hyvä perussuomalaiset!!!jotkut ees suomalaisten asialla!kyllähän suomessa on liikaa ulkomaalaisia.mitä enemmän niitä on,sitä enemmän rasismia!!!
perussuomalainen
5
315
Vastaukset
- Ari "käde" Kähärä
PerusSuomalaiset ovat suomalaisen asialla, kyllä!
PeruSuomalainen ei ole rasisti,toisin kuin yleisesti luullaan ja siitä heitä syytetään.
Jos pakolainen(siis oikea) ja maahanmuuttaja haluaa integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan,niin hänen ihonvärinsä tai kansallisuutensa on tois arvoinen asia.
Tuo edellyttää halua opiskella kieltä, kouluttautua, ja etsiä työtä.
Mutta jos ,kuten valitettavasti useimmat haluavat vain hyötyä meidän liian joviaalisesta yhteiskunnasta, niin negatiivinen suhtautuminen on normaalia jopa suotavaa.
Tämä ei tarkoita kuitenkaan väkivaltaista suhtautumista vaan ehdollistamista ja edellyttämistä edellä mainittuihin integroitumiseen liittyviin toimiin.
Nyt varsinkin somaliväestön piirissä varsinkin naiset, ja aikuiset miehet eivät edes halua oppia suomea tullakseen toimeen itsenäisesti suomalaisessa yhteiskunnassa.
Sen verran he osaavat puhua suomea, että jos heitä opastaa vaikka jossain asiassa ja sanoo että näin ollaan tai tehdään suomessa, niin silloin he osaavat hyvin sanoa SINÄ OLET RASISTI!
Jos heillä olisi halua integroitua nöyrästi suomalaiseen yhteiskuntaan ,eikä vaan otta näitä taloudellisia etuja mitä heille runsaasti syydetään,niin rasismia ei olisi.
Maassa maan tavalla,tai maasta pois.- .mä.
Suomesta löytyy mm. sellaiset kansanryhmät, kuten:
- saamelaiset
- ruotsinkieliset
- savolaiset
- karjalaiset
- pohjalaiset
- venäläiset (venäjää äidinkielenään puhuvat)
- romanit
- saksalaiset (saksaa äidinkielenään puhuvat)
Kaikki ylläolevat kansanryhmät ovat olleet Suomessa jo paljon pidempään, kuin Suomi on ollut itsenäinen (siis useita sukupolvia). (Lähes) kaikilla yllämainitujen kansanryhmien jäsenilläon myös Suomen kansalaisuus.
Sitäpaitsi suurin osa suomalaisista on maahanmuuttajia, jos mennään 4-5 sukupolvea taaksepäin. Suurin osa Suomen nykyistä teollisuutta on pistetty pystyyn venäläisten, ruotsalaisten ja saksalaisten voimin.
Vastaavasti suomalaiset voivat olla ylpeitä (ranskalaisen) Fabergén suvun perustaman Venäjän tsaarin hovihankkijana toimineen jalokiviliikkeen suomalaisten hopea- ja kultaseppämestareiden taidonnäytteistä viuelä tänäkin päivänä (suomalaisten lisäksi oli vain pari muuta mestaria). Ei tsaarin-Venäjällä kyselty, minäkämaalainen taideteoksen tehnyt kultaseppäon, vaan missä ne on tehty (Suomen Suurruhtinaskunta oli silloin osa Venäjää). Fabergén jälkeläiset ovat tätänykyä muuten suurimmaksi osaksi (ulko)suomalaisia. - Ahku Biebmu
.mä. kirjoitti:
Suomesta löytyy mm. sellaiset kansanryhmät, kuten:
- saamelaiset
- ruotsinkieliset
- savolaiset
- karjalaiset
- pohjalaiset
- venäläiset (venäjää äidinkielenään puhuvat)
- romanit
- saksalaiset (saksaa äidinkielenään puhuvat)
Kaikki ylläolevat kansanryhmät ovat olleet Suomessa jo paljon pidempään, kuin Suomi on ollut itsenäinen (siis useita sukupolvia). (Lähes) kaikilla yllämainitujen kansanryhmien jäsenilläon myös Suomen kansalaisuus.
Sitäpaitsi suurin osa suomalaisista on maahanmuuttajia, jos mennään 4-5 sukupolvea taaksepäin. Suurin osa Suomen nykyistä teollisuutta on pistetty pystyyn venäläisten, ruotsalaisten ja saksalaisten voimin.
Vastaavasti suomalaiset voivat olla ylpeitä (ranskalaisen) Fabergén suvun perustaman Venäjän tsaarin hovihankkijana toimineen jalokiviliikkeen suomalaisten hopea- ja kultaseppämestareiden taidonnäytteistä viuelä tänäkin päivänä (suomalaisten lisäksi oli vain pari muuta mestaria). Ei tsaarin-Venäjällä kyselty, minäkämaalainen taideteoksen tehnyt kultaseppäon, vaan missä ne on tehty (Suomen Suurruhtinaskunta oli silloin osa Venäjää). Fabergén jälkeläiset ovat tätänykyä muuten suurimmaksi osaksi (ulko)suomalaisia.mm tataarit ovat usean sukupolven ajan olleet täällä, samoin juutalaiset eilaisine uskontoineen ja kulttuureineen. Miksi kaikenmaailman "kädet" ottavat oikeudekseen julistaa uusia erinomaisuuksiaan?
OK, tietysti siksi, koska luulevat saavansa näiltä kaltaisiltaan Tietämättömiltä ääniä. Siis juuri sitä negatiivista politiikkaa.
Erilaisia luetteloita voisi laajentaa mm Työväentalot, Suomalaiset Klubit, Svenska Klubben ja niissä kävijät.
Nämä saarakalat ym käkärät TIETÄVÄT asiat. Heidän ei tarvitse perehtyä mihinkään!
Vai olisikohan siten?
Joskus saattaisi olla syytä Teidänkin ottaa selvää. Vaikkapa Vapaamuurareista. Tahi Työväen Akatemiasta! - Ari "käde" Kähärä
Ahku Biebmu kirjoitti:
mm tataarit ovat usean sukupolven ajan olleet täällä, samoin juutalaiset eilaisine uskontoineen ja kulttuureineen. Miksi kaikenmaailman "kädet" ottavat oikeudekseen julistaa uusia erinomaisuuksiaan?
OK, tietysti siksi, koska luulevat saavansa näiltä kaltaisiltaan Tietämättömiltä ääniä. Siis juuri sitä negatiivista politiikkaa.
Erilaisia luetteloita voisi laajentaa mm Työväentalot, Suomalaiset Klubit, Svenska Klubben ja niissä kävijät.
Nämä saarakalat ym käkärät TIETÄVÄT asiat. Heidän ei tarvitse perehtyä mihinkään!
Vai olisikohan siten?
Joskus saattaisi olla syytä Teidänkin ottaa selvää. Vaikkapa Vapaamuurareista. Tahi Työväen Akatemiasta!Onko sinulla jokin henkilökohtainen ongelma perussuomalaisia henkilöitä kohtaan?
Olenko kieltänyt ettei täällä olisi ollut noita sinun tataarejasi,juutalaisia,tai muita vastaavia?
Kuka on julistanut "uusia" erinomaisuuksia, katsos vaatimus yhteiskuntaan integroitumisesta ei ole mikään uusi julistus.
Niin Saarakkala kuin kädekin tuntee niin vapaamuurarit kuin työväen akatemiat,jos noilla instituutioilla nyt on jotain suurempaa merkitystä. On tainnu heinäkenkä käydä kirjastosaa tai googlessa tiedonjyviä keräilemässä.
Uskallan kyllä väittää että perehtyneisyyttä riitää molemmilta jakaa osapäivä
saamelaisellekin .
Valitettava totuus kuitenkin on ketjussa mainittu ongelma kontra somalit. Ari "käde" Kähärä kirjoitti:
Onko sinulla jokin henkilökohtainen ongelma perussuomalaisia henkilöitä kohtaan?
Olenko kieltänyt ettei täällä olisi ollut noita sinun tataarejasi,juutalaisia,tai muita vastaavia?
Kuka on julistanut "uusia" erinomaisuuksia, katsos vaatimus yhteiskuntaan integroitumisesta ei ole mikään uusi julistus.
Niin Saarakkala kuin kädekin tuntee niin vapaamuurarit kuin työväen akatemiat,jos noilla instituutioilla nyt on jotain suurempaa merkitystä. On tainnu heinäkenkä käydä kirjastosaa tai googlessa tiedonjyviä keräilemässä.
Uskallan kyllä väittää että perehtyneisyyttä riitää molemmilta jakaa osapäivä
saamelaisellekin .
Valitettava totuus kuitenkin on ketjussa mainittu ongelma kontra somalit.olisi se mukavampaa, jos ei nimiteltäisi ja moitittaisi ominaisuuksia varsinkaan henk koht mollauksiin, Arvoisa Kähärä?
Esim lukihäiriö ei ole kovin mukava, jos se sattuu olemaan itsellä tahi vaikka lapsella?
Ei se keneltäkään parane ainakaan toisten siitä piikitellen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten279679- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483