mielisairaalaan

sandon.

On pikkuhiljaa kytenyt päätös että mun pitäis päästä mielisairaalaan. Näen ihan kamalia harhoja joka pv. Äsken näin kokonaisen kerrostalon savun peitossa.

Käyn nyt psykiatrisella polilla jossa keskitytään avohoitoon.

Kuinka pääsen sairaalaan?

Ja onko kellään kokemuksia harjavallan sairaalasta?

11

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Malta hetki

      ja ajattele. Koska käyt psyk. polilla luultavasti syöt psykoosi / rauhoittavia lääkkeitä.

      Jos näin on, juuri nuo lääkkeet tekevät sinulle tuon olon. Ne ovat väärentäneet sinun aistejasi, siitä tuo sumu.

      Sairaaalassa sinuun tumpataan lääkkeitä oikein roppakaupalla eikä niitä luultavasti koskaan lopeteta.

      • sandon.

        Kaikki varottelee lääkkeistä. En tiedä mitä uskoa. Mun harhat on pahentuneet nyt risperidonin kanssa mutta ennen lääkkeitä luulin mm. pölyhiukkasia ihmisiksi ihan oikeasti. En tiedä. Joskus olen koittanut jättää kaikki lääkkeet pois ja tullut ihan hulluksi.

        Sairaalaa mietin koska siellä olisin turvassa. Täällä joudun kohtaaan ulkomaailman ja harhat ihan koko aika ja mulla on harhoja jatkuvasti.


      • SS Psychosis
        sandon. kirjoitti:

        Kaikki varottelee lääkkeistä. En tiedä mitä uskoa. Mun harhat on pahentuneet nyt risperidonin kanssa mutta ennen lääkkeitä luulin mm. pölyhiukkasia ihmisiksi ihan oikeasti. En tiedä. Joskus olen koittanut jättää kaikki lääkkeet pois ja tullut ihan hulluksi.

        Sairaalaa mietin koska siellä olisin turvassa. Täällä joudun kohtaaan ulkomaailman ja harhat ihan koko aika ja mulla on harhoja jatkuvasti.

        Kaikki neuroleptit (risperidoni = neurolepti) voivat aiheuttaa halluja ja muita sekavuuden myötä tulevia harhakäsityksiä ja ajattelusekoiluja ja ymmärrysvirheitä. Jos olet käyttänyt neurolepteja pidempään pois jättämisen seurauksena olet saanut vieroitusoireita, joita ole ilmeisesti luullut alkuperäisen vaivan paluuksi? On tunnettua, että neuroleptit aiheuttavat, pidemmässä käytössä ennen kaikkea, psykoosisensitiivisyyden kasvun (engl. super-sensitivity psychosis), mikä voi olla elinikäinen tai ainakin pitkäkestoinen. Super-sensitivity psychosis seuraa, kun post-synaptiselle hermopäätteelle syntyy ylimääräisiä dopamiinireseptoreita kompensoimaan neuroleptien aiheuttaman reseptoriblokkauksen. Toinen kompensointiprosessi on lisääntynyt dopamiinin tuotto, jotka yhdessä aiheuttavat merkittävän (yli)stimulaation dopamiinijärjestelmässä, kun neurolepti poistetaan käytöstä ja blokkaus siten poistuu. Siksi jotkut eivät meinaa päästä millään eroon neurolepteista. Jotkut sanovat, että neuroleptin jälkeensä jättämän sekavuuden/psykoottisuuden tasaantumiseen on mennyt viisi vuotta lopettamisesta! Vieroituspsykoosi on juuri sitä hulluksi tulemista, jota ihmiset kuvaavat, kun annoksen tai pari jättää välistä, vähentää annosta tai, kun lopulta lopettaa käytön kokonaan.


      • aaaaarrrr
        SS Psychosis kirjoitti:

        Kaikki neuroleptit (risperidoni = neurolepti) voivat aiheuttaa halluja ja muita sekavuuden myötä tulevia harhakäsityksiä ja ajattelusekoiluja ja ymmärrysvirheitä. Jos olet käyttänyt neurolepteja pidempään pois jättämisen seurauksena olet saanut vieroitusoireita, joita ole ilmeisesti luullut alkuperäisen vaivan paluuksi? On tunnettua, että neuroleptit aiheuttavat, pidemmässä käytössä ennen kaikkea, psykoosisensitiivisyyden kasvun (engl. super-sensitivity psychosis), mikä voi olla elinikäinen tai ainakin pitkäkestoinen. Super-sensitivity psychosis seuraa, kun post-synaptiselle hermopäätteelle syntyy ylimääräisiä dopamiinireseptoreita kompensoimaan neuroleptien aiheuttaman reseptoriblokkauksen. Toinen kompensointiprosessi on lisääntynyt dopamiinin tuotto, jotka yhdessä aiheuttavat merkittävän (yli)stimulaation dopamiinijärjestelmässä, kun neurolepti poistetaan käytöstä ja blokkaus siten poistuu. Siksi jotkut eivät meinaa päästä millään eroon neurolepteista. Jotkut sanovat, että neuroleptin jälkeensä jättämän sekavuuden/psykoottisuuden tasaantumiseen on mennyt viisi vuotta lopettamisesta! Vieroituspsykoosi on juuri sitä hulluksi tulemista, jota ihmiset kuvaavat, kun annoksen tai pari jättää välistä, vähentää annosta tai, kun lopulta lopettaa käytön kokonaan.

        Ei voi olla totta, kuka jaksaa tätä aina!!!

        Juu, lääkkeitä syötetään usein liikaa. MUTTA on olemassa myös ihmisiä, joiden aivokemiat on niin pielessä syntyjään, että tarvitsee lääkkeitä! Aloittaja on selvästi yksi heistä, koska harhat oli pahempia ilman lääkkeitä!

        Ehkä vaan se oikea lääke ei ole vielä löytynyt, joka vaikuttaa juuri siihen vialliseen kemiaan.


      • pyhhhh
        aaaaarrrr kirjoitti:

        Ei voi olla totta, kuka jaksaa tätä aina!!!

        Juu, lääkkeitä syötetään usein liikaa. MUTTA on olemassa myös ihmisiä, joiden aivokemiat on niin pielessä syntyjään, että tarvitsee lääkkeitä! Aloittaja on selvästi yksi heistä, koska harhat oli pahempia ilman lääkkeitä!

        Ehkä vaan se oikea lääke ei ole vielä löytynyt, joka vaikuttaa juuri siihen vialliseen kemiaan.

        "On olemassa myös ihmisiä, joiden aivokemiat on niin pielessä syntyjään"

        Idiootti.


    • Harjavallasta

      "Onko kellään kokemuksia Harjavallan sairaalasta?"
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9275407
      Siellä ei noudateta niin ihmis- kuin potilasoikeuksiakaan. Hoitajat väärentävät repliikkisi siten, että sinulle saadaan monta diagnoosia VÄÄRENNÖKSILLÄ. Neuroleptejä lykätään heti saapuessa sekä käteen että suuhun.

      Valitse avohoito ensisijaiseksi, älä osastoa.

    • Usko pois

      Sandon, että tuo risperidoni on yksi tekijä joka ylläpitää oloasi. Et tullut hulluksi jos jätit lääkkeet ( siis söit useampaa eri merkkistä?) pois vaan vieroitusoireet aiheuttivat kokemasi hulluuden. Sama tulee tapahtumaan jos jätät rispridonin pois, Jos menisit sairaalaan, siellä voisivat lopettaa lääkkeen, mutta turruttavat sinut vastaavasti muilla lääkkeillä.

      • sandon.

        Mä olin hullu jo ennen lääkkeitä. Täysin hullu. Jotain apua tartten eikä terapia sitä tarjoo.


      • Siitä huolimatta
        sandon. kirjoitti:

        Mä olin hullu jo ennen lääkkeitä. Täysin hullu. Jotain apua tartten eikä terapia sitä tarjoo.

        Kukaan ei ole "hullu" niin sanotusti syntyjään vaan pahoinvointiisi tai harhoihin, "äänten" kuulemiseen jne. on aina selitys. Tehtävä onkin ottaa selviksi mikä sen aiheuttaa. Luonnollisesti psyykenlääkkeet usein hankaloittavat itsensä ymmärtämistä viemällä tunteet etc. mikä tekee itsensä tarkastelun vaikeaksi tai mahdottomaksi. Lisäksi eri psyykenaineet aiheuttavat mm. derealisaatiota ja kaikenlaista sekavuutta mikä saa kenet tahansa kokemaan olevansa niin sanotusti "hullu."


    • kehotietoisuus

      Keskusteluterapia ei riitä. Tarvitset psykofyysisyä terapiaa, kehoharjoituksia. Voit parantua, et ole hullu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5454
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2416
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1947
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1658
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe