistäjä niminen läpyskä. Ostin viime messuilta ja toivottavasti on taas seuraavassa saatavana. Lehteä kustantaa joku Puuveneveistäjät ry. niminen järjestö ja vaikka lehti on pääasiassa kohdistettu puuveneen omistajille siinä on ollut kahdessa viimeisessä nmumerossa tosi hyvää ja mielenkiintoista asiaa vähän kaikille. Suosittelen.
      Merikarhu

• Matti Lappalainen

Löysin sattumalta oheisia vanhoja valituksia, joihin täyttyy ottaa kantaa. Olen lukenut englanninkielisiä, ruotsinkielisiä, saksankielisiä ja tietenkin suomenkielisiä venelehtiä. Ruotsalaiset eivät ole yhtään parempia kuinVenelehti. Saksalaisissa on usein rahan voimalla tehtyjä perusteellisia testejä. Yachting World ja Yachting Monthly ovat paksuja lehtiä, joilla on lukijoita ympäri maailmaa, mutta sisältö, vaikka onkin hyvä, voisi olla lehden kokoon nähden parempi. Ehkä eniten pidän "välipalana" Kalifornialaisesta Latitude 38 -lehdestä, joka on aivan eri konseptilla tehty tabloid-kokoinen halvalle paperille painettu ilmaisjakelulehti. Uskon, että jokainen purjehtija Kaliforniassa tuntee sen. Se on hauskasti toimitettu ja täynnä purjehduselämän pikku-uutisia (ja mainoksia). Tässä seurassa Venelehden ei tarvitse hävetä ollenkaan. www.snoopy.fi

• Hannu Moilanen

Vene -lehti ja navigare on just ne parhaat. Luen aina kannesta kanteen.

• 13

Vene-lehti ei viitsi moisen tarttua edes sataman vuosittisessa yövartiossa.

• Aina vaan samaa...

Aina tulee sellainen deva Juu fiilis kun lukee Vene tai Kippari-lehdykän, että on joskus jotenkin lukenut tämän ennekin... Ei oikein osaa yllättää. Äärikonservatiivi juntit! Vähän voisi repäistä ja kehittyäkin, hei!

• 26

no kipparilakkessa oli taas kerran ohta tai oikeammin sen aurinkopaneelin asennus. täytyi onnitella itseäni, että ehdin asentaa omani ennen noita vinkkejä. vaikutti melko epäonnistuneelle asennukselle.

• Hä?

Piti ihan vartavasten lukea se Kipparin aurinkopaneelijuttu. Mikä siiän sinun mielestäni oli niin epäonnistunutt. Minusta se oli ihan asiallinen juttu ja opastava.

• 22

johdon vedot pielessä ja paneeli täysin väärässä paikassa nyt noi alkuun

• Tyrnimarjapuuro

Eikös sanomalehtien ja naistenlehtien - puhumattakaan miestenlehtien kuvakirjosta!- aiheet, kuvat ja jutut tunnu myös aina yhtä tutuilta? Kyllä niitä silti selailee aikansa kuluksi. Jos haluaa painavampaa tietoa, on aikakausilehdet hiukkasen väärä lähde.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3219
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3087
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2952
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2621
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1667
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1649
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1645
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59