Poikani soitti minulle eräänä päivänä ja kertoi pelipiippuvuudestaan. Järkytyin kuinka paljon hän on pelannut 9000 euroa vuodessa , kaikkiin mahdollisiin koneisiin.
Mietimme voidaanko jotain tehdä yhdessä asian eteen, että pelaaminen loppuu täysin, kokonaan ja saman tien. Sovimme että lapseni (33v.) Ei nosta tililtään rahaa kuin 20e kahdessaviikossa ja hän näyttää minulle tilitapahtumat myös visan puolelta, kahden viikon välein, jos hän nostaa muuta rahaa siitä minulle tekstiviesti. Nyt aikaa on kulunut 2 kk. Ja olen hänen tilien valvoja edelleen. Näemme noin kahden viikon välein ja sovimme silloin että jos hän ei tule voin ja saan epäillä hänen pelanneen ja silloin hän on minulle velkaa ravintolaillallisen. Olen iloinen että ei ole sitä illallista vielä tarvinnut syödä. Sen sanon teille aikuisille lapsille että omaan äitiin voi aina turvautua tälläisissäkin asioissa, apu on joskus niin lähellä ettei sitä omassa häpeessään huomaakaan. Äitiinne voitte luottaa, en minäkään kehtaisi kellekkään kertoa että poikani on hakannut 9000e pelikoneisiin, mutta haluan kaikessa hiljaisuudessa olla hänen tuken. Olen ainakin parempi kun ei mitään.
poikani peliriippuvuus
1
351
Vastaukset 1
Hei nimimerkki, tukihenkilö.
On varmasti ollut suuri järkytys ja shokki tuo poikasi puhelu, jossa hän kertoi pelaamisestaan! Huh sentään. Mutta kovasti hän luottaa sinuun, kun kertoi itse sinulle arkaluonteisen asian, jota monet pelaajat salaavat tosi pitkään.
Hienoa, että sinä olet kyennyt auttamaan ja tukemaan häntä ja haluat tukea. Muista kuitenkin huolehtia itsestäsi ja omasta jaksamisestasi, raskas asiahan tuo peliriippuvuus on. On olemassa erilaisia auttamistahoja, joihin voi ottaa yhteyttä, sinä ja poikasi eli läheinen ja pelaaja. Yksi on esimerkiksi Peluuri eli auttava puhelin, johon soittaminen on ilmaista, siellä on vastaamassa ihminen, jolle ongelmapelaamisen asiat ovat tuttuja. Helsingin keskustassa on Tiltti, löytyy netistä, hyvä paikka, jonne voi mennä paikalle, niin pelaaja kuin läheinenkin, juttelemaan tai vaan oleilemaan. Tukea ja apua kannattaa etsiä ja mennä sen piiriin, jos yhtään siltä tuntuu, ei tarvitse selvitä yksin. Peliongelma on yleinen vaiva ja vaikeus, yleisempi kuin luulemmekaan. Siitä kärsii niin moni.
Voimia ja kaikkea hyvää sinulle sekä pojallesi,
Pirkko-pappi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta
https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen251397- 751269
Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔841221Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!
Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m101024Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t1291005- 72926
Mihin Asiakirjat ovat voineet kunnasta kadota???
LUE kuinka verorahoja haaskattiin Yle: Ähtärin pandalaskelmat salattiin ja hukattiin - Satakunnan Kansa https://share.87861Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast52712Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok132702Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.86677- 146604
- 50589
- 28588
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää54583Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua91577Suomen 4. seksikkäin mies Miika Nousiaisen tilalle - Pitääkö olla huolissaan palaa tv:seen
Suosittu keskusteluohjelma tekee paluun. Tällä kertaa panelistina ei jatka enää Miika Nousiainen, vaan hänen tilalleen t13549- 37548
- 46543
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.94536- 21530