poikani peliriippuvuus

tukihenkilö

Poikani soitti minulle eräänä päivänä ja kertoi pelipiippuvuudestaan. Järkytyin kuinka paljon hän on pelannut 9000 euroa vuodessa , kaikkiin mahdollisiin koneisiin.
Mietimme voidaanko jotain tehdä yhdessä asian eteen, että pelaaminen loppuu täysin, kokonaan ja saman tien. Sovimme että lapseni (33v.) Ei nosta tililtään rahaa kuin 20e kahdessaviikossa ja hän näyttää minulle tilitapahtumat myös visan puolelta, kahden viikon välein, jos hän nostaa muuta rahaa siitä minulle tekstiviesti. Nyt aikaa on kulunut 2 kk. Ja olen hänen tilien valvoja edelleen. Näemme noin kahden viikon välein ja sovimme silloin että jos hän ei tule voin ja saan epäillä hänen pelanneen ja silloin hän on minulle velkaa ravintolaillallisen. Olen iloinen että ei ole sitä illallista vielä tarvinnut syödä. Sen sanon teille aikuisille lapsille että omaan äitiin voi aina turvautua tälläisissäkin asioissa, apu on joskus niin lähellä ettei sitä omassa häpeessään huomaakaan. Äitiinne voitte luottaa, en minäkään kehtaisi kellekkään kertoa että poikani on hakannut 9000e pelikoneisiin, mutta haluan kaikessa hiljaisuudessa olla hänen tuken. Olen ainakin parempi kun ei mitään.

1

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei nimimerkki, tukihenkilö.

      On varmasti ollut suuri järkytys ja shokki tuo poikasi puhelu, jossa hän kertoi pelaamisestaan! Huh sentään. Mutta kovasti hän luottaa sinuun, kun kertoi itse sinulle arkaluonteisen asian, jota monet pelaajat salaavat tosi pitkään.

      Hienoa, että sinä olet kyennyt auttamaan ja tukemaan häntä ja haluat tukea. Muista kuitenkin huolehtia itsestäsi ja omasta jaksamisestasi, raskas asiahan tuo peliriippuvuus on. On olemassa erilaisia auttamistahoja, joihin voi ottaa yhteyttä, sinä ja poikasi eli läheinen ja pelaaja. Yksi on esimerkiksi Peluuri eli auttava puhelin, johon soittaminen on ilmaista, siellä on vastaamassa ihminen, jolle ongelmapelaamisen asiat ovat tuttuja. Helsingin keskustassa on Tiltti, löytyy netistä, hyvä paikka, jonne voi mennä paikalle, niin pelaaja kuin läheinenkin, juttelemaan tai vaan oleilemaan. Tukea ja apua kannattaa etsiä ja mennä sen piiriin, jos yhtään siltä tuntuu, ei tarvitse selvitä yksin. Peliongelma on yleinen vaiva ja vaikeus, yleisempi kuin luulemmekaan. Siitä kärsii niin moni.

      Voimia ja kaikkea hyvää sinulle sekä pojallesi,
      Pirkko-pappi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe