Mikäs kamera toi RTS CONTAX on. On huutonetissä myynnissä -70 luvun kamera ja hinta noussut jo 300€ mukana kaksi carl zeiss:in objektiiviä. Onko siinä jotain erikoista, siinä taitaa olla jo kiinteä moottoriperä.Onko ollut kalliskin aikanaan.
Vastaukset 7
- SonjaO
...mielenkiintoinen vempain:
http://www.mir.com.my/rb/photography/hardwares/classics/contax/ - möttönen
Halvalla menee hieno laite. Optiikat prosentin vaille Leica-tasoa, joten laadussa löytyy.
Yllätyn todella, jos hinta jää alle 600 euron. Tosin sekään ei olisi tuosta paketista vielä paljoa. 800 olisi aika lähellä oikeaa.
Laadussa tosiaan löytyy. Vanha totuushan pätee edelleen: osta Contax, niin ei tarvitse selitellä! Contaxin maine ei perustu pelkästään Zeissin ylivoimaiseen optiikkaan, vaan myös rungot ovat todella huippuvekottimia. Nikoniakin joutuu joskus "puolustelemaan", mutta Contaxia ei.
Sovite on muuten sama kuin Yashicassa, eli lasit ovat keskenään vaihtokelpoisia.
terv. nimim. Planar T* rulez! :)- sennafin
Entisenä tämän mallin omistajana voin kyllä kehua laitetta. Oli toimintavarma .Huutonetissä olevat objektiivit ovat todella hyviä. Kamera on Yashican tekemä nämä kyseiset objektiivit pitäisi olla Saksasta. Mitä tulee vertaukseen Leican linsseihin niin 5 Leican omistaja voin sanoa että, ei ole mitään eroa linsessä laadun suhteen. Zeissin objektiiveja ainakin niitä parempa malleja on vaikea saada. Moottori ei ole kiinteä tässä mallissa. Mallisto on sittemmin kehittynyt RTS kodalla tuli RTS II ja vielä hienompia ja kallimpia malleja. 500 euroa olisi halpahinta näistä. Kyseles lisää jos laite kiinnostaa
- Aapeli
Contax:n hinta jäi 510€ ei kuitenkaan mulle.
- T. N.
Aapeli kirjoitti:
Contax:n hinta jäi 510€ ei kuitenkaan mulle.
Jossakin on joku onnellinen, toivottavasti.
- timppa
heips mulla isä ukon vanha kelpo contax
ja siinä on luku takapuolella 139 quarts.
sanooko sulle mitään ???
sit mulla on yshican putket koot dsp 52mm
35-210mm tamroni sp ja
2x cx teleplus mc 4
philipsin salama p36 computer tls
moottoriperä contax 139 winder
siinäpä tärkeimmät
olen ollut tähän asti tyytyväinen
en ole kuvannut kovin paljoa
ilmeisesti on laatu vehe
T Timppa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2371470Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va2811038Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan94814Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan68772Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä48723- 110619
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27585Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt34574Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.46548Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94525- 41491
- 32481
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48455Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain77451- 32429
- 77412
- 28410
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8407Oletteko täyttä sataa?
Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?33400Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21381