Voiko mätkyjen perinnässä olla virhe??

onnnseniinvaikeeta

Ensiksi: hukkasin kevään jälkeen saamani veroilmoituksen, joten soitin siis verohallintoon ja pyysin uutta, jotta saan tilisiirtoa varten tarvittavat tiedot. Muistan siis, että keväällä avaamastani kirjeestä paljastui n.200€ jäännösverot. Nyt sitten mulle tuli postissa kirje, jossa on kaksi erillistä laskulappua - 1. ja 2. erä joiden yhteissummaksi muodostuu melkein 400€! Eikä mitään muuta eli minulla ei ole mitään hajua mistä tuo laskutettava summa koostuu. Alkoi epäilyttämään tuo summan suuruus, olen hyvin varma ettei se ollut noin paljon enemmän kuin muistin.

Kysymys siis kuuluu: onko mahdollista, että perivät liikaa jäännösveroa ja olisiko verohallinnon pitänyt lähettää samassa kirjeessä sama kopio keväällä lähetetystä ilmoituksesta? Miten voi olla, että tulee vain lasku, jossa ei ole mitään eriteltynä?? Onko muka oikeasti niin, että keväällä lähetetty versio on ainoa uniikki kappale ja sitä hemmetin paperia pitäisi vaalia kuin jeesuslasta, vaikka elämme kehittyneen teknologian ja sähköisten palveluiden aikakautta???

3

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hggfdsasfghk

      Jos keväiseen verotuspäätökseen jotain muutosta on tullut, niin uusi päätös olisi pitäny tulla. Eiköhän sun kannattais ihan ottaa yhteyttä verotoimistoon ja selvittää asia sieltä.

    • Järjestystä!

      Kyllä se nyt vaan on niin, että verotukseen liittyviä asiakirjoja ja kuitteja tulee ihan itse järjestelmällisesti säilyttää vähintään KUUSI vuotta. Niihin voi tulla vielä muutoksia tänä aikana.

    • dölskfjlsk

      Sinulle on lähetetty keväällä esitäytetty veroilmoitus. Sen etusivulla kehotetaan tarkistamaan esitäytetyt tiedot ja korjaamaan virheet sekä palauttamaan ilmoitus, jos teet siihen muutoksia.

      Esitäytetyn veroilmoituksen mukana tulee tilisiirtolaput mahdollisen jäännösveron maksamista varten. Jos maksettava jäännösvero on tarpeeksi suuri, se maksetaan kahdessa erässä. Olisiko mahdollista, että muistelemasi 200 euron summa olisi ollutkin vain toinen erä?

      Jos kadotat esitäytetyn veroilmoituksen ja myös tilisiirrot, saat toki tarvittaessa uudet. Jos pyysit vain tilisiirtoja, sait vain ne. Jos tarvitset kopion verotuspäätöksestä, pyydä sitä erikseen.

      Sinulle on lähetetty tarvittava materiaali, jotta voit tarkistaa verotuksesi. Sitä voit vielä tarvita, esimerkiksi jos tarvitset verotustodistusta.

      Jeesuslapsesta en tiedä, mutta veroposti kannatta kyllä säilyttää huolellisesti, se lähetetään pyytämättä vain kerran.

      Verotuksessa on paljon sähköisiä palveluja, esimerkiksi esitäytetyn veroilmoituksen korjaaminen käy nykyään verkossa kätevästi. Verkkopalvelujen ylläpito maksaa ja ilmeisesti kustannussyistä henkilön koko verotus ei ole online-palveluna saatavilla jatkuvasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe