RTS CONTAX

Aapeli

Mikäs kamera toi RTS CONTAX on. On huutonetissä myynnissä -70 luvun kamera ja hinta noussut jo 300€ mukana kaksi carl zeiss:in objektiiviä. Onko siinä jotain erikoista, siinä taitaa olla jo kiinteä moottoriperä.Onko ollut kalliskin aikanaan.

7

1646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SonjaO
    • möttönen

      Halvalla menee hieno laite. Optiikat prosentin vaille Leica-tasoa, joten laadussa löytyy.

    • Yllätyn todella, jos hinta jää alle 600 euron. Tosin sekään ei olisi tuosta paketista vielä paljoa. 800 olisi aika lähellä oikeaa.

      Laadussa tosiaan löytyy. Vanha totuushan pätee edelleen: osta Contax, niin ei tarvitse selitellä! Contaxin maine ei perustu pelkästään Zeissin ylivoimaiseen optiikkaan, vaan myös rungot ovat todella huippuvekottimia. Nikoniakin joutuu joskus "puolustelemaan", mutta Contaxia ei.

      Sovite on muuten sama kuin Yashicassa, eli lasit ovat keskenään vaihtokelpoisia.

      terv. nimim. Planar T* rulez! :)

    • sennafin

      Entisenä tämän mallin omistajana voin kyllä kehua laitetta. Oli toimintavarma .Huutonetissä olevat objektiivit ovat todella hyviä. Kamera on Yashican tekemä nämä kyseiset objektiivit pitäisi olla Saksasta. Mitä tulee vertaukseen Leican linsseihin niin 5 Leican omistaja voin sanoa että, ei ole mitään eroa linsessä laadun suhteen. Zeissin objektiiveja ainakin niitä parempa malleja on vaikea saada. Moottori ei ole kiinteä tässä mallissa. Mallisto on sittemmin kehittynyt RTS kodalla tuli RTS II ja vielä hienompia ja kallimpia malleja. 500 euroa olisi halpahinta näistä. Kyseles lisää jos laite kiinnostaa

      • Aapeli

        Contax:n hinta jäi 510€ ei kuitenkaan mulle.


      • T. N.
        Aapeli kirjoitti:

        Contax:n hinta jäi 510€ ei kuitenkaan mulle.

        Jossakin on joku onnellinen, toivottavasti.


      • timppa

        heips mulla isä ukon vanha kelpo contax
        ja siinä on luku takapuolella 139 quarts.
        sanooko sulle mitään ???
        sit mulla on yshican putket koot dsp 52mm
        35-210mm tamroni sp ja
        2x cx teleplus mc 4
        philipsin salama p36 computer tls
        moottoriperä contax 139 winder
        siinäpä tärkeimmät
        olen ollut tähän asti tyytyväinen
        en ole kuvannut kovin paljoa
        ilmeisesti on laatu vehe
        T Timppa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5259
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4715
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3006
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1757
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe