Poikani soitti minulle eräänä päivänä ja kertoi pelipiippuvuudestaan. Järkytyin kuinka paljon hän on pelannut 9000 euroa vuodessa , kaikkiin mahdollisiin koneisiin.
Mietimme voidaanko jotain tehdä yhdessä asian eteen, että pelaaminen loppuu täysin, kokonaan ja saman tien. Sovimme että lapseni (33v.) Ei nosta tililtään rahaa kuin 20e kahdessaviikossa ja hän näyttää minulle tilitapahtumat myös visan puolelta, kahden viikon välein, jos hän nostaa muuta rahaa siitä minulle tekstiviesti. Nyt aikaa on kulunut 2 kk. Ja olen hänen tilien valvoja edelleen. Näemme noin kahden viikon välein ja sovimme silloin että jos hän ei tule voin ja saan epäillä hänen pelanneen ja silloin hän on minulle velkaa ravintolaillallisen. Olen iloinen että ei ole sitä illallista vielä tarvinnut syödä. Sen sanon teille aikuisille lapsille että omaan äitiin voi aina turvautua tälläisissäkin asioissa, apu on joskus niin lähellä ettei sitä omassa häpeessään huomaakaan. Äitiinne voitte luottaa, en minäkään kehtaisi kellekkään kertoa että poikani on hakannut 9000e pelikoneisiin, mutta haluan kaikessa hiljaisuudessa olla hänen tuken. Olen ainakin parempi kun ei mitään.
poikani peliriippuvuus
1
260
Vastaukset
Hei nimimerkki, tukihenkilö.
On varmasti ollut suuri järkytys ja shokki tuo poikasi puhelu, jossa hän kertoi pelaamisestaan! Huh sentään. Mutta kovasti hän luottaa sinuun, kun kertoi itse sinulle arkaluonteisen asian, jota monet pelaajat salaavat tosi pitkään.
Hienoa, että sinä olet kyennyt auttamaan ja tukemaan häntä ja haluat tukea. Muista kuitenkin huolehtia itsestäsi ja omasta jaksamisestasi, raskas asiahan tuo peliriippuvuus on. On olemassa erilaisia auttamistahoja, joihin voi ottaa yhteyttä, sinä ja poikasi eli läheinen ja pelaaja. Yksi on esimerkiksi Peluuri eli auttava puhelin, johon soittaminen on ilmaista, siellä on vastaamassa ihminen, jolle ongelmapelaamisen asiat ovat tuttuja. Helsingin keskustassa on Tiltti, löytyy netistä, hyvä paikka, jonne voi mennä paikalle, niin pelaaja kuin läheinenkin, juttelemaan tai vaan oleilemaan. Tukea ja apua kannattaa etsiä ja mennä sen piiriin, jos yhtään siltä tuntuu, ei tarvitse selvitä yksin. Peliongelma on yleinen vaiva ja vaikeus, yleisempi kuin luulemmekaan. Siitä kärsii niin moni.
Voimia ja kaikkea hyvää sinulle sekä pojallesi,
Pirkko-pappi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113485MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811194Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt213886- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768