Ifolorin kuvien tummuus ja punaisuus

Canonisti

Olen tulostuttanut digikuvia Ifolorilla sekä liikkeessä että netissä, ja kuvat ovat järjestäen paljon tummempia kuin kameran näytössä tai tietokoneella. Myös punaisen ja ruskean sävyt ovat voimakkaammat tulosteissa kuin digiversioissa, ja värit näyttävät luonnottomilta. Vaikka pyysin liikkeessä kuvia vaaleammiksi, niin lopputulos oli sama. Kuvia ei ole kiva katsella eikä niitä tee mieli antaa ihmisille tai laittaa kansioon. Ne ovat vähän niin kuin synkkä kauhuelokuvaversio kesälomasta. : /

Ilmeisesti kaikille ei käy näin, koska Ifolorin kuvanlaatua kehutaan yleensä. Minulla on Canonin pokkari. Missä kannattaisi tulostuttaa, jotta värit olisivat samanlaiset kuin digiversioissa?

7

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti minäkin
      • Tuo pitää paikkansa! Tässä päivänä muutamana eräs taiteilijan alku valitti värieroja tulosteidensa ja näyttönsä välillä. Kokeilin kalibroida hänen koneensa Spyderillä jota itse käytän ja ongelma korjaantui. Hän lienee tänään Spyderin omistaja.

Näytön väreihin ei todellakaan voi luottaa ilman kalibrointia. Noin suurin piirtein sen saa selville joillain väripalkeilla mutta itse pidän kalibrointivärkkejä parempana ratkaisuna. Eivätkä ne niin kalliita ole kun versiosta riippuen Spyder maksaa jotain 100 - 200€ välillä ja voit kalibroida kaikki koneesi sillä, oli niitä sitten 1 tai 10:n.

Kalibroitu näyttö pelastaa isommilta värivirheiltä!

• viimeinen kerta.
        nikon_d90 kirjoitti:

Tuo pitää paikkansa! Tässä päivänä muutamana eräs taiteilijan alku valitti värieroja tulosteidensa ja näyttönsä välillä. Kokeilin kalibroida hänen koneensa Spyderillä jota itse käytän ja ongelma korjaantui. Hän lienee tänään Spyderin omistaja.

Näytön väreihin ei todellakaan voi luottaa ilman kalibrointia. Noin suurin piirtein sen saa selville joillain väripalkeilla mutta itse pidän kalibrointivärkkejä parempana ratkaisuna. Eivätkä ne niin kalliita ole kun versiosta riippuen Spyder maksaa jotain 100 - 200€ välillä ja voit kalibroida kaikki koneesi sillä, oli niitä sitten 1 tai 10:n.

Kalibroitu näyttö pelastaa isommilta värivirheiltä!

miten h..llä selitätt sen että osa ifolorin tulostamista kuvista on kuten näytöllä osa ei?? ei paljon sypderi auta.

• ..........
        viimeinen kerta. kirjoitti:

miten h..llä selitätt sen että osa ifolorin tulostamista kuvista on kuten näytöllä osa ei?? ei paljon sypderi auta.

suurin osa on siis tummia kuten nettiä selaamalla yleisin tyytymättömyys näkyyy olevan. ei vaan tunnusteta sieltä päin laadun huonontuneen muutamassa vuodessa.

• laatu parantunut
        .......... kirjoitti:

suurin osa on siis tummia kuten nettiä selaamalla yleisin tyytymättömyys näkyyy olevan. ei vaan tunnusteta sieltä päin laadun huonontuneen muutamassa vuodessa.

Enpä ole laadun huomannut heikenneen, pikemmnkin laatu on parantunut. Aikoinaan filmikaudella kuvatessani oli Ifin eli Ifolorin edeltäjän kuvissa rakeisuutta ja selvästi skannatessa tulleita kohinapilkkuja, nykyisin Ifolorin kuvat on kuin se kuuluisa postikortti.

• laatu parantunut kirjoitti:

Enpä ole laadun huomannut heikenneen, pikemmnkin laatu on parantunut. Aikoinaan filmikaudella kuvatessani oli Ifin eli Ifolorin edeltäjän kuvissa rakeisuutta ja selvästi skannatessa tulleita kohinapilkkuja, nykyisin Ifolorin kuvat on kuin se kuuluisa postikortti.

Olen tässä muutaman vuoden kuluessa teettänyt toista kymmentä valokuvakirjaa retkistäni ja joistain juhlista eikä ole kertaakaan tarvinnut Ifolorille valittaa laadusta.

En tiedä miten printit ja kirjat eroavat tuotantoteknisesti mutta onhan se mahdollista.

• Pixum

Toimii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3276
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1838
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      540
      1549
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      75
      1156
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      60
      966
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      796
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe