Ristiriita

squirrel

Jehovan Todistajien eräs perusopeista on se,että maan päällä eletään ikuisesti.
Toinen on se,että evoluutioteoria on satua ja lajit rappeutuvat.
Silti he haluavat elää iänkaikkisesti hiipuvassa maassa.-Vaihtoehto,se että ei koskaan herätetä uudestaan henkiin ei ole sen rinnalla ollenkaan huono vaihtoehto.

Paratiisikuvauksissa aina kuvataan paratiisimaata.
Rappeutumismallinen maailma vaan ei voi montaa tuhatta vuotta toimia(Jehovien mukaan ensimmäinen ihminen melko tasan 6000vuotta sitten(1975 tuli "Y6K" kaikkine ongelmineen..))
Eli miten käärmeenhalaajat ajattelivat elää paratiisimaassa sanotaan 6 miljoonan vuoden päästä?
Miksi Järjestö ei käsittele ongelmaa.
Pelkillä "luonnonvoimien hallinnalla" ei voida tehdä mitään,sillä informaatiolisäys on Seuran oman julkaisujen pohjalta "mahdotonta".

11

728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jari-Jt

      Oletkos ihan tosissasi?

      • squirrel

        Mitä sanaa Sinä et ymmärtänyt??


    • UskoToivo

      >>Jehovan Todistajien eräs perusopeista on se,että maan päällä eletään ikuisesti.

      Jos et pidä tuota raamatun opetuksena, perustele se RAAMATULLA ketjuun "puutarhassa". Siellä oli 4 mahdollista vastausta.

      Jos olet asiasta varma, löydät siihen helposti perustelut raamatusta.

      • squirrel

        Siitä ei olekkaan kysymys.
        Ongelma on sen ja "rappeutumisopin" ts. luomisopin yhdistämisessä.
        (Jota on käsitelty mm. Ihminen-evoluution vai luomisen tulos.) Vai väitätkö,että kyseinen teos ei kuuluisi Jehovan Todistajien oppimatereiaaliin??


    • squirrel

      Koska Todistajien maailma on Tosi,se tarkoittaa,että evoluutiota ei tapahdu.
      Lajit ovat luotuja yksiköitä,joiden geneettinen informaatio voi vain vähetä.
      Pikku hiljaa rappeutuminen johtaa siis luonnon täydelliseen toimimattomuuteen.
      Muun muassa termodynamiikan 2 lain on sanottu estävän informaation kasvun.

      Koska näin kerran on,tulee maan päällä eläminen olemaan todella,todella ikävää ,sanotaan 10 000 vuoden kuluttua..
      Sen "hiipuvassa maassa" elon(joka ei lopu,joudut vain katsomaan sivusta) rinnalla henkiin herättämättä jättäminen tuntuu suoranaiselta lottovoitolta.(ilman kateellisia sukulaisia,naapureita ja tuttuja.)

      Ongelmaa ei selvästi ole käsitelty Todistajien keskuudessa.
      Eli esittäkää Raamatun kohta,joka sanoo,että luonnon rappeutuminen loppuu paratiisimaassa.
      Jos ei nimenomaista kohtaa löydy,on oletettavaa että niin ei tapahdu.

      PS.
      Kivikautisista luolamaalauksista ei ole löytynyt ainuttakaan Genesiksen kertomuksia käsitteleviä teoksia. Koska Luolamiehillä täytyi olla Genesiksen sisältämät tiedot(miten ne muuten olisivat siirtyneet sukupolvi sukupolvelta Mooseksen korviin?) herääkin kysymys siitä miksi näin on...

      • UskoToivo

        >>Lajit ovat luotuja yksiköitä,joiden geneettinen informaatio voi vain vähetä.

        Tuo on vähän nopeasti tehty päätelmä. Kun lajin sisäinen muuntelu on tosiasia, geneettisen informaation ei tarvitse vähetä. Otetaan esimerkiksi koirarodut. Nykyisin on valtava määrä koirarotuja. Paljon enemmän kuin esim. Jeesuksen päivinä. Ne kaikki ovat kuitenkin yhä koiria, ei ole syntynyt uusia lajeja. Joten ei koirien kohdalla ainakaan voi puhua dramaattisesti geneettisen informaation vähenemisestä. Koko ajan jalostetaan lisää rotuja.

        Lajeilla tulee tietysti vastaan rajat jossain vaiheessa. Esim. tiikeri ja leijona voivat risteytyä, jolloin jälkeläinen on tiikoni. Ilmeisesti nämä suuret kissapedot ovatkin samaa "suurlajia". Näiden jälkeläiset ilmeisesti eivät enää lisäänny (?). Samoin on hevonen ja aasi. Muulit tai muuliaasit eivät lisäänny. Mutta kovin monenlaisia ja -näköisiä hevosia maapallon päällä ravaa. Ei se geneettinen informaatio ole paljonkaan kadonnut.

        Sitten unohdat ehkä olosuhteet. Nykyisin, kun tämä pallomme on kovaa vauhtia saastumassa, myös eläinkunta kärsii. Sen perinnöllisyystekijöihin tulee muutoksia (useimmiten haitallisia mutaatioita) esim. kemikaalien takia. Mutta Uudessa Maailmassa saastuminen ei etene. Päinvastoin, maa puhdistuu. Näin olosuhteet ovat suotuisat myös eläimille. En usko, että Luoja antaisi hienon maapallomme rappeutua loputtomasti. Kun hän loi kaiken maapallolle, se oli "sangen hyvää".


      • Naulaaja
        UskoToivo kirjoitti:

        >>Lajit ovat luotuja yksiköitä,joiden geneettinen informaatio voi vain vähetä.

        Tuo on vähän nopeasti tehty päätelmä. Kun lajin sisäinen muuntelu on tosiasia, geneettisen informaation ei tarvitse vähetä. Otetaan esimerkiksi koirarodut. Nykyisin on valtava määrä koirarotuja. Paljon enemmän kuin esim. Jeesuksen päivinä. Ne kaikki ovat kuitenkin yhä koiria, ei ole syntynyt uusia lajeja. Joten ei koirien kohdalla ainakaan voi puhua dramaattisesti geneettisen informaation vähenemisestä. Koko ajan jalostetaan lisää rotuja.

        Lajeilla tulee tietysti vastaan rajat jossain vaiheessa. Esim. tiikeri ja leijona voivat risteytyä, jolloin jälkeläinen on tiikoni. Ilmeisesti nämä suuret kissapedot ovatkin samaa "suurlajia". Näiden jälkeläiset ilmeisesti eivät enää lisäänny (?). Samoin on hevonen ja aasi. Muulit tai muuliaasit eivät lisäänny. Mutta kovin monenlaisia ja -näköisiä hevosia maapallon päällä ravaa. Ei se geneettinen informaatio ole paljonkaan kadonnut.

        Sitten unohdat ehkä olosuhteet. Nykyisin, kun tämä pallomme on kovaa vauhtia saastumassa, myös eläinkunta kärsii. Sen perinnöllisyystekijöihin tulee muutoksia (useimmiten haitallisia mutaatioita) esim. kemikaalien takia. Mutta Uudessa Maailmassa saastuminen ei etene. Päinvastoin, maa puhdistuu. Näin olosuhteet ovat suotuisat myös eläimille. En usko, että Luoja antaisi hienon maapallomme rappeutua loputtomasti. Kun hän loi kaiken maapallolle, se oli "sangen hyvää".

        Koiran ja suden voi risteyttää. Niiden jälkeläiset lisääntyvät suit-sait vaan… Revi nokkeluuksia vaikka tuolta: http://www.tunturisusi.com/koirasudet.html


      • squirrel
        UskoToivo kirjoitti:

        >>Lajit ovat luotuja yksiköitä,joiden geneettinen informaatio voi vain vähetä.

        Tuo on vähän nopeasti tehty päätelmä. Kun lajin sisäinen muuntelu on tosiasia, geneettisen informaation ei tarvitse vähetä. Otetaan esimerkiksi koirarodut. Nykyisin on valtava määrä koirarotuja. Paljon enemmän kuin esim. Jeesuksen päivinä. Ne kaikki ovat kuitenkin yhä koiria, ei ole syntynyt uusia lajeja. Joten ei koirien kohdalla ainakaan voi puhua dramaattisesti geneettisen informaation vähenemisestä. Koko ajan jalostetaan lisää rotuja.

        Lajeilla tulee tietysti vastaan rajat jossain vaiheessa. Esim. tiikeri ja leijona voivat risteytyä, jolloin jälkeläinen on tiikoni. Ilmeisesti nämä suuret kissapedot ovatkin samaa "suurlajia". Näiden jälkeläiset ilmeisesti eivät enää lisäänny (?). Samoin on hevonen ja aasi. Muulit tai muuliaasit eivät lisäänny. Mutta kovin monenlaisia ja -näköisiä hevosia maapallon päällä ravaa. Ei se geneettinen informaatio ole paljonkaan kadonnut.

        Sitten unohdat ehkä olosuhteet. Nykyisin, kun tämä pallomme on kovaa vauhtia saastumassa, myös eläinkunta kärsii. Sen perinnöllisyystekijöihin tulee muutoksia (useimmiten haitallisia mutaatioita) esim. kemikaalien takia. Mutta Uudessa Maailmassa saastuminen ei etene. Päinvastoin, maa puhdistuu. Näin olosuhteet ovat suotuisat myös eläimille. En usko, että Luoja antaisi hienon maapallomme rappeutua loputtomasti. Kun hän loi kaiken maapallolle, se oli "sangen hyvää".

        Itse tiedän,että evoluutio toimii.
        Kyseessä onkin se,mitä Todistajat opettavat.
        Koska he ovat varmoja siitä,että "ovat oikeassa" näistä molemmissa,on käsiteltävä ensin sitä,mitä tapahtuu,kun ne yhdistetään.

        Ikuinen elämä hiipuvassa maailmassa,jossa ajan päästä puut eivät kykenisi kasvattamaan lehtiäkään. Eläimet mutatoituneet epämuotoisiksi läjiksi. Siinähän sitten elät ikuisesti jumalaa palvellen ja ylistäen ja käärmeitä halaillen.

        Tavoitteenani on siis saada tunteenomainen reaktio->Heppu alkaa oikeasti miettimään asioita.
        (Tosin epäonnistuin:Se,että JT:t eivät edes ymmärtäneet kysymystä osoitti sen,että heidän mielessään vaikuttaa vahvasti ns. torjunta..
        Eli eivät mielessään halua nähdä asiaa,koska se olisi liian tuskainen mietittäväksi.)
        Tunnereaktion avulla heppu saadaan muutenkin tutkimaan materiaalia kriittisemmin.

        PS:
        Itse olen kasannut ihan kreationisminkumoussivunkin.
        http://www.geocities.com/imordnilap2000/evoprop.html


      • squirrel
        UskoToivo kirjoitti:

        >>Lajit ovat luotuja yksiköitä,joiden geneettinen informaatio voi vain vähetä.

        Tuo on vähän nopeasti tehty päätelmä. Kun lajin sisäinen muuntelu on tosiasia, geneettisen informaation ei tarvitse vähetä. Otetaan esimerkiksi koirarodut. Nykyisin on valtava määrä koirarotuja. Paljon enemmän kuin esim. Jeesuksen päivinä. Ne kaikki ovat kuitenkin yhä koiria, ei ole syntynyt uusia lajeja. Joten ei koirien kohdalla ainakaan voi puhua dramaattisesti geneettisen informaation vähenemisestä. Koko ajan jalostetaan lisää rotuja.

        Lajeilla tulee tietysti vastaan rajat jossain vaiheessa. Esim. tiikeri ja leijona voivat risteytyä, jolloin jälkeläinen on tiikoni. Ilmeisesti nämä suuret kissapedot ovatkin samaa "suurlajia". Näiden jälkeläiset ilmeisesti eivät enää lisäänny (?). Samoin on hevonen ja aasi. Muulit tai muuliaasit eivät lisäänny. Mutta kovin monenlaisia ja -näköisiä hevosia maapallon päällä ravaa. Ei se geneettinen informaatio ole paljonkaan kadonnut.

        Sitten unohdat ehkä olosuhteet. Nykyisin, kun tämä pallomme on kovaa vauhtia saastumassa, myös eläinkunta kärsii. Sen perinnöllisyystekijöihin tulee muutoksia (useimmiten haitallisia mutaatioita) esim. kemikaalien takia. Mutta Uudessa Maailmassa saastuminen ei etene. Päinvastoin, maa puhdistuu. Näin olosuhteet ovat suotuisat myös eläimille. En usko, että Luoja antaisi hienon maapallomme rappeutua loputtomasti. Kun hän loi kaiken maapallolle, se oli "sangen hyvää".

