Poikani soitti minulle eräänä päivänä ja kertoi pelipiippuvuudestaan. Järkytyin kuinka paljon hän on pelannut 9000 euroa vuodessa , kaikkiin mahdollisiin koneisiin.
Mietimme voidaanko jotain tehdä yhdessä asian eteen, että pelaaminen loppuu täysin, kokonaan ja saman tien. Sovimme että lapseni (33v.) Ei nosta tililtään rahaa kuin 20e kahdessaviikossa ja hän näyttää minulle tilitapahtumat myös visan puolelta, kahden viikon välein, jos hän nostaa muuta rahaa siitä minulle tekstiviesti. Nyt aikaa on kulunut 2 kk. Ja olen hänen tilien valvoja edelleen. Näemme noin kahden viikon välein ja sovimme silloin että jos hän ei tule voin ja saan epäillä hänen pelanneen ja silloin hän on minulle velkaa ravintolaillallisen. Olen iloinen että ei ole sitä illallista vielä tarvinnut syödä. Sen sanon teille aikuisille lapsille että omaan äitiin voi aina turvautua tälläisissäkin asioissa, apu on joskus niin lähellä ettei sitä omassa häpeessään huomaakaan. Äitiinne voitte luottaa, en minäkään kehtaisi kellekkään kertoa että poikani on hakannut 9000e pelikoneisiin, mutta haluan kaikessa hiljaisuudessa olla hänen tuken. Olen ainakin parempi kun ei mitään.
poikani peliriippuvuus
1
292
Vastaukset
Hei nimimerkki, tukihenkilö.
On varmasti ollut suuri järkytys ja shokki tuo poikasi puhelu, jossa hän kertoi pelaamisestaan! Huh sentään. Mutta kovasti hän luottaa sinuun, kun kertoi itse sinulle arkaluonteisen asian, jota monet pelaajat salaavat tosi pitkään.
Hienoa, että sinä olet kyennyt auttamaan ja tukemaan häntä ja haluat tukea. Muista kuitenkin huolehtia itsestäsi ja omasta jaksamisestasi, raskas asiahan tuo peliriippuvuus on. On olemassa erilaisia auttamistahoja, joihin voi ottaa yhteyttä, sinä ja poikasi eli läheinen ja pelaaja. Yksi on esimerkiksi Peluuri eli auttava puhelin, johon soittaminen on ilmaista, siellä on vastaamassa ihminen, jolle ongelmapelaamisen asiat ovat tuttuja. Helsingin keskustassa on Tiltti, löytyy netistä, hyvä paikka, jonne voi mennä paikalle, niin pelaaja kuin läheinenkin, juttelemaan tai vaan oleilemaan. Tukea ja apua kannattaa etsiä ja mennä sen piiriin, jos yhtään siltä tuntuu, ei tarvitse selvitä yksin. Peliongelma on yleinen vaiva ja vaikeus, yleisempi kuin luulemmekaan. Siitä kärsii niin moni.
Voimia ja kaikkea hyvää sinulle sekä pojallesi,
Pirkko-pappi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1817637
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes903660- 662509
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se721589Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3751513Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201406- 571393
Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171101Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791040Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841038