Mikäs kamera toi RTS CONTAX on. On huutonetissä myynnissä -70 luvun kamera ja hinta noussut jo 300€ mukana kaksi carl zeiss:in objektiiviä. Onko siinä jotain erikoista, siinä taitaa olla jo kiinteä moottoriperä.Onko ollut kalliskin aikanaan.
RTS CONTAX
7
1727
Vastaukset
- SonjaO
...mielenkiintoinen vempain:
http://www.mir.com.my/rb/photography/hardwares/classics/contax/ - möttönen
Halvalla menee hieno laite. Optiikat prosentin vaille Leica-tasoa, joten laadussa löytyy.
Yllätyn todella, jos hinta jää alle 600 euron. Tosin sekään ei olisi tuosta paketista vielä paljoa. 800 olisi aika lähellä oikeaa.
Laadussa tosiaan löytyy. Vanha totuushan pätee edelleen: osta Contax, niin ei tarvitse selitellä! Contaxin maine ei perustu pelkästään Zeissin ylivoimaiseen optiikkaan, vaan myös rungot ovat todella huippuvekottimia. Nikoniakin joutuu joskus "puolustelemaan", mutta Contaxia ei.
Sovite on muuten sama kuin Yashicassa, eli lasit ovat keskenään vaihtokelpoisia.
terv. nimim. Planar T* rulez! :)- sennafin
Entisenä tämän mallin omistajana voin kyllä kehua laitetta. Oli toimintavarma .Huutonetissä olevat objektiivit ovat todella hyviä. Kamera on Yashican tekemä nämä kyseiset objektiivit pitäisi olla Saksasta. Mitä tulee vertaukseen Leican linsseihin niin 5 Leican omistaja voin sanoa että, ei ole mitään eroa linsessä laadun suhteen. Zeissin objektiiveja ainakin niitä parempa malleja on vaikea saada. Moottori ei ole kiinteä tässä mallissa. Mallisto on sittemmin kehittynyt RTS kodalla tuli RTS II ja vielä hienompia ja kallimpia malleja. 500 euroa olisi halpahinta näistä. Kyseles lisää jos laite kiinnostaa
- Aapeli
Contax:n hinta jäi 510€ ei kuitenkaan mulle.
- T. N.
Aapeli kirjoitti:
Contax:n hinta jäi 510€ ei kuitenkaan mulle.
Jossakin on joku onnellinen, toivottavasti.
- timppa
heips mulla isä ukon vanha kelpo contax
ja siinä on luku takapuolella 139 quarts.
sanooko sulle mitään ???
sit mulla on yshican putket koot dsp 52mm
35-210mm tamroni sp ja
2x cx teleplus mc 4
philipsin salama p36 computer tls
moottoriperä contax 139 winder
siinäpä tärkeimmät
olen ollut tähän asti tyytyväinen
en ole kuvannut kovin paljoa
ilmeisesti on laatu vehe
T Timppa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303441Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs81484Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131453Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241235Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34873Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht241861- 60859
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66844Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.122818Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲97798