        Kirjassa ihminen-evoluution vai luomisen tulos kielletään informaation lisäys ja lajiutuminen.
        Eli tuo käsityksesi on Vartiotorniseuran vastainen..
        Kannattaisi lukea oma propagandansa.
        Se,että mutaatiot eivät voi luoda uutta informaatiota,mutta voivat tuhota vanhaa johtaa ajan mittaan tuhoon. Mutaatioita on aina tapahtunut. Niitä tapahtuu jonkin verran myös ilman mutagensseja(lue säteily ja kemikaalit) mutaatioita voi aiheuttaa jopa rekombinaatio.
        Geenien kahdentumisessa tapahtuu myös virheitä,vaikka onkin korjausentsyymit ja kaikkea.
        Mutaatioista ei siis päästä eroon.
        Ja ajan kanssa pienistä virroista kasvaa joki.


      • Naulaaja kirjoitti:

        Koiran ja suden voi risteyttää. Niiden jälkeläiset lisääntyvät suit-sait vaan… Revi nokkeluuksia vaikka tuolta: http://www.tunturisusi.com/koirasudet.html

        että jotain noin naiivia voi väitteittensä tueksi laittaakin :) Olisit lukenut itse ensin linkkisi tiedot.


      • squirrel
        UskoToivo kirjoitti:

        >>Lajit ovat luotuja yksiköitä,joiden geneettinen informaatio voi vain vähetä.

        Tuo on vähän nopeasti tehty päätelmä. Kun lajin sisäinen muuntelu on tosiasia, geneettisen informaation ei tarvitse vähetä. Otetaan esimerkiksi koirarodut. Nykyisin on valtava määrä koirarotuja. Paljon enemmän kuin esim. Jeesuksen päivinä. Ne kaikki ovat kuitenkin yhä koiria, ei ole syntynyt uusia lajeja. Joten ei koirien kohdalla ainakaan voi puhua dramaattisesti geneettisen informaation vähenemisestä. Koko ajan jalostetaan lisää rotuja.

        Lajeilla tulee tietysti vastaan rajat jossain vaiheessa. Esim. tiikeri ja leijona voivat risteytyä, jolloin jälkeläinen on tiikoni. Ilmeisesti nämä suuret kissapedot ovatkin samaa "suurlajia". Näiden jälkeläiset ilmeisesti eivät enää lisäänny (?). Samoin on hevonen ja aasi. Muulit tai muuliaasit eivät lisäänny. Mutta kovin monenlaisia ja -näköisiä hevosia maapallon päällä ravaa. Ei se geneettinen informaatio ole paljonkaan kadonnut.

        Sitten unohdat ehkä olosuhteet. Nykyisin, kun tämä pallomme on kovaa vauhtia saastumassa, myös eläinkunta kärsii. Sen perinnöllisyystekijöihin tulee muutoksia (useimmiten haitallisia mutaatioita) esim. kemikaalien takia. Mutta Uudessa Maailmassa saastuminen ei etene. Päinvastoin, maa puhdistuu. Näin olosuhteet ovat suotuisat myös eläimille. En usko, että Luoja antaisi hienon maapallomme rappeutua loputtomasti. Kun hän loi kaiken maapallolle, se oli "sangen hyvää".

        Se on a)Muutokset elinympäristössä:
        Esim. osa erilaistuu metsään ja toinen vuorille.
        b)Muutokset ajoissa:
        Toinen eriytyy yö,toinen päiväelämään.
        c)Muutokset soitimeen ja lisääntymiseen liittyvissä toimissa ja/tai rakenteissa.

        Kaiken takana on siis geneettinen erilaistuminen.
        Jos sitä ei tapahdu,ei tapahdu eriytymistäkään.
        Koska niitä sinunkin mukaasi tapahtuu ja evoluutio Todistajien opin mukaan on mahdotonta,
        jää jäljelle vain informaation karsiutuminen.

        Ja koska informaatio karsiutuu,ovat susi ja koirakin hiipuneet erilleen.
        Sama luonnollisesti jatkuu paratiisissa..
        Vai löydätkö Raamatusta paikan,jossa tämä suoraan kielletään?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe