eipä kiinnosta homojen touhut mutta tässä

toni.

järjellinen lausunto ministeriltä http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288774994340.html?pos=ok-trm-uutk

Päivi Räsänen Radio Helsingille: "Tasa-arvoinen avioliittolaki olisi YK:n ihmisoikeusjulistuksen vastainen"
Päivi Räsänen. Päivi Räsänen.Sami Halinen
Julkaistu: 19.11.2014 16:15

Sisäministeri, kristillisdemokraattien puheenjohtaja Päivi Räsänen perustelee tasa-arvoisen avioliittolain vastustamista nyt YK:n ihmisoikeuksien julistuksella.
Räsänen tulkitsi Radio Helsingin haastattelussa, että julistus rajaa avioliiton vain naisen ja miehen väliseksi.

– Jos ajatellaan vaikkapa YK:n julistuksia, jotka ovat ihmisoikeuksien tällaisen universaalin tulkinnan kannalta merkityksellisiä, niin siellä lähdetään siitä, että jokaisella on oikeus… jokaisella miehellä ja naisella on oikeus solmia avioliitto, eli siinäkin avioliitto määritellään miehen ja naisen väliseksi liitoksi, Räsänen sanoo radion Tasavalta-ohjelmassa.

Haastattelija Ville Blåfield kyseenalaisti tulkinnan, mutta Räsänen sanoi olevansa siitä täysin vakuuttunut.

Keskiviikkona lähetetty ohjelma on kuunneltavissa Radio Helsingin nettisivuilla.
STT

20

340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hukkaan meni

      Eipä kiinnosta Päivi Räsäsen touhut ja mielipiteet.

      Oliko sinulla joku erityinen syy kirjoittaa aiheesta tänne? Eli mitä ajattelit kirjoituksellasi saavuttaa?
      Ei minun mielipide siitä muuksi muutu, ihan sama mitä Räsänen kirjoittelee.

    • Veggsu

      16 artikla 1: "Täysi-ikäisillä miehillä ja naisilla on oikeus solmia avioliitto ja perustaa perhe ilman minkäänlaisia rodusta, kansalaisuudesta tai uskonnosta johtuvia rajoituksia. Heillä on yhtäläiset oikeudet avioliittoon, avioliiton aikana ja sen purkamisen jälkeen."

      Yllä kyseinen kohta. Päivi Räsäiselllä on paha lukivaikeus, jos hän tuosta vääntää väitteen, että siinä rajataan ihmisryhmiä ulkopuolelle.

      Jos hän lukee "miehillä ja naisilla" muodossa "miehellä ja naisella", hän lukee väärin. Artiklan monikko voidaan lukea myös muodossa: "Miesparella, naispareilla ja sekapareilla on oikeus solmia avioliitto".

      Minusta Räsäinen tekee hyvää työtä osoittamalla kuinka tekopyhiä kristityt ovat. Kannattaa erota kirkosta, että saadaan ihmisvihaajilta rahoitus pois.

    • Ero kirkosta? Eikö tämä kampanja ole jo saanut kaikki pois kirkosta ainakin kymmeneen kertaan :D homosopulit juoksetettu jyrkänteeltä homofobian pelon avulla, etteivät varmaan enää kirkkoon tule ja kirkkoihin varmasti jääneet vain ne fundamentalistit?

      Mistä sitten saadaan joku homomyönteinen vihkimään siellä kirkossa, jos/kun sieltä kaikki kilvan eroavat ja tasa-arvoinen parisuhdelaki meneekin tänään äänestyksessä läpi ja saadaan ne avioliitto-oikeudet?

      Fundamentalistihomofoobikkopappiko Veggsunkin sitten vihkii, "mä oon vaan töissä siellä" -asenteella? Onhan siellä kirkon sisällä just nyt järkeistynyt kampanja, jossa peukuttavat papit antaisivat rakkauden kirkolle tilaa, kaiken maailman räsäsköistä huolimatta. Kyllä varmaankin olisi kivempaa olla häissä, jossa vihkimisen suorittajakin olisi onnellinen parin puolesta, eikä toivottaisi helvettiin.

      • jta1

        Avioliitto ei ole kirkollinen instituutio. Vihkimiseen ei tarvita pappia.


    • Ei tarvita liittoja :)

      Kaksi ihmistä haluaa olla yhdessa, ja jakaa elämänsä, mitä liittoa siihen tarvitaan??

    • "Avioliitto ei ole kirkollinen instituutio. Vihkimiseen ei tarvita pappia. "
      Tosi, meilla taalla atlantin takana ei kirkoilla ole mitaantekemista valtion kanssa. Me vihittiin kaupungin talossa, Business joka vuokraa sielta tilaa vihkii kaikenlaisia ihmisia laillisesti tuomarin tai muun lakimiehen vihkimisen saa tehda kaikenlaisen seremonian Hollywood hullabaloosta ja vaikka tavallisesta ystavien lasnaolosta oikean vihkimis seremonian.

      Meilla oli muutama ystava ja kaksi todistajaa kirjoitti todistuksen.

      • homon vihaaja

        Meillä täällä Suomessa ei ole pakko roudata kaiken maailman Elviksiä ja homoja ja tuomareita ja juristeja paikalle jotta saa mennä naimisiin. Lisäksi täällä Suomessa vielä toistaiseksi heteroita on enemmän kuin hinttejä.


      • -Sissi-82
        homon vihaaja kirjoitti:

        Meillä täällä Suomessa ei ole pakko roudata kaiken maailman Elviksiä ja homoja ja tuomareita ja juristeja paikalle jotta saa mennä naimisiin. Lisäksi täällä Suomessa vielä toistaiseksi heteroita on enemmän kuin hinttejä.

        Mä en vihaa homoja mutta vastustan homojen tasa-arvoista aviolittolakia. Meissä homoissakin on niitä jotka ei kulje pride-marsseilla. Me homostellaan kotona, tyttöystävän luvalla tietty. Suoraselkäisyys ja avoimempi suhtautuminen ilman pride-marsseja kunniaan!


      • Helmu
        -Sissi-82 kirjoitti:

        Mä en vihaa homoja mutta vastustan homojen tasa-arvoista aviolittolakia. Meissä homoissakin on niitä jotka ei kulje pride-marsseilla. Me homostellaan kotona, tyttöystävän luvalla tietty. Suoraselkäisyys ja avoimempi suhtautuminen ilman pride-marsseja kunniaan!

        Tuo on vähän samaa kuin sanoisit, "orjat pysyköön orjana, kun minun isäntäni (vaikka et ole edes orja) kohtelee minua hyvin".

        Yllättäen ei ole kyse homoista. Koska kyse on heteromiehen erityisasemasta , tasa-arvoisuudella on merkitystä myös naisille. Maahanmuuttajana olisin tasa-arvoisen avioliiton puolella. Jos Suomessa lähdetään siitä, että kaikki ovat tasa-arvoisia, tasa-arvo koskee myös sinua.


      • hämmentynythomo
        -Sissi-82 kirjoitti:

        Mä en vihaa homoja mutta vastustan homojen tasa-arvoista aviolittolakia. Meissä homoissakin on niitä jotka ei kulje pride-marsseilla. Me homostellaan kotona, tyttöystävän luvalla tietty. Suoraselkäisyys ja avoimempi suhtautuminen ilman pride-marsseja kunniaan!

        Miksi homolla on tyttöystävä? Vai lesboko siis olet?


      • Toinen...
        hämmentynythomo kirjoitti:

        Miksi homolla on tyttöystävä? Vai lesboko siis olet?

        On mullakin nainen ja olen homo.


      • Toinen...
        hämmentynythomo kirjoitti:

        Miksi homolla on tyttöystävä? Vai lesboko siis olet?

        Homolla voi olla nainen jos se tykkää naisista.


      • Barru
        Toinen... kirjoitti:

        Homolla voi olla nainen jos se tykkää naisista.

        Mulla on tyttöystävä. Se leipoo hyvin ja sillä on munat.


    • Tuo oli huolestuttavaa kuulla, että vihaajan epäilemättä ajantasaiset tilastot kertovat, että "toistaiseksi" heteroita on enemmän kuin hinttejä. Eli siis kaksi tai kolme :D

    • info8888888888888888

      ,Itse olen homo enkä vastusta tasa-arvoista avioliittoa, mutta vastustan lakia joka velvoittaisi kirkon vihkimään homopareja.

      Eivät läheskään kaikki kristityt ole mitään homofobikkoja tai homoja herjaavia, enemmistö tasa-arvo lainkin puolesta äänesttävistä olivat varmasti heteroita joiden joukkoon kuului kristittyjä.

      On naurettavaa vetää kirkkoa syyllisyys penkkiin tässä homojen viha jutussa, sillä ei jumala homoja vihaa, päin vastoin hän rakastaa niitä yhtä paljon kuin kaikkia ihmisiä.

      Onko kenellekkään käynyt mielessä, että raamattua voi tulkita kuin "piru raamattua" ihan kirjaimellisesti jos vain haluaa..... älkää siis menkö tekemään johtopäätöksiä vain muutaman hassun henkilön tulkinnasta, vaan tehkää johtopäätös oppien perusteella.

      Ensinnäkin raamatussa ei kielletä miesten tai naisten välistä rakkautta, päin vastoin raamattu neuvoo meitä rakastamaan kaikkia sukupuolesta huolimatta.

      Toiseksi, kohta jossa homous katsotaan syntinä kuvaa homoSEKSIÄ, onpa vielä samassa kohtaa ja samalla linjalla heteroSEKSIN kanssa, tätä juuri monet tulkitsevat ja jättävät heterokohdan mainitsematta, mitäs se himo taas olikaan?

      Kolmanneksi, ei ole asiaa joka ei olisi syntiä, jo pelkästään olemassa olo voidaan katsoa syntinä sillä olemme Aatamin ja Eevan jälkeläisiä ja meitä tahrii perisynti, Jumala taas antaa tämän anteeksi ihan vain siksi, koska hän rakastaa meitä ja pyydämme katuvaisina syntejä anteeksi.

      Jopa Hitler ja Stalin saattavat saada syntinsä anteeksi jos he tunnustavat Jumalan ja kristuksen ja rukoilevat armahdusta, NIIN valtava on jumalan rakkaus, tuskin homous saa Jumalaa inhoamaan sinua, mutta hänen kieltäminen kyllä saa.

      Monet takertuvat yhteen raamatun kohtaan eivätkä tajua sitä, että yksi kohta raamatusta ei tee jumalan sanaa täydeksi vaan koko raamattu.

      • Tässäpä oli mallikas kirjoitus info8:lta.


      • One_Nation_Under_Satan

        Painu vittuun hihhuli, te kristityt olette saastaa.

        Onneksi Uusi Maailmanjärjestys tuleee pian, niin pääsemme teistä eroon.


    • näin

      Pankamme Räsäsen puheet aivan omaan arvoonsa.

    • failjlfdpgk

      Mut se sanoo et jokasella miehellä ja naisella, eli myös homo miehillä ja naisilla

      • avioon

        Aivan. Räsänen on siinä oikeassa, että homomiehelläkin on oikeus avioliittoon.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      195
      7687
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4412
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2155
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2089
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1905
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      1726
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1716
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1659
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